Da's nu eens iets wat ik altijd geweigerd heb: iets spelen omdat het "moet", omdat het een hit is, omdat iedereen het speelt.
Da's eerder een reden om het niet te spelen
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Dat is bij mij hetzelfde. Daarbij komt dat ik zelf niet draai dus als ik vinyl koop, dan is het iets waarvan ik overtuigd ben dat ik het zal weten te smaken en echt in mijn collectie wil. Er zijn trouwens maanden dat ik niet eens alles fatsoenlijk geluisterd krijg doordat de quantiteit aan promo's echt wel gestegen is sinds dat dit ook digitaal wordt gedaan. En als er dan eens een onbekend pareltje tussen zit, gebeurt het wel eens dat dit keilang blijft liggen vooraleer ik dat door heb...tomaz schreef:Ik durf zelfs zeggen dat ALLE vinyl die ik nog koop de tand des tijds zal doorstaan. Voor mij hé !lemant schreef:Koop jij nog veel dingen waarvan je denk dat je ze binnen enkele jaren met evenveel (of zelfs nog groter) plezier zal opleggen als nu?
Als ik het niet de moeite waard vind en het niet langer dan enkele maanden zie meegaan dan koop ik het liever niet. Ook niet digitaal. Middelmatige tracks krijg ik al genoeg gratis want ook bijna alle promo verloopt tegenwoordig digitaal, en het hek is als het ware van de dam. De sluizen staan open. En ik verzuip in de bagger...
amen to that !Nostalgie90 schreef:Kwaliteit minder? Hetgeen wat de laatste jaren bovengekomen is echt top! Kleine labeltjes kunnen hun tracks aan iedereen aanbieden dus ik zie niet in waarom het desnoods slechter zou moeten zijn.
Het protectionisme van de elite is er eindelijk bijna af, het werd tijd.
Dus omdat jij geen zin hebt is't gelijk slecht. Jawadde. Van een rare redenering gesproken.tomaz schreef: Ik vind dat wel erg. Want ik heb gewoon geen zin of tijd om elke week duizenden nieuwe titels te beluisteren op Beatport.
Nee, ik heb veel meegemaakt maar ik probeer toch ook mee te (blijven) gaan in vernieuwing ook.tomaz schreef: moeha !
Ik dacht dat jij de vlaggendrager van de oude garde was. De man die alles al heeft meegemaakt. Nu ben je opeens ene van de nieuwe lichting dan??![]()
Allez allez, elke winkel heeft bergen shit staan eh, waarom peinsde dat ze tegenwoordig elk jaar kilo-sales en dergelijke doen? Zelfs decks moet dat doen om hun magazijn nog leeg te krijgen. Enigste verschil is gewoon dat er minder stof ligt in het magazijn van Beatporttomaz schreef: Ik vind het ook slecht omdat er op de digitale platforsm gewoon veel meer crap doorstroomt dan in een gewone winkel. En dat heeft gewoon met financies te maken. Een gewone winkel zou zich geen stock kunnen veroorloven zoals een digitale shop. Dat op zich was al een goeie buffer. (Tenzij je als winkel enkel crap koopt natuurlijk).
Dat zeg ik toch niet? Ik snap gewoon niet dat je kunt lopen janken over het feit dat je gratis muziek krijgt.tomaz schreef: En ja Didier ik heb echt wel een idee hoeveel demo's er rondgestuurd worden. Ik heb zelf bij een label gewerkt en ben al enige tijd dj. Of denk je dat dat fenomeen pas bij jouw label begonnen is...
Misschien zijde al zo lang dj dat ge nooit echt snel hebt leren werken. Mijn lopende-band ervaring komt van pas zutomaz schreef: Ik kan niet alles bijhouden en ik kan zeker niet alles van begin tot einde beluisteren. Als jij dat wel doet dan heb jij enorm veel vrije tijd. Ofwel krijg je nog niet echt heel veel toegestuurd![]()
Dat vind ik dan een SERIEUS nadeel, want zo mis je honderden goeie tracks omdat de verkoper geen zin had om deftig zijn werk te doen, een zere kop had van de dag ervoor, dacht van "da zal wel niks voor hem zijn"... Ik kies liever zelf dan alles voorgekauwd te krijgen.tomaz schreef: En toen ik naar de winkel ging hé, dan moest ik geen honderden strontvinyls luisteren om er vier of vijf goeie te hebben. Er werd voor mij steevast een pak platen klaargezet en dat was telkens shiften want meestal nam ik daar 70 tot 80% van mee (gemiddeld 20 à 30 platen per week). Dat was namelijk het voordeel van een goeie winkel met goeie verkopers die hun vaste klanten door en door kennen.
Omdat de meeste winkels de fout maakten om zoveel mogelijk te willen hebben. Specialiseren is de boodschap. Beter heel straf zijn met weinig, dan middelmatig met heel veel.Psytox schreef: Allez allez, elke winkel heeft bergen shit staan eh, waarom peinsde dat ze tegenwoordig elk jaar kilo-sales en dergelijke doen?
Psytox schreef: Dat zeg ik toch niet? Ik snap gewoon niet dat je kunt lopen janken over het feit dat je gratis muziek krijgt.
Psytox schreef: Misschien zijde al zo lang dj dat ge nooit echt snel hebt leren werken. Mijn lopende-band ervaring komt van pas zuEn zoals gezegd, we ploegen door alles met twee man, da's een uurtje per dag van uw tijd. Ge luistert niet naar elke track van begin tot einde eh...
One man's shit is another man's treasure. Uw nadeel is mijn voordeel. Difference of opinions. Laat ons het daar bij houden.Psytox schreef: Dat vind ik dan een SERIEUS nadeel, want zo mis je honderden goeie tracks omdat de verkoper geen zin had om deftig zijn werk te doen, een zere kop had van de dag ervoor, dacht van "da zal wel niks voor hem zijn"... Ik kies liever zelf dan alles voorgekauwd te krijgen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten