Eenheidsworst in de Belgische Clubs

Het algemene forum van Legendary Clubs
Newbie
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 nov 2007, 20:49

Bericht door Tijsje »

tja, misschien om ik nen jonge snotter was toen dat ik het zo niet aanvoelde. ik heb altijd het gevoel gehad dat het één richting was. one nation, one groove...
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Bericht door djginod »

La Rocca anno 1991:

Binnen een uur:

Speedy J - Pullover gemixed met euh, Meng Syndicate - Sonar System, en dan kwam Program 2 Beltram - The Omen... en daarna CJ Bolland met Horsepower,had je TOEN toch redelijke "hardcore house" gehoord.

Even later hoorde je Crystal Waters met Gypsy woman en daarna A Homeboy, A Hippie & A Funki Dredd met Total Confusion, dus hoorde je mellow / commerciele tunes, daarna

House Of Venus met Dish & Tell en B Sides met The Tape, toch weer meer techno achtig....

Variatie volop !

In 1992 in Illusion -> Idem dito, van DJ Hooligan - Dream Song, tot Sperminator - No Woman Allowed en Euromasters - Alles naar de Klote !!
Om even later weer Golden Girls met Kinetic of Jaydee ofzo te horen....


Neee, vroegahhh ging het echt op en neer, en dat maakte het zo leuk en afwisselend !
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Bericht door Trab »

Dus vroeger was het ook eenheidsworst in de clubs?
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Bericht door djginod »

Trab schreef:Dus vroeger was het ook eenheidsworst in de clubs?
:?:
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Bericht door Trab »

djginod schreef:
Trab schreef:Dus vroeger was het ook eenheidsworst in de clubs?
:?:
Als vroeger overal alles dooreen werd gespeeld, dan was het dus overal hetzelfde? Of was er een duidelijk verschil te merken tussen de mengelmoesen die deze clubs draaiden? Draaide 'club a' eerder stijlen XYZ door elkaar en 'club b' stijlen ABC, of was het overal een mengeling van ABCXYZ? Dan zou het dus overal hetzelfde mengelmoesje geweest zijn en bijgevolg dus ook een vorm van éénheidsworst.
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Bericht door quincy »

lol .. de man heeft een punt. :mrgreen:
Club Owner
Berichten: 929
Lid geworden op: 02 jan 2007, 13:26

Bericht door After »

:D :D
Club Member
Berichten: 156
Lid geworden op: 08 sep 2004, 17:42

Bericht door Alain »

Ik vind juist dat 't terug de goede kant op aan't gaan is met de hedendaagse clubs : minimal - techouse - house - groove - een snuifje electro allemaal in 1 club ... dat kan 'k alleen maar toejuichen :D
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

Tsjah vroeger was er idd meer variatie, platen waren nog ietsje onvoorspelbaar ....
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Bericht door quincy »

onvoorspelbaar vond ik de platen van vroeger nu ook weer niet, de meeste hadden van die typische tromgeroffel hi hats waardoor je 5 minuten op voorhand wist wanneer er een hoogtepunt kwam ...

"trtrtrtrtrtrtrtrtrrtrtrtrtrtrtrtrtrtrtrtrtrtrtrtrtrtrtrt !!!!!!!!!"

maar liever dat als dat irritante gekraak en gepiep dat ze nu in sommige minimal platen verwerken ...
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Bericht door Stanne »

Trab schreef:
djginod schreef:
Trab schreef:Dus vroeger was het ook eenheidsworst in de clubs?
:?:
Als vroeger overal alles dooreen werd gespeeld, dan was het dus overal hetzelfde? Of was er een duidelijk verschil te merken tussen de mengelmoesen die deze clubs draaiden? Draaide 'club a' eerder stijlen XYZ door elkaar en 'club b' stijlen ABC, of was het overal een mengeling van ABCXYZ? Dan zou het dus overal hetzelfde mengelmoesje geweest zijn en bijgevolg dus ook een vorm van éénheidsworst.
Vroeger was er gewoon zoveel keuze in stijlen nog niet. Wij hadden toch ook al het gevoel: Illusion = zweven ; Club X = hakken ; La Rocca = happy en mellow ;...... Elk had toch al zijn eigen muziek en stijl.
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Bericht door djginod »

quincy schreef:onvoorspelbaar vond ik de platen van vroeger nu ook weer niet, de meeste hadden van die typische tromgeroffel hi hats waardoor je 5 minuten op voorhand wist wanneer er een hoogtepunt kwam ...

"trtrtrtrtrtrtrtrtrrtrtrtrtrtrtrtrtrtrtrtrtrtrtrtrtrtrtrt !!!!!!!!!"

maar liever dat als dat irritante gekraak en gepiep dat ze nu in sommige minimal platen verwerken ...
Maar man, je hebt het over 1994 ofzo :P ... in 1992 had je dat echt niet hoor ! Toen waren de nummers allemaal vrij kort

Edit:

Jaydee - Plastic drums ... gewoon een supergroove die tijd, Insider met Destiny, neeee, die tijd had je dat soort opbouw nog echt niet hoor, das volgens mij eind 1993 ofzo gekomen.... Size 9 - I'm ready uit 1994 (of 1995 ?) maakte er een minutenlange show van :mrgreen:
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Bericht door tomaz »

euhm... snare rolls zijn misschien van een latere periode maar er waren heus wel héél lange nummers hoor.

ik kijk nu nog maar naar één label :
C'Hantal - the realm 12'30" (1990)
Devastation - I feel love 14'00" (1991)
House Hallucination - prisoners of xtc 11'50" (1992)

Plastic Drums ( :mrgreen: ) had misschien geen snare roll, maar duurde ook 10 min. in de volledige versie.
Club Owner
Berichten: 782
Lid geworden op: 04 sep 2006, 12:30
Locatie: antwerp - belgium

Bericht door bouq »

tomaz schreef: ik kijk nu nog maar naar één label :
C'Hantal - the realm 12'30" (1990)
Devastation - I feel love 14'00" (1991)
House Hallucination - prisoners of xtc 11'50" (1992)
en wat een label !!! :bom:
één voor één goede releases

afin, dat was off topic ...

voor de rest .. die eenheidsworst zal me een zorg wezen .. ik kom toch niveel meer buiten :) en alsk dan ergens naartoe ga, is't meestal om net die soort muziek te horen, dus stoort mij het gebrek aan afwisseling totaal ni ..
.:: now .. locate the master control center of the body .. the human brain .. the mind ::.
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Bericht door djginod »

Ik bedoelde meer, dat er in 1992 en daarvoor niet zo een opzwepend stuk kwam met die trommels en dan explosie, en dan het nummer begint... dat er wel langere nummers waren, is een feit ! Maar vaak ook genoeg housenummers die net 4 minuten klokten !
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten