Heropening Cherry Moon

Het forum van Radar Belgium in Lokeren, de voormalige Cherry Moon
Club Owner
Berichten: 523
Lid geworden op: 24 nov 2006, 18:38
Locatie: Aalst

Bericht door keimi »

en dit dank zij Cherry Moon want sindsdien is het nooit meer gestopt!!

Yes Yes we zitten weer On Topic se ;-)

Thx voor de voorzet
Laatst gewijzigd door keimi op 29 jan 2008, 16:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Bericht door quincy »

ik herinner mij nog vroeger als ik een jaar of 12 was dat ik tegen mijn ma zei "ma ik ga boven nog wa bosjen" ... is goed zei ze dan, maar niet te luid :mrgreen:
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Bericht door Dr. Poppers »

Als ik me niet vergis, is dat tweede prentje van Luigi Russolo, een van die maffe Italianen die in een kunststroming genaamd futurisme zat. Hij maakte met die dingen een soort drone, en noemde dat bruitisme. Was indertijd verschrikkelijk revolutionair ('lawaai' was in die tijd, omstreeks de eerste WO, nog geen muziek, he). Daar kan ik (als kunsthistoricus) wel lang over uitweiden, maar ga dat uiteraard hier niet doen... Maar 't kan idd wel bestempeld worden als 'early electronics'...
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Gebruikersavatar
DCD
Elite Club Member
Berichten: 341
Lid geworden op: 20 jan 2007, 16:45

Bericht door DCD »

Dr. Poppers schreef:'lawaai' was in die tijd nog geen muziek, he)
allé we zijn weer bij cherrymoon aanbeland :D

lol
Club Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 14 mar 2007, 11:48

Bericht door Nele303 »

Afbeelding

it is :mrgreen:
Newbie
Berichten: 37
Lid geworden op: 03 jan 2008, 08:11
Locatie: Gent

Bericht door JonasCM »

Afbeelding
Newbie
Berichten: 37
Lid geworden op: 03 jan 2008, 08:11
Locatie: Gent

Bericht door JonasCM »

WIN WIN WIN WIN WIN WIN WIN

Sms:FREE “your e-mail adress” to 3378 (0,50 EUR/sms)
and win FREE TICKETS & MERCHANDISING EVERY MONTH!

Prices in February are:

20 FREE Cherry Moon T-shirts

Contestants will receive a mail at the end of the month with all the winners of February!
Elite Club Member
Berichten: 395
Lid geworden op: 07 okt 2004, 22:22

Bericht door wagonss »

Afbeelding
Somewhere In SpÄce @ cherry mOOn

http://www.myspace.com/wagonss
Club Member
Berichten: 238
Lid geworden op: 22 aug 2006, 21:07
Locatie: Overijse

Bericht door Flasheur »

'Dit is passie, maar wel berekend'
Cherry Moon-chef Rudy Pincé (59) vond zin in heropening en vrouw in Argentinië

Over precies een week gooit de Cherry Moon de deuren weer open. Dat zal gebeuren nadat Rudy Pincé zijn legendarische club twee jaar geleden begroef, en nadat een burn-out hem in Buenos Aires bracht. Maar zie: hij vond er zijn 32 jaar jongere vrouw én de goesting in een nieuw avontuur. 'Ik zal wellicht doodvallen in een discotheek.'



Waaslander Pincé (60 in april) woont sinds oktober weer in België, in het majestueuze Brugse huis waar Celie Dehaene opgroeide. Zijn plannen om na zestien jaar Cherry Moon een eetcafé te openen liet hij achter in Argentinië, maar Lorena Isola (27) bracht Pincé wel mee. De brunette met wie Pincé trouwde in Knokke, tekent voor de inrichting van de nieuwe Cherry Moon, die ze in één adem met Pincé als clubby en underground omschrijft. Lounge in Lokeren straks?

Pincé: 'Ik had het in 2005 wel gezien met de Cherry Moon. Ik zat vast in het vakje van house en techno, en was ook gewoon moegewerkt. Ik had een burn-out, trok naar een vriend in Buenos Aires en was van plan om niet meer terug te keren naar België. (glimlacht)

Via die vriend raakte ik echter aan de praat met Lorena, die net als ik ook nog basgitaar gespeeld had. Zo hadden we meteen een gespreksonderwerp. We deelden onze passie voor muziek, werden gaandeweg een koppel, en stilaan kriebelde het toch weer om iets met onze knowhow te doen.'

Om eerlijk te zijn: ik vind het huidige dancingaanbod nogal magertjes. Dat niveau wil ik dus graag helpen opkrikken. De inrichting van de nieuwe club wordt bijvoorbeeld heel speciaal: doeken, sterren, gordijnen... Een hele omwenteling in vergelijking met de industriële look die Cherry Moon voordien had. Toen kon er makkelijk tweeduizend man binnen, nu ben ik tevreden met achthonderd bezoekers.'

Als jij tekent voor de decoratie, Lorena, dan neem ik aan dat je daarvoor opgeleid bent, niet?

'Ja hoor. Via een vriend die in New York woont, heb ik bovendien nog meer geleerd over decoratie en inrichting. Of ik van plan ben om voor altijd in België te blijven? Dat weet ik eigenlijk niet. Er kan vanalles gebeuren, en ik ben nog maar een jaar samen met Rudy.'

Pincé: 'En ik voel me nog altijd jong genoeg om nóg eens de wereld rond te reizen. Lorena heeft overigens ook een talenknobbel. Alleen doet iedereen hier in België zijn best om Engels tegen haar te spreken. Zodat ze nu nog geen perfect Nederlands spreekt. (lacht) Weet je: het enige in verband met mijn leeftijd waarmee ik een probleem heb, is dat cijfer. Ik ken ook oude mensen van achttien, snap je?.'

Vrees je daar niet voor, om zoals vroeger weer dat etiket 'drugskot' op je club geplakt te krijgen?

Pincé: 'Voor mij bestaat de drugproblematiek in de Cherry Moon niet meer of minder dan elders ter wereld. Ik ga ervan uit dat we weer goed zullen samenwerken met de Lokerse politie. Kijk: ik weet dat we die stempel meedragen sinds 1993. Als er ergens te lande een razzia was, werd er automatisch een foto van Cherry Moon bijgehaald. (haalt schouders op) Op de duur verzet je je daar niet eens meer tegen.'

Wat hebben de huurders in de Cherry Moon-gebouwen eigenlijk fout gedaan toen het de afgelopen twee jaar niet goed lukte?

Pincé: 'Ik wil me niet als alwetende profileren - ik was dan ook niet in het land - maar misschien zijn die clubs wel wat te veel blijven hangen bij één genre muziek. Met de nieuwe Cherry Moon probeer ik ook op het vlak van service zo goed mogelijk te doen. Ik zal nog steeds zo'n dertig mensen tewerkstellen - waaronder mijn dochter Farah van 21 - maar ik wil een toegankelijker beleid dan vroeger. Acht euro inkom, en geen kledijcode. Ik herinner me hoe ik vroeger zelf uitging en niet binnen mocht in een Antwerpse club omdat ik jeans droeg. Bah. Al moeten ze nu straks ook niet in trainingsbroek afkomen natuurlijk.'

Isola: 'Maar pakweg een paar piercings: da's geen probleem toch?'

Tot slot: toen de Gentse Culture Club over de kop ging, was onder andere de postering een (te) grote kost. Kan je ons eens een idee geven wat zoiets kost?

Pincé: 'Als je er een internationale naam wil uitlichten, mag je rap 4.000 euro rekenen voor genoeg posters aan de muur. Voor één avond, hé. Dat kan je dus niet elke week doen. Op het vlak van marketing is de dancingwereld altijd al een cowboywereld geweest. Budgetten om van te duizelen. Daarom ook: als ik dit zou doen om over twee jaar een bepaalde som verdiend te hebben, doe ik het beter niet. Dit is pure passie.'

Isola: 'De affiches en de website worden onder andere ontworpen in New York. Cherry Moon zal echt een unieke club worden.'

Pincé: 'Je ziet: je mag de moed nooit opgeven. (lacht) Dit is passie, maar wel berekend.'

Heropening van Cherry Moon: op 16 februari, Gentsesteenweg 144 in Lokeren www.Cherrymoon.be

bron: het nieuwsblad
* raise your hands in the spirit of house music *
Co-Admin
Berichten: 910
Lid geworden op: 19 nov 2004, 18:51
Locatie: Gent

Bericht door Matthias »

super artikel! De rudy basgitaar? Yves deruyter Bocelli? ;)
In ieder geval, good luck!! We zijn eeuwen verwijderd van 1993... zeker wat muziekgenre betreft... 8)
------------------------------
Het leven van de mens is wat zijn gedachten ervan maken. ((Marcus Aurelius))
------------------------------
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Bericht door Dr. Poppers »

Ja echt een super stukje... Beter dan meteen zo'n negatief ingesteld kadertje!
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Elite Club Member
Berichten: 387
Lid geworden op: 03 jan 2007, 20:20

Bericht door varth »

ik was ook aangenaam verrast dat er een hele pagina aan Cherry Moon werd gewijd. Maar toch moet de pers altijd de link tussen clubs, elektronische muziek en drugs kunnen maken... Bij pop or rockartiesten lijkt het allemaal normaal en part of the image. Dat zal toch nooit veranderen denk ik
Club Owner
Berichten: 929
Lid geworden op: 02 jan 2007, 13:26

Bericht door After »

wel raar die vergelijking in verband met dat geld, als die 800 man die aanwezig is 50€ consumeert, heeft hij toch brutto 40.000€ :P dan kan er toch 10% naar affiches gaan neen :D

er mag 90% uitgegeven worden, en die 10% is dan voor Rudy, toch mooi neen? :mrgreen: mmm 4.000€ per zaterdag verdienen :mrgreen:
Elite Club Member
Berichten: 387
Lid geworden op: 03 jan 2007, 20:20

Bericht door varth »

After schreef:wel raar die vergelijking in verband met dat geld, als die 800 man die aanwezig is 50€ consumeert, heeft hij toch brutto 40.000€ :P dan kan er toch 10% naar affiches gaan neen :D

er mag 90% uitgegeven worden, en die 10% is dan voor Rudy, toch mooi neen? :mrgreen: mmm 4.000€ per zaterdag verdienen :mrgreen:
ik denk dat het rekensommetje op die manier wat eenvoudig gemaakt is ;)
Co-Admin
Berichten: 910
Lid geworden op: 19 nov 2004, 18:51
Locatie: Gent

Bericht door Matthias »

After schreef:wel raar die vergelijking in verband met dat geld, als die 800 man die aanwezig is 50€ consumeert, heeft hij toch brutto 40.000€ :P dan kan er toch 10% naar affiches gaan neen :D

er mag 90% uitgegeven worden, en die 10% is dan voor Rudy, toch mooi neen? :mrgreen: mmm 4.000€ per zaterdag verdienen :mrgreen:
50 euro consumeert???? :P
Tijden zijn veranderd hoor... amaai!
------------------------------
Het leven van de mens is wat zijn gedachten ervan maken. ((Marcus Aurelius))
------------------------------
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 0 gasten