Done And Not Done Retro platen

Het algemene forum van Legendary Clubs
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

CdelM was ne classic, die hoorde vroeger OVERAL en achteraf zwaar gehyped door de three'n'one rmx met ne schone nalin& kane remix uitloper ... alles wat erachter kwam was niet wat het moest zijn!
Den tijd van DJ70 - fanatic trance was ook zone opbouwer, of acid india, stat of house, pacific dance etc..
Och er is veel shit uitgebracht, en er zijn veel dingen die rijpen tot tijdloze classics
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

enkele die mij te binnen schieten
not done wegens beugehoord:
alleen met wat pinten achter de kiezen lukt het nog wel

Cactus rhythm
White line
El Gallinero
Hit hard
Mock moon
Hocus pocus
Noxious
Promised land
Now
House Of God
Our Reservation
Mind Penetration
Belgium Jump
Drop It
Club Owner
Berichten: 683
Lid geworden op: 26 feb 2005, 21:22
Locatie: Lokeren

Bericht door cherryman »

Café del Mar is zo echt een plaat waar ik NOOIT maar dan nooit genoeg van krijg, vind die zeker wel passen op een retro, net als 'the house of house' al is het dezer dagen maar als Tribute 2 ...

Godja ik luister begot ver niet anders dan tapekes van CM van periode 93-96 en da zen ook meestal meerdere zelfde plaatjes die erin voorkomen, dus dat werd vroeger ook al gedaan hoor. Hangt ook grotendeels of wat voor een line up er komt aan wat voor plaatjes je kan verwachten. Een furax bijvoorbeeld zal wel retro draaien, maar dan ook meer diegene die jij hier opnoemt...

Ik persoonlijk kan nooit genoeg krijgen van Retro, al spelen ze 20 keer op den avond the house of house, the first rebirth & push, het is meer de sfeer die die platen maakt denk ik. Weinige plaatsen waar ik ooit zo de boel heb zien ontploffen (kwam dan ook amper ergens anders :mrgreen: ) als in de CM met een van dieje platen :geek:
Nog heftig op zoek naar Cherry Tapes periode 1991-1992 !!!
Afbeelding
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Bericht door Stanne »

Deel de mening over Café del Mar. Maar ook over Hit hard.
Of bvb nen don't deny the beat van Club X. Lang geleden trouwens dak het nog gehoord heb. Echt een wilde schijf mor zo zijn er wel 100'en.
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Moderator
Berichten: 975
Lid geworden op: 08 sep 2004, 14:20
Locatie: Turnhout

Bericht door poehaaaaa »

Stanne schreef:Deel de mening over Café del Mar. Maar ook over Hit hard.
Of bvb nen don't deny the beat van Club X. Lang geleden trouwens dak het nog gehoord heb. Echt een wilde schijf mor zo zijn er wel 100'en.
moet je 'm hebben, stanne, die club x knaller?
UNDERGROUND WILL SURVIVE
Moderator
Berichten: 975
Lid geworden op: 08 sep 2004, 14:20
Locatie: Turnhout

Bericht door poehaaaaa »

wat in feite belangrijker is dan de vraag of een plaat well of not done is, is de plaats waar het gespeeld wordt.

Als ik een plaat als house of house, hit hard of white line hoor op een chirofuif vol pubers, dan word ik misselijk van die nummers

als ik die platen hoor op een LC party, een CM reunion, of ik zeg maar iets the fuse, en waar de oude garde zit die herinneringen aan die nrs hebben en die BEGRIJPEN waar het allemaal over gaat, dan ga ik uit m'n bol.

ik bedoel maar: als je in de mood bent, je staat tussen puur housevolk en de locatie of het evenement heeft de juiste instelling, dan kan ELKE RETRO PLAAT!
UNDERGROUND WILL SURVIVE
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Bericht door ThaMan »

poehaaaaa schreef:
Stanne schreef:Deel de mening over Café del Mar. Maar ook over Hit hard.
Of bvb nen don't deny the beat van Club X. Lang geleden trouwens dak het nog gehoord heb. Echt een wilde schijf mor zo zijn er wel 100'en.
moet je 'm hebben, stanne, die club x knaller?
Zoude da eerst nie aan mij vragen :D
Club Owner
Berichten: 782
Lid geworden op: 04 sep 2006, 12:30
Locatie: antwerp - belgium

Bericht door bouq »

ThaMan schreef:
poehaaaaa schreef:
Stanne schreef:Deel de mening over Café del Mar. Maar ook over Hit hard.
Of bvb nen don't deny the beat van Club X. Lang geleden trouwens dak het nog gehoord heb. Echt een wilde schijf mor zo zijn er wel 100'en.
moet je 'm hebben, stanne, die club x knaller?
Zoude da eerst nie aan mij vragen :D
why should we ? :mrgreen:

heb een maand geleden diene vinyl gekocht btw, mankeer zo nog wel wa vinyls van da kaliber
.:: now .. locate the master control center of the body .. the human brain .. the mind ::.
Moderator
Berichten: 975
Lid geworden op: 08 sep 2004, 14:20
Locatie: Turnhout

Bericht door poehaaaaa »

ThaMan schreef:
poehaaaaa schreef:
Stanne schreef:Deel de mening over Café del Mar. Maar ook over Hit hard.
Of bvb nen don't deny the beat van Club X. Lang geleden trouwens dak het nog gehoord heb. Echt een wilde schijf mor zo zijn er wel 100'en.
moet je 'm hebben, stanne, die club x knaller?
Zoude da eerst nie aan mij vragen :D
praise the lord, praise thaman :mrgreen:
UNDERGROUND WILL SURVIVE
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

Als ik hier thuis tapes beluister en ik kom zo een grijsgedraaide retroschijf tegen dan skip ik die altijd wel. Maar in een club zal ik me wss wel goed amuseren.
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Bericht door tomaz »

Veel erger vind ik de acapella's die tot treurnis toe herhaald worden

de ergernis top drie

3. c'hantal - the realm
2. USOL - so get up
1. In the beginning there was Jack... :lol:

Of een nummer er bij mij al dan niet in gaat hangt inderdaad van de plaats en moment af. Heb al een paar keer gedacht "oh neeeeeeee wéér Spastik", maar soms is het ook nog gewoon lekker kicken.
En die opmerking over die chirofuiven :
Toeval wil dat ik net vorige zaterdag een chirofuif heb gedraaid én ik heb bovendien ook Spastik gespeeld :mrgreen:
Nu mag je van chirofuiven zeggen wat je wil maar de ambiance die ik daar gezien heb was véél straffer dan wat ik tegenwoordig in de échte clubs zie. Er was trouwens keuzemogelijkheid voor 't publiek: er was een rock/pop/hitjes-tent en er was een beats-tent. Die beats tent was ook qua licht echt àf. Die lichtinstallatie werd bovendien bediend door iemand die de muziek snapte zodat je geen kermiseffect kreeg (alles tegelijk aan). En de laser erbij zorgde voo de finishing touch. Wel op zo'n momenten, met die sfeer, dan leg ik uitzonderlijk (maar graag) nog eens Spastik op.
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Bericht door Trab »

tomaz schreef:En die opmerking over die chirofuiven :
Toeval wil dat ik net vorige zaterdag een chirofuif heb gedraaid én ik heb bovendien ook Spastik gespeeld :mrgreen:
Nu mag je van chirofuiven zeggen wat je wil maar de ambiance die ik daar gezien heb was véél straffer dan wat ik tegenwoordig in de échte clubs zie. Er was trouwens keuzemogelijkheid voor 't publiek: er was een rock/pop/hitjes-tent en er was een beats-tent. Die beats tent was ook qua licht echt àf. Die lichtinstallatie werd bovendien bediend door iemand die de muziek snapte zodat je geen kermiseffect kreeg (alles tegelijk aan). En de laser erbij zorgde voo de finishing touch. Wel op zo'n momenten, met die sfeer, dan leg ik uitzonderlijk (maar graag) nog eens Spastik op.
Je bedoeld toch die chirofuif in baal he? Ik was daar ook en inderdaad, die belichting was wel super gedaan. Een van de betere fuifen moet ik zeggen :)
Club Owner
Berichten: 929
Lid geworden op: 02 jan 2007, 13:26

Bericht door After »

idd, in the beginning there was Jack, dat hoor je veel te veel, vooral bij beginnende dj's is deze sample populair :twisted:
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

Dan denk ik dat bij beginnende dj's deze toch populairder is:

Something for your mind...
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Bericht door ThaMan »

Ach ja... het is het moment dat telt !
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten