Discotheken snakken naar adem

Het nieuws forum van Legendary Clubs
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Re: Discotheken snakken naar adem

Bericht door Sunreezer »

Als ik nog is echt zot wil doen ga ik naar een goa party. Als ge er de goeie uitkiest hoor je een hele nacht oldskool en progressive psy trance platen. Je betaalt er met moeite 5 euro inkom, drank aan 1 euro etc...
Elite Club Member
Berichten: 412
Lid geworden op: 12 jan 2007, 11:20
Locatie: Balder City

Re: Discotheken snakken naar adem

Bericht door Dj Sven Larsson »

dewitte schreef:
Flasheur schreef:ik merk daar eigelijk nix van. ga heel regelmatig op stap en amuseer me altijd te pletter :D
Idem hier 8)
Me too.
De clubs waar ik heenga hebben toch nog zeer goed te doen : Fuse, Silo, Cda en af en toe La Rocca. Die keten zitten toch steeds goed vol.
Weet eigenlijk zo niet of het slecht gaat met de clubs, hangt ervan af hoe je het aanpakt denk ik. Clubs die zich een eigen identiteit aanmeten blijven het goed doen. Clubs die om de haverklap veranderen hebben het steeds moeilijker. Die leven van een hype en als die overwaait moeten ze heel het concept weer omgooien.
Kijk naar een Groovytunes, of ge het nu slecht vind of niet, die mannen daar achter gaan binnenkort een derde club openen. Dus crisis is het volgens mij nog lang niet ze.
Club Owner
Berichten: 683
Lid geworden op: 26 feb 2005, 21:22
Locatie: Lokeren

Re: Discotheken snakken naar adem

Bericht door cherryman »

ProgressNation schreef:La Rocca volk is iets speciaals. Maar men weet ook wat men in La Rocca kan verwachten, omdat men altijd trouw gebleven is aan zijn concept (in tegenstelling tot Cherry en consoorten). Alhoewel ze soms ook de commerciële kant neigen op te gaan. Kan bv. niet begrijpen wat een David Guetta in La Rocca komt doen. In mijn ogen is die bijna even plat als Regi. En toch durft men zelfs op StuBru al keer een set van hem de ether insturen. Terwijl progressive altijd een stiefmoederlijke behandeling gekregen heeft, en in hetzelfde hokje geplaatst werd met de platte Hollandse smurfentrance. Maar Dada Life "Fun Fun Fun" (wat toch wel commercieel is in mijn ogen) hoor je dan om de haverklap. Is dat dan niet plat?

En toch is uitgaan zoals wij kennen ook niet alles. Heb de laatste jaren ook mijn ogen geopend. Door o.a. vrouwelijke collega op het werk. Ze gaat al uit in La Rocca van in het begin. Maar nu begint ze het gevoel te krijgen dat ze daardoor het echte leven gemist heeft en ze veel te laat volwassen is geworden.

Ze is nu 36-37 jaar en heeft niets. Geen relatie (ziet er nochtans ok uit), geen kinderen, geen huis, weinig spaargeld (als je gans weekend uitgaat en dan nog eens de laatste nieuwe collectie kleding wil), ouders verloren. En dan komen de depressies. Altijd geleefd voor het weekend, en nu begint ze zich te oud te voelen om uit te gaan ... Maar heeft ze ook het gevoel dat het te laat is om nog een "normaal gezinsleven" te beginnen. Kortom ze heeft geen doel meer (vroeger was dit het weekend).

Toch wel iets waar ik ook ben beginnen bij stilstaan de laatste maanden.

En dan ook nog ... we hebben de scene weten opkomen (was 7-8 jaar toen new beat opkwam, iedereen in de klas liep rond met smileys). Het was iets volledig nieuw. Voor de jongeren van nu is het een genre zoals een ander. Het nieuwe is er af. Af en toe komt er een keer een subgenre dat enkele maanden een hype is. Tegenwoordig is het ook vooral recyclage net zoals bij rock en pop. Dan weer eens iets wat trager, dan terug wat harder,...
Ja hier kan ik me ook wel in vinden, ben ook een hele poos blijven hangen in het Cherry gebeuren en toen het vanaf midden 2004 zwaar bergaf is beginnen gaan was/is dat toch zwaar aanpassen.
Heb wel veel leuke dingen gemist daardoor (niet dat de weekends daardoor ni leuk waren :mrgreen: ), maar toch valt moeilijk uit te leggen.

Je hebt als het ware terug moeten leren 'normaal' leven, iets wat hier nog steeds niet volledig gelukt is.

Vroeger had je natuurlijk ook meer scene's en hun volgers, je had echte cherry moon aanhangers die als het ware bijna niets van andere discotheken moesten weten. Stickers op de auto's, tshirts, tattoo's etc... Er was ook meer een familiegevoel als nu (al zal dat ook wel komen door het ouder worden waarschijnlijk). De dag van vandaag lopen ze rond met tshirts van Puta madre, 69, bikkembergs enzoverder. Niet dat ik me daar altijd zó veel aan stoor, maar het duid gewoon op verandering van de uitgaanscultuur.

Oké ja je hebt nog goede clubs, maar daar draaien ze niet de muziek die ik wil horen en het volk is er ook niet echt dat. Wat me ook meer opvalt is dat ik minder en minder 'schrale' mensen tegenkom ook en dat nuchtere mensen minder van elkaar en van die mensen kunnen hebben (had ik hierboven ook wel al ergens gelezen denk ik).

U hate it or U love it, but Cherry Moon was my life !
Nog heftig op zoek naar Cherry Tapes periode 1991-1992 !!!
Afbeelding
Member
Berichten: 66
Lid geworden op: 14 sep 2007, 16:40

Re: Discotheken snakken naar adem

Bericht door fomas »

cherryman schreef:
ProgressNation schreef: Oké ja je hebt nog goede clubs, maar daar draaien ze niet de muziek die ik wil horen en het volk is er ook niet echt dat. Wat me ook meer opvalt is dat ik minder en minder 'schrale' mensen tegenkom ook en dat nuchtere mensen minder van elkaar en van die mensen kunnen hebben (had ik hierboven ook wel al ergens gelezen denk ik).
Dat vertaalt zich ook in de muziek. het is me allemaal te braaf, te gepolijst, te normaal. Te weinig nummers hebben nog een eigen identiteit. Door de onmiddellijke beschikbaarheid via het internet en de lagere productiedrempel van muziek zijn er geen nummers meer die een collectief gevoel creëren. Ieder heeft zijn eigen favorieten die de rest van de zaal onverschillig laat. Enkel platen die wat verwijzingen gebruiken naar de oudere helden weten het publiek nog te verenigen. Maar het wordt zo geforceerd gepresenteerd dat het leidt tot een kakafonie met slechts weinig respect voor het origineel. Het is slechts een kwestie van tijd dat er een trendy remix wordt gespeeld van 'Time Modulator' of 'Energy Flash' op Donna waarbij de ruwe kanten zonder gêne achterwege worden gelaten. Voor velen zijn die cross-overgenres zoals electrohouse interessant en muzikaal 'vooruitstrevend', maar het draait ook alles in één bruine soep die ik toch liever links laat liggen.
It's a beautiful day, it's raining and it's cold
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Re: Discotheken snakken naar adem

Bericht door Sunreezer »

Dat vertaalt zich zeker in de muziek, wat mis ik die trancebassen toch :cry:
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Re: Discotheken snakken naar adem

Bericht door quincy »

Sunreezer schreef:Dat vertaalt zich zeker in de muziek, wat mis ik die trancebassen toch :cry:
Idem hier, zo van die goeie bollende baslijnen, het is zoeken met de loep om dergelijke platen nog te vinden.

Wat fomas zegt: het klinkt allemaal veel te clean, de muziek van nu doet mij nog weinig. Als ik op een maand tijd 2 platen vind waar ik mij muzikaal 100% kan vinden is het al veel. Vroeger waren dat er wekelijks 15 tot soms 20 en wanneer ik die platen nu herbeluister heb ik nog steeds datzelfde gevoel, kippevel!
Club Owner
Berichten: 929
Lid geworden op: 02 jan 2007, 13:26

Re: Discotheken snakken naar adem

Bericht door After »

we hebben precies allemaal nood aan een dikke vette retro party, oh wait, er is toevallig eentje dit weekend :twisted:
Club Owner
Berichten: 683
Lid geworden op: 26 feb 2005, 21:22
Locatie: Lokeren

Re: Discotheken snakken naar adem

Bericht door cherryman »

quincy schreef:
Sunreezer schreef:Dat vertaalt zich zeker in de muziek, wat mis ik die trancebassen toch :cry:
Idem hier, zo van die goeie bollende baslijnen, het is zoeken met de loep om dergelijke platen nog te vinden.

Wat fomas zegt: het klinkt allemaal veel te clean, de muziek van nu doet mij nog weinig. Als ik op een maand tijd 2 platen vind waar ik mij muzikaal 100% kan vinden is het al veel. Vroeger waren dat er wekelijks 15 tot soms 20 en wanneer ik die platen nu herbeluister heb ik nog steeds datzelfde gevoel, kippevel!
Bwa ik was toch aangenaam verrast door deadmau5 e.a. in begin van opening Cherry Moon, daar hoorde ik af en toe nog wel eens een degelijk plaatje. Spijtig genoeg was er blijkbaar niet echt een volk voor te vinden...
Nog heftig op zoek naar Cherry Tapes periode 1991-1992 !!!
Afbeelding
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Re: Discotheken snakken naar adem

Bericht door Sunreezer »

deadmau5 is dan ook een van de enigen die die volle sound nog wat in zijn producties verwerkte.
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Re: Discotheken snakken naar adem

Bericht door quincy »

Idd Deadmau5 vind ik ook goed, idem als Pryda, Glenn Morrison en Patrice Baumel.
Maar veel producers zijn er niet meer die blijven houden aan een volle sound.
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Re: Discotheken snakken naar adem

Bericht door djginod »

Maar nog wat: Was vandaag nog bij me ouders, en we kregen het gewoon over café's in het algemeen. Alleen al in ons plaatsje in Ossendrecht waren er vroeger 10 te vinden minimaal, en dat zijn er nu nog 3 a 4. En dat geld ook voor alle andere plaatsen rondom. Kortom, in de loop der tijd, vanaf de half jaren 70 zijn ook het aantal café's flink in aantal afgenomen.

Heeft niet veel met muziek te maken, maar ook wel deels met het minder uitgaan van de mensen enzo.
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Re: Discotheken snakken naar adem

Bericht door Nostalgie90 »

Iedereen heeft zijn favorieten daar kan ik in volgen, we leven in een tijd wanneer een nummer ons de eerste minuut niet kan bekoren we direct skippen.

De jeugd heeft genoeg aan entertainment en uitgaan als de beesten hoort daar precies niet meer bij.
Ik passeer elke dag wel wat scholen op verschillende tijdstippen, ze gaan s'middags iets eten of kruipen even in het café. Dikwijls s'zaterdags per se dat truitje kopen en een nieuwe herlaadkaart en hopla t'budget is erdoor zeker met al die gadgets die je nu moet hebben.
Om dan een hele avond aan ne cola met rietje te liggen slurpen na het betalen van 10€ inkom, en dan nog te moeten meedoen aan egotripping denk ik dat het er voor de meeste niet meer af kan.
Eve
Newbie
Berichten: 18
Lid geworden op: 05 aug 2008, 22:09
Locatie: Gent

Re: Discotheken snakken naar adem

Bericht door Eve »

jeec426 schreef:
ProgressNation schreef:weinig spaargeld (als je gans weekend uitgaat en dan nog eens de laatste nieuwe collectie kleding wil),
haha, dat gedeelte kennen mijn madam en ik maar al te goed. Als we ons afvragen hoe sommigen hun kot kunnen zetten of met zo nen auto kunnen rondrijden. Moesten wij alles gespaard hebben door al die jaren dan stond er ook wel nen dikken A6 op ons opritteke :roll: Ma ja, ge leeft maar ene keer he. Liever opgedaan en geamuseerd en wat hersencellekes verloren dan op mijn 50 wakker worden en denken van fuck 'k heb mijne jeugd compleet laten passeren.
Ik zou mij nie te hard afvragen hoe sommigen hun 'kot' afbetalen. Velen willen niet onderdoen voor hun kennissen en steken zich op die manier ook in de misérie, terwijl ze héél goed weten dat ze het zich financieel niet kunnen permitteren om een kast van een huis te kopen of met het nieuwste model van BMW rond te rijden. Véél stoef...
Toen ik pas vrijgezel was heb ik me ook lang verweten dat ik het grootste deel van mijn centen vergooid had in het uitgaansleven. Ben dan ook zo'n 3-tal jaar bitter weinig uitgeweest, was van idee dat ik mijn ware geluk (lees nieuwe partner) vooral niet ging vinden in een discotheek. Uiteindelijk ben ik tot de conclusie gekomen dat ik niet moet uitgaan voor het plezier van een ander maar voor mezelf. Tegenwoordig ben ik bijna elk weekend weer weg, gewoon omdat ik het eens nodig heb om na een drukke week om stoom af te blazen. Maar ik heb ook mijn prioriteiten leren stellen: nu kan het, dan kan het niet...
En ik kan je volledig volgen. Ik heb ook geen zin om op een dag wakker te worden en tegen mezelf te zeggen: Miljaarde, ik heb een groot stuk van de fun gemist gewoon omdat de hokjesdenkende maatschappij denkt dat het zo moet en zo hoort ;)
So... Have Fun with Style :afro:
Club Owner
Berichten: 604
Lid geworden op: 23 mar 2007, 01:29

Re: Discotheken snakken naar adem

Bericht door Disco Stu »

Weet ge wat het probleem is !?
En echt een serieus probleem aant worden is want het loopt wel de hand uit vindt ik.
Tegenwoordig zitten ze al vanaf hun 14/15de vollebak aan de Coke.
En als ge elk weekend al 50€ of 100€ moet betalen voor een paar lijntjes hebde geen geld meer om 10/15€ inkom + 2,5€ per pint te betalen.
The Dj's take pills too stay awake and play for seven days
Club Owner
Berichten: 929
Lid geworden op: 02 jan 2007, 13:26

Re: Discotheken snakken naar adem

Bericht door After »

de interesse in drank is idd sterk verminderd, vele jongeren smoren dagelijks al weed, en in het weekend kan er ook al eens iets anders af... in mijnen tijd dronken we ons gewoon canard tot we er bij neervielen :P
:mrgreen:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 1 gast