Done And Not Done Retro platen

Het algemene forum van Legendary Clubs
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

ThaMan schreef:Ach ja... het is het moment dat telt !
en de toestand...
Elite Club Member
Berichten: 387
Lid geworden op: 03 jan 2007, 20:20

Bericht door varth »

zolex - time modulator
robert armani - hit hard
plexus - cactus rhythm
energy 52 - café del mar (in de 313 rmx)
public energy - 303

deze ben ik echt wel beu gehoord in het rijtje van superbekende retroplaten. Maar ik erger me nog meer als zo op retro fuiven zowat de hitjes van eind jaren 90, begin 2000 beginnen te draaien. Zo van die toestanden als Dj Fred en Arnold T, Deeon met Work this MF, La Bush team met Flanger ect. Dat vind ik pas echt muziek waar ik een wee gevoel in mijn maag van krijg.
Co-Admin
Berichten: 910
Lid geworden op: 19 nov 2004, 18:51
Locatie: Gent

Bericht door Matthias »

varth schreef:zolex - time modulator
robert armani - hit hard
plexus - cactus rhythm
energy 52 - café del mar (in de 313 rmx)
public energy - 303

deze ben ik echt wel beu gehoord in het rijtje van superbekende retroplaten. Maar ik erger me nog meer als zo op retro fuiven zowat de hitjes van eind jaren 90, begin 2000 beginnen te draaien. Zo van die toestanden als Dj Fred en Arnold T, Deeon met Work this MF, La Bush team met Flanger ect. Dat vind ik pas echt muziek waar ik een wee gevoel in mijn maag van krijg.
mja, maar daar haal je een onderwerp aan waarover we eeuwig kunnen discussiëren: wat is retro... :mrgreen:
Er werden zelfs al 'retro'parties georganiseerd in 1995... In 2000 was muziek van 1993 retro... maar in 2007 blijkt muziek van 2000 dan weeral geen retro meer te zijn... ah ja, zoals ik al eerder zei, onbegonnen discussieonderwerp.
on topic: onbekend is, in de meesten hun geval dan toch, wel bemind, denk ik... 8) Alles wat echt 'oud' is en nooit (of bijna nooit) is verschenen op cd, dat is retro... :D
------------------------------
Het leven van de mens is wat zijn gedachten ervan maken. ((Marcus Aurelius))
------------------------------
Newbie
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 mei 2005, 03:49
Locatie: westerlo

Bericht door hirty »

edit: Alles wat echt 'oud' is en nooit (of bijna nooit) is verschenen op cd, dat is retro...

dat is dan jouw mening over "retro" die ik overgens niet deel . bij mij is retro , muziek die zijn tijd en genre overleeft en die je "nooit" moe word . tenzij ze natuurlijk grijs gedraait word zoals het topic al zei ! maar ja , dat is natuurlijk ieder zen mening he' . :P net zoals iedereen zen eigen heeft over welke liedjes al dan niet retro zijn .

greetz hirty
Moderator
Berichten: 975
Lid geworden op: 08 sep 2004, 14:20
Locatie: Turnhout

Bericht door poehaaaaa »

varth schreef:zolex - time modulator
wel toevallig was ik daarstraks een set van CM uit 93 aan het beluisteren. YDR was lekker aan het doorknallen, redelijk heavy en dan komt daar TIme modulator perfect doorgemixt. Op zo'n moment vind ik het een zalig nummer.

maar als time modulator volgt op een cotton eye joe of zo en na time modulator een spice girls nr, nee dank u dan...
UNDERGROUND WILL SURVIVE
Club Owner
Berichten: 683
Lid geworden op: 26 feb 2005, 21:22
Locatie: Lokeren

Bericht door cherryman »

Als ik echt 1 mag opnoemen is het wel hit hard, al kon ik daar vroeger om andere redenen wel nooit op stil blijven staan.

Maar zoals anderen hier ook al zeiden, het is voor mij ook meer de PLAATS en het VOLK dat der om doet. Allé tes in feite het geheel, om het nog ies schoon volgens de CM trax te zeggen:

The Club, The Music, The People
Nog heftig op zoek naar Cherry Tapes periode 1991-1992 !!!
Afbeelding
Moderator
Berichten: 494
Lid geworden op: 24 jul 2006, 22:13
Locatie: Hasselt

Bericht door De Mot »

De platen die ik moe ben gehoord is vooral:

Speedy J - Three O' Three
Robert Armani - Hit hard
Krid Snero -White Line
Zolex - Black out
Karloz Mendez - Sax-a-Phone
Steve Bicknel - Flame in Darkness
Afbeelding
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Bericht door Stanne »

Poehaaa & Thaman, als jullie erover gaan vechten wil ik ze al ni meer :D
Bij mij hangt er dikwijls veel gevoel aan zo'n platen. En da telt ook mee.
Er zijn voor elke club waar ik geweest ben wel de typische retro platen en als je die dan hoort denk je terug aan hoe het was. Schoon he :D
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Elite Club Member
Berichten: 387
Lid geworden op: 03 jan 2007, 20:20

Bericht door varth »

De Mot schreef:De platen die ik moe ben gehoord is vooral:

Steve Bicknel - Flame in Darkness
jep die ook nog. En tuurlijk is de muziek van 2000 nu retro, maar de ik vind persoonlijk dat veel van die platen van toen hun versheidsdatum ruim hebben overschreden.
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 19 dec 2006, 14:13
Locatie: Waasland

Bericht door OkinMaestro »

Vroeger in CM met YDR of Yuri, die draaien alle weken de sample....
XTC...is fantasy...erwel tussen...

Wel gaan destijds.... 8)

Een plaat die ik dit millenium niet meer gehoord heb (ken de titel niet) is die met zo een vrouwenstemmeke in van "Got to move' (meer zegt ze niet)...maar ze swingt nog steeds door mijn hoord....
'Dominating Fever Sucker' had ik ook al lang niet meer gehoord, maar onlangs had ik via setje op dit forum wel te pakken te krijgen...

PS: Kan één van de mod's de topic title veranderen in: 'done and not done retro platen...'...is wa representatiever...thank you...
@ctive since 1993
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Bericht door tomaz »

varth schreef:n tuurlijk is de muziek van 2000 nu retro, maar de ik vind persoonlijk dat veel van die platen van toen hun versheidsdatum ruim hebben overschreden.

Mmmmm.... als ze mij om retro vragen moet het toch minstens 10 jaar oud zijn om in mijn bak te belanden hoor.
Retro's waar ze "Murder was the bass" of nog erger "Sunshine" draaien...pfffff ;-)
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Bericht door djginod »

Ja, da's retro voor de jongeren, ik noem retro platen alla, Beltram Vol I en II, BSides Vol 1 t/m4 , Underground Resistance, Jochem Paap (de kenner weet wie ik bedoel :P ) !!
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

Ik vind dat we de muziek uit de beginperiode eerder als oldskool moeten bestempelen ipv retro.
Club Owner
Berichten: 782
Lid geworden op: 04 sep 2006, 12:30
Locatie: antwerp - belgium

Bericht door bouq »

in mijn retrobakken gaat het tot '97 ongeveer, de rest is gewoon collectie, en dingen als Silence noem ik dan weer ne classic, mais bon, da's om zelf onderscheid te kunnen maken :)
.:: now .. locate the master control center of the body .. the human brain .. the mind ::.
Moderator
Berichten: 975
Lid geworden op: 08 sep 2004, 14:20
Locatie: Turnhout

Bericht door poehaaaaa »

OkinMaestro schreef:Een plaat die ik dit millenium niet meer gehoord heb (ken de titel niet) is die met zo een vrouwenstemmeke in van "Got to move' (meer zegt ze niet)
Dat is Canyon - Move :P
UNDERGROUND WILL SURVIVE
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten