Eenheidsworst in de Belgische Clubs

Het algemene forum van Legendary Clubs
Berichten: 510
Lid geworden op: 30 mar 2005, 00:53

Bericht door funkadelic groovestar »

Vind ook dat de meeste dj's te snel vinden dat ze goed draaien.
Ze hebben soms het geluk om iemand te kenne wat hun ergens kan binnenhelpen terwijl ze het eigenlijk niet verdienen.
Met als gevolg dat ze niet het verstand hebben hoe een set op te bouwen of welke plaat wanneer of zelfs heel veel slechte mixen.
Ik draai zelf ook dus misschien dat ik er onbewust meer aandacht aan besteed.
Vind persoonlijk als je ergens regelmatig komt en tis elke keer hetzelfde dan heb je ook zoiets van "ga thuis nog wat jaartjes oefenen en kom dan nog eens terug,laat nu maar iemand wat het wel kan"
Wat ook nergens op slaat is dat sommige niet weten waar welk genre past,sommige durven groove al bestempelen als afterclub muziek,dit gaat er toch wat over.
Groetjes
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Bericht door Trab »

After schreef:enkel in techno en minimal vind ik nog unieke sets terug, maar dit zijn dan meestal concepten zoals Kozzmozz, niet echt clubs...
Sorry, maar dat klopt toch niet hoor. Ik ben van de technoscene overgeschakeld naar de clubs juist omdat techno overal hetzelfde klonk. Beuken en nog eens beuken! Minimal is ook een trend net zoals de electro-house toestanden. Echt uniek kan je dat toch niet noemen?
Elite Club Member
Berichten: 447
Lid geworden op: 10 dec 2004, 19:40

Bericht door Bass »

Trab schreef:
After schreef:enkel in techno en minimal vind ik nog unieke sets terug, maar dit zijn dan meestal concepten zoals Kozzmozz, niet echt clubs...
Sorry, maar dat klopt toch niet hoor. Ik ben van de technoscene overgeschakeld naar de clubs juist omdat techno overal hetzelfde klonk. Beuken en nog eens beuken! Minimal is ook een trend net zoals de electro-house toestanden. Echt uniek kan je dat toch niet noemen?
Ik wou juist hetzelfde zeggen.. Als er iets is wat op den duur heel saai wordt (persoonlijke mening), is het minimal voor mij :)
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

Techno was goed en variërend, tot die hardtechno en schranz eraan kwamen.
Newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 mei 2007, 17:33
Locatie: Tongeren, Belgium

Bericht door DJReality »

Zal mijn zegje hier ook eens komen doen :-)
Het is idd erg in de Belgische clubs (op enkele uitzonderingen na). De laatste jaren is er een wildgroei van (jonge)dj's. Deze gaan voor een appel & ei spelen op allerlei party's of spelen zelfs gratis. Zo kwam ik te weten dat de dj's op zaterdag in LR Backstage geen fee krijgen :? Als 'young talent' is het natuurlijk geweldig op in een club met naam & faam te mogen draaien.

Maar dan komen we met het volgende probleem: clubmanagers.
Het enige waar het tegenwoordig nog om draait is geld & zoveel mogelijk volk binnenkrijgen (aan de éne kant te begrijpen). Helaas moet het muzikale gedeelte daar in 80% van de clubs onder lijden. M'n heeft bijna overal zeker 3, 4 of meer residents die elk max 2u-tjes spelen en liefst een grote aanhang hebben, hoe ze draaien maakt eigenlijk zoveel niet uit (als ze maar genoeg hitjes spelen).

De nieuwe generatie die de laatste jaren pas is beginnen uitgaan groeit hier natuurlijk mee op en denkt dat het normaal is van begin tot einde een resem dj's zien te passeren die liefst zoveel mogelijk bekende platen spelen. Opbouwen dat is nergens goed voor, de meeste hebben warsch niet eens platen om een fatsoenlijke warm-up te doen :?
Ikzelf was enkele jaren warm-up resident van de Real in Tongeren. De reden van mijn ontslag was dat ik te onbekend en te rustig) speelde. Ja duh, als warm-up dj is het toch de bedoeling om iets op te bouwen. Maar dat begreep het toenmalige management helaas niet.

Ik deed elke week m'n dingen, verschillende genres zoals prog, techhouse, deephouse & ja hoor enkele classics na middernacht als de zaal goed gevuld was. Ik speelde elke week het eerste anderhalf uur nieuwe platen aangevuld met enkele 'toegankelijke' dingen en elke week koos ik dan een forgotten classic. Nooit de superbekende retro's die iedereen speelde, ik probeerde steeds origineel te zijn. Helaas werd dit door de directie niet geapprecierd en koos m'n om een copycat-dj (Bea) in mijn plaats te zetten. Ik ben goed bevriend met de LJ en die bezorgd mij nu nog regelmatig setjes van daar. De warm-up bestaat nu dus voor 90% commerciele dingen die minsten een half jaar oud zijn. En wekelijks, zonder zever passeren daar zeker 10 retroplaten zoals greece2000 & toestanden... Nieuwe platen worden blijkbaar niet aangeschaft. Triestig maar het kot zit wel vol!
:? Dit terwijl de club in het verleden steeds een goede naam had in upfront music.

En zo is het helaas op vele plaatsen. Een club waar je meerdere genres kan horen op een avond bestaat bijna niet meer. Wat volgens mij de oplossing is maar toch niet zal lukken is in elke club terug max 2 residents te zetten. Die beiden goed op elkaar inspelen en een 4 a 5u set brengen. Enkel zo kan je op een goed gestructureerde manier opbouw brengen in een avond en verschillende genres mooi in elkaar laten overvloeien zodat de avond 1 muzikaal geheel word. Ik zou niet liever hebben om ergens te mogen draaien als enige of 2de resident. Er komt tegenwoordig zoveel goeie muziek uit. Oa door de digitale toestanden. Ok ik hoor sommige al afkomen nooit kwam er zoveel brol uit, dat is waar maar het is aan jezelf om tijd & moeite te steken om de goeie platen er wekelijks uit te halen en u te onderscheiden van de rest!

Als je gepassioneerd bent door muziek mag dat geen probleem zijn om elke dag enkele uurtjes bezig te zijn met muziek en de vele shops & releases te beluisteren. De meeste jonge maar ook gevestigde waarden doen te weinig moeite om creatief uit de hoek te komen. Ze gaan naar de shops, nemen alle hitjes mee, luisteren rap rap naar de rest als ze iets horen dat vernieuwend klinkt nemen ze de plaat niet mee omdat ze dat te moelijk vinden om te draaien. Pfff wat ne zever. Dat is nog zo een reden dat het hier misloopt. De meeste dj's hebben te weinig ballen aan hun lijf om eens een vernieuwend plaatje te draaien, dan maar liever een hitje meer.

Als al die djs die zo weinig durven nu wel eens zouden durven, maar dan ook allemaal, het zou er al stukken beter uitzien in Belgisch clubland. Het is de taak van de dj om het volk te entertainen, dat is waar, maar het is ook zijn taak zijn publiek een beetje 'op te voeden' muzikale opvoeding bij wijze van spreken. Een dj moet vernieuwende platen zo weten te brengen dat het volk dit wel appreciert, perfect mogelijk. Mja waarom moeilijk als makkelijk ook kan?
My 2 cents...
Club Member
Berichten: 180
Lid geworden op: 12 dec 2006, 21:40
Locatie: sint truiden

Bericht door lady_of the night »

tja, dat is nu éénmaal het leven.
Niemand heeft ooit gezegd dat het fair is maar als de baas zegt spring zegt de werknemer hoe hoog en anders kan hij gaan.
Dat is overal zo.
Maar de real???????????
Eén keer geweest en toen vlogen de kogels langs mijne kop af bij het binnen komen.
Nooit van ze leven ga ik nog naar da krapulen kot ze zouden daar eens beter de luikse maffia buiten houden ipv dj's
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

Bah het gros van deze generatie wil horen wat ze kennen, als ik op audioscrobbler zie hoe de jonge mensen nog massa's Bonzaï's en andere afgemolken dingen spelen zonder de rest van het verleden te verkennen zegt dit genoeg ...
Ik probeer mee te gaan met de tijd al is het wat moeilijker en abstracter voor mij omdat ik dan wss de dingen niet volg wat de andere spelen, maar dit heeft zijn charme. Ik voel mij alleszins niet oud ik zal het zo niet zeggen! :bom:
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

Tja die generatie jonge dj's houdt in de meeste gevallen nog vast aan de vinyl en dus is hun budget om wekelijks/maandelijks achter platen te gaan beperkt. En met dat beperkte budget spelen ze dan liever op zeker en kopen ze er de platen mee die op dat moment scoren in andere clubs of in setjes van andere clubs vaak voorkomen.

Ik heb het laatste jaar mss 2 maal een club bezocht. 1 maal Illusion met een Memories avond en 1 maal Illusion toen Jon O'Bir kwam. Ik ga me sterk beginnen toeleggen op feestjes (festivals, events, goa's).
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Bericht door djginod »

Hier se, den Reality ! Alles voor de rest toch goed kerel, ondanks deze slechte ervaringen ! ?

Tsja, het moet bekend zijn, OF het moet op een grote party zijn, dan kun je nog wel eens aparte platen draaien... maar owee, als ze een bekende noot van een (commerciele) plaat hore, DAN draait de DJ ineens goed...
Pim
Newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 aug 2007, 11:50
Locatie: Gent

Bericht door Pim »

Ge moet dan zeker keer naar den Fuse in brussel gaan, nog nie anders dan goeie ervaringen. Soms op zotte avonden als er een bekende dj komt kant wel warm worde :P
blt
Newbie
Berichten: 39
Lid geworden op: 16 jul 2005, 11:00

Bericht door blt »

de fuse is idd plezant maar dat komt ook wel omdat ze altijd grote bekende minimalnamen laten komen wat heel wat volk trekt en de sfeer omhoog doet gaan.

Daarbij wil ik ook wel vermelden dat ik meestal de minder bekende dj's op het programma of de residents (vooral Deg) beter vind dan de grote gekende dj's die soms saaie minimalplaten opleggen en ook altijd dezelfde weerkerende hits (denk maar bvb aan die platen op het minus label) draaien. maarja tis een gekende dj dus het volk vind het allemaal heel goed natuurlijk.

En er bestaan wle nog verschillende clubs denk ik waar de dj's hun ding mogen doen: belfunk, pulse factory, h2o, silo club, ...
Elite Club Owner
Berichten: 1091
Lid geworden op: 26 jul 2006, 13:38
Locatie: Gent !!!

Bericht door dj_neo »

Man man man

Een ding : GA NOOIT OF NIMMERS NAAR DIE CULTURE CLUB!

Wat een rotclub. Tis zogezegd student night... Ik toon m'n studentekaard en naar binnen. Een uurtje later komen 2 vrienden die al werken, ik kom nr buiten hun opwachten, wil terug naar binnen en we worden gewoon geweigerd omdat we niet allemaal student zijn. FFS het zat vol mee negers vanboven. Zijnt dan maar afgebold, na 5min discussieren mochten nog altijd ni binnen. + dan nog het feit dat het 10000 graden was derbinnen...

Gent, waarom is er nu geen enkele deftige club in die stad.
CC, khoop dat ge afbrandt!!
Ik wil nen Illusion in Gent :-o
Armin van Buuren: "Trance expresses a universal feeling, a feeling of warmth and freedom. That’s why people lift their hands while dancing. For some reason the Netherlands have some artists who express that feeling, but actually it’s the Belgians who deserve all the credit. You guys smoothed the path for us years ago."
Club Owner
Berichten: 864
Lid geworden op: 03 okt 2007, 14:22
Locatie: Herentals City

Bericht door Fieneke »

dj_neo schreef:Man man man

Een ding : GA NOOIT OF NIMMERS NAAR DIE CULTURE CLUB!

Wat een rotclub. Tis zogezegd student night... Ik toon m'n studentekaard en naar binnen. Een uurtje later komen 2 vrienden die al werken, ik kom nr buiten hun opwachten, wil terug naar binnen en we worden gewoon geweigerd omdat we niet allemaal student zijn. FFS het zat vol mee negers vanboven. Zijnt dan maar afgebold, na 5min discussieren mochten nog altijd ni binnen. + dan nog het feit dat het 10000 graden was derbinnen...

Gent, waarom is er nu geen enkele deftige club in die stad.
CC, khoop dat ge afbrandt!!
Ik wil nen Illusion in Gent :-o
ene opendoen he :twisted:
A dream is just a dream when you don't do an effort to make the dream work

It's just an Illusion..

Do not argue with idiots. They will drag you down to their level and beat you with experience
Club Owner
Berichten: 929
Lid geworden op: 02 jan 2007, 13:26

Bericht door After »

Culture Club, wie wilt daar nu nog naartoe gaan :roll: sfeer 0.0 & bad people
Elite Club Owner
Berichten: 1091
Lid geworden op: 26 jul 2006, 13:38
Locatie: Gent !!!

Bericht door dj_neo »

Awel jah. Maar was mij aant vervelen en ja, pff "laten we maar ne keer nr daar gaan" Ge kent da hé.

Maar nu niet meer,ze :D
Armin van Buuren: "Trance expresses a universal feeling, a feeling of warmth and freedom. That’s why people lift their hands while dancing. For some reason the Netherlands have some artists who express that feeling, but actually it’s the Belgians who deserve all the credit. You guys smoothed the path for us years ago."
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 2 gasten