De Hits Van 2008

Alles in verband met muziek
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 05 mar 2008, 20:16

Bericht door beatz »

en de festivals, party organisers,... doen lustig mee want je vindt de Marginaele brothers op bijna elk groot festival :x
Elite Club Member
Berichten: 387
Lid geworden op: 03 jan 2007, 20:20

Bericht door varth »

Nick Cave vind ik ook nog goed, maar de rest kan me een stuk minder smaken. Ik vind de nieuwe Moby (disco lies) dan weer iets hebben. En als we bij Nick Cave blijven, dan vind ik hem ook de max met zijn Grinderman project. Vooral deze single vind ik kicken (van 2007 wel):

http://www.youtube.com/watch?v=Nxqlb1--uKc
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

beatz schreef:en de festivals, party organisers,... doen lustig mee want je vindt de Marginaele brothers op bijna elk groot festival :x
Om die reden is I Love Techno ook compleet naar de kloten gegaan.
Elite Club Member
Berichten: 432
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:23

Bericht door carat-freak »

beatz schreef:en de festivals, party organisers,... doen lustig mee want je vindt de Marginaele brothers op bijna elk groot festival :x
die moeten commercieel denken hé... ;) begrijp ik wel...
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Bericht door lemant »

Dj Sven Larsson schreef:The f**king Dewaele Brothers bijvoorbeeld : konden vroeger nooit iets goed zeggen over house en aanverwxnten, nu verdienen ze ferm hunne kost ermee.
Waar en wanneer hebben ze ooit gezegd dat ze iets tegen die genres hadden?

Ik snap al die anti-Dewaeles hier niet. Die mannen krijgen in het buitenland massa's respect en staan op de grootste feesten en in de grootste clubs. Er is een volledige scene aan die gasten opgehangen ... dat negeren is imho een typisch Belgische reactie.
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

Ik erger me niet aan die personen in kwestie maar aan de mentaliteit van het volk. Vroeger was housemuziek in het algemeen enkel voor de hersenloze marginalen, bollenpakers in clubs, johnnies, ....

Maar wanneer personen uit het alternatieve midden elektronische muziek beginnen maken, of wanneer een plaat gelauwerd wordt op stubru dan is het ineens wel goed.
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Bericht door Stanne »

lemant schreef:Waar en wanneer hebben ze ooit gezegd dat ze iets tegen die genres hadden?

Ik snap al die anti-Dewaeles hier niet. Die mannen krijgen in het buitenland massa's respect en staan op de grootste feesten en in de grootste clubs. Er is een volledige scene aan die gasten opgehangen ... dat negeren is imho een typisch Belgische reactie.
100% gelijk. Ik ben persoonlijk pro Dewaeles vooral dan in de Soulwax outfit. Zij hebben gewoon het talent om op de juiste moment de juiste muziek te maken. Ook al is da gehyped, commercieel,.... en weet ik wa. Zakenmannen zijn er in de muziek bussiness ook en dan ist goed dat ze hun muziek zelf maken. Respect. Mor da wil ni zeggen dat ik wild loop van hun muziek hé.

En net zoals Varth ben ik ook pro Moby. Je kan niet anders dan grenzeloos respect hebben voor zo'n muzikale duizendpoten. Iedereen kent zijn Go en Hymn maar hij heeft ook stevige rocknummers http://nl.youtube.com/watch?v=V93VaL0yZvQ (reach for my revolver).

Dan nog een laatste opmerking. Wat bedoelen we hier met alternatievelingen ? Automatisch krijg je in België van het woord alternatief het beeld van een "rocker" voor ogen maar in de dance scene zijn er evengoe alternatievelingen. Ik denk dan bvb aan vrienden van me die fan zijn van Autechre.
Ik denk dat de meesten hier het liefst het soort muziek dat ze graag horen (trance, tektronic, minimal, progressive, hardcore, nu-metal, indie, garagerock,.....) ondergronds willen houden. Zodat het niet mainstream, commercieel,.... word dus in weze zijn we allemaal alternatief. Niet ?
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Moderator
Berichten: 465
Lid geworden op: 19 sep 2004, 20:10
Locatie: Limburg

Bericht door Dj Devyd »

Stanne schreef:
lemant schreef:Waar en wanneer hebben ze ooit gezegd dat ze iets tegen die genres hadden?

Ik snap al die anti-Dewaeles hier niet. Die mannen krijgen in het buitenland massa's respect en staan op de grootste feesten en in de grootste clubs. Er is een volledige scene aan die gasten opgehangen ... dat negeren is imho een typisch Belgische reactie.
100% gelijk. Ik ben persoonlijk pro Dewaeles vooral dan in de Soulwax outfit. Zij hebben gewoon het talent om op de juiste moment de juiste muziek te maken. Ook al is da gehyped, commercieel,.... en weet ik wa. Zakenmannen zijn er in de muziek bussiness ook en dan ist goed dat ze hun muziek zelf maken. Respect. Mor da wil ni zeggen dat ik wild loop van hun muziek hé.

En net zoals Varth ben ik ook pro Moby. Je kan niet anders dan grenzeloos respect hebben voor zo'n muzikale duizendpoten. Iedereen kent zijn Go en Hymn maar hij heeft ook stevige rocknummers http://nl.youtube.com/watch?v=V93VaL0yZvQ (reach for my revolver).

Dan nog een laatste opmerking. Wat bedoelen we hier met alternatievelingen ? Automatisch krijg je in België van het woord alternatief het beeld van een "rocker" voor ogen maar in de dance scene zijn er evengoe alternatievelingen. Ik denk dan bvb aan vrienden van me die fan zijn van Autechre.
Ik denk dat de meesten hier het liefst het soort muziek dat ze graag horen (trance, tektronic, minimal, progressive, hardcore, nu-metal, indie, garagerock,.....) ondergronds willen houden. Zodat het niet mainstream, commercieel,.... word dus in weze zijn we allemaal alternatief. Niet ?
I dig it !!!
anti-commerce :mrgreen:
Afbeelding
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Bericht door lemant »

Administrator schreef:Ik erger me niet aan die personen in kwestie maar aan de mentaliteit van het volk. Vroeger was housemuziek in het algemeen enkel voor de hersenloze marginalen, bollenpakers in clubs, johnnies, ....

Maar wanneer personen uit het alternatieve midden elektronische muziek beginnen maken, of wanneer een plaat gelauwerd wordt op stubru dan is het ineens wel goed.

Vroeg zat de housescene te klagen dat ze geen erkenning kreeg ... nu die er wel is is het blijkbaar weer niet goed. Moeten we niet gewoon content zijn dat er ook plaats is voor elektronische muziek op de nationale zender?
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Elite Club Member
Berichten: 412
Lid geworden op: 12 jan 2007, 11:20
Locatie: Balder City

Bericht door Dj Sven Larsson »

lemant schreef:
Dj Sven Larsson schreef:The f**king Dewaele Brothers bijvoorbeeld : konden vroeger nooit iets goed zeggen over house en aanverwxnten, nu verdienen ze ferm hunne kost ermee.
Waar en wanneer hebben ze ooit gezegd dat ze iets tegen die genres hadden?

Ik snap al die anti-Dewaeles hier niet. Die mannen krijgen in het buitenland massa's respect en staan op de grootste feesten en in de grootste clubs. Er is een volledige scene aan die gasten opgehangen ... dat negeren is imho een typisch Belgische reactie.
Hun vroegere interviews mss? Nooit naar geluisterd zeker! Zij vonden het trouwens niet echt muziek. Zij krijgen enorm veel respect, maar volgens mij is die overdreven. As heard on radio soulwax was goed, maar om daar zo'n heisa rond te maken? Dewaele Brothers was trouwens maar een voorbeeld want er zijn nog genoeg groepen/dj's die hetzelfde hebben gedaan.
Het feit is dat er nu een groot deel van het volk de electronische muziek cool vind terwijl zij daar vroeger zo tegenwaren. En het is hier ook aangehaald, zij proberen DE kwaliteit te maken.
Eerst wat de dance scene belachelijk maken of als nep aanzien en er achteraf hopen poen meescheppen. Ze zullen indertijd gedacht hebben dat de house scene een snelle dood zou sterven zeker?
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Bericht door Stanne »

Money makes the world go round.
Int vlaams is da: voor geld danst nen beer :D
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

Niet dat ze volledig de schuld hebben, denk onder meer maar aan de overkill door onder meer de protserige Tiesto-geldmachine en de jumptoestanden (daarstraks nog 2 dvd releases zien liggen met jumplessen in de FNAC!)
Voor de rest is het volgens mij allemaal begonnen met die electrotoestanden, de sprong is dan snel gemaakt om overal wel wat rock attitude in te steken. Nu lopen sommige producers erbij als overjaarse rockers, de muziek navenant tijdloos is een andere zaak.
God is a dj sprak Maxi Jazz en sommigen hebben dat goed begrepen ... Tom Barman incluis maar die zijn hoogtepunt is ook al over.
Sommige kussen nog teveel het gat van (recyclage)artiesten die het niet verdienen, maar dat is altijd zo al geweest en ieder zijn goesting daarin.
Elite Club Owner
Berichten: 1245
Lid geworden op: 24 apr 2007, 18:18
Locatie: ANTWERPen

Bericht door StevenR_73 »

Fieneke schreef:Snoop is altijd goe 8)
vooral zen xxx films :mrgreen:
(soul plane & zen horrors zen beter)




ik heb ergens wel respect voor sommigen (zoals Soulwax)maar, hun muziek (als Dewaele Brros) is soms zo "plattekes" dak soms afvraag of ze niet beter kunnen.
Geef me dan maar de Glimmers. ;)
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Bericht door lemant »

Dj Sven Larsson schreef:
lemant schreef:
Dj Sven Larsson schreef:The f**king Dewaele Brothers bijvoorbeeld : konden vroeger nooit iets goed zeggen over house en aanverwxnten, nu verdienen ze ferm hunne kost ermee.
Waar en wanneer hebben ze ooit gezegd dat ze iets tegen die genres hadden?

Ik snap al die anti-Dewaeles hier niet. Die mannen krijgen in het buitenland massa's respect en staan op de grootste feesten en in de grootste clubs. Er is een volledige scene aan die gasten opgehangen ... dat negeren is imho een typisch Belgische reactie.
Hun vroegere interviews mss? Nooit naar geluisterd zeker!
Jawel, maar nooit heb ik die opmerking gehoord/gelezen.
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Bericht door Dr. Poppers »

lemant schreef:
Dj Sven Larsson schreef:The f**king Dewaele Brothers bijvoorbeeld : konden vroeger nooit iets goed zeggen over house en aanverwxnten, nu verdienen ze ferm hunne kost ermee.
Waar en wanneer hebben ze ooit gezegd dat ze iets tegen die genres hadden?

Ik snap al die anti-Dewaeles hier niet. Die mannen krijgen in het buitenland massa's respect en staan op de grootste feesten en in de grootste clubs. Er is een volledige scene aan die gasten opgehangen ... dat negeren is imho een typisch Belgische reactie.
Geef me vijf uur op café, of vijfentwintig pagina's ononderbroken geschreven tekst en ik zal 't haarfijn edoch staalhard uitleggen.
En je weet zelf Lemant, het respect in het buitenland wil als argument niets zeggen (wie staat er in de top vijf van de DJMag Top 100? Zijn dat daarom de vijf 'beste' deejays ter wereld? 'k dacht het niet).
Negeren wordt er in België ook niet gedaan (helaas), dat is een ander aspect waarvan je moet beseffen dat het geen steek houdt. Dat die paljassen worden genegeerd door deejays, kenners en liefhebbers in de Belgische én buitenlandse scene is wat anders natuurlijk, en dat heeft heel logische, redelijke en verstandige gronden die ik je, zoals gezegd, niet in een korte post van een mail kan uit de doeken doen omdat ik dat grondig wil staven.
Maar om je toch wat mee te geven: Sven Larsson heeft gelijk in die zin dat ze wel degelijk plaatjes zijn beginnen opleggen in een periode dat het met hun bandje Soulwax wat minder ging en daarbij rondstrooiden dat heel dat deejaygebeuren toch maar een hele farce was, want "kijk wij doen het ook gelijk idioten op een boerenfuif met de platen van ons vake en dat wordt nog gepikt ook en man, wat betalen ze daar poen voor, we moeten daar niet eens technische skills voor hebben", hetgeen gretig werd opgepikt door media als Humo en consoorten. Wat zij doen (en vandaar ook hun oorspronkelijke deejaynaam) was een soort anti-deejayen introduceren: scheve platen bij mekaar flatsen zonder enige zin voor opbouw, coherentie of mixtechnieken, met als onderliggende idee heel het deejaygebeuren wat te gaan liggen relativeren en te ironiseren. Typisch eind jaren negentig, begin 2000... Hun houding ten opzichte van deejays die al langer meedraaiden in het clubcircuit wanneer ze hun vinyls gingen oppikken in de Music Man in Gent was ook navenant: gewoon hautain.
Dat dit werd opgepikt bleek tevens een goede zet voor hun bandje Soulwax, dat, laten we wel wezen, op niet veel trekt/ trok muzikaal en waarvan de 'carrière' in die periode ronduit in het slop zat. Soulwax is nu groot want "het is de band van de fucking Dewaele Brothers" en niet omgekeerd he.
Dat ze dan nog de meest tradionele deejaytrick uit het boekje, met name de mash-up gingen gebruiken om een cd te maken die veel verkocht en werd bedolven onder de lof, bewijst in mijn ogen alleen maar hoe weinig kaas de traditionele media gegeten hebben van heel het deejay- en clubcircuit. Natuurlijk zijn deze wat later mee op de kar gesproken, want de boel verkoopt en moet draaien he.
Nee, kom mij niet af met die mannen, daar spuw ik op, echt waar. Niet dat het hun wat kan schelen uiteraard. Maar ik heb nog meer argumenten maar hou het voor nu hierbij... Bah!
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten