Veel disco's sluiten de deuren...

Het nieuws forum van Legendary Clubs
Elite Club Member
Berichten: 408
Lid geworden op: 08 dec 2006, 11:04
Locatie: Back in time

Bericht door jeec426 »

carat-freak schreef: ben er 28, gaat er mij om dat ik het nie meer kan opbrengen om elke week geld uit te geven aan op stap gaan. als ge een eigen huis hebt en ge zijt getrouwd dan heb je andere prioriteiten...
ma ik geef toe van 1994-1995 tot 2001 was da toch heel anders... :D
Da is voor mij en iedereen van onze leeftijd zo'n bekke 't zelfde. heb ook een huis, vrouw en kleine. Dan hedde altijd wel iets te doen. Een geluk da mijn madam ook een stevige was/is die 3-4 dagen weekends trok in de goeien tijd dus da we een maandelijks sortieke nodig hebben. 't is ne way of life waar we ni vanaf geraken. toeleven naar't weekend, afspreken, klaarmaken,.... :cool:

't grote nadeel van de goeien tijd meegemaakt te hebben is da wij zelden nog content zullen zijn omdat we het polsen met de beste momenten van vroeger. En dan zullen de mensen die voor mij weggingen (voor 93) zoals mijn vrouwke zeggen da het toen nog beter was.

Maar da is iets van alle generaties. Mijne pa diene zou ook zo teruggaan naar de jaren 60 omdat toen alles beter was...

't is nu zo dat de jeugd naar iedere boerenzaal kan gaan met mega lichtshow en dj's en daar voor 1/4 van de prijs kunnen uitgaan. 'k kan me ni herinneren da ik toen ik 16 was bij ons in de feestzaal of lokaal danscafe ne anderen dj kon vinden als dj celleken of pé'ke den draaier. Dus trok ik naar cherrymoon
The best times have passed, i'll always remember the clubs, atmosphere, freedom ... of 1993 t'ill 2003
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Bericht door djginod »

ThaMan schreef: Weet je, morgen avond ga ik nog es weg met de mannen van het werk... en weet je waar we naartoe gaan ? Naar "Den Dennenoord". Een keet waar enkel nog oudere vrijgezelle mensen komen voor 2 dingen, Plezier maken en het andere geslacht opscharellen :) Daar amuseer ik me tenminste nog hoop ik... anders zal ik rap terug thuis zijn

Is dat ver van Antwerpen ???? 8)
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

Extreme Trax - So Lonely (Banshee)

Nieuwe plaat van Airwave, maar waar in Belgie wordt zoiets gespeeld :(
Elite Club Member
Berichten: 431
Lid geworden op: 24 sep 2004, 21:50
Locatie: Gbergen

uitgaan

Bericht door ProgressNation »

sta ook op non-actief. zie al enkele weken serieus af aan mijn oortjes. ze zijn er nog altijd niet aan uit of het door allergie veroorzaakt is of door blootstelling aan geluid. Maar zit dus regelmatig met ruis. Als iemand tips of gelijkaardige problemen heeft gehad. Tips welkom :B

Ik wist dat uitgaan niet goedkoop was maar als je 2 maand niet buitengeweest bent begin je het pas echt te beseffen. Zelfs al doe je niet veel op als je alles bij elkaar telt zit je zo boven 100 € (in € lijkt het niks, maar in oude BEF... :lol: )
Voor het ogenblik mis ik het eigenlijk niet. Maar dat er niets interessant meer gebeurt zou ik niet durven beweren. Toch nog clubs genoeg die er het beste van maken en sommige meer: Fuse, H20, CdA (wss toch ook nog regelmatig volk), Pulse Factory, Zooclub, Decadance, Montini (?),... Concepten zoals Sundays On, Belfunk,...

Ook een paar leuke compilaties van Fuse, H20, Pulse, Zooclub en DJ Chistophe (the hype, toch wel sterke cd volgens mij). Het album van Spirit Catcher (o.a. gemakkelijk verkrijgbaar in Mediamarkt Brussel).

Dat het op veel plaatsen minder draait heeft meer te maken met slecht management dan met muziekstijl. Het is al genoeg bewezen dat slecht draaiende clubs die overschakelen op swingcafé-muziek of RnB daarom niet beter draaien. Vele uitbaters willen gewoon niet meer investeren als het even slechter gaat ... en dan kan het enkel maar van kwaad naar erger gaan. Neem nu bv. Koloso ... Die maken volgens mij opnieuw net dezelfde fouten die Cherry op het einde ook maakte (gebied programmatie). Door bv. een Furax te boeken blijven de echte technofreaks al liever weg

Muzikaal zit het opnieuw beter dan vlak na de eeuwwisseling op gebied van producties (denk ik). recyclage is onvermijdbaar, maar in verschillende stijlen gebeuren er interessante dingen ... Maar idd, moest men nog keer op het idee komen: goede locatie, goed management, goede dj's en het beste van alle subgenres door elkaar ... Volgens mij zijn vele nieuwe dj's gewoon niet straf genoeg om die verschillende stijlen op deftige manier aan elkaar te mixen.

btw Recyclage is er toch ook bij pop en rock ... Al die nieuwe Engelse pop- en rockhypes zijn toch ook allemaal klonen van The Beatles, Rolling Stones, Paul Weller, The Clash, The Smiths/Morrissey, XTC, Madness,... :lol: ?


Wat Bonzai/Banshee betreft ... enorm spijtig, maar het lijkt wel of iedereen in België hun vergeten is. Iemand als Airwave zou toch wel enige aanhang verdienen. Ben vooral fan van de Belgische en Scandinavische trance . Er wordt af en toe nog leuke trance gemaakt, maar er zijn ook veel nieuwe producties die gewoon gedateerd of smurfachtig :D klinken en het genre een slechte naam geven ;)
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Bericht door ThaMan »

Nostalgie90 schreef:Denneoord met decaporgel?
Zoiets als dancing Fabiolo, ook een keet waar aleenstaande mensen hun boterhammen komen opeten om daarna een mokke op te scharen :lol:
Twas de Volmolen geworden... hopaaaa 5.30u kwam ik er weeral door... het had trouwens nog veel later kunnen worden if ya know what i mean... ;)
Elite Club Member
Berichten: 432
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:23

Bericht door carat-freak »

:D :bounce: :wink:
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

gdver de volmolen daar steekt ook wat bijeen, precies een vleeskeuring :lol:
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Bericht door ThaMan »

Toch zitten er mega chick's ze m8 !!!
Da weet ik nu ook wel
Elite Club Member
Berichten: 309
Lid geworden op: 12 jun 2006, 09:08
Locatie: Teknoville

Bericht door Scarface »

lol, een bezoekje volmolen is vr mij al meer dan een jaar geleden. Eerst wat lachen daar, tegen 5u nr La Rocca, altijd een plezante avond 8)
DEPECHE MODE is NOT a BAND, DEPECHE MODE IS A RELIGION
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

De Volmolen, speelt die dj met zijn zwart hoedje daar niet?
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Bericht door ThaMan »

LoL... lachen doe je er ook ja.... :D
idd, is nog steeds die Dj met zen hoedje... wat pertang wel een degelijk goede dj is voor zo een club !
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Bericht door djginod »

ThaMan schreef:LoL... lachen doe je er ook ja.... :D
idd, is nog steeds die Dj met zen hoedje... wat pertang wel een degelijk goede dj is voor zo een club !
Mwoah.... Misschien krijgt ie genoeg centjes ervoor, en waarschijnlijk zal tie zich ook wel amuseren elke keer !!!!

Maarrre, nog "chicks" weten te scoren daar ???
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Bericht door ThaMan »

Kzal het zo zeggen Gino... Als het daar niet lukt, dan lukt het nergens 8)
Meer kan ik daar echt niet over kwijt :bounce:
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

ThaMan schreef:LoL... lachen doe je er ook ja.... :D
idd, is nog steeds die Dj met zen hoedje... wat pertang wel een degelijk goede dj is voor zo een club !
mmm die speelde vroeger in de Cosmo & den Toekomst ook ....
man kon andere dingen ook spelen, spijtig genoeg zat hij in een genre waar outing voor andere stijlen moeilijk was
blt
Newbie
Berichten: 39
Lid geworden op: 16 jul 2005, 11:00

Bericht door blt »

kdenk dat het inderdaad een combinatie van enkele factoren is:

1. housemuziek is niet meer "nieuw", zoals hierboven ergens gezegd ondertussen meer dan 20 jaar oud dus het nieuwe (zoals in begin de jaren 90 is er van af)

2. er wordt (denk ik) veel minder drugs gebruikt dan vroeger waardoor er een ander publiek en andere sfeer is in clubs en op feesten.

3. mensen zijn té verwend geworden inderdaad: van een grote naam op een affiche kijkt niemand noch op, het is zodanig gewoon geworden. Vroeger draaiden discotheken vooral op hun residents, nu is dit bijna onmogelijk geworden (in veel clubs) : er moet altijd wel één of meerdere gekende guest dj's komen of speciale acts of thema-avonden zijn om nog volk te trekken.

4. hier ga ik nu mss op enkele mensen hun tenen trappen ... de muziek is inderdaad jammer genoeg soms wat te "arty farty" geworden zoals het hier wordt genoemd. 't is te zeggen, de status rond de muziek. Het is "hip" om naar elektrohouse te luisteren, naar click house en minimal (en dan nog liefst met enkele grote duitse namen als Villalobos enz. ). pas op 'k zeg niet dat die mannen niet goe draaien of zo, verre van (kben wel nie altijd fan van hun muziek maar dat terzijde) maar 'k bedoel zo die status die ze hebben: ze moeten nog maar (liefst me een wit sjaaltje rond hun nek) achter de dj booth komen en iedereen begint al te roepen en foto's te trekken en élke plaat die zij opleggen is er zo een (soms geforceerde) sfeer, terwijl de minder bekende dj die bvb ervoor opwarmde met eventueel dezelfde (of betere) platen nauwelijks reactie krijgt want die persoon is niet gekend dus niet interessant om sfeer te maken.

En er zijn dan nog veel mensen die denken dat ze hiermee "underground" bezig zijn terwijl veel van die dj's enorm veel dezelfde hits opleggen (denk maar aan mouth to mouth, bay of figs, sinner in me, nasty girl ... 'k wil hier ook niet zeggen dat ik dit slechte platen vind maar tegenwoordig MOETEN ze in uw set zitten als grote dj want de mensen willen die horen alvorens te concluderen dat het een goeie set was)...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast