Hoe groot is je muziekcollectie ?

Alles in verband met muziek
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Bericht door tomaz »

Sirocco schreef:. Als je niet iedere week voor 200 euro aan platen kocht, dan vergeet het maar. Dat is hoe het spelletje werd gespeeld, positieve uitzonderingen (Tomaz) daarbuiten gelaten natuurlijk.
Wel ja, ik vond dat vroeger als klant ook niet plezant om dingen niet te kunnen krijgen omdat ze "voorbehouden" waren. Dus probeerde ik dat zoveel mogelijk te vermijden.
Nochtans werden ook bij ons "pakskes" gemaakt voor de vaste klanten. Dat lijkt me toch een beetje normaal. Maar je moest als winkel dan maar zorgen dat je voldoende exemplaren van elke plaat had. Langs de andere kant was dat ook niet altijd evident. Een plaat bestellen op 20 exemplaren en er 5 krijgen van de verdeler was schering en inslag. Je mag de dingen dus niet zo zwart wit zien hé. Tenslotte is het hoofddoel van zo'n winkel verkopen.
Club Owner
Berichten: 651
Lid geworden op: 25 mar 2005, 10:04

Bericht door djaxxie »

Hoe zit het eigenlijk met de Mark tegewoordig Tomaz?

Hoor der ni veel meer van...
Afbeelding
Afbeelding
Club Member
Berichten: 118
Lid geworden op: 27 jul 2007, 11:52
Locatie: Tongeren

Bericht door DJ Fritz »

tomaz schreef: Ter illustratie:
In de BCM tijd werd elke week systematisch elke release die we binnen hadden opzij gezet voor Zzino, behalve de echt platte dingen. Dat varieerde van 75 tot in de topjaren soms 200 titels per week.
In het stock- en verkoopprogramma op de PC zaten we bij het einde van BCM aan een artikelnummer ergens tegen de 40.000. Tel daar de t-shirts en andere prullaria af en de commerciële prut en dan zal het misschien 39.000 titels zijn die er ooit zijn binnengekomen. Laat ons het op 35.000 houden als je ook represses e.d. er aftelt. Die 35.000 heeft hij al zeker allemaal
:D
OMG , some guys have got all the luck :-o !!
"House is a feeling and if you don't feel it it can't be house" Carl Cox
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Bericht door tomaz »

Niks met geluk te maken hé. Hij heeft wel het risico moeten nemen een zaak op te starten. Hij kon als zaakvoorder dan wel alles voor zich hebben aan inkoopprijs.

Marc is tegenwoordig nog altijd bezig. Hij draait wekelijks in de tweede zaal van de Complex in St-Niklaas en is net met een aantal andere mensen begonnen met Chrome Club in Hoeselt (oud-Karrewiel).
Heeft me net ook nog een demo cd bezorgd dus met produkties is hij ook nog bezig. Hij heeft inmiddels ook wel een kindje dus ook wat meer tijd voor de familie hé ;-)
Elite Club Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 03 sep 2006, 12:41
Locatie: harelbeke

Bericht door zuka »

en den marcos me zijn tatoo op zijn hoofd oe ist daar nog mee
Afbeelding
Elite Club Member
Berichten: 364
Lid geworden op: 03 jan 2007, 16:09

Bericht door Sirocco »

tomaz schreef:Hij heeft inmiddels ook wel een kindje dus ook wat meer tijd voor de familie hé
Dat hebben er inmiddels al veel van die tijd ;)
Denk dat dat ook wel een van de redenen is dat veel oudere vinyl liefhebbers afhaken. Althans zo heb ik het zelf ervaren. Kids plaatsen alles in een ander perspectief.

Doet me wel goed om te horen dat hij nog actief is. De Belgische muziek scene heeft toch veel aan hem te danken.
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Bericht door tomaz »

zuka schreef:en den marcos me zijn tatoo op zijn hoofd oe ist daar nog mee
Die is al een paar jaar getrouwd, heeft een dochter en werkt bij Colruyt. Wel nog met muziek bezig.
http://www.myspace.com/enriquezmarcos
http://www.myspace.com/synteq
Elite Club Member
Berichten: 364
Lid geworden op: 03 jan 2007, 16:09

Bericht door Sirocco »

tomaz schreef: Nochtans werden ook bij ons "pakskes" gemaakt voor de vaste klanten. Dat lijkt me toch een beetje normaal. Maar je moest als winkel dan maar zorgen dat je voldoende exemplaren van elke plaat had. Langs de andere kant was dat ook niet altijd evident. Een plaat bestellen op 20 exemplaren en er 5 krijgen van de verdeler was schering en inslag. Je mag de dingen dus niet zo zwart wit zien hé. .
Tuurlijk. Begrijp ik ook wel. Je bent uitermate afhankelijk van de verdelers. Het was alleen erg teleurstellend om zo'n lange autorit te maken, en dan achteraf te horen dat de vinyls die je zocht wel voorradig waren maar niet beschikbaar waren. Dat is jammer, maar wat ik echt niet trok is dat ik op een nare manier door Marcos behandeld werd.

Voor mij was naar een platenzaak gaan echt een uitje. Een praatje maken, wat lachen, in sommige zaken kreeg je zelfs iets te drinken aangeboden. Het was het totaal plaatje, en niet alleen maar een stapel vinyls luisteren. Een van de gezelligste zaken was blitz toen Bjorn (ghost) daar nog werkte. Het was niet helemaal mijn muziekstijl (alhoewel je veel vinyls op meerdere plaatsen tegen kwam), maar wel altijd harstikke gezellig.
Club Owner
Berichten: 782
Lid geworden op: 04 sep 2006, 12:30
Locatie: antwerp - belgium

Bericht door bouq »

tomaz schreef:
zuka schreef:en den marcos me zijn tatoo op zijn hoofd oe ist daar nog mee
Die is al een paar jaar getrouwd, heeft een dochter en werkt bij Colruyt. Wel nog met muziek bezig.
http://www.myspace.com/enriquezmarcos
http://www.myspace.com/synteq
da vond ne vieze alsk de eeste paar leren daar kwam
naderhand viel dien dan nog goe mee
mor em kon ne mens vies bezien :)
.:: now .. locate the master control center of the body .. the human brain .. the mind ::.
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Bericht door djginod »

bouq schreef:
Disco Stu schreef:Wat een mooie voorstelling bouq :mrgreen:

wel keer of 5 moeten 'editten', da kwam ni mooi uit, mais bon .. peis dat 't duidelijk is :)
Jaja, ik heb hem door hoor, maar je zit altijd wel met die kleine schotjes, maar goed, op de foto te zien, paar pagina;s terug moet het makkelijk gaan, zo te zien !
Club Owner
Berichten: 604
Lid geworden op: 23 mar 2007, 01:29

Bericht door Disco Stu »

Vroeger gingen we vaak naar de Silo in leuven en bleef ik bij een kameraad op kot slapen.(alle "slapen")
Na de silo was het altijd plaatjes opleggen op zen kot en dan zodra het 10u. was gingen we da stad in alle platenwinkels afschuimen.
Meestal was dat in de discobar, JJ-records en de freerecord shop.
Dat waren dan de kleinere shops en overal dachten ze dat je daar kwam om iets te stelen.
In de freerecord shop en bij JJ moest je altijd je identiteitskaart of iets dergelijk afgeven als borg.Dan kreeg je een naald en kon je de platen luisteren.Dat de freerecordshop ooit platen verkocht vond ik zowiezo al een raar gegeven.Wat nog gekker was dat ze daar platen verkochten tegen prijzen die echt niet normaal waren.Heb vaak serieuze titels gekocht voor 1 of voor 2 euro.
De discobar was helemaal "geweldig".Ik dacht dat ik in leuven een plek had gevonden waar ze ook is wat anders hadden dan in het "platte" limburg maar nee hoor als je de discobar binnekwam was het net of je de MVC in hasselt binnekwam.En die eigenaar maar opscheppen over zijn exclusieve goude technics.En dan die hokjes waar je je platen moest luisteren.Helemaal afgezonderd en je mocht geen tasjes mee naar binnen nemen uit schrik dat je er platen van hem zou insteken.
Duw ons dan niet in afgezonderde hokjes he kerel.
Waar is de tijd toch gebleven.
Nu is er maar een zaak waar ik heen ga & dat is de Rare in Eindhoven en daar ben ik vlot tevreden over.
Elite Club Member
Berichten: 364
Lid geworden op: 03 jan 2007, 16:09

Bericht door Sirocco »

Disco Stu schreef:Nu is er maar een zaak waar ik heen ga & dat is de Rare in Eindhoven en daar ben ik vlot tevreden over.
Groot gelijk. Rare is altijd al een van de beste zaken van NL geweest. Ze zullen ook overleven dankzij de internet sales waar ze al jaren mee bezig zijn. Jammer alleen dat Jurgen er niet meer eigenaar van is.
Club Owner
Berichten: 523
Lid geworden op: 24 nov 2006, 18:38
Locatie: Aalst

Bericht door keimi »

haha dit topic streelt men ego! Ik koop de laatste jaren toch redelijk wat platen maar als ik dit lees, achja tis nog niet zo erg dan. Ik heb wel enkele maanden gehad van 500 euro aan records, momenteel zal het ongeveer een 200 zijn. Ik verzamel alles wat maar New Beat related kan zijn.

Toen de muziekmicrobe me pakte moet het rond '86 geweest zijn. Rond begin '88 was er wel al degelijk sprake van een voorkeur voor electronische muziek. De New Beat was toen net nog niet met uitsterven bedreigd en ik zat al die platen op tapes op te nemen. Ik ben rond die periode platen beginnen kopen en dat heeft zo tot '92 stand gehouden. Toen is alles blijven liggen bij vrienden en is er ook heel wat verdwenen. We zaten wekelijks bij de Target recordsshop en hoorden er sterke verhalen van den Bocca. Dit alles is me zo bij gebleven waardoor ik nu ben teruggekeerd in de tijd. Men allereerste platen waren deze
http://www.discogs.com/release/103992
http://www.discogs.com/release/39479

Enkele jaren geleden kocht ik opnieuw een bak met new beat wat ondertussen reeds uitgegroeid is tot een ware collectie. Ondertussen ben ik ook terug de eigenaar van een gedeelte van mijn platen die ik kwijt was. Tot vandaag ben ik nogal freaky in het zoeken naar ontbrekende dingen. Niet zo erg dat ik zotte bedragen ga uitgeven maar het loopt steeds meer op.

Momenteel bezit ik een 1900 stuks en ik zoek er nog een 400-tal. Als je bekijkt dat dit alles grotendeels over één gerne gaat (incl. pré en post NB) dan ben ik tot nu toe redelijk fier hierop. Ik zet alles in een grote, jawel, IKEA kast. Alles gecatalogeerd per jaar en catalognumber want op die manier heb ik een mooi overzicht van de (de)evolutie. Alles zit in plastiek mapjes, in een exel lijst en als backup op Discogs. Naast platen heb ik ook shirts, magazines, stickers, gadgets...

Ouwe electro interesseet me ook wel en muziek vanaf '93 tot '98 ook maar ik zou begot ni weten wat kopen dan. Liever op cd zeg ik en ik ben toch geen dj dus ja, kopen om in de kast te zetten en nooit af spelen is ook niet dat hé. Dus al bij al ben ik wel blij met het aantal en de keuze van men collectie en ik luister er dan ook bijna dagelijks naar...

zalige hobby... :mrgreen:

Ik kan me herinneren dat Jeff Mills in mid '90 ergens 1 miljoen platen had...? Over CJ Bolland zijn zolder heb ik vernomen dat de deur bijna niet meer open kan wegens de hoeveelheid platen die op zolder staan. Laatstlede ben ikzelf nog in 50 curverboxen dubbeltjes gaan zoeken. In Gent kwam ik bij iemand die de gang en 2 kamers propvol staan had. John Peel zijn collectie is in 1x op de veilig gegaan omdat ze zo groot en compleet was. Dit zijn er maar enkele dus Franky zal wel geen uitzondering zijn denk ik... maar wel een belgian retrogod! :-)
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Bericht door tomaz »

keimi schreef:Ik kan me herinneren dat Jeff Mills in mid '90 ergens 1 miljoen platen had...?
Dat zal wel een missing zijn Keimi (200.000 is véél maar een miljoen??). De Jeff staat er voor bekend bijna niks te kopen. Die loopt al jaren met 't zelfde bakske te draaien. Af en toe komt er wat nieuws bij. Maar 't is zeker gene die wekelijks massa's koopt. Hij heeft het zelf ooit eens gezegd dat hij niet meer dan enkele honderden platen had om te draaien.
En 't merendeel zal hij wel krijgen.
Persoonlijke collectie daarbuiten kan misschien een pak meer zijn maar een miljoen, da's een paar huizen vol :D


leuke anekdote:
Ik herinnner me dat hij ooit eens in Fuse moest draaien en zijn flightcase was verloren gegaan en zou niet op tijd terug geraken. Hij mocht toen bij BCM platen komen halen om te draaien. Wij deden dat toen nog wel voor dj's wiens platen verloren gegaan waren. De meesten kochten die platen dan ook. Jeff niet, die gaf daarna alles gewoon terug. En dan moet je weten dat Jeff heel wanordelijk is als hij draait. Platen na't draaien in de hoes steken, vergeet het maar. Dus kregen we nadien een doos met een hoop platen en hoezen en konden beginnen sorteren. Er stonden wel de vingerafdrukken van Jeff Mills op. Daar kwam zelfs ne pipo achter vragen of hij die en die plaat niet mocht kopen, maar we mochten ze zeker niet afgekuist hebben :lol:
Moderator
Berichten: 975
Lid geworden op: 08 sep 2004, 14:20
Locatie: Turnhout

Bericht door poehaaaaa »

haha, waanzinnig verhaal :mrgreen:
UNDERGROUND WILL SURVIVE
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 2 gasten