21.02 : Koppen - Drugs & Discotheken

Het algemene forum van Legendary Clubs
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Bericht door lemant »

Administrator schreef:Als man hebt ge in den uitgang sowiezo al veel meer kosten:

- U lief haar inkom betalen
- Vrouwen laten zich bijna altijd trakteren
- ...
Hangt een beetje van je eigen ingesteldheid af ook hé ;)
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Elite Club Owner
Berichten: 1091
Lid geworden op: 26 jul 2006, 13:38
Locatie: Gent !!!

Bericht door dj_neo »

Pff jah, ik trakteer de vrouwen ook hoor. (Allez, sommige toch). Zelfs al ist mijn lief niet.
Armin van Buuren: "Trance expresses a universal feeling, a feeling of warmth and freedom. That’s why people lift their hands while dancing. For some reason the Netherlands have some artists who express that feeling, but actually it’s the Belgians who deserve all the credit. You guys smoothed the path for us years ago."
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

No way, dat heb ik nooit gedaan ... en dan nen hele avond witte wijn en cocktails liggen zuipen zeker?
Elite Club Owner
Berichten: 1091
Lid geworden op: 26 jul 2006, 13:38
Locatie: Gent !!!

Bericht door dj_neo »

Pff jah, niet gans de avond,hé... Gewoon, ik meer dan hen. Moeilijk uit te leggen eigelijk... Waarom doe ik dat eigelijk? Kweet het eigelijk niet :-o

En jah, niet iedereen,hé. Als het zo'n domme geit is, waar dadde geen woord tegen kunt klappen geefk ze geen rotte frank,ze :D

En ik bedoel wel dadde met 1 bezig zijt,hé. Niet dak ffkes naar zo'n bende ga en iedereen trakteer. Gewoon als ik tegen iemand aant klappen ben, betaal ik gewoon den drank. Slechte gewoonte zeker :p
Armin van Buuren: "Trance expresses a universal feeling, a feeling of warmth and freedom. That’s why people lift their hands while dancing. For some reason the Netherlands have some artists who express that feeling, but actually it’s the Belgians who deserve all the credit. You guys smoothed the path for us years ago."
Club Owner
Berichten: 929
Lid geworden op: 02 jan 2007, 13:26

Bericht door After »

Fieneke schreef:Ik denk dat de nieuwste snufjes en tierlantijntjes al duur genoeg zijn, de jeugd kan het gewoon niet meer betalen om een verslaving te hebben :mrgreen:
volgens mij heeft geld er niet echt veel te maken, iemand die vroeger zwaar doorging had ook geld nodig om van donderdag tot dinsdagmorgen te overleven

geld kan je imho altijd vrijmaken om uit te gaan, alleen deden de jongeren het vroeger veel meer dan vandaag! het gaat dus allemaal om prioriteiten!!!!!

ik kreeg maandagmorgen 1000BEF en ik deed er alles aan om nog 800BEF over te hebben voor mijn heilige zaterdagavond! geef een 16jarige nu 50€ maandagmorgen en je zal zien dat er weinig overblijft 6dagen nadien ;)
Club Owner
Berichten: 929
Lid geworden op: 02 jan 2007, 13:26

Bericht door After »

Administrator schreef:Tja tegenwoordig zijn ze op hun 18 al bezig met alleen wonen en kinderen.
Dat ge dan de geldkraan voor randamusement dichtdraait is maar normaal.

Ik ken trouwens iemand die van zijn 16 jaar al aan het sparen was voor een auto op zijn 18e, gevolg was dat er in die 2 jaar geen euro vanaf kon, waar zijt ge dan mee bezig? Ge kunt dan vanaf u 13 jaar al beginnen geld aan kant leggen voor nen uitset :?

Dat ge maandelijks iets op u spaarboekske zet is normaal, maar als ge ziet hoe sommigen tegenwoordig op hun 14 al leven en denken als een mid-twintiger dan stel ik mij toch ernstig vragen over die evolutie.
inderdaad! ik had even de indruk dat men vroeger zo vroeg mogelijk moest trouwen & settlen... dat de reactie daartegen was dat men steeds later en later ging trouwen en aan kinderen beginnen... en nu zie ik inderdaad steeds weer dat men er zo vroeg mogelijk wil aan beginnen! zelfs ons kimmeke clijsters zit met een dochter op haar 24e :mrgreen: terwijl ik op die leeftijd nog happy vrijgezel was en nog zwaar wou uitgaan...

algemeen dus hé mannen, uiteraard en hopelijk zijn er ook uitzonderingen!
Elite Club Owner
Berichten: 1208
Lid geworden op: 05 jun 2005, 15:43

Bericht door back to the 90's »

After schreef:geef een 16jarige nu 50€ maandagmorgen en je zal zien dat er weinig overblijft 6dagen nadien ;)
6 dagen nadien?
bekijkt den dag erna is wat er van over blijft :?
Club Owner
Berichten: 929
Lid geworden op: 02 jan 2007, 13:26

Bericht door After »

persoonlijk denk ik dat ze zonder overdrijven het volgende zullen kopen maandagmiddag tijdens hun pauze

pay en go kaart van 15€
belegd broodje
blik cola


en voila, je hebt nog 30€ voor u week :mrgreen: ik was 10jaar geleden zo zot dat ik liever geen geld had om te sms'en, boterhammen van thuis, extreem gierig zijn, om alles te houden voor mijn weekend :mrgreen:
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

Ik nam altijd mijn boterhammen mee 's middags. Nu zijn boterhammen voor veel schoolgaanders al te min en moet het elke middag een broodje van 2,5 Euro zijn. Tegen vrijdag hebt ge de dan al om 10 Euro aan broodjes.

En dan maar denken dat ik het op mijn 12 jaar moest doen met gvd 200 Bfr zakgeld in de week :?
Elite Club Member
Berichten: 447
Lid geworden op: 10 dec 2004, 19:40

Bericht door Bass »

Administrator schreef:Ik nam altijd mijn boterhammen mee 's middags. Nu zijn boterhammen voor veel schoolgaanders al te min en moet het elke middag een broodje van 2,5 Euro zijn. Tegen vrijdag hebt ge de dan al om 10 Euro aan broodjes.

En dan maar denken dat ik het op mijn 12 jaar moest doen met gvd 200 Bfr zakgeld in de week :?
1,80 bij ons op school :P En elke dag.. Waarom? Omda ik altijd juist 5min opsta voorda ik na school moet.. dus geen tijd over :) En nee, ik kan ni vroeger opstaan, al 100x geprobeerd, lukt niet

En ik werk zelf voor die broodjes te kunnen financieren dus..
Elite Club Owner
Berichten: 1091
Lid geworden op: 26 jul 2006, 13:38
Locatie: Gent !!!

Bericht door dj_neo »

Ik nam ook geen broodjes.

Ik at gewoon warm voor 3.8€ per dag :D
Armin van Buuren: "Trance expresses a universal feeling, a feeling of warmth and freedom. That’s why people lift their hands while dancing. For some reason the Netherlands have some artists who express that feeling, but actually it’s the Belgians who deserve all the credit. You guys smoothed the path for us years ago."
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Bericht door lemant »

Vanavond trouwens 2 reportages in Koppen over Hangjongeren. Wie zijn ze, wat doen ze, en hoe raken we er vanaf?

En om 20.25h op Ned 3 een reportage over alcoholmisbruik bij jongeren (op maandagochtend wordt tegenwoordig zelfs blijkbaar het lessenpakket hieraan aangepast).

Jep, de jeugd krijgt er weer van langs vanavond!!
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Elite Club Owner
Berichten: 1091
Lid geworden op: 26 jul 2006, 13:38
Locatie: Gent !!!

Bericht door dj_neo »

Hahaha :)

De jeugd van LC (ik dus :P) gaat die reportages es gaan omzetten in de realiteit in gent siebiet. :mrgreen:
Armin van Buuren: "Trance expresses a universal feeling, a feeling of warmth and freedom. That’s why people lift their hands while dancing. For some reason the Netherlands have some artists who express that feeling, but actually it’s the Belgians who deserve all the credit. You guys smoothed the path for us years ago."
Club Owner
Berichten: 929
Lid geworden op: 02 jan 2007, 13:26

Bericht door After »

Bass schreef:
Administrator schreef:Ik nam altijd mijn boterhammen mee 's middags. Nu zijn boterhammen voor veel schoolgaanders al te min en moet het elke middag een broodje van 2,5 Euro zijn. Tegen vrijdag hebt ge de dan al om 10 Euro aan broodjes.

En dan maar denken dat ik het op mijn 12 jaar moest doen met gvd 200 Bfr zakgeld in de week :?
1,80 bij ons op school :P En elke dag.. Waarom? Omda ik altijd juist 5min opsta voorda ik na school moet.. dus geen tijd over :) En nee, ik kan ni vroeger opstaan, al 100x geprobeerd, lukt niet

En ik werk zelf voor die broodjes te kunnen financieren dus..
tuurlijk dat iedereen met zijn geld doet wat hij wil! daarom dat we misschien de oorzaak van alles bij prioriteiten kunnen leggen ;)
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

Ach ik ook zo'n mensen in de naaste familie, die
1 niet uitgaan
2 op andere liggen te melken als ze alcohol drinken
3 liggen te melken op eigen collega's die een broodje kopen zelfs al kost dan nog geen 4€, maar dan wel thuis heel de kast van hun (schoon)ouders leegvreten en dan de rommel nog niet opkuisen
4 zelfs op een vrije dag te moe zijn om hun eigen familie te bezoeken, ze moeten maar naar hun komen want 1 van de 2 studeert nog

Als een budget moet vallen of staan met een paar broodje's per week die pakweg per week een 20€ kosten, jawadde een mens moet ook eten hoor. Al eens beleg gekocht, da's ook niet verniet en zeker al geen brood.

Ik passeer elke dag de scholen, als ik zie welke kleding ze daar dragen dat moet toch ook betaald worden. Komen precies recht uit de boetiek dan uit een school. Sigaretje roken en dan daarna direct op café. Dan maar klagen dat ze niet rondkomen, van klassescholen gesproken.
Dan dragen de ouders nog een ferm stuk mee, als ge wat minder begoede ouders hebt kunt ge ineens nog wat gaan bijwerken of ge valt uit de boot.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten