Grootste irritatie van 2008

Alles in verband met muziek
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Bericht door lemant »

rizzo> schreef:
Administrator schreef:En als ik om te feesten moet kiezen tussen die minimal en Sniff, geef me dan maar Sniff :D
Da's zoals Bailey zelf: die kiest resoluut ook altijd zelf voor de sniff..
Lol, langs de andere kant maak ik mij dan de bedenking: is een dj verplicht trouw te blijven aan de stijl die hem heeft grootgebracht? Wie bepaalt het verschil tussen "meelopen" en "evoluerende smaak"?
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Elite Club Owner
Berichten: 1245
Lid geworden op: 24 apr 2007, 18:18
Locatie: ANTWERPen

Bericht door StevenR_73 »

lemant schreef:
quincy schreef: enige hoop dat ik nog heb is dat mensen als Aril Brikha, Jimmy Van M, John Digweed, Phi Phi, Roger Sanchez en dergelijke nog bij hun sound blijven :?
Sanchez heeft toch al een tijd de sound niet meer van vroeger hoor vind ik.
amen, the house sound is toch uit de Roger verdwenen, hier zijn we weer; tis nu house met trance breakskes :)
Steve Lawler, minimal?? Je hebt het zelfde probleem als ik, ik noem alles progr en jij minimal :)
mijne maat is fan van Steve Lawler, en ik kan dat toch gene minimal noemen.
wat spelen robert hood, dj t-11000 & bv richie hawtin dan?

quincy, mé u wil ik wel eens aan den toog over muziek lullen, niet discussieren ;)
met lemant, komt nog, als ze de muziek niet zo luid zette :mrgreen:

ik heb de vorige post ff gelezen, ben wel mee nu, als SL zen sound heeft verandert en zelfs Danny T, dan ga ik u niet tegenspreken ;)

onzen Psycho B heeft het ook wer just ;)
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Bericht door quincy »

Een klein stukske vanop RA:

Steve Lawler: Tribal survivor

Former tribal house don Steve Lawler tells RA why he won't be bringing back the drums.

Steve Lawler made his name championing a seedy concoction of house and tribal progressive on compilations with ominous names like 'Dark Drums' and 'Lights Out', but mention the 'T' (tribal) or the 'D' word (drums) to the man these days and he's quick to point out that he's left all that behind. The sinister voices, creepy synths and bongo bonanza that once characterised a Lawler set have been turfed, and like many of progressive's former henchmen, Lawler has turned to a blend of European electrohouse, deeper tech house and even the odd dash of minimal.


En kan je verzekeren (na het beluisteren van recente sets en charts) dat er er weinig electrohouse of tech house aan te pas komt in zijn sets ;)
Maar ja, tegenwoordig is het al niet meer cool om als minimal dj te zeggen dat je minimal draait, dus zwieren ze er gewoon nog een helehoop andere stijlen bij in hun beschrijving zodat het lijkt dat ze lekker eclectisch draaien terwijl in het echt je één rechte monotone lijn rakketaketak krijgt met hier en daar een pok pok hoogtepunt :mrgreen:


Idd, we moeten es aan de toog hangen, lijkt mij leuk :P
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Bericht door quincy »

lemant schreef:
rizzo> schreef:
Administrator schreef:En als ik om te feesten moet kiezen tussen die minimal en Sniff, geef me dan maar Sniff :D
Da's zoals Bailey zelf: die kiest resoluut ook altijd zelf voor de sniff..
Lol, langs de andere kant maak ik mij dan de bedenking: is een dj verplicht trouw te blijven aan de stijl die hem heeft grootgebracht? Wie bepaalt het verschil tussen "meelopen" en "evoluerende smaak"?
Evolueren in je eigen stijl is één ding, overstappen van house naar techno (minimal techno) noem ik niet meer evolueren maar gewoon een hype volgen in de hoop te kunnen blijven overleven.

Uiteindelijk zijn het enkel de djs die trouw blijven aan hun stijl (maar wel mee evolueren binnen hun stijl) die blijven presteren en niet van het toneel verdwijnen eens weer een nieuwe sound de kop op steekt.
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

brrr en dan is er nog microhouse, en ambient met een beatje erin is dan ok ineens tot minimal verworden :mrgreen:

In klassieke muziek heb je ook minimal, zoals ook in de rockmuziek maar da's een andere discussie
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Bericht door quincy »

binnen 10 jaar draaien ze enkel nog ruis man :lol:
Club Owner
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 apr 2008, 18:41

Bericht door rizzo> »

Typevoorbeeld voor mij van een dj die trouw aan zichzelf en z'n stijl is gebleven wars van alle toestanden en hypes en mét evolutie is Frank Struyf (= evoluerende smaak waar hij nog altijd z'n sleazy & dark sausje over giet). Die doet nog altijd z'n ding zoals hij het zelf wil en zegt rustig "f#ck y'all".

Een type dj à la Marco Bailey geef ik toch wel een pak minder credibility op dat gebied. Die speelt morgen zelfs kleuterriedeltjes met een beat onder als hij daardoor voor 20.000 man in pakweg Buenos Aires kan staan.

edit als toevoeging op de post van Quicy: er zijn veel (deep)house / club & groove dj's die van house naar minimaltoestanden overgestapt zijn toen dat more fashionable and profitable werd.
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Bericht door Dr. Poppers »

lemant schreef:
rizzo> schreef:
Administrator schreef:En als ik om te feesten moet kiezen tussen die minimal en Sniff, geef me dan maar Sniff :D
Da's zoals Bailey zelf: die kiest resoluut ook altijd zelf voor de sniff..
Lol, langs de andere kant maak ik mij dan de bedenking: is een dj verplicht trouw te blijven aan de stijl die hem heeft grootgebracht? Wie bepaalt het verschil tussen "meelopen" en "evoluerende smaak"?
... En hij is al ééuwen van fan bv. Boards Of Canada. Dat er nu op zijn laatste album wat tracks staan in die richting, vind ik niet zo verbazend. Zelfs goed dat hij het probeert en het er dan nog goed vanaf brengt. Soms moet je er geen strategie of diep overwogen bedoeling achter zoeken, denk ik. ;)
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Bericht door Dr. Poppers »

quincy schreef:binnen 10 jaar draaien ze enkel nog ruis man :lol:
It has all been done... Al in de jaren veertig-vijftig zelfs (musique concrète en dergelijke) ;) :)
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

Toen waren muzikanten eerder ingenieurs die muzikale machines ontwierpen, kijk maar bv Raymond Scott!
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

Of pc nerds zoals Telex
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Bericht door Dr. Poppers »

...En minimal blijft een mens achtervolgen! Gisteren zat ik in het vliegtuig langs Jesse Siminski (Heartthrob) en Kevin McHugh (Ambivalent), die op Dour en Extrema moesten spelen! Toffe gasten, echt! 8) :D
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Club Owner
Berichten: 929
Lid geworden op: 02 jan 2007, 13:26

Bericht door After »

steve bug - loverboy is nochtans een minimal plaat
ps: marco bailey was een god toen hij zin had in een avondje rasechte techno, waar is de tijd :cry:
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Bericht door Stanne »

After schreef: ps: marco bailey was een god toen hij zin had in een avondje rasechte techno, waar is de tijd :cry:
Of deze http: //www.youtube.com/watch?v=INys21yWH2c
doet me op 1 of andere manier denken aan La Scala in B'berge.
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Bericht door quincy »

After schreef:steve bug - loverboy is nochtans een minimal plaat
ps: marco bailey was een god toen hij zin had in een avondje rasechte techno, waar is de tijd :cry:
ja idd, een goeie minimal plaat zonder die irritante geluidjes 8)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten