PLANET HARDCORE (Dendermonde)

Het forum van de andere legendarische clubs
Newbie
Berichten: 29
Lid geworden op: 01 mei 2005, 20:00
Locatie: kampenhout

PLANET HARDCORE (Dendermonde)

Bericht door kruss »

Hélaba Moderator !!! Deze site is NIET volledig hé !! Heb me hier suf zitten zoeken naar "Planet Hardcore" ??? Yep, dé "Planet Hardcore" in Dendermonde, waar ik in 1993 zaaaaalige tijden heb meegemaakt ! DJ van dienst was DJ DAVE, later werd ie bijgestaan door oa Dave Davis (Marco Bailey heeft in Planet trouwens z'n eerste DJ-ervaring opgedaan)... DJ Dave was gewoon fan-tas-tisch, beresterk, keigoeie mixen van songs die nu doorgaan als 'retrohouse'... En toen, toen was er die razzia, ergens in 1994, die Planet eigenlijk nooit is teboven gekomen... Ze heropenden, 4 maanden later weer patat !! Een tijdje later werd 'Planet Hardcore' heropend in Overmere-Donk... nu helaas als een echte hardcoreclub (gabberhouse) (DJ Ghost is daar trouwens als groentje van start gegaan als ik mij niet vergis) ... DJ DAVE was destijds gewoon één van de BESTE, zoniet dé BESTE, totdat hij zijn talent verspeelde in de hardcore/gabberscene... Ere wie ere toekomst : I salut you ! Kris, 39 jaar, still going strong.
43 years of age... and still going strong !! Only the Strong & Healthy survive !!
keskondisco

Bericht door keskondisco »

Voila sé, that's what we need...uitleg over de good old days.
Welkom trouwens :wink:
Newbie
Berichten: 29
Lid geworden op: 01 mei 2005, 20:00
Locatie: kampenhout

DJ DAVE

Bericht door kruss »

Mercikes moderator, u bent veeeel te goed !! Weet hier trouwens iemand waar DJ Dave zich nu bevindt ? Die kerel speelde (althans volgens mijn bescheiden mening) zowat (bijna) alle DJ's naar huis, totdat het noodlot toesloeg en hij zich bekeerde tot hardcore/gabberhouse... Iemand zou die gast moeten vertellen dat er nood is aan DJ's van zijn niveau !!
43 years of age... and still going strong !! Only the Strong & Healthy survive !!
Illegal Alien

Bericht door Illegal Alien »

Enige DJ Dave dak mij nu voor de geest kan halen is DJ Dave van de Cube, maar kdenk wel nie da ge het op hem hebt.

Greetz
Newbie
Berichten: 21
Lid geworden op: 06 mei 2005, 16:09
Locatie: Oilsjt

Bericht door Surgi »

Ik was toen aanwezig op de vechtpartij op die bewuste dag in april. Het thunderdome team was toen op bezoek en er kwam direct een bus nederlanders mee. Er is toen serieus gevochten geweest met als resultaat de definitieve sluiting. Planet hardcore waren nogal eens tijden met oa Franky Jones, Tofke en Marco Bailey achter de wheels of steal!! Warm-up was meestal van MCT van de befaamde Rave-FM.
Newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 sep 2005, 18:51
Locatie: Buggenhout (O.VL.)

Bericht door Sorex »

Ik was er toen ook, iemand van m'n klas liep daar toen met één van die honden buiten, en ze hadden zijne collega daar ook al ne klop gegeven in't begin van den avond. daarna was't binnen elkaar met kapot geslagen glazen te lijf gaan.

dus je had ook de eer om 's in de combi van de flikken te zitten die avond? :wink:

ik geloof dat het de eerste keer was dat I&T de grens overtrok voor de Planet. ik heb de flyer van dat weekend misschien nog ergens liggen, met een tekening van Boris Valejo op (cover van Thunderdome 5?)

voor de rest valt er daar/hier in de streek niet veel te beleven, allé toch niet van clubs, fuiven enzo zij er genoeg tegenwoordig (Sven van Hees, Trish etc komen naar Dendermonde de 17de)
Newbie
Berichten: 21
Lid geworden op: 06 mei 2005, 16:09
Locatie: Oilsjt

Bericht door Surgi »

Idd was cover van thunderdome 5 flyer!
Newbie
Berichten: 18
Lid geworden op: 02 nov 2005, 06:00

Bericht door djgrizzly »

yow,
ik ga ier ook es ne reply posten ;)
Ik heb in dienen tyd mijn best gedaan om elke week tot om 7, 8 uur tot de laatste plaat te staan jumpen op die stellingen met mijne vrienden kring van toen :) da zal toch mijnen meest actieven tyd uit mijn leven geweest zijn :)

inderdaad, ere wie ere toekomt.. de planet stond of viel door dave..
Qua platenkeuze en techniek tesamen was em indeed wel den beste van den hoop !
Degenen die hem nie kennen zullen in die tyd nog niet uitgegaan hebben, :)
Hij is denk ik den enige van de planet da op mayday enzo gedraaid heeft in duitsland..
in mijn ogen had em nooit een adempauze mogen nemen, in (ongeveer) 2002 is em terug beginnen draaien in kabarka, mor het was nemeer hetzelfde voor hem denk ik, meer routine dan plezier en as da volk u dan alleen maar van hardcore kent en continu achter retro komt zagen as em aan het draaien is, tja.. ge snapt me wel :)
anyway, as ik hem es online zie, vraag ik em wel of hij zich ier es registreerd :)

ik was er ook op diene razzia trouwens, mijn nichtje da zogezegd gaan babysitten was ook LOL, heb ook nog in de ry gestaan om es in de combi te zitten :) ze hadden nooit die mannen van id&t moge laten komen :) herrinnerde u dan nog diene kletskop da in die kooi was gekropen en bleef verder vangen toen alle lichten aangingen ?
alleman wier daar paranoia etc van die flikken te zien, mor dien hollander zat zo ver dat hij dacht dat het allemaal deel uitmaakte van zijnen trip denk ik :)
keskondisco

Bericht door keskondisco »

djgrizzly schreef: herrinnerde u dan nog diene kletskop da in die kooi was gekropen en bleef verder vangen toen alle lichten aangingen ?
alleman wier daar paranoia etc van die flikken te zien, mor dien hollander zat zo ver dat hij dacht dat het allemaal deel uitmaakte van zijnen trip denk ik :)
:lol:
Del@y

Bericht door Del@y »

beter zoeken int vervolg :lol: ... check previous topic -->

http://www.legendaryclubs.be/forum/view ... 71&start=0
Newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 jun 2006, 17:37
Locatie: Mechelen

Bericht door Djiggy »

Yep yep,ikke toen ook vollen bak aan't springen op de stellingen.Tot dat diene the prophet zen plaat weggooide,die vloog tot achter den toog en bekanst tegen den dexter(garçon) zenne kop :lol:.Da was toen het thunderdome-team DJ Sim en the prophet en nog ene.Al die zever was begonnen door Hollanders die tegen één van de portiers(die kleine,Patrick??)begon te zeveren.Bekke daarna zwaar aan't boenken en welle wijselijk op de stelling blijven staan.
Ja da was den doodsteek vo de planet.
Good old days :wink:
Oud worre,ma ni afgeven zenne
Elite Club Member
Berichten: 384
Lid geworden op: 27 dec 2004, 12:55
Locatie: zwevezele

Bericht door Psytox »

neemt nie weg dat het een -voor die tijd-) zalige keet was. De max als je over de E17 reed en links de skytracer van cherry zag en rechts de skytracer van planet hardcore. Dan was het kiezen geblazen welke afrit je ging nemen :mrgreen:

Jammer dat die vechtpartij de hernneringen beheerst over die club, want het verdient meer.
PsyTox / Norman Bates
Coincidence Rec., Forteana Records, KozzMozz

www.coincidencerecords.be / www.myspace.com/djpsytox
Newbie
Berichten: 18
Lid geworden op: 02 nov 2005, 06:00

Bericht door djgrizzly »

kdacht al da ik al es in een topic van planet hardcore ne reply had getypt :)
Newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 sep 2006, 15:03
Locatie: Brakel

Bericht door Shaq »

Awel, kben content dak eindelijk nog es iet lees over de Planet !!!!!
Ik ben er beginnen gaan na de sluiting van Extreme (93 ?), waar ik zat na de sluiting van Cherry Moon, waar ik zat na de sluiting van den Bocca...
Kmoe zeggen, ik dacht al veel meegemaakt te hebben, ma de Planet brak alle records, ik flipte al zonder iets, gewoon door alles wat ik rondom mij zag... die stellingen, die vliegerkes in de lucht die bewogen doordat de mensen op de stellingen dansten, die strobo's onder die podiums (ijzeren roosters), diene chill-out-room, amai amai !!!!
Ik heb daar nen oudejaars- en nen Kerstavond meegemaakt, ai ai, ni te doen, twas just den 50ste verjaardag van LSD, wie herinnert er zich nog die Hoffmannekes, waarvan de gehele tekening (9 kartonnetjes) zo een ventje was op ne fiets, mee nen hogen hoed op... waren trouwens ook de enige tripkes die ik gehad heb, waarop een velletje plastic lag ter bescherming...
Kherinner me ook zo nen avond dat er plots traangas binnen gespoten, jawadde, goe gesteld en dan dit pfff... :x

gelukkig was ik er ni bij als die vechtpartij geweest is...
Clubbin' is a lifestyle, different from all the rest !
Newbie
Berichten: 31
Lid geworden op: 09 jan 2007, 17:16
Locatie: turnhout

Bericht door Bart Bagger »

De Planet was ook 1 van men favoriete tenten voor en na de sluiting. De avond van de heropening in Dendermonde waren we ook van de partij en zijn we nog gefilmd door de lokale televisie.
Het was echt een zot kot daarzo maar wel netjes geregeld allemaal.
Zo liepen der buiten altijd security met honden en die hadden ons 1 maal betrapt toen we wouen snuiven en het enige wat ze te zeggen hadden was: hé mannen pissen moete binnen doen. Terwijl we toch duidelijk ne pas en een opgerold briefke van 100 vasthadden.
Wat ik ook nooit zal vergeten buiten die zot hoge stellingen daarbinnen is die paardenmolen die in het midden van de dansvloer stond en als ik het me goed herinner begon die altijd te draaien op dat lieke van Illusion 2 - Angel house.
Planet Hardcore was zoals zijn naam laat uitschijnen en blijkbaar ook veel mensen nog steeds denken geen hardcoretent, 1 hardcoreplaat werd er wel elke zaterdag gedraaid toen ik er kwam en dat was It's a dirty job but someone's got to do it (de titel en uitvoerder ken ik niet precies).
Na de sluiting van de Planet is er voor zover ik weet ook 1 maal een members only feest gegeven in de Champou in Wichelen. Dit was een zeer eigenaardige lokatie. Heel klein,en laag. Je moest bijna bukken om het oude tot disco verbouwde huisje binnen te kunnen. Hoogtepunt voor mij die avond was Dave die Spastik van Plastikman mixte met Spastik.
Later in Kabarka was meer mijn stijl maar moeilijk met de trein te bereiken zodus vaak ben ik er niet geweest. Je mocht er wel gewoon blowen binnen. Relaxt 8)
Ik dacht trouwens dat Dave ook dj is geweest in Barocci, klopt dat?
Drop Acid Not Bombs.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten