Hoe groot is je muziekcollectie ?

Alles in verband met muziek
Club Owner
Berichten: 929
Lid geworden op: 02 jan 2007, 13:26

Bericht door After »

tomaz schreef:Hijzelf ook, maar bij zo'n collectie heb je gewoon geen overzicht meer. Franky vroeg mij regelmatig om plaat X of Y eens mee te brengen op te kunnen draaien op een retro. Hij had die wel, soms zelfs meer dan 1 exemplaar, maar wist gewoon niet waar te moeten zoeken. Dan zou ik zot worden...
Franky is eigenlijk de analoge versie van de mannen met een terrabyte mp3's. Die hebben ook alles en niks tegelijk. :mrgreen:
goh ja, als je gewoon van in begin alles alfabetisch rangschikt ... :D
Club Owner
Berichten: 651
Lid geworden op: 25 mar 2005, 10:04

Bericht door djaxxie »

Ik zou in zijn plaats toch wat beginnen verkopen hoor!
Afbeelding
Afbeelding
Elite Club Member
Berichten: 364
Lid geworden op: 03 jan 2007, 16:09

Bericht door Sirocco »

Dat heb ik me nu altijd al afgevraagd.
Verkopen die big jocks nooit ns wat? Niet die ze dubbele hebben gekocht, maar de vinyls waar ze op uitgekeken zijn?

Btw 200.000 vinyls, 30 jaar dj = 600 vinyls per maand.
Mijn god, dan moet je bijna alles kopen wat er uitkomt.
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

Als je een TB mp3's hebt kan je gewoon de zoekfunctie gebruiken é ;-).

Trouwens in Franky zijn geval, ik had ook gewoon alles alfabetisch, per stijl, per jaar, of per artiest gerangschikt hoor.
Moderator
Berichten: 975
Lid geworden op: 08 sep 2004, 14:20
Locatie: Turnhout

Bericht door poehaaaaa »

200.000 vinyls vind ik redelijk onrealistisch, pas op, ik zeg ni dat het ni waar is hé

in den tijd had ge bij nen x-mix cd een kaartspel met namen van dj's met hun gegevens (waaronder hun vinylcollectie). Herinner me aantallen van 30.000 (geloof een sven vath of laurent garnier), maar 200.000???


deze dus: DJ Trump Card game :mrgreen:

http://www.discogs.com/release/2862
UNDERGROUND WILL SURVIVE
Club Owner
Berichten: 651
Lid geworden op: 25 mar 2005, 10:04

Bericht door djaxxie »

Zou het niet om een typfout gaan?

20 000?
Afbeelding
Afbeelding
Club Owner
Berichten: 782
Lid geworden op: 04 sep 2006, 12:30
Locatie: antwerp - belgium

Bericht door bouq »

Cp heeft er een 30.000

en als ge ziet wa ne hoop dat da is :roll:

http://www.dailymotion.com/tag/factory/ ... elge-part2
.:: now .. locate the master control center of the body .. the human brain .. the mind ::.
Moderator
Berichten: 975
Lid geworden op: 08 sep 2004, 14:20
Locatie: Turnhout

Bericht door poehaaaaa »

ja hallooow, die heeft goeie ouders idd, :P heel de living en de gang vol met vinyls van zoontje lief !
UNDERGROUND WILL SURVIVE
Club Owner
Berichten: 604
Lid geworden op: 23 mar 2007, 01:29

Bericht door Disco Stu »

Heb rond de 800 vinyls maar ben op het moment men Discogs lijst aan het aanpassen en omdat ik er constant tegenkom die ik blijkbaar nooit heb toegevoegd.Dus schat dat ik rond 950 zit.Plus nog een 100 tal te koop.
Ben geen dj maar een verzamelaar dus heb zowat vanalles van house,trance,minimal,acid tot new wave en disco.

@ Tomaz

Zijn die kastjes wel stevig genoeg want lijken mij redelijk dunne planken en vinyls wegen toch wel wat.
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

Laten we stellen dat Franky 20 jaar draait. Dan komt dit neer op 10 000 vinyls per jaar dat hij gekocht heeft.

Wekelijks zou hij dan gemiddeld 192 vinyls moeten gekocht hebben :D
Club Member
Berichten: 238
Lid geworden op: 22 aug 2006, 21:07
Locatie: Overijse

Bericht door Flasheur »

Disco Stu schreef:Heb rond de 800 vinyls maar ben op het moment men Discogs lijst aan het aanpassen en omdat ik er constant tegenkom die ik blijkbaar nooit heb toegevoegd.Dus schat dat ik rond 950 zit.Plus nog een 100 tal te koop.
Ben geen dj maar een verzamelaar dus heb zowat vanalles van house,trance,minimal,acid tot new wave en disco.
idem hier, tgaat ook naar de 1000 toe :) probeer men retro trance collectie wat aan te vullen en anderzijds ook heel wat nieuwe platen te kopen.
de retro trance gaat wel steeds moeilijker en moeilijker, wegens gebrek aan kennis (ni weten welke goeie tracks ik nog ontbreek dus), de soms wel erg dure prijzen, of de staat er van (logisch natuurlijk als sommige meer dan 15 jaar oud zijn :) ) maar we blijven doorgaan 8)
* raise your hands in the spirit of house music *
Elite Club Member
Berichten: 364
Lid geworden op: 03 jan 2007, 16:09

Bericht door Sirocco »

bouq schreef:Cp heeft er een 30.000

en als ge ziet wa ne hoop dat da is :roll:

http://www.dailymotion.com/tag/factory/ ... elge-part2
Holy crap, die ouders moeten toch ook wel denken.
Ik heb wel ns 10.00 platen bij iemand thuis gezien. Dat is echt al een berg vinyls laat stann 20x zoveel.
Elite Club Member
Berichten: 431
Lid geworden op: 24 sep 2004, 21:50
Locatie: Gbergen

...

Bericht door ProgressNation »

Mensen zoals Franky en CP hebben zelf altijd in platenwinkels gestaan. Dus die hebben normaal gezien al kortingen / inkoopprijs + waarschijnlijk ook veel cadeautjes 8)

In Vlaanderen is CP eigenlijk nog maar bekend bij het "grote" publiek sinds Pulse Factory. Maar in Wallonië en in het Brusselse is hij al sinds de jaren '90 een grote naam. Die gasten moeten zelf niet veel platen kopen, ze krijgen er al een gans pak van producers en labels waar ze goeie contacten mee hebben volgens mij (heb het dan niet enkel over promo's en white labels).
Club Member
Berichten: 118
Lid geworden op: 27 jul 2007, 11:52
Locatie: Tongeren

Bericht door DJ Fritz »

bouq schreef:Cp heeft er een 30.000

en als ge ziet wa ne hoop dat da is :roll:

http://www.dailymotion.com/tag/factory/ ... elge-part2
Vet filmke .. die gast is een levende muziekbibliotheek :D

@ tomaz : nice pics ;)
"House is a feeling and if you don't feel it it can't be house" Carl Cox
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Bericht door tomaz »

Disco Stu schreef:Zijn die kastjes wel stevig genoeg want lijken mij redelijk dunne planken en vinyls wegen toch wel wat.
Op die foto's zijn ze nog niet gevuld maar nu wel. Zo vol mogelijk. En dat geeft geen krimp hoor.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast