Franky Jones

Het forum van legendarische Belgische DJ's
Club Owner
Berichten: 739
Lid geworden op: 20 jun 2006, 21:58

Bericht door Enterprise »

lemant schreef:Ga je eigenlijk opnieuw producen ook?
Daar heb ik wel heel veel zin in ja, als ik een deftige persoon vind die op dezelfde golf zit als ik zal ik zeker ni twijfelen. Deze zomer ga ik samen met vriend ZOLEX wat jammen in zijn studio en we kijken wel wat daaruit komt.
Ik ga nooit de studio in met het gedacht nu gaan we een bom maken... nee gewoon wat jammen (ideetjes uitproberen) en zien wat eruit komt. Soms is dat niets en soms vind je wat waar je aan het werk mee kunt.

Voorbeeld: Het verhaal van de FIRST REBIRTH

Ik kende STEPHENSON niet, had nog nooit met hem gewerkt. We hadden de studio 4 dagen tot onze beschikking. De eerste track waar we aan begonnen is het ambient nummer THE LIFE OF FLOW (b-kant van THE FIRST REBIRTH) en daar hebben we 3 en een halve dag aan gezwoegd om alle klankjes en vocals juist te krijgen. Dit verliep niet echt soepel. Toen de track klaar was hadden we nog een halve dag studiotijd en we moesten dus een tweede track hebben. Ik zeg laten we net als JAM & SPOON (daar heb ik JONES & STEPHENSON van gemaakt) een stevig dancenummer maken maar dan goed uptempo voor de raves. We hebben toen op 10 minuten de FIRST REBIRTH geprogrammeerd en op 30min afgemixt en afgewerkt. Toen hij klaar was was ik niet zo te vinden voor dat sireneachtige geluid dat we er hadden ingestoken. We beluisterende de track nogmaals en op dat ogenblik komt YVES DERUYTER binnen en ik vraag wat hij van dat geluidje vond en hij overtuigde mij om dat er zeker in te laten.........

Dan dat weekend gaan we op vrijdag naar cherrymoon waar toen YDR draaide (was nog den tijd dat het daar op vrijdag bomvol zat - 3000 man).
Ik vergeet het nooit meer, de zaak bomvol, 3000 man en yves draaide de DAT met de FIRST REBIRTH en echt waar iedereen loopt van de dancevloer...... was blijkbaar iets te snel..... OEPS !!!!

Wat gebeurd er, wat later (3 maand) boek ik WESTBAM in de EXTREME op mijn CYBERDELIA feesten op vrijdag. Hij krijgt een promo, begint het als gek in Duitsland te draaien en je kent het gevolg....... MEGATUBE over gans de wereld. De plaat is uitgekomen echt overal, usa,uk,germany,frankrijk,spanje,japan,australie,denemarken,sweden,switzerland,italie,nieuw zeeland........enz

En nu 18 jaar later is de track nog altijd een even grote hype als toen.

Het kan soms verkeren :D
Elite Club Member
Berichten: 266
Lid geworden op: 02 jan 2007, 19:48

Bericht door illusionfreak »

ahh samen met de frank .kan heel leuk worden dan bij de frank zijn thuis.zeker volop aan zijn nieuw label darkkitchen bezig . ja gij moet regelmatig op die grote feesten in holland spelen.meer het stevige gebonk dan
Elite Club Owner
Berichten: 1208
Lid geworden op: 05 jun 2005, 15:43

Bericht door back to the 90's »

cool story :D
meer van dees :mrgreen:

hoe zijde eigenlijk bij stephenson terecht gekomen?
met dat ge die ni kende....
Club Owner
Berichten: 739
Lid geworden op: 20 jun 2006, 21:58

Bericht door Enterprise »

illusionfreak schreef:ahh samen met de frank .kan heel leuk worden dan bij de frank zijn thuis.zeker volop aan zijn nieuw label darkkitchen bezig . ja gij moet regelmatig op die grote feesten in holland spelen.meer het stevige gebonk dan
In nederland wel ja maar daarbuiten niet :D
Club Owner
Berichten: 739
Lid geworden op: 20 jun 2006, 21:58

Bericht door Enterprise »

back to the 90's schreef:cool story :D
meer van dees :mrgreen:

hoe zijde eigenlijk bij stephenson terecht gekomen?
met dat ge die ni kende....
Ik kwam bij THE FLY in zijne platenwinkel destijds, ik werkte voor DMC (disco mix club) en leverde bij hem onze platen en merchandise. Hij stelde me toen voor om eens iets voor zijn juist opgerichte label BONZAI iets te doen. Hij heeft me dan samen met STEPHENSON in de studio gezet en dat klikte vanaf de eerste minuut.... :D
Elite Club Owner
Berichten: 1208
Lid geworden op: 05 jun 2005, 15:43

Bericht door back to the 90's »

allee vooruit,e geluk dat the fly da voorgesteld heeft :D

waar hangt die nu zoal uit eigenlijk?
Club Owner
Berichten: 739
Lid geworden op: 20 jun 2006, 21:58

Bericht door Enterprise »

back to the 90's schreef:allee vooruit,e geluk dat the fly da voorgesteld heeft :D

waar hangt die nu zoal uit eigenlijk?
zou het ni weten 8)
Moderator
Berichten: 975
Lid geworden op: 08 sep 2004, 14:20
Locatie: Turnhout

Bericht door poehaaaaa »

pionierswerk :cheers:
UNDERGROUND WILL SURVIVE
Elite Club Member
Berichten: 251
Lid geworden op: 05 sep 2007, 17:08
Locatie: Lummen city

Bericht door [terror]Neophyte »

is een feit :)

er is geen enkele oldschool rave (ghosttown, mindcontroller, ...) voorbijgegaan waar ik naartoe ging, waar geen first rebirth gedraaid word. En keer op keer gaat iedereen uit zn dak op deze plaat 8)
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Bericht door Dr. Poppers »

Haha Franky, echt, als je ooit een "geestelijke schrijver" (of wat is 't Nederlands van ghost writer? :) ) nodigt hebt, ik ken hier héél dichtbij een paljaske die dat graag zou doen! 8)
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Club Owner
Berichten: 929
Lid geworden op: 02 jan 2007, 13:26

Bericht door After »

ik vind het gewoon leuk dat er toch nog bekende belgische namen ook nog het buitenland doen tijdens hun carrière, de meeste voelen zich de man omdat ze op iedere affiche staan in belgië maar imho mag het voor mij nog iets verder gaan :mrgreen: respect franky :P
Club Owner
Berichten: 739
Lid geworden op: 20 jun 2006, 21:58

Bericht door Enterprise »

After schreef:ik vind het gewoon leuk dat er toch nog bekende belgische namen ook nog het buitenland doen tijdens hun carrière, de meeste voelen zich de man omdat ze op iedere affiche staan in belgië maar imho mag het voor mij nog iets verder gaan :mrgreen: respect franky :P
Kijk het is omdat ik zo divers draai dat ik nog steeds word geboekt in het buitenland, en het zijn nog steeds diezelfde organisators van 15jaar geleden die me boeken....... Ik hoef niet op elke affiche te staan, ik heb er gewoon al overal opgestaan ....... :mrgreen:
Club Owner
Berichten: 929
Lid geworden op: 02 jan 2007, 13:26

Bericht door After »

ik denk wel dat je weet over welke dj's ik het heb die al jaren draaien in iedere belgische club, en met alle respect, maar het gaat nog veel verder, en dat wist ik niet van u, bon, enough slijm gay talk :P
Club Owner
Berichten: 651
Lid geworden op: 25 mar 2005, 10:04

Bericht door djaxxie »

Enterprise schreef:
After schreef:ik vind het gewoon leuk dat er toch nog bekende belgische namen ook nog het buitenland doen tijdens hun carrière, de meeste voelen zich de man omdat ze op iedere affiche staan in belgië maar imho mag het voor mij nog iets verder gaan :mrgreen: respect franky :P
Kijk het is omdat ik zo divers draai dat ik nog steeds word geboekt in het buitenland, en het zijn nog steeds diezelfde organisators van 15jaar geleden die me boeken....... Ik hoef niet op elke affiche te staan, ik heb er gewoon al overal opgestaan ....... :mrgreen:
Stoefer :twisted: :mrgreen: :alien:
Afbeelding
Afbeelding
Club Owner
Berichten: 739
Lid geworden op: 20 jun 2006, 21:58

Bericht door Enterprise »

Dr. Poppers schreef:Haha Franky, echt, als je ooit een "geestelijke schrijver" (of wat is 't Nederlands van ghost writer? :) ) nodigt hebt, ik ken hier héél dichtbij een paljaske die dat graag zou doen! 8)
en dat "paljaske" is .......... :?: :mrgreen:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten