Platenshops

Het algemene forum van Legendary Clubs
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 04 jan 2008, 14:31
Locatie: Sint-Truiden

Bericht door Oldskool »

Dimitri was trouwens een van gasten achter Natural Born Deejays, en héél vroeger PLB System, bekend van o.a. "Esta Locaaaaaaaaa" :D
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Bericht door djginod »

Geef mij dan maar (It's a quest of) Artificial Defence !!! :P
Elite Club Member
Berichten: 364
Lid geworden op: 03 jan 2007, 16:09

Bericht door Sirocco »

Is music gallery (kan er niks aan doen maar zeg toch nog steeds Wif) verdwenen? Zijn er dan helemaal geen platenzaken meer in Mechelen.

Ik moet je eerlijk zeggen soms verlang ik toch weer naar de chaos en mystiek van die ouderwetse platenzaken. De tijd van uren snuffelen met stoffige,koude vingers is toch echt definitief verdwenen. :cry:
Club Owner
Berichten: 782
Lid geworden op: 04 sep 2006, 12:30
Locatie: antwerp - belgium

Bericht door bouq »

Sirocco schreef:Zijn er dan helemaal geen platenzaken meer in Mechelen.
:cry:
niet meer dat ik weet
spijtig ..
want was handig om na het werk ff binnen te springen
gelukkig passer ik antwerpen tijdens het naar huis rijden
.:: now .. locate the master control center of the body .. the human brain .. the mind ::.
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Bericht door tomaz »

Mechelen is dood qua vinyl. Enterprise en MG waren de laatsten.

Edit:
Platen shoppen is voor mij begonnen in Mechelen met Popsinjoorke (later WIF) en Downtown Imports als gewone winkels, maar ook in de supermarkten had je toen nog vinyl. Ik heb bvb heel veel maxi's gewoon in de Makro gekocht. Of in de GB in Mechelen had je een groot rek met singles.

Nadien ook Discobar in Leuven, ook JJ records en nog een winkel in de Tiensestraat (vooral voor new wave).
Dan kwamen Brussel, Gent en Antwerpen.
Brussel : USA Import, Le Top 30 (later le nouveau Top 30) waar de broer van Kevin in de winkel stond en de Music Way in de City2. En natuurlijk de vele 2dehands shops.
Gent: enkel MM gedaan
A'pen: USA & Koenie's kelder

Uiteraard ook BCM/Enterprise
Zo worden ze niet meer gemaakt
:D
Laatst gewijzigd door tomaz op 15 feb 2008, 13:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Club Member
Berichten: 114
Lid geworden op: 26 sep 2007, 16:13
Locatie: Kampenhout

Bericht door Zven1 »

Gaat er dan in Mechelen gene nieuwe komen? Wa is den Jones met zijn winkel van zin?
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Bericht door tomaz »

Die winkel is geen winkel meer. Schluss, gedaan, over & out.
Het pand staat te huur.
Elite Club Member
Berichten: 412
Lid geworden op: 12 jan 2007, 11:20
Locatie: Balder City

Bericht door Dj Sven Larsson »

Enterprise en Mg zijn idd dicht en dat is te betreuren. Was handig om vroeger 3 shops dicht in de buurt te hebben : Mg En Enterprise in Mechelen en K-records In Putte.
Ik had hier vroeger zelfs nog meer luxe want Party Groove in Heist-op-den-berg was er vroeger ook nog. 3 shops weg, gelukkig blijft K-records nog vrij goedovereind.
Laatst gewijzigd door Dj Sven Larsson op 15 feb 2008, 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Club Member
Berichten: 114
Lid geworden op: 26 sep 2007, 16:13
Locatie: Kampenhout

Bericht door Zven1 »

Ah thanx Tomaz, da wist ik ni. dacht gewoon dat het tijdelijk toe was.

Volgens mij komt het ook wel omdat het tegenwoordig moeilijk is om nog
een winkel te kunnen openhouden. de online sites zoals oa. decks.de zijn toch wel goedkoper dan shops wat ook normaal is. deze hebben dan ook geen winkel die ze moeten onderhouden etc. en ja, vraag me af of er int algemeen nog wel veel dj's vinyl kopen de dag van vandaag. Maar den dag da ik zelf met die prul cd'kes moet beginnen draaien dan stop ik ermee. ja ok, nu hebt ge wel deftig materiaal om cd's mee te mixen. maar geef toe, de sounds van ne cd is mss zuiver maar toch ni hetzelfde als een plaat. De bassen alleen al. pffff.
Newbie
Berichten: 32
Lid geworden op: 28 nov 2007, 21:37

Bericht door Glexx' »

Wat is het de beste vinylshop in de buurt van Lier? Vroeger kwam ook telkens naar Music Gallery, tegenwoordig enkel online, maar ik mis het bezoeken van een shop wel.. En ik weet niet waaraan het ligt, maar in het Antwerpen vind ik niet echt mijn ding... Saturn moet ik nog is binnen gaan, maar dat is dan weer niet echt een vinylshop te noemen :?
Club Owner
Berichten: 782
Lid geworden op: 04 sep 2006, 12:30
Locatie: antwerp - belgium

Bericht door bouq »

En wat is uw ding ?

Als ge van Lier zijt denk ik dat ge het beste zijt met K-Records, maar kpeis dat dien zeer progressive gericht is .. vroeger toch ..
.:: now .. locate the master control center of the body .. the human brain .. the mind ::.
Newbie
Berichten: 32
Lid geworden op: 28 nov 2007, 21:37

Bericht door Glexx' »

bouq schreef:En wat is uw ding ?

Als ge van Lier zijt denk ik dat ge het beste zijt met K-Records, maar kpeis dat dien zeer progressive gericht is .. vroeger toch ..
Progressive, Level-style (Illusion), ...
Ik zal eens in K-Records moeten gaan zien :)
Elite Club Member
Berichten: 412
Lid geworden op: 12 jan 2007, 11:20
Locatie: Balder City

Bericht door Dj Sven Larsson »

In de buurt van Lier heb je eigenlijk maar ene shop niet meer : K-records. Daar vind ge vooral Minimal en ook progressive. Voor de rest moet ge al richting Antwerpen trekken om iets te vinden. Er was vroeger nog een shop in Herentals maar die is ondertussen ook al lang weg.
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

Ik denk dat een beginnende dj zeker geen 100€ aan platen per week kan kopen, t'leven is te duur en je kan de meeste toch ook al downloaden op 1 of andere manier.
Er zijn meer jocks dan clubs, en de stijlen zijn dan ook nog zo uitgepuurd dat ge al een redelijk openminded publiek moet hebben dat de zaal niet verlaat bij het spelen van "een vreemde eend in de bijt"
Club Owner
Berichten: 782
Lid geworden op: 04 sep 2006, 12:30
Locatie: antwerp - belgium

Bericht door bouq »

ik kocht vanaf mijn 13 jaar gemiddeld een drietal plaatjes per week, en soms al eens wat meer .. dus op men 16de had ik al een mooie collectie staan ..

je moet er maar andere dingen voor opofferen ..

maja .. ik heb het al zoveel gezegd .. tegenwoordig moeten ze ook alles hebben .. een gamesconsole, ne gsm van €200, hippe kleding, noem maar op .. in mijnen tijd had je dat allemaal zo nog niet .. of was het toch iets goedkoper ..
.:: now .. locate the master control center of the body .. the human brain .. the mind ::.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten