Grootste irritatie van 2008

Alles in verband met muziek
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

Daarstraks iets voorbij horen kakelen op Stubru komende van een zekere Kanye West die een paar maanden geleden ook al het verguisde American Boy mee heeft "gezongen", ook wss een nieuwe king van de confectieaarenbie aan het worden na Usher
Club Owner
Berichten: 929
Lid geworden op: 02 jan 2007, 13:26

Bericht door After »

ken je die nu nog maar pas :D
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

After schreef:ken je die nu nog maar pas :D
Ja, daar heb ik geen spijt van :mrgreen:
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

Trab schreef:Bwa, ik vond Sandrine haar liedje redelijk eentonig. Heel de tijd hetzelfde stukje tekst: I feel the same way... :x
mmm die rekt haar nummers te lang zodat ze naar de anderhalve minuut echt vervelend worden, ze zou moeten zingen als een beest ipv gewoon haar regeltjes af te rammelen!

Voor de rest heeft koudspel de meest irritante zang, zo ééntonig en verwaand!
De mannen vanb dEUS hebben ook een beeetje teveel geforceerd sex-appeal als het is om proberen zo te zingen als Barry White :mrgreen: Precies dat ze zingen of ze zijn er een dikke aan het uitduwen!
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Bericht door Stanne »

Nostalgie90 schreef: Precies dat ze zingen of ze zijn er een dikke aan het uitduwen!
:mrgreen:
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Bericht door Dr. Poppers »

quincy schreef:Klinkt misschien cliché maar de irritatie voor mij zijn allemaal de djs die overschakelen op minimal. Eerder dit jaar oa Steve Lawler, Chris Fortier ... Maar vandaag schrok ik mij een ongeluk toen ik de charts bekeek van één van mijn grote idolen: Danny Tenaglia > puur minimal :cry:

OK ieder zijn ding maar is er dan geen enkele dj / producer die nog iets anders durft of wil doen? :roll:
't Is ook maar hoe je 't noemt he Quincy. Ik hoor veel jeugd in België het etiket "MINIMAL" plakken op bv. een set van Steve Bug :roll: . Terwijl ik als ik eens luister geschifte electronische house hoor met deep house, deep tech, een dikke streep acid, hier een vocal en daar een trancy break... Whatever, gewoon een Steve Bug-selectie. Al die naampjes en afbakeningen zijn toch pure nonsens.
Let wel, ik besef dat dit voor veel mensen een houvast is hé, maar in wezen is dat zo kunstmatig als wat. Daarom keur ik dat niet meteen af, maar bij dat lijntjes trekken ("TOT HIER MOOGT GE GAAN OF 'T IS MINIMAL!" :twisted: ) stel ik me dikwijls toch wel vragen en voor mezelf laat ik dat achterwege. Zoals ik hier nog al hoor opmerken: "voor mij persoonlijk is het goed of is het rommel"... Dus of het nu Mieke heet of Chan Yuan, of ze het abstract expressionisme noemen of NeoGeo...
Uiteindelijk zal een goede artiest toch alles proberen om (en nu komt het culturele cliché) "grensoverschrijdend te werken".
Soit, ik kan ook wel begrijpen dat je plots opkijkt van een deejay die stilistisch van de ene dag op de andere een slag maakt van 180 graden, maar als er evolutie zit in de muziek, dan lijkt me dat een deejay ook stilletjes kan en mag meeschuiven uiteraard.
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Bericht door quincy »

lol, had mij post effe weggedaan omdat ik het in dit topic niet echt vond passen, mor soit :)

wat minimal betreft dat is een andere discussie.

ik heb het over djs die niks met techno of minimal techno te maken hadden en nu plots de overstap maken. Danny Tenaglia die overstapt naar minimal is zoals Roger Sanchez die zoy jump beginnen draaien.

dat er djs zijn die minimal draaien no big deal, ieder zijn ding, dan ga je gewoon niet naar zulke djs kijken en heb je er geen last van. Maar dat nu plots house, progressive trance, tech house en elektro house djs minimal techno beginnen draaien vind ik toch wel een spijtige evolutie.

ik hoor die muziek niet graag, kan er mij totaal niet in vinden en snap de vibe er niet van, dus mensen zoals ik kun je dan niet overtuigen met "er is goeie muziek en er is slechte muziek".

ik hoor gerust nog het verschil tussen een warme diepe house plaat (zoals Danny tenaglia dat kon ) of een indusriele progressive trance plaat à la Chris Fortier en een minimal techno plaat ;) (wat voor de aanhangers ook goed en warm kan klinken)

ik kan je verzekeren dat het voor mij de laatste 2 jaar zoeken en zoeken is naar muziek die mij nog kan bekoren, en elke week begint het moeilijker en moeilijker te worden ...

en ik ben akkoord met het feit dat minimal evolutie is, maar evolutie voor de techno niet voor trance, house, progressive, ...

Steve Bug noem ik ook geen minimal, gelukkig maar of nog iemand die ik van mijn lijstje kan schrappen.

enige hoop dat ik nog heb is dat mensen als Aril Brikha, Jimmy Van M, John Digweed, Phi Phi, Roger Sanchez en dergelijke nog bij hun sound blijven :?
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Bericht door lemant »

quincy schreef: enige hoop dat ik nog heb is dat mensen als Aril Brikha, Jimmy Van M, John Digweed, Phi Phi, Roger Sanchez en dergelijke nog bij hun sound blijven :?
Sanchez heeft toch al een tijd de sound niet meer van vroeger hoor vind ik.
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Bericht door quincy »

clubbier dan vroeger maar vind het nog best ok, toch de laatste keer toen ik hem gehoord heb :)
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Bericht door Dr. Poppers »

quincy schreef:ik hoor die muziek niet graag, kan er mij totaal niet in vinden en snap de vibe er niet van, dus mensen zoals ik kun je dan niet overtuigen met "er is goeie muziek en er is slechte muziek".schrappen.
Is toch geen probleem dat je dat niet graag hoort? En je vergeet bij die quote ivm goede muziek uiteraard te vermelden dat dit altijd een subjectief oordeel is. Dus: "Wat jou betreft is minimal geen goede muziek, gebaseerd op jouw persoonlijke waardeoordelen". Daar kan algemene consensus over bestaan, of daar kan je bij wijze van spreken alleen mee staan. Zolang je voor jezelf maar valabele argumenten hebt (en dus geen uitspraken zoals ik wel eens hoor als: "ik hoor deejay X niet graag want dat is een eikel" waar de premisse niks met de conclusie te maken heeft haha :D ).
ik hoor gerust nog het verschil tussen een warme diepe house plaat (zoals Danny tenaglia dat kon ) of een indusriele progressive trance plaat à la Chris Fortier en een minimal techno plaat ;) (wat voor de aanhangers ook goed en warm kan klinken)

ik kan je verzekeren dat het voor mij de laatste 2 jaar zoeken en zoeken is naar muziek die mij nog kan bekoren, en elke week begint het moeilijker en moeilijker te worden ...

en ik ben akkoord met het feit dat minimal evolutie is, maar evolutie voor de techno niet voor trance, house, progressive, ...


Minimal is een evolutie, een bepaalde tendens zoals er wel meerdere zijn in de dance scene. Bijvoorbeeld dat de subgenres terug wat naar mekaar groeien. ;)
Kijk, als je de minimaltendens als een geheel wil beschouwen, dan wil ik daar aan toevoegen dat het onder meer het tempo van techno ietsje naar beneden bracht. Dat zorgde voor een toenadering bij house en dergelijke.
Een ander, eerder negatief fenomeen die de dingen wat dichter bij elkaar brengt, is het feit dat iedereen tegenwoordig dezelfde software/ plugins gebruikt bij het producen.
Steve Bug noem ik ook geen minimal, gelukkig maar of nog iemand die ik van mijn lijstje kan schrappen.

Tegenwoordig moet je nog maar een Duitse naam hebben of in Berlijn wonen, of je bent minimal he. :? :)
(terwijl old school house hier helemaal terug is ondertussen)
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Bericht door quincy »

"Wat jou betreft is minimal geen goede muziek, gebaseerd op jouw persoonlijke waardeoordelen"
dat zou ik nu ook niet zeggen, er zitten goeie dingen tussen zoals Dubfire zijn producties maar zot loop ik er niet van :)

mijn irritatie gaat hem gewoon over het feit dat in de laatste 2 jaar bijna alle djs minimal draaien, minimal is een vorm van techno dus dat techno djs die evolutie volgen kan ik vollledig inkomen. Maar dat house, elektro, progressive en trance djs ook al de overstap maken vind ik zonde. Er is zoveel goeie muziek, waarom moet dan iedereen dezelfde sound gaan beginnen brengen?

> steve lawler die zijn duistere tribal sound laten vallen heeft voor minimal
> danny tenaglia die diepe progressive house laat schieten voor minimal
> ik kan zo 100 voorbeelden geven

dat vind ik zonde en heeft weinig te maken met evolutie maar dan eerder met de hype te volgen ...
Elite Club Member
Berichten: 384
Lid geworden op: 27 dec 2004, 12:55
Locatie: zwevezele

Bericht door Psytox »

mja, wa noemde minimal eh... die stuff op Cocoon zetten ze ook onder minimal terwijl dat toch met pakweg een vakant release geen rekker te maken heeft. Voor mij is minimal stuff tussen Vakant en Minus en Tom dazing enz. Er zijn er zeker die de muziek op Punk'Id ook al als Minimal zullen bestempelen...
Zelfs in uw chart op Beatport staat er een "minimal" plaat, Quincy, dieje van Shlomi Aber. terwijl da in mijn oren toch ook niet veel ermee te maken heeft.

Het probleem is dat er veel dj's gewoon hun stuff minimal noemen omdat dat nu eenmaal een hype is. Net zoals al die trance dj's destijds plots merkten dat men "trance" niet meer cool genoeg vond, en dus werd het plots allemaal progressive. In de minimal hetzelfde, ze willen nu ook niet meer als minimal worden bestempeld dus ze spelen allemaal "deep house" :roll: fashion victims hebde overal.

Soit, uiteindelijk komt het erop neer dat ze gewoon goei muziek moeten draaien die hen ligt eh. Dubfire, da is pas een voorbeeld van ene die zijn kont echt wel gedraaid heeft naar het succes: zijn house marcheert minder, dus hop, plots maakt ie minimal. :roll:
PsyTox / Norman Bates
Coincidence Rec., Forteana Records, KozzMozz

www.coincidencerecords.be / www.myspace.com/djpsytox
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Bericht door quincy »

Minimal is voor mij platen met rakketak ping pong of pik pok pak geluiden in, geen klare vette beat, geen volle sappige hi hats ... 70 of 80% van de producties bevatten nu dergelijke geluiden. Ik vind die platen zowel in Minus als Cocoon als Vakant terug en als ik de laatste chart van Danny Tenaglia beluister merk ik dat 9 van de 10 platen dergelijke sound hebben.

Ik persoonlijk krijg op de zenuwen van dergelijke platen, maar dat is persoonlijke smaak.

Die shlomi Aber in mijn chart heeft dat belange niet, dus voor mij is dat dan geen minimal of allesinds niet de minimal waar ik het over heb.

Je kan nu toch niet gaan ontkennen dat het overgrote deel van djs dergelijke sound beginnen draaien is? Check de charts op beatport, je moet bijna wachten op een chart van Tiesto om iets anders te horen (maar tiesto trekt dan ook op de ballen mor soit, andere discussie)

Wat Dubfire betreft, Deepdish was/is house, Dubfire is solo gegaan en is beginnen minimal maken, nu ja kan best zijn om de reden die jij aangeeft maar voor mij maakt hij allesinds goeie platen en bevatten zijn producties over het algemeen (die die ik toch heb) niet die geluiden die ik zo irritant vind.

Nu ja, het is duidelijk dat minimal een breed woord is en dat degene die er in zitten het zelf allemaal niet meer goed weten wat minimal is en wat niet. Ik herinner mij nog eens de kritiek op onze set voor het minimal concept Minimalicious in Silo enkele jaren geleden toen we van sommige het verwijt kregen dat onze sound TE minimal was terwijl we helemaal geen minimal platen aan het draaien waren.

Soit, gelukkig kan ik nog voor mijn eigen beslissen wat ik goed en slecht vind ... ik herhaal, gewoon spijtig dat oa Danny Tenaglia zijn sound heeft omgeruild voor iets wat iedereen vandaag draait.
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

Iemand zoals Marco Bailey vind ik dan helemaal lachen. Die is begonnen met trance waaronder enkele hits zoals Sniff, nadien resoluut voor de techno gegaan, en nu volledig into elektro en minimal.

En als ik om te feesten moet kiezen tussen die minimal en Sniff, geef me dan maar Sniff :D
Club Owner
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 apr 2008, 18:41

Bericht door rizzo> »

Administrator schreef:En als ik om te feesten moet kiezen tussen die minimal en Sniff, geef me dan maar Sniff :D
Da's zoals Bailey zelf: die kiest resoluut ook altijd zelf voor de sniff..
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten