Inflatie swingt uit de pan

Alles in verband met actuele en minder actuele zaken
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Re: inflatie swingt uit de pan

Bericht door Trab »

De schuld per capita ligt misschien wel lager in de VS, maar toch woon ik liever in België. Niet?
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Re: inflatie swingt uit de pan

Bericht door Nostalgie90 »

Trab schreef:De schuld per capita ligt misschien wel lager in de VS, maar toch woon ik liever in België. Niet?
Zeker en vast!

Trouwens ik hoorde op radio2 dat er iemand een boek heeft geschreven over de cisis, en dat die schrijfster beweerde dat er tegen 2010-2011 een nog grotere crisis zou komen!
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Re: inflatie swingt uit de pan

Bericht door Trab »

Bedoel je het boek van Geert Noels? Daarin wordt de huidige finaniële crisis besproken en nog vijf andere schokken. Volgens Noels zal de wereldeconomie drastisch veranderen de komende jaren. De moeite om eens gelezen te hebben en heel toegankelijk geschreven.
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Re: inflatie swingt uit de pan

Bericht door Stanne »

Trab schreef:Bedoel je het boek van Geert Noels? Daarin wordt de huidige finaniële crisis besproken en nog vijf andere schokken. Volgens Noels zal de wereldeconomie drastisch veranderen de komende jaren. De moeite om eens gelezen te hebben en heel toegankelijk geschreven.
Aha, nog nen Humo lezer ;)
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Re: inflatie swingt uit de pan

Bericht door Nostalgie90 »

Trab schreef:Bedoel je het boek van Geert Noels? Daarin wordt de huidige finaniële crisis besproken en nog vijf andere schokken. Volgens Noels zal de wereldeconomie drastisch veranderen de komende jaren. De moeite om eens gelezen te hebben en heel toegankelijk geschreven.
Euh, t'was een madam
tenzij Geert ook een vrouwenaam is

BTW sinds wanneer is Humo de referentie op financieel gebied :mrgreen:


EDIT: DEZE WAS HET
http://radio2.be/detailpagina.cfm?id=18 ... urdecaluwe
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Re: inflatie swingt uit de pan

Bericht door Stanne »

Nostalgie90 schreef: BTW sinds wanneer is Humo de referentie op financieel gebied :mrgreen:
Twas nen intervieuw met die meneer Noels over hem en zijn boek.
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Re: inflatie swingt uit de pan

Bericht door Trab »

Stanne schreef:
Trab schreef:Bedoel je het boek van Geert Noels? Daarin wordt de huidige finaniële crisis besproken en nog vijf andere schokken. Volgens Noels zal de wereldeconomie drastisch veranderen de komende jaren. De moeite om eens gelezen te hebben en heel toegankelijk geschreven.
Aha, nog nen Humo lezer ;)
Nee, ik ben eerder een fan van Geert Noels. Als hoofdeconoom van Petercam komt die vaak aan het woord op kanaal Z. Trouwens, vond je niet dat hij in HUMO een beetje te kakken werd gezet?
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Re: inflatie swingt uit de pan

Bericht door Trab »

Nostalgie90 schreef:EDIT: DEZE WAS HET
http://radio2.be/detailpagina.cfm?id=18 ... urdecaluwe
Bedankt voor de link ;)

Volgens haar zullen de amerikaanse hypotheken voor problemen blijven zorgen. Wie zal het zeggen he? Die leningen zijn herverpakt in andere financiële producten, en velen van deze producten zijn waardeloos geworden. Niemand wil ze hebben, dus worden ze gewaardeerd aan 0 euro. De meeste banken hebben die (voorlopige) verliezen reeds afgeschreven, dus zoveel verliezen kunnen er toch niet meer geleden worden? Tenzij de markt voor deze producten terug opklaart voor 2011, waardoor ze terug in waarde stijgen. Dan moeten ze weer nen hoop afschrijvingen doen, maar daar zullen ze wel iets op vinden denk ik.
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Re: inflatie swingt uit de pan

Bericht door Stanne »

Trab schreef:
Stanne schreef:
Trab schreef:Bedoel je het boek van Geert Noels? Daarin wordt de huidige finaniële crisis besproken en nog vijf andere schokken. Volgens Noels zal de wereldeconomie drastisch veranderen de komende jaren. De moeite om eens gelezen te hebben en heel toegankelijk geschreven.
Aha, nog nen Humo lezer ;)
Nee, ik ben eerder een fan van Geert Noels. Als hoofdeconoom van Petercam komt die vaak aan het woord op kanaal Z. Trouwens, vond je niet dat hij in HUMO een beetje te kakken werd gezet?
Te kakken....bwah....kvond wel ni alle vragen relevant. Mss had die reporter zen boek nog ni gelezen :?
Twas natuurlijk wel een promotieke voor zijn boek met kerstmis in zicht enzo :D
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Re: Inflatie swingt uit de pan

Bericht door Stanne »

Ik heb mijn afrekening van gas en electriciteit in de bus gehad :crybaby:
Mijn maandelijkse aflossing zou 1/3 meer gaan kosten + de eindafrekening scheelt 500€ tov vorig jaar. Nochtans is het verbruik gedaald.
Dit is wel écht kl***.
Trouwens, gelukkige Nieuwjaar Luminus :finger:
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Re: Inflatie swingt uit de pan

Bericht door lemant »

Stanne schreef: Mijn maandelijkse aflossing zou 1/3 meer gaan kosten
die kan je met 1 telefoontje laten aanpassen naar het door u gewenste bedrag als je het voorstel niet realistisch vindt (heb ik ook gedaan) ;)
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Re: Inflatie swingt uit de pan

Bericht door Nostalgie90 »

Bij mij valt het mee, t'was die periode gezien zelfs zo koud nog niet tov andere jaren ...
Bij mij is het voorschot (vorige maand) uitgerekend 13,33333% duurder geworden voor het totaal van gas en elektriciteit!
t'Verbruik schommelde wel iets, maar de prijsstijgingen heb ik gecompenseerd door vaatwasser etc.. s'avond of in het weekend te gebruiken.
Ik heb gehoord dat voorschotten van +250€ ook geen uitzondering zijn ...

De vraag is dalen de prijzen van energie, want ik heb dan ook nog eens gehoord dat de netbeheerder zijn tarieven gevoeliger gaat optrekken!

Over leveranciers kan ik ook een woordje meebabbelen, ooit de grootste miserie gehad met Nuon, Essent en Eelctrabel ivm overlaten meterstanden, overschakelen etc... dat heeft mij een hoop gebel, mails en aangetekende brieven gekost!
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Re: Inflatie swingt uit de pan

Bericht door Nostalgie90 »

Stanne schreef:Ik heb mijn afrekening van gas en electriciteit in de bus gehad :crybaby:
Mijn maandelijkse aflossing zou 1/3 meer gaan kosten + de eindafrekening scheelt 500€ tov vorig jaar. Nochtans is het verbruik gedaald.
Wat betaal je nu dan, een 170€?
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Re: Inflatie swingt uit de pan

Bericht door Stanne »

Idd was 170€ en nu voorstel tot 250€.
als je die aflossing laat aanpassen naar onder dan komt de verrassing gewoon opt einde van de rit.
Ze sturen me zelfs aanmaningen 1 dag na vervaldatum factuur. En dan moet je daarop extra kosten betalen terwijl je op de vervaldag uw factuur netjes betaald hebt. Daar moet je eens proberen vanaf te geraken.
Van zoiets kan ik nu is pissed worden se. Ze verdienen nog ni genoeg met hun electriciteit in Doel. Woekerwinsten pakken terwijl hun duurste infrastructuur (kerncentrales) al jaren afgeschreven is.
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Re: Inflatie swingt uit de pan

Bericht door Nostalgie90 »

Watte 1 dag na vervaldatum? :scratch:
Precies stadswachten die liggen te wachten tot wanneer Uw ticket verloopt!
Nen hoop klootzakken, ik zeg het hoe meer gelul over duurzame energie hoe rapper ze hun prijs kunnen opslagen ondanks dat ge minder verbruikt.
Kom steek maar allemaal spaarlampen, hoogdrendementsketels isolatie etc.... dan kun je ondanks de aanpassingen misschien hetzelfde betalen als het jaar daarvoor! Binnenkort nog een spaarlamp in de ijskast/diepvriezer en allemaal een onderbroek meer aan :mrgreen:
Zolang de private sector elke jaar haar maximale winst moet hebben zal er niets aan te doen zijn, met die privatisering hebben ze ons goed in het zak gezet!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten