Stoppen met roken

Ben je iets leuks tegengekomen op het internet?
Club Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 14 mar 2007, 11:48

Bericht door Nele303 »

bouq schreef: om maar te zeggen dat er soms met nutteloze argumenten wordt gezwaaid !!
Waar staan hier de nutteloze argumenten ?
Club Owner
Berichten: 782
Lid geworden op: 04 sep 2006, 12:30
Locatie: antwerp - belgium

Bericht door bouq »

Nele303 schreef:
bouq schreef: om maar te zeggen dat er soms met nutteloze argumenten wordt gezwaaid !!
Waar staan hier de nutteloze argumenten ?
heb ik gezegd 'hier' ?

de wereld is groter dan LC
.:: now .. locate the master control center of the body .. the human brain .. the mind ::.
Club Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 14 mar 2007, 11:48

Bericht door Nele303 »

bouq schreef:
Nele303 schreef:
bouq schreef: om maar te zeggen dat er soms met nutteloze argumenten wordt gezwaaid !!
Waar staan hier de nutteloze argumenten ?
heb ik gezegd 'hier' ?

de wereld is groter dan LC
OK, maar we zijn wel aan het discussieren op LC, dus nutteloze argumenten aanhalen vanop andere fora, daar zie ik het nut niet van in.
Zeker als er bij mijn weten hier nog geen nutteloze argumenten zijn aangehaald...
Club Owner
Berichten: 864
Lid geworden op: 03 okt 2007, 14:22
Locatie: Herentals City

Bericht door Fieneke »

Nele303 schreef:
foolish mind schreef:maar waar moet de grens getrokken worden?
Heel simpel: uw vrijheid stopt waar die van mij begint...

Dus je mag overal roken, behalve daar waar je er iemand anders mee stoort
Dat vind ik vrij egoïstisch geredeneerd, wij rokers redeneren zo toch ook niet. Als we zo allemaal gaan redeneren mogen we zelfs buiten niet meer roken, want er kan altijd iemand in uw buurt komen staat die niet rookt
A dream is just a dream when you don't do an effort to make the dream work

It's just an Illusion..

Do not argue with idiots. They will drag you down to their level and beat you with experience
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Bericht door ThaMan »

Zolang de overheid hier STUKKEN van mensen aan verdienen, zal het totale afschaffen van roken niet aan de orde zijn ! Zo denk ik erover...
Club Owner
Berichten: 864
Lid geworden op: 03 okt 2007, 14:22
Locatie: Herentals City

Bericht door Fieneke »

Trab schreef:
Fieneke schreef:[Tavernes ok, maar café's? Dat zou een doodsteek zijn..
Als ze overal (cafe, discotheek, restaurant, fuif,..) tegelijk een verbod invoeren, dan zal dit niet zo'n vaart lopen. De rokers moeten zich dan aanpassen of ze mogen nergens nog binnen. Vroeger stoorde ik mij niet aan die rooklucht, maar tegenwoordig merk ik het toch wel als ik in een rokerig cafe heb gestaan. Dan is het net alsof ik terug begonnen ben met roken :x
Ik pas me dan wel aan, maar dan zien ze mij gewoon niet meer in mijn stamcafé :P

@Thaman, daar mag je gerust zeker van zijn !
A dream is just a dream when you don't do an effort to make the dream work

It's just an Illusion..

Do not argue with idiots. They will drag you down to their level and beat you with experience
Club Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 14 mar 2007, 11:48

Bericht door Nele303 »

tuurlijk de regering is zo hypocriet als ze groot is.

Als we even de vergelijking maken met verkeersovertredingen en ongevallen etc en boetes voor te snel rijden.
Zogezegd zouden ze zo streng zijn voor de volksgezondheid.
Er sterven jaarlijks nog een 1000 tal mensen in het verkeer.
En om dit probleem op te lossen -> allerhande regels en boetes, etc.
Met ook MEGA winsten in het boetefonds.

Daarnaast hebben we dan veel meer dan 2000 doden op jaarbasis ten gevolge van passief roken, maar wordt daar iets aan gedaan?
Staat hier dan de volksgezondheid niet ter sprake?
Nee tuurlijk niet, want alle maatregelen hier brengen niets op, en aldus heeft niemand het lef om een verbod door te voeren.
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Bericht door Trab »

Fieneke schreef:Ik pas me dan wel aan, maar dan zien ze mij gewoon niet meer in mijn stamcafé :P
Dus gij blijft liever thuis dan buiten te gaan staan om te roken? Ge kunt in geen enkele zaak meer terecht he. Volgens mij staat ge na 1 week al terug in uw stamcafe van verveling :mrgreen:
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Bericht door Trab »

Nele303 schreef:Daarnaast hebben we dan veel meer dan 2000 doden op jaarbasis ten gevolge van passief roken, maar wordt daar iets aan gedaan?
Staat hier dan de volksgezondheid niet ter sprake?
Nee tuurlijk niet, want alle maatregelen hier brengen niets op, en aldus heeft niemand het lef om een verbod door te voeren.
Tja, de meesten zijn amper bereid om te betalen voor onderwijs, gezondheidzorg,.. daarom voorziet de overheid in deze diensten. Daarvoor hebben ze echter inkomsten nodig en die halen ze voor een stuk uit de taxatie van producten die schadelijk zijn voor de gezondheid en milieu (zoals alcohol, benzine, tabak,...).
Club Owner
Berichten: 864
Lid geworden op: 03 okt 2007, 14:22
Locatie: Herentals City

Bericht door Fieneke »

Trab schreef:
Fieneke schreef:Ik pas me dan wel aan, maar dan zien ze mij gewoon niet meer in mijn stamcafé :P
Dus gij blijft liever thuis dan buiten te gaan staan om te roken? Ge kunt in geen enkele zaak meer terecht he. Volgens mij staat ge na 1 week al terug in uw stamcafe van verveling :mrgreen:
Echt waar, ik meen dat.. Dan organiseer ik thuis wel feestjes int weekend, kan ik tenminste nog doen en laten wat ik wil !
A dream is just a dream when you don't do an effort to make the dream work

It's just an Illusion..

Do not argue with idiots. They will drag you down to their level and beat you with experience
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Bericht door Trab »

Fieneke schreef:
Trab schreef:
Fieneke schreef:Ik pas me dan wel aan, maar dan zien ze mij gewoon niet meer in mijn stamcafé :P
Dus gij blijft liever thuis dan buiten te gaan staan om te roken? Ge kunt in geen enkele zaak meer terecht he. Volgens mij staat ge na 1 week al terug in uw stamcafe van verveling :mrgreen:
Echt waar, ik meen dat.. Dan organiseer ik thuis wel feestjes int weekend, kan ik tenminste nog doen en laten wat ik wil !
en dan uw kot stinken gelijk een cafe :lol:
Club Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 14 mar 2007, 11:48

Bericht door Nele303 »

Trab schreef:en die halen ze voor een stuk uit de taxatie van producten die schadelijk zijn voor de gezondheid en milieu (zoals alcohol, benzine, tabak,...).
Daarin hebt ge gelijk, maar ik ben ook niet voor de afschaffing van de sigaret, of voor een totaal verbod, hé
we moeten het niet in de illegalliteit gaan duwen ook niet.

Maar uitgaan in iets of wat zuivere lucht: het zou toch zo leuk zijn
Club Owner
Berichten: 864
Lid geworden op: 03 okt 2007, 14:22
Locatie: Herentals City

Bericht door Fieneke »

Trab schreef:
Fieneke schreef:
Trab schreef: Dus gij blijft liever thuis dan buiten te gaan staan om te roken? Ge kunt in geen enkele zaak meer terecht he. Volgens mij staat ge na 1 week al terug in uw stamcafe van verveling :mrgreen:
Echt waar, ik meen dat.. Dan organiseer ik thuis wel feestjes int weekend, kan ik tenminste nog doen en laten wat ik wil !
en dan uw kot stinken gelijk een cafe :lol:
Een venster is vlug opengezet en luchtverfrissers zijn een schone uitvinding :mrgreen:

Het is nu wel niet zo dat er dan 35 man in mijn huis zit natuurlijk :twisted:
A dream is just a dream when you don't do an effort to make the dream work

It's just an Illusion..

Do not argue with idiots. They will drag you down to their level and beat you with experience
Club Owner
Berichten: 929
Lid geworden op: 02 jan 2007, 13:26

Bericht door After »

Nele303 schreef:
tomaz schreef:Ik heb die opmerking ook al dikwijls van rokers gekregen... zo van "jaja, zeggen dat je gestopt bent maar ondertussen wel mee profiteren van onze rook". Hoe dom kan een opmerking zijn, denk ik dan.
Lang leve de dag dat de regering de kloten aan haar lijf krijgt om alle horeca ook rookvrij te maken.
en dan maar zagen dat het slecht gaat met de dancings etc :roll: deze maatregel zal er voor zorgen dat het definitief gedaan is met het uitgaanswereldje, hoeveel mensen zitten er niet op café voor een pint & sigaret :roll: ooit een reportage gezien over landen waar dit al van toepassing is, en het resultaat is dat er 75% van de klanten gewoon buiten stond! overlaatst was er een techno fuif waar er binnen in de zaal niet gerookt mocht worden, binnen was er 50 man, buiten 150 :roll: wat is de volgende stap? geen alcohol meer op café? aangezien er zoveel mensen tegen zatlappen zijn??
Club Owner
Berichten: 929
Lid geworden op: 02 jan 2007, 13:26

Bericht door After »

Nele303 schreef:
Fieneke schreef:Tavernes ok, maar café's? Dat zou een doodsteek zijn..
Bah, in Ierland hebben ze juist een heropleving gemerkt na de invoering van het rookverbod.
Ik moet eerlijk zeggen dat in de week op café gaan er voor mij niet inzit, juist omdat ik geen zin heb om in een stinkende ruimte te gaan zitten.
Anders zou ik gerust wel eens een dag passeren om eens te gaan kaarten ofzo.
Er zijn momenteel +/- 25% rokers en dus de overige 75% van de populatie zijn niet rokers.
dat kan goed zijn, maar men moet die percentages bereken op de mensen die uitgaan, niet op de mensen die thuis zitten ;)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten