Ongevallen tijdens het uitgaan

Het algemene forum van Legendary Clubs
Plaats reactie
Elite Club Member
Berichten: 408
Lid geworden op: 08 dec 2006, 11:04
Locatie: Back in time

Ongevallen tijdens het uitgaan

Bericht door jeec426 »

De meeste verhalen op deze site zijn zalige herinneringen over vroeger. Ma 'k kan mij inbeelden uit persoonlijke ervaring dat er bij de meesten hier soms nen engelbewaarder of 10 op de schouder zat. 'k bedoel hiermee niet de verhalen van ergens potdicht steken terwijl uwen tikker in overdrive klopt, maar echte accidenten als gevolg van het uitgaan en teveel van ...

't zwaarste bij mij was toen ik en ne maat na een plat nachtje illusion ('t viel soms is voor) nog is stopten in dibango (of all places). Daar nog wa volk tegengekomen en een paar dingskes binnengespeeld. uiteindelijk om 9u buitengestrompeld en in wolvertem nog 2 vriendinnen gaan afzetten. In't terugkomen lekker aan't klappen tegen mijne maat. blijkbaar waren we vergeten dat er een rond punt staat tussen merchtem en wolvertem met als gevolg dat we er gewoon knal overgevlogen zijn. Linkerwiel van de golf compleet peté. Geluk da we den auto opzij kunnen zetten hebben en da niemand het (op dat drukke uur toch al zondagmorgen) gezien had. ne maat kunnen bellen hebben die ons direct gedepanneerd heeft want onzen toestand was bedenkelijk. Kostenplaatje achteraf was veel minder :cry: :cry: :cry:

Wreed veel sjans gehad dienen morgen :alien:
The best times have passed, i'll always remember the clubs, atmosphere, freedom ... of 1993 t'ill 2003
Newbie
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 mar 2007, 18:25
Locatie: heusden-zolder

Bericht door cussi »

zelf gelukkig niks voorgehad, ma te zondagmiddag toen we van illusion na huis rede was er ne auto de bos in gevloge, zag er nie smakelijk uit!!
en nat schijnt is er tijdes zelfde nacht accident met 2 dode gebeurd op baan van la rocca :?
it's a spiritual thing ....
Club Owner
Berichten: 864
Lid geworden op: 03 okt 2007, 14:22
Locatie: Herentals City

Bericht door Fieneke »

Zelf nooit niks voorgehad, maar wel wonder boven wonder ontsnapt aan de dood.

Maten van mij reden naar de factory. Ik en een vriendin reden mee. Die kerels staan voor de deur om ons op te halen en mijn vriendin zegt ineens: "ik heb eigenlijk geen zin meer, ik rij niet mee"

Ik heb toen ook besloten om niet mee te rijden, kon mijn vriendin moeilijk alleen op mijn appartement laten..

Om 05u strompelt dieje kerel kei hard bloedend bij mij binnen.

Was tem tegen de gevel van een huis gevlogen tegen 100km/u. Resultaat: otto compleet per total, basskast van de koffer naar voor geschoven. Had ik of mijn vriendin op die moment in die auto gezeten, waren we spijs geweest, want er was geen plaats meer voor 2 personen vanachter, nog juist plaats voor een muis ja.

Maar dan denkte dus wel nekeer 2x na..
A dream is just a dream when you don't do an effort to make the dream work

It's just an Illusion..

Do not argue with idiots. They will drag you down to their level and beat you with experience
Club Owner
Berichten: 782
Lid geworden op: 04 sep 2006, 12:30
Locatie: antwerp - belgium

Bericht door bouq »

kzen is ne keer op menne zak gegaan me men brommerke indertijd ja ..

ge kent da he .. goe bezopen .. denken dat ge de weg vanbuiten kent, en volledig fout een bochtje insturen ..

buiten links en rechts wa lak eraf .. van mij en van mijne brommer .. niks aan overgehouden :)

en voor de rest ..

ne keer me maten los het park van boom ingeschoven (het ijselde) en tot stilstand gekomen tegen een boom in een (gelukkig) droge gracht (ik reed dus niet) ..
eerst ff bezonnen .. de situatie bekeken (ni makkelijk in den toestand da we verkeerden) .. en den auto er toch uit gekregen na een paar manouvres :)

enige les dat we daaruit hadden getrokken .. "gebruik uw handreml niet op een be-ijselde weg, naast een grasveld, naast een park" :mrgreen:
.:: now .. locate the master control center of the body .. the human brain .. the mind ::.
Gio
Club Owner
Berichten: 639
Lid geworden op: 03 jan 2007, 15:08
Locatie: In Space, while Amnesia clears my head for electronic beats!

Bericht door Gio »

Denk dat ik een jaar of 10 terug ook een engelbewaarder op mijn schouder heb zitten gehad.

Ik en 2 kameraden kwamen terug van Illusion, had toen de auto van m'n moeder mee die niet al te baan vast was, en zeker niet bij regenweer... Maar ge kent dat he, als ge opstap wilt is al wat rijdt goed om er te geraken :)

Anyway, op een grauwe zondagochtend bijna in Houthalen aangekomen, iets voor de afrit rijdt de Alfa Romeo die voor me reed ineens naar links. Dacht in m'n eigen, wat krijgt die... Tot ik voor mij een plas water van om en bij de 10 meter zag liggen. Die kerel wou die dus gewoon ontwijken. Ik dacht daar dus ook aan maar dat ging niet meer mede dat ze me ondertussen langs links aan't inhalen waren. Dus m'n enige optie was om er gewoon door te rijden...

In die 10 seconden dat dat afspeelt, hou u hoofd dan maar eens koel... Ik laat mijn gas gewoon rustig los, hou m'n stuur goed vast en laat me gewoon door die plas bollen en ik geraak er zonder kleerscheuren door...

Maar dan kijk ik in mijn achteruitkijkspiegel en zie ik 'n auto, die een dikke 50 meter achter mij reed, juist 't zelfde maneuvre uithalen maar met veel minder geluk... Gevolg, die auto begint te slingeren tot 360° rond te draaien waarna ze tegen een pilaar van de brug vliegt en tot stilstand komt in op de baan...

Maar dan flipt ge wel ffkes... Wetende dat die wij 't zelfde hadden kunnen meemaken...

Voor de rest ben ik altijd bespaard gebleven van ongevallen maar heb meermaals wel auto's ondersteboven zien liggen van mensen die dan ook juist van opstap kwamen...
Are There Really Angels? Or Are They Just In Our Mind?
Gebruikersavatar
DCD
Elite Club Member
Berichten: 341
Lid geworden op: 20 jan 2007, 16:45

Bericht door DCD »

efkes half off-topic gaan: heb altijd gehoord dat je bij slip-gevaar (ijs en water bv) best gas bijgeeft in plaats van gas lost, daardoor heb je meer kans dat de banden terug grip pakken op de baan
(nie da ik in zo een grote plas nog wa gas zou bijgeven ze maar dit maakten ze mij ooit toch eens wijs)
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Bericht door Trab »

Wij zijn eens in een gracht gereden omdat de bestuurder (mijn vriendin) in slaap gevallen was achter het stuur. We zaten maar met z'n tweeën in de auto en ik was reeds aan het slapen, waardoor niemand nog reageerde. Gelukkig gebeurde dat op een verlaten weg en zijn we stapvoets uitgebold tot in de gracht. We hebben er zelfs niets van gemerkt, want we hebben nog een dik uur liggen slapen in die gracht :oops: Mocht dit op een drukke baan gebeurd zijn... Dat heeft een diepe indruk op ons nagelaten.
Club Owner
Berichten: 929
Lid geworden op: 02 jan 2007, 13:26

Bericht door After »

3 maal overkop geweest tijdens éénzelfde accident, auto per total, en bijna open-arm-breuk
(bot kwam er juist niet uit, maar dus wel volledig af)

in slaap gevallen maar maat riep me op tijd wakker, wel veel kosten aan auto

klapband tegen 125km/u, niet gezond!


ps: wij kennen wel iemand die als enigste een accident heeft overleefd na een avondje cherrymoon, zijn 3 maten waren dood :?
ik durf hier zelfs niet beschrijven wat hij allemaal heeft gezien want zijn maten zagen er euhm... niet goed uit
en rarara, kerel is nog altijd fucked up
Elite Club Member
Berichten: 387
Lid geworden op: 03 jan 2007, 20:20

Bericht door varth »

een ongeval zelf meegemaakt als ik een jaar of 18 was. Samen met 2 maten en een vriendin naar de fake bocca in Halen geweest. De chauffeur had nog niet lang zijn rijbewijs, en we waren met zo'n Suzuki Vitara geval op weg. Op de baan Diest - Hasselt waren er toen werken met snelheidsbeperking van 50 km uur. We komen uit een klein straatje gereden en willen de baan opdraaien richting Diest. De auto die van links kwam leek nog een heel eind weg. We kijken nog even naar rechts en zetten aan om over te steken. Maar die gasten reden dus vééél te snel en knalden gewoon vooraan links op onze auto. Door de klap stonden we ineens met onze neus in de richting van waar we kwamen. Gelukkig was er niemand echt gewond. Wij waren wel in fout, hoewel die andere wagen met zwaar overdreven snelheid reed. Het chassis van de Vitara was helemaal krom getrokken, maar die kon nog rijden. De andere auto was meteen rijp voor het schroot.

Tweede geval was als getuige op de dag van de verkiezingen in juni een paar jaar terug. Mijn ex en ik kwamen van de Zoo in Hasselt (na 3 uurkes CJ Bolland 8) ), en we reden op de baan Diest - Leuven. In Tielt Winge wou ik links afslaan om zo binnendoor naar huis te rijden. Ik was op 100 meter van het kruispunt als er ineens een zwarte passat break zonder stoppen de weg overstak (ik zat op een voorrangsweg) en in de richting rijdt die ik ook uit ging. Ik draai ook in en ik zie dat die kerel even was vertraagd. Maar die begint terug snelheid te maken en meer en meer op het andere vak te rijden. Die gaat een heuveltje over en als ik ook de kam overga staat er ineens een 106 totaal perte totale op mijn vak. Die met zijn passat reed aan de andere kant van de weg in de berm met een rokende motor. Na 150 meter stond hij stil. Ik stop, en ga met een klein hartje kijken bij die 106. Daar zat gelukkig niemand in. Ik loop naar die passat. De deur staat open, maar ik zie niemand. Ik kijk naast mij waar een diepe smalle beek was. Daar stak dus ne beer van een kerel in, straalbezopen en met bebloed aangezicht. Bij de crash met die andere wagen was hij met zijn facade tegen de vooruit terecht gekomen. Maar al bij al viel het mee, en hij wou al terug vertrekken. Hij kon wel niet meer op zijn benen staan, en heb maar de sleutels afgenomen. De auto was eveneens rijp voor de ijzerboer. Die kerel was dus gaan spookrijden, had aan de andere kant op de berm een geparkeerde wagen frontaal geramd en had dan op het nippertje een tegenligger gemist. Die mens ging net werken en stond daar met de daver op het lijf. Ambulance en flikken gebeld. Die laatste kwamen wel, maar dan moesten we toch nog wachten. Het was 6 uur en juist wissel van de ploegen :roll: . Daarna hebben we zelf nog moeten vragen of we niet moesten getuigen, want dat waren ze vergeten te vragen.

En het derde geval was een crash van twee broers bij ons thuis. Eerst waren ze tegen hoge snelheid uit de bocht gegaan en het veld ingereden om daarna dwars over te weg te gaan en te crashen Die hadden op een haar na een electriciteitspaal gemist, en waren daarna op de gevel van het huis naast ons geknald. Door de impact werden ze achterstevoren in onze voortuin gekatapulteerd. Toen ik ging kijken zag ik in eerste instantie zelfs niets. Tot ik in de struiken een rood lichtje zag branden. Twee gasten, alletwee straalbezopen en met een onverzekerde wagen op weg. Het strafste was dat ze al bij de flikken bekend waren voor het rijden zonder verzekering. Straffer nog, de volgende dag stond een van die mannen al met een andere auto bij ons voor de deur om zich te excuseren en te zien of hij niks kon helpen opruimen...
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Bericht door Stanne »

Bij ons heeft magere Hein dikwijls mee gereden........ geen lachertjes.
"Slechts" 1 van onze beste vrienden hebben we moeten afgeven. Dat laat een heel diepe indruk, nu nog.
Voor de rest zijn er ook nog een achterneef en een 4 tot 5 kenissen van me gesneuveld in weekendongelukken. Op een gegeven moment waren er wekelijks 20-30 weekenddoden en was het bang afwachten of er geen bekenden tussen zaten.
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Elite Club Member
Berichten: 408
Lid geworden op: 08 dec 2006, 11:04
Locatie: Back in time

Bericht door jeec426 »

ja da is. Er is nen tijd geweest da het echt overdreven was.

Welle hebben ook nog ne keer ne zattekloot vanachter in de seat gekregen. We reden achter ne camion als we van sotto's terugkwamen en diene witte golf is gewoon zonder vertragen achter ons ingereden. 't is ni altijd uw eigen fout he.
The best times have passed, i'll always remember the clubs, atmosphere, freedom ... of 1993 t'ill 2003
Newbie
Berichten: 28
Lid geworden op: 11 mar 2008, 20:31
Locatie: Geel

Bericht door Globejunk »

ik en mijne maat hebben gelukkig genoeg nooit iets ernstigs voorgehad en ik kan je verzekeren,wij waren niet meer van deze wereld he,kheb het ooit gepresteerd as we van de Globe kwamen da ik plots midden op de autostrade stopte en mijne maat riep WA DOEDE GIJ NU JONG waarop ik naart schijnt antwoorde:ik moest stoppen om die olifanten over te laten steken,echt gebeurd he mannekes,moete nie vragen hoe da ge er soms uitziet he
Op mijn sterfbed zal ik nog steeds aan de Globe denken!!!!!!!!!!!!
Elite Club Member
Berichten: 408
Lid geworden op: 08 dec 2006, 11:04
Locatie: Back in time

Bericht door jeec426 »

Soms ziede wel gekke dingen. Wij kwamen van den BBC en ieder rood licht da we tegenkwamen was precies ne politiecontrole. Bij de 3e lichten waren we er zo zeker van da we gingen rondrijden voor alle veiligheid. Zo zitten flippen en doen. Uiteindelijk zijn we nog langs de cherry moon gepasseerd. ni echt de meest controle vrije baan natuurlijk :?
The best times have passed, i'll always remember the clubs, atmosphere, freedom ... of 1993 t'ill 2003
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast