Het Filmtopic

Alles in verband met films, televisie en radio
Club Owner
Berichten: 651
Lid geworden op: 25 mar 2005, 10:04

Re: Het Filmtopic

Bericht door djaxxie »

ThaMan schreef:Ik zie soms het verschil niet eens tussen een 720p en 1080p rip....
Als de bitrate van een 720p zelfs hoger is dan die van een 1080p met DTS sound, kan je beter de 720p bekijken !
Nee vroeg het vooral omdat je praat over de fantastische DTS sound. Wel daar zit bij dr rips meestal het grote verschil met de originele. Qua geluid is er een enorm verschil vooral in de lage tonen (LFE). Beeldverschil is er ook wel een beetje maar idd verwaarloosbaar. Het is natuurlijk ook de ene rip tegen den andere.
Afbeelding
Afbeelding
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Re: Het Filmtopic

Bericht door ThaMan »

ivm sound speelt het een enorme rol welke installatie je hebt... ik zelf heb geen state of the art installatie omdat ik hier absoluut geen bommen geld aan kan geven. Ding is 5.1 / DTS , heeft een volume knop en coax/optische ingangen.
Club Owner
Berichten: 651
Lid geworden op: 25 mar 2005, 10:04

Re: Het Filmtopic

Bericht door djaxxie »

ThaMan schreef:ivm sound speelt het een enorme rol welke installatie je hebt... ik zelf heb geen state of the art installatie omdat ik hier absoluut geen bommen geld aan kan geven. Ding is 5.1 / DTS , heeft een volume knop en coax/optische ingangen.
Ja ok dat is ieder zijn ding natuurlijk. Wilde maar gewoon meegeven dat daar volgens mij de meeste kwaliteit verloren gaat tov de original blu rays. ook in het beeld zie ik wel wat maar zoals eerder gezeg niet zoooo heel veel. Gelukkig bestaan de ripkes eh :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Re: Het Filmtopic

Bericht door ThaMan »

originele BR's hebben tegenwoordig True HD sound.... gaat nog een serieus stapke boven DTS sound. Maar zoals gezegd moet je daar ook weer een installatie voor hebben... en gade het horen ? Ik geloof er allemaal niet echt in.
Club Owner
Berichten: 651
Lid geworden op: 25 mar 2005, 10:04

Re: Het Filmtopic

Bericht door djaxxie »

ThaMan schreef:originele BR's hebben tegenwoordig True HD sound.... gaat nog een serieus stapke boven DTS sound. Maar zoals gezegd moet je daar ook weer een installatie voor hebben... en gade het horen ? Ik geloof er allemaal niet echt in.
Tuurlijk hoor je dat verschil en nog geen klein beetje.
Afbeelding
Afbeelding
Moderator
Berichten: 975
Lid geworden op: 08 sep 2004, 14:20
Locatie: Turnhout

Re: Het Filmtopic

Bericht door poehaaaaa »

Gisteren ne scary film gezien: Borderland.
Heb met momenten ff moeten doorschuiven want was iets te gruwelijk om te zien. Maar buiten die paar scènes heb je wel een subliem spannende film van topklasse. Echte suspense. En trouwens de "slechterikken" van deze film zijn werkelijk angstaanjagend. Ik zou ze ni graag tegenkomen. En dan te weten dat de film gebaseerd is op waargebeurde feiten, shit man...
UNDERGROUND WILL SURVIVE
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Re: Het Filmtopic

Bericht door ThaMan »

Kan daar niet tegen eigenlijk... zo een dingen zoals "Borderland".
Heb hier ook nog die "Paranormal Activity" en "Halloween II" liggen, die moet ik echt eens bekijken om een zonnige namiddag.

Te straks met mijn dochter nen ras echte klassieker MOETEN kijken want ik heb er ooit een jeugd trauma aan opgelopen, en als ik zeg welke titel.. weten jullie direct aan welke personage.
Namelijk uit 1939 (1ste Kleurenfilm dacht ik) "The Wizard Of Oz"... eigenlijk al bij al super gemaakt voor die tijd.

Gisteren "Couples Retreat" gezien, veel van verwacht maar sloeg eigenlijk op niks... maar damn dat eiland mogen ze mij ook wel eens afzetten.

Heb er nog meer gezien, maar zou niet meer kunnen zeggen welke... ;)
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Re: Het Filmtopic

Bericht door ThaMan »

AVATAR:
Indrukwekkende beelden en daar hangt de film dan ook compleet aan vast, verhaal is zeker niet slecht maar begint serieus te vervelen nadat het pas na 100min echt op gang komt. Ik had de indruk dat ik constant naar een Game aan het zien was... dus voor mij zeker niet de beste film van 2009 !
Club Owner
Berichten: 651
Lid geworden op: 25 mar 2005, 10:04

Re: Het Filmtopic

Bericht door djaxxie »

Gisteren deze bekeken, Le fabuleux destin d'Amélie Poulain. Had enorm veel verwacht na de hoge quoteringen overal maar viel voor mij zwaar tegen. Saaie boel.
Afbeelding
Afbeelding
Respected Member
Berichten: 1506
Lid geworden op: 22 aug 2008, 00:03
Favoriete Clubs: Carat, Illusion, Extreme

Locatie: Westerlo

Re: Het Filmtopic

Bericht door Lestat »

djaxxie schreef:Gisteren deze bekeken, Le fabuleux destin d'Amélie Poulain. Had enorm veel verwacht na de hoge quoteringen overal maar viel voor mij zwaar tegen. Saaie boel.
ik had toch gezegd dat t niks voor u was :lol:
Lc - where the past is our pride and the present is denied :mrgreen:
Club Owner
Berichten: 651
Lid geworden op: 25 mar 2005, 10:04

Re: Het Filmtopic

Bericht door djaxxie »

Lestat schreef:
djaxxie schreef:Gisteren deze bekeken, Le fabuleux destin d'Amélie Poulain. Had enorm veel verwacht na de hoge quoteringen overal maar viel voor mij zwaar tegen. Saaie boel.
ik had toch gezegd dat t niks voor u was :lol:
Ja idd :)
Afbeelding
Afbeelding
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Re: Het Filmtopic

Bericht door ThaMan »

Paranormal Activity
Vraag mij wederom af waarom ik toch in godsnaam naar deze film heb gezien, goed wetende dat dit absoluut niks voor mij is ivm too scary. En ja hoor, film is al een uur gedaan en zindert nog enorm na. Nochtans heb ik bij elke "nacht scene" het scherm maar half gezien en toch sprong ik elke keer weer 2 meter de lucht in door die verschrikkelijke creepy sounds (en dat in DTS)
Low budget movie, maar freakin scary omwille van het Big-Brother effect. Op zich wel een verassende film.

Anyway ff een Disney film zoeken :tongue:
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Re: Het Filmtopic

Bericht door ThaMan »

The Family Man
Een film die ik naar jaarlijkse gewoonte opnieuw kijk tussen oud en nieuw, blijft een feel good movie met een overheerlijke Tea Leoni en een super Nicolas Cage.

Invictus
Morgan Freeman als Nelson Mandela (moest er ooit van komen) en geregisseerd door Clint Eastwood, zeker niet slecht en 9 van de 10 weer een oscar nominatie voor Freeman.

Brothers
Dit was een prachtig drama en voor mij een potentieële oscar winnaar als beste film, maar zeker ook voor Tobey Maguire als beste acteur die er een mega rol neerplant als een post traumatische slachtoffer na de oorlog in Afghanistan. Zeker ook Jake Gyllenhaal niet te vergeten en damn wat ziet Natalie Portman er toch lekker uit. Hou deze in de gaten !

Dorian Gray
Dikke drol, vond er echt niks aan en dus ook niet volledig uit gezien
Elite Club Member
Berichten: 466
Lid geworden op: 04 jul 2006, 22:45

Re: Het Filmtopic

Bericht door pooley »

Brothers ook zonet gezien, idd wel een pakkend verhaal. Back to reality it is !

Mijn vriendin bleef maar zeggen dat ze die film al gezien had; wat niet kan ... Lijkt die dan zo hard op een andere film? (Engelse / Amerikaanse that is)?
Thaman?
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Re: Het Filmtopic

Bericht door ThaMan »

Ik was er in de week ook over na aan het denken, dat dit verhaal wel meerdere malen is gebruikt. Maar echt juist hetzelfde denk ik niet.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten