Mediawatch; dump hier alle marginale artikels

Alles in verband met actuele en minder actuele zaken
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Bericht door tomaz »

Nostalgie90 schreef:Leg me eens uit wat het verschil is met doofheid en een tijdelijke verlamming in de benen, komt je gehoor dan ook terug om terug een belachelijke opmerking te maken? Ik heb nog niemand met zijn oren naar de kinesist zien gaan.
;)
Die verlamming van Herremans was niet tijdelijk hé, tenminste niet toen hij dat ongeluk heeft gehad. Hij was afgeschreven en veroordeeld tot de rolstoel voor de rest van zijn leven. Alleen hij dacht er anders over. Hij zal op dit moment al meer kunnen dan de dokters ooit zouden vermoed hebben.
Als ze allemaal zoals jij reageren dan had hij nooit uit die rolstoel kunnen komen, zelfs niet voor die paar momenten (want meer is het nog niet en zal het misschien ook nooit worden). Dàt bedoel ik met die vergeetput.

Jij reageert hier echt zo van: ze zijn doof, waarom moeten ze dan nog muziek willen beleven? Alsof ze dat recht niet meer hebben omdat hun oren kapot zijn.


Dat leg ik niet in jouw mond, dat is wat iedereen hier uit je reactie verstaat.
Nostalgie90 schreef: kompleet nutteloos net zoals naast de pot kakken.
Need I say more...
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

tomaz schreef: Als ze allemaal zoals jij reageren dan had hij nooit uit die rolstoel kunnen komen, zelfs niet voor die paar momenten (want meer is het nog niet en zal het misschien ook nooit worden). Dàt bedoel ik met die vergeetput.

Jij reageert hier echt zo van: ze zijn doof, waarom moeten ze dan nog muziek willen beleven? Alsof ze dat recht niet meer hebben omdat hun oren kapot zijn.


Dat leg ik niet in jouw mond, dat is wat iedereen hier uit je reactie verstaat.
Jij haalt Herremans erbij ik niet ... ;) Herremans zijn verlamming was tijdelijk, er zijn wel meer mensen die moeten revalideren na een ongeval .... de ene al met meer succes dan de andere meer heb ik daar niet over gezegd.

Dat je mijn gedacht ivm een concert voor doven doorstraalt naar de revalidatie van Herremans is al even belachelijk, doofheid heeft niets met verlamming te maken en revalidatie heeft zijn bewezen nut of gaan deze mensen opeens terug horen na dit concert?
Zie je soms een "revalidatie" voor doven door ze naar concerten te laten gaan?
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Bericht door Stanne »

Ik heb vorig jaar Marc Herremans zien rechtstaan als supporter tijdens de motorcrosswedstrijd in Wuustwezel.
Dat gebeurd met speciale steunen. Stappen lukt uiteraard niet maar het is al een hele voorruitgang (en een raar zicht) om hem te zien rechtstaan aan de toog met een drankje en op de hobbelige ondergrond naast een crossparcours.
Als er 1 iemand is waar ik grenzeloos respect voor heb is het Marc Herremans. Ik ben stikjaloers op zijn karakter en doorzetting. Zijn boek én zijn film zijn gewoon ontroerend goed.
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

Stanne schreef: Als er 1 iemand is waar ik grenzeloos respect voor heb is het Marc Herremans.
idem, en dit voor alle mensen die revalideren of het nu lukt of niet
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

Activisme of terrorisme?
Werknemers dreigen 30.000 liter zoutzuur in Maas te lozen
De stakende werknemers van het bedrijf 'Lenoir et Mernier' uit de Franse Ardennen dreigen ermee dat ze duizenden liters zoutzuur in de Maas zullen lozen als er niet snel een bemiddelaar wordt aangesteld. Dat hebben RTL-TVi en de RTBF vandaag in hun journaals gezegd.

De 110 ontslagen werknemers voeren al vijf weken vruchteloos actie nadat hun bedrijf in vereffening is gegaan. Nu dreigen ze ermee om 30.000 liter zoutzuur te lozen in de riolen als de Franse regering tegen morgenavond nog geen bemiddelaar heeft aangesteld. Ze vragen ook schadevergoedingen en 50.000 euro voor de morele schade die ze hebben opgelopen. (belga/svm)
13/03/08 21u57
Elite Club Owner
Berichten: 1245
Lid geworden op: 24 apr 2007, 18:18
Locatie: ANTWERPen

Bericht door StevenR_73 »

veel doven te vinden bij gabbertoestanden ;)
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Bericht door Stanne »

StevenR_73 schreef:veel doven te vinden bij gabbertoestanden ;)
Wa zegde ? :mrgreen:
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Bericht door djginod »

Nostalgie90 schreef:
tomaz schreef: Als ze allemaal zoals jij reageren dan had hij nooit uit die rolstoel kunnen komen, zelfs niet voor die paar momenten (want meer is het nog niet en zal het misschien ook nooit worden). Dàt bedoel ik met die vergeetput.

Jij reageert hier echt zo van: ze zijn doof, waarom moeten ze dan nog muziek willen beleven? Alsof ze dat recht niet meer hebben omdat hun oren kapot zijn.


Dat leg ik niet in jouw mond, dat is wat iedereen hier uit je reactie verstaat.
Jij haalt Herremans erbij ik niet ... ;) Herremans zijn verlamming was tijdelijk, er zijn wel meer mensen die moeten revalideren na een ongeval .... de ene al met meer succes dan de andere meer heb ik daar niet over gezegd.

Dat je mijn gedacht ivm een concert voor doven doorstraalt naar de revalidatie van Herremans is al even belachelijk, doofheid heeft niets met verlamming te maken en revalidatie heeft zijn bewezen nut of gaan deze mensen opeens terug horen na dit concert?
Zie je soms een "revalidatie" voor doven door ze naar concerten te laten gaan?
:?: :?: :?: :?:
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Bericht door djginod »

StevenR_73 schreef:veel doven te vinden bij gabbertoestanden ;)
Ik ben toch wel eens benieuwd inderdaad hoeveel van de vaste clubgangers van een Cherrymoon / Club X (iedere andere hardere tent) van vroegahhhh nu problemen hebben met het gehoor / slechter gehoor hebben...
Elite Club Owner
Berichten: 1245
Lid geworden op: 24 apr 2007, 18:18
Locatie: ANTWERPen

Bericht door StevenR_73 »

dat bedoelde ik niet eigenlijk, kwou zeggen dat ik in men korte Club X/Q bezoekjes veel dove personen tegenkwam, die voelden de dreun zo goed dat ze stonden te feesten als de rest ;)
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

Ben ook al een dove tegengekomen in een club, eer dat je dat doorhebt :oops:
Elite Club Owner
Berichten: 1245
Lid geworden op: 24 apr 2007, 18:18
Locatie: ANTWERPen

Bericht door StevenR_73 »

men gehoor is eerder achteruitgegaan door mee te gaan met SC ipv tijdens men feestperiode :)
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Bericht door tomaz »

Nostalgie90 schreef:Jij haalt Herremans erbij ik niet ...
Inderdaad, je lijkt alleen niet te (willen) snappen waarom: niet om doofheid met verlamming te vergelijken. Wel om de wil van iemand met een beperking om die beperking toch nog wat om te buigen of te omzeilen. In 't geval van een dove wordt het spreekwoord "wie niet horen wil (kan) moet voelen" misschien een lijfspreuk.
Al je je dan toch blind staart op Herremans. Laat ik ik dan een vb nemen met een slechthorende.
Ik weet niet of hij slechthorend geworden is of dat hij ermee geboren is. Ik vermoed het laatste want zijn spraak was ook niet goed ontwikkeld (ik kan daar volledig mis in zijn natuurlijk). Die kwam bij ons in de winkel cd's kopen. En dat MOEST zwaar zijn. Heavy on the bass & beats.
Hij had dikke hoorapparaten, maar toch moest het nog heavy stuff zijn want hij moest het ook voelen.
Ook nutteloos zeker?
Club Owner
Berichten: 864
Lid geworden op: 03 okt 2007, 14:22
Locatie: Herentals City

Bericht door Fieneke »

Administrator schreef:
Fieneke schreef:Een dove mens zijn zintuigen zijn ook een pak scherper, zij nemen dingen waar die wij niet voelen/horen/zien..
Als je daar mee aangeboren bent ontwikkelen de andere zintuigen zich inderdaad beter. Maar voor iemand die van de ene dag op de andere blind of doof wordt ligt dit anders denk ik.
de ontwikkeling zal mss iets minder intens zijn, maar het resultaat is hetzelfde.. ;)
A dream is just a dream when you don't do an effort to make the dream work

It's just an Illusion..

Do not argue with idiots. They will drag you down to their level and beat you with experience
Club Owner
Berichten: 864
Lid geworden op: 03 okt 2007, 14:22
Locatie: Herentals City

Bericht door Fieneke »

Stanne schreef:Ik heb vorig jaar Marc Herremans zien rechtstaan als supporter tijdens de motorcrosswedstrijd in Wuustwezel.
Dat gebeurd met speciale steunen. Stappen lukt uiteraard niet maar het is al een hele voorruitgang (en een raar zicht) om hem te zien rechtstaan aan de toog met een drankje en op de hobbelige ondergrond naast een crossparcours.
Als er 1 iemand is waar ik grenzeloos respect voor heb is het Marc Herremans. Ik ben stikjaloers op zijn karakter en doorzetting. Zijn boek én zijn film zijn gewoon ontroerend goed.
Ik heb hem een paar keer aan de lijn gehad voor mijn vorig werk en ik moet zeggen dat is me echt een ENORM aangename mens he.. Altijd vriendelijk, altijd lief.. Hij had me 1x aan de lijn gehad en de 2e keer kende ie zonder problemen mijn naam en stem. Echt, voor die mens heb ik een wereld aan respect!
A dream is just a dream when you don't do an effort to make the dream work

It's just an Illusion..

Do not argue with idiots. They will drag you down to their level and beat you with experience
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten