Welke job doen jullie ?

Werk en vrije tijd
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Re: Welke job doen jullie ?

Bericht door Trab »

Disco Stu schreef:
Trab schreef:Misschien een domme vraag, maar als ge in ploegen werkt, kunt ge dan overwerken?
Tuurlijk gaat dat.
Ik werk in 5 ploegen en bij ons wordt het soms verwacht dat ge langer blijft als er iemand zich ziek meld.
Bijvoorbeeld ik sta nu met de nacht en als er iemand van de morgenpost zich ziek meld en er niemand over is in die ploeg moet ik 4 uur langer blijven en die van namiddag 4 uur eerder beginnen.
Bij ons wordt er ook veel geregeld onder het werkvolk zelf.
Als je verlof wil en het niet gaat is er altijd wel iemand van een andere ploeg die je shift wil overpakken.Zeker in het weekend want dat is natuurlijk dik betaald.
Dat moet wel tegenstaken om vier uur vroeger te beginnen. Zeker als ge daar niet op voorbereid bent.
Club Owner
Berichten: 604
Lid geworden op: 23 mar 2007, 01:29

Re: Welke job doen jullie ?

Bericht door Disco Stu »

Trab schreef:
Disco Stu schreef:
Trab schreef:Misschien een domme vraag, maar als ge in ploegen werkt, kunt ge dan overwerken?
Tuurlijk gaat dat.
Ik werk in 5 ploegen en bij ons wordt het soms verwacht dat ge langer blijft als er iemand zich ziek meld.
Bijvoorbeeld ik sta nu met de nacht en als er iemand van de morgenpost zich ziek meld en er niemand over is in die ploeg moet ik 4 uur langer blijven en die van namiddag 4 uur eerder beginnen.
Bij ons wordt er ook veel geregeld onder het werkvolk zelf.
Als je verlof wil en het niet gaat is er altijd wel iemand van een andere ploeg die je shift wil overpakken.Zeker in het weekend want dat is natuurlijk dik betaald.
Dat moet wel tegenstaken om vier uur vroeger te beginnen. Zeker als ge daar niet op voorbereid bent.
Inderdaad.
Zeker als je met de morgenpost staat en ineens om 3 uur snachts moet beginnen ipv 7 uur.
Maar liever 4 uur langer werken en die betaald krijgen dan als bediende 4 langer werken zonder betaald te worden.
The Dj's take pills too stay awake and play for seven days
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Re: Welke job doen jullie ?

Bericht door Trab »

Disco Stu schreef:Maar liever 4 uur langer werken en die betaald krijgen dan als bediende 4 langer werken zonder betaald te worden.
Mja, als ambtenaar mag ik niet klagen wat dat betreft. Elke overuur kan ik opnemen in recup 8)
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Re: Welke job doen jullie ?

Bericht door ThaMan »

Ja ge kunt die uren nemen, maar ge moet er eerst wel voor geweest zijn he ;)
Als ze overuren nog in het zwart zouden kunnen betalen zou het interesant zijn, maar ge houd er geen kloten aan over. Daarom ben ik er tegen om overuren te doen.
Bij ons worden ze betaald of ge kunt ze opnemen + 50% (dwz als je 4 overuren doet je er 6 mag opnemen) De meeste pakken ze gewoon op !
Club Owner
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 apr 2008, 18:41

Re: Welke job doen jullie ?

Bericht door rizzo> »

de fiscaal gunstige behandeling voor de 1e 65 overuren op jaarbasis is retroactief t/m 01.01.2009 opgetrokken naar 100 uur. vanaf 01.01.2010 wordt dit 130 uur

Wees blij dat je die recup ook effectief kan opnemen. 'k Ben vanochtend begonnen om 7u45. We zijn nu 22u20 en ik heb net gedaan met werken. Ik krijg niets voor mijn meerprestaties (die ik toch niet kan recupereren) en overuren. Dit is dus een doorsnee werkdag. Leve de BEL 20 bedrijven.
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Re: Welke job doen jullie ?

Bericht door Trab »

rizzo> schreef:de fiscaal gunstige behandeling voor de 1e 65 overuren op jaarbasis is retroactief t/m 01.01.2009 opgetrokken naar 100 uur. vanaf 01.01.2010 wordt dit 130 uur

Wees blij dat je die recup ook effectief kan opnemen. 'k Ben vanochtend begonnen om 7u45. We zijn nu 22u20 en ik heb net gedaan met werken. Ik krijg niets voor mijn meerprestaties (die ik toch niet kan recupereren) en overuren. Dit is dus een doorsnee werkdag. Leve de BEL 20 bedrijven.
Als dit een doorsnee dag is, dan moet daar toch iets tegenover staan? Voor niets gaat de zon op he...
Elite Club Member
Berichten: 466
Lid geworden op: 04 jul 2006, 22:45

Re: Welke job doen jullie ?

Bericht door pooley »

als je ergens wil geraken; en dan vooral in grote / internationale / amerikaans bedrijven; moet je veel uren kloppen.
Ik kan men dagen doorkomen met van 9 tot 18u te werken, en mijn opgelegd cijfer te behalen.
Werk ik van 8 tot 20u en haal ik 120% van men cijfer, wordt ik natuurlijk beter uitbetaald. Om de verkopers te stimuleren staan er forse acceleratoren op die 20% dat je erboven zit.
Zelfde met management functies.
Club Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 14 mar 2007, 11:48

Re: Welke job doen jullie ?

Bericht door Nele303 »

pooley schreef:als je ergens wil geraken; en dan vooral in grote / internationale / amerikaans bedrijven; moet je veel uren kloppen.
Ik kan men dagen doorkomen met van 9 tot 18u te werken, en mijn opgelegd cijfer te behalen.
Werk ik van 8 tot 20u en haal ik 120% van men cijfer, wordt ik natuurlijk beter uitbetaald. Om de verkopers te stimuleren staan er forse acceleratoren op die 20% dat je erboven zit.
Zelfde met management functies.
en zo persen ze u uit gelijk ne citroen, en eens ge leeg zijt, vuilbak binnen..

spijtig zo een systemen
Respected Member
Berichten: 1506
Lid geworden op: 22 aug 2008, 00:03
Favoriete Clubs: Carat, Illusion, Extreme

Locatie: Westerlo

Re: Welke job doen jullie ?

Bericht door Lestat »

Nele303 schreef: en zo persen ze u uit gelijk ne citroen, en eens ge leeg zijt, vuilbak binnen..

spijtig zo een systemen
En dan krijgde appelsienevel enzo :mrgreen:
Lc - where the past is our pride and the present is denied :mrgreen:
Club Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 14 mar 2007, 11:48

Re: Welke job doen jullie ?

Bericht door Nele303 »

ivm overuren heb ik het volgende idee

Ja, ik wil best flexibel zijn en ja, ik wil best een deel van mijn vrije tijd doorbrengen op het werk, als er eens een klant in de problemen zit, of er moet echt iets af.

Wat ik dan niet snap, is dat die flexibiliteit bij sommige bedrijven blijkbaar niet in de 2 richtingen werkt ?

Uren die je hebt gepresteerd als overuren, die zou je moeten kunnen recuperen. Dat is toch het minste?
Je bent flexibel want je doet overuren.
Als je het dan nog "gratis" moet gaan doen, dat snap ik echt niet....
Club Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 14 mar 2007, 11:48

Re: Welke job doen jullie ?

Bericht door Nele303 »

Lestat schreef:
Nele303 schreef: en zo persen ze u uit gelijk ne citroen, en eens ge leeg zijt, vuilbak binnen..

spijtig zo een systemen
En dan krijgde appelsienevel enzo :mrgreen:
ela, zijt ge aan het lachen met de cellulit of wat?? :D
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Re: Welke job doen jullie ?

Bericht door ThaMan »

Nele303 schreef: en zo persen ze u uit gelijk ne citroen, en eens ge leeg zijt, vuilbak binnen..
spijtig zo een systemen
Super verwoord :cheers:
En iedereen die er in trapt voor een appel en een ei om uwen baksteen af te betalen.
en tegen dat het afbetaald is zijde uitgeblust en kunde niet meer vooruit... Daaaag Jan !
Respected Member
Berichten: 1506
Lid geworden op: 22 aug 2008, 00:03
Favoriete Clubs: Carat, Illusion, Extreme

Locatie: Westerlo

Re: Welke job doen jullie ?

Bericht door Lestat »

Nele303 schreef:
ela, zijt ge aan het lachen met de cellulit of wat?? :D
Gewoon lachen met vanalles meiske :lol: t is zo goed als vrijdag :cheers:
Lc - where the past is our pride and the present is denied :mrgreen:
Elite Club Member
Berichten: 466
Lid geworden op: 04 jul 2006, 22:45

Re: Welke job doen jullie ?

Bericht door pooley »

Nele303 schreef:
pooley schreef:als je ergens wil geraken; en dan vooral in grote / internationale / amerikaans bedrijven; moet je veel uren kloppen.
Ik kan men dagen doorkomen met van 9 tot 18u te werken, en mijn opgelegd cijfer te behalen.
Werk ik van 8 tot 20u en haal ik 120% van men cijfer, wordt ik natuurlijk beter uitbetaald. Om de verkopers te stimuleren staan er forse acceleratoren op die 20% dat je erboven zit.
Zelfde met management functies.
en zo persen ze u uit gelijk ne citroen, en eens ge leeg zijt, vuilbak binnen..

spijtig zo een systemen
Helemaal niet. Tis een manier om mensen te motiveren, heeft voor en nadelen natuurlijk. Das met elke job zo...
Je moet er voor kiezen en ge moet het aankunnen.

Leeg zijn? u eigen leren dozeren, combineert de lange dagen met de klantenbezoeken/etentjes, zoek een mooie balans en houd het zo lang vol ge wilt...
Niks met uitpersen.
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Re: Welke job doen jullie ?

Bericht door Stanne »

Je kan het ook zo bezien: in al de tijd die je niet werkend doorbrengt doe je geld op.
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast