Dj Wout

Het forum van legendarische Belgische DJ's
Club Owner
Berichten: 864
Lid geworden op: 03 okt 2007, 14:22
Locatie: Herentals City

Bericht door Fieneke »

After schreef:en niet vergeten dat een dj, volgens mij :oops: , vroeger, heeeel lang geleden, draaide voor zijn publiek
underground werkte nooit niet

en euhm, milc inc - in my eyes in carat? wtf???? :? wist ik niet


anyway, de meeste kunnen wel draaien & underground maar helaas is dit niet bevorderlijk voor de sfeer in belgië

en euhm, ik ken een resident in een megaclub die wekelijks 400€ krijgt, dus zoveel is dat niet hé :mrgreen: de normale dj's zullen dus al tevreden moeten zijn met 200€ wat neerkomt op 15platen en wat zakgeld

wat wel spijtig is over dj wout bijvoorbeeld, is dat zijn laatste plaat gemaakt is op minder dan 2uur tijd, dan is de kwaliteit ver te zoeken vind ik :?
Ik ken dj's die voor 50€ draaien en ik ken er die voor 800€ draaien.. Kzeg het, niets is wat het lijkt in dat wereldje.
A dream is just a dream when you don't do an effort to make the dream work

It's just an Illusion..

Do not argue with idiots. They will drag you down to their level and beat you with experience
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Bericht door djginod »

Marko van La Rocca draait soms ook een commerciele hit erdoorheen hoor, en iedereen slikt dat ! Je moet soms wel als DJ.

Ben L heeft het al eens aangegeven in de Grandmix 2004, wat belangrijk is:

The 3 laws of DJ's

1
A DJ may not bore the people on the dancefloor or by inaction allow those people to become bored

2
A DJ must obey the requests of the dancefloor unless such a request would conflict with the first law

3
A DJ must protect his own individual style as long as this does not conflict with the first and second law
Gebruikersavatar
DCD
Elite Club Member
Berichten: 341
Lid geworden op: 20 jan 2007, 16:45

Bericht door DCD »

kzou ne slechten dj zijn dan... kzou het nooit van mijn leven over mijn hart krijgen om een plaat op te leggen waar ik zelf nie op doorsla...
Club Owner
Berichten: 864
Lid geworden op: 03 okt 2007, 14:22
Locatie: Herentals City

Bericht door Fieneke »

Mja, ge kunt da op 2 manieren bekijken:

1. iedereen heeft dezelfde smaak als u en ge wordt de nieuwe Tiësto maar dan de underground versie.

2. Iedereen bonjourd u naar huis omda ge ni luisterd naar u volk.

:mrgreen:
A dream is just a dream when you don't do an effort to make the dream work

It's just an Illusion..

Do not argue with idiots. They will drag you down to their level and beat you with experience
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Bericht door djginod »

DCD schreef:kzou ne slechten dj zijn dan... kzou het nooit van mijn leven over mijn hart krijgen om een plaat op te leggen waar ik zelf nie op doorsla...
Over het algemeen kan ik me heeeeeel erg ergeren aan een DJ die het publiek niet aanvoelt, en maar zijn eigen ding zit te doen.

Ik heb het niet over jouw hoor, want ik ken je niet, voordat ik weer een :eye: krijg :P

Kijk, als al jouw muziek aanslaat, bij het publiek, heb je geluk. Maar ik moet gewoon wel eens dingen draaien, die ik zelf absoluut niet leuk vind, maar het publiek op dat moment wel. Want WAAROM draai je ? Voor jezelf, of voor het publiek :?:
Club Member
Berichten: 114
Lid geworden op: 26 sep 2007, 16:13
Locatie: Kampenhout

Bericht door Zven1 »

Het leukste voor een dj is toch da je volk aan de waggel kunt houden. eigenlijk moet je het zo bezien. als je ergens aant draaien bent en de mensen komen u constant lastig vallen voor dit of dat op te zetten dan ben je NIET goe bezig.
Het voordeel voor sommige dj's is wel als ze in een dicotheek draaien als cherry moon of carat dat de mensen de muziek zowieze sneller gaan aanvaarden. ze komen eigenlijk meer voor de discotheek zelf als voor de muziek. ok, ik zeg ni dat het bij iedereen zo is he.

Kzal er nog een paar voorbeelden geven van plaatjes waar ik in sommige clubs wel van schrok.

Illusion : Gala 'freed from desire' (Jan)
Cherry moon : Robis S 'show me love' (Ydr)
Fuse : Soft cell tainted love (Zzino)
Silo : Desireless 'Voyage Voyage' (kernkraft)
Carat : Fiocco 'The spirit' (F Jones)
Gio
Club Owner
Berichten: 639
Lid geworden op: 03 jan 2007, 15:08
Locatie: In Space, while Amnesia clears my head for electronic beats!

Bericht door Gio »

Die Soft Cell werd ook wel meermaals als één van de afsluiters gedraaid in de Carat of Illusion, 'n dikke 10 jaar terug...

Ik heb nog een tape van Wout op een zondagochtend in de Carat waardat hij Absolom - Secret draait. Nu zegt iedereen waarschijnlijk, wa's da voor commerciële brol, maar als mijn geheugen me niet in de steek laat was dat hun eerste plaat indertijd (tape dateert van '97), maar op dat moment klonkt 't wel goed. Hij liet de break van Secret nl inkomen nadat Mac Zimms - L'annonce des couleurs bijna volledig was uitgedraaid en ik vond 't een geslaagde mix.

Maar aangezien we over Wout bezig zijn :D dingen zoals Gala heb ik hem nooit weten draaien. Daarin vond ik wel dat Wout redelijk goed een grens kon trekken van, ok dit is wat commerciëler maar nog niet erover. En in Carat daarentegen kon hij toch redelijk dieper gaan...

Ook nog op een tape van ergens in 99 of 2000, ik stond perplex... Na Der Dritte Raum mixte Wout Arpeggia in van Mackenzie. 't was een serieus lange tijd geleden dat ik die plaat nog had gehoord tot we die daar te horen kregen. Ik en mijn kameraad keken naar elkaar en slaakten spontaan samen een kreet uit... ABBBOOOOOOO :D De mensen zullen gedacht hebben, wa krijgen die 2 hier nu :P
Are There Really Angels? Or Are They Just In Our Mind?
Club Member
Berichten: 231
Lid geworden op: 19 apr 2007, 23:50
Locatie: Borgerhout

Bericht door Pakrac »

Awel... vorige keer moest ik draaien op een zogenaamde underground fuif. Ik moest techno spelen, maar had de eerste set. Geen volk buiten wat mamas en papas van. Ach ja, dus ik ff ouder werk op gezet. En ze kwamen vragen om nog wat rustiger te spelen ook. Dus, wat had ik nog ergens in mijn bakje steken, een hele oude Carl Craig - Paperclip People... Komt die oen mij vertellen dat ik te commercieel bezig ben.
Tsss... ik draaide een dijk van een classic, van een techno legende... en dan heb je zoiets van... ok... ik ben gene juxebox, hier stop ik dan maar.
Ik vraag me trouwens ook af waar de grens tussen commercieel en 'underground' 'alternatief' ligt. Sta me toe dat heel erg relatief te vinden. Wij denken hier in de apenlandje dat Drum & Bass voor de alternatievelingen is... in de UK is dat gewoon commercieel.
Ik vind meestal een DJ goed, omdat die de voor mij juiste platen op zet. Al heb ik respect voor andere DJ uit andere genres, maar zo beoordeel ik.
"What the f*** you think you are doing?" -Madonna-
Club Member
Berichten: 114
Lid geworden op: 26 sep 2007, 16:13
Locatie: Kampenhout

Bericht door Zven1 »

Volledig mee eens Pakrak!! elke dj's is goed in genre... Neem nu dj's als zolex en Franky Jones. Die draaide 20 jaar geleden 80's muziek. Zolex heeft vroeger nog in de rector gedraaid in Leuven, en ambiance cafe op de oude markt. Franky draaide vroeger in een commercieel discotheekske in Herent. Heb hem er toen nog een paar keer bezig gezien. hij draaide daar 80's muziek en hitjes zoals Ace of bass. Fatboy Slim heeft zelfs vroeger nog trouwfeesten gedraaid. En hij zei dat trouwfeesten draaien de beste leerschool is voor jonge dj's. dan kan je met je ervaring alle kanten uit. :-o
Newbie
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 jun 2007, 09:38
Locatie: Balen

Bericht door BuNn »

Zven1 schreef:Het leukste voor een dj is toch da je volk aan de waggel kunt houden. eigenlijk moet je het zo bezien. als je ergens aant draaien bent en de mensen komen u constant lastig vallen voor dit of dat op te zetten dan ben je NIET goe bezig.
Het voordeel voor sommige dj's is wel als ze in een dicotheek draaien als cherry moon of carat dat de mensen de muziek zowieze sneller gaan aanvaarden. ze komen eigenlijk meer voor de discotheek zelf als voor de muziek. ok, ik zeg ni dat het bij iedereen zo is he.

Kzal er nog een paar voorbeelden geven van plaatjes waar ik in sommige clubs wel van schrok.

Illusion : Gala 'freed from desire' (Jan)
Cherry moon : Robis S 'show me love' (Ydr)
Fuse : Soft cell tainted love (Zzino)
Silo : Desireless 'Voyage Voyage' (kernkraft)
Carat : Fiocco 'The spirit' (F Jones)


Illusion : Gala 'freed from desire' (Jan)

Die plaat draaide ze ook in de Carat vroeger!!

BuNn
Elite Club Member
Berichten: 387
Lid geworden op: 03 jan 2007, 20:20

Bericht door varth »

Zven1 schreef:Volledig mee eens Pakrak!! elke dj's is goed in genre... Neem nu dj's als zolex en Franky Jones. Die draaide 20 jaar geleden 80's muziek. Zolex heeft vroeger nog in de rector gedraaid in Leuven, en ambiance cafe op de oude markt. Franky draaide vroeger in een commercieel discotheekske in Herent. Heb hem er toen nog een paar keer bezig gezien. hij draaide daar 80's muziek en hitjes zoals Ace of bass. Fatboy Slim heeft zelfs vroeger nog trouwfeesten gedraaid. En hij zei dat trouwfeesten draaien de beste leerschool is voor jonge dj's. dan kan je met je ervaring alle kanten uit. :-o
dat is imo een van de redenen waarom veel van die gasten er nu nog altijd staan. Na wat oefenen kunnen er veel wel een set van een uurtje of maximum 2 uurtjes verzorgen. Maar dan houden ze het meestal bij de hitjes ofwel één bepaalde stijl... Maar de hele avond (of al is het maar 3 àf 4 uur) een publiek aan het dansen houden, dat is andere koek. Daarom laat ik parties met een hele waslijst aan dj's gewoon links liggen. Een half leger dat elk een uurtje zijn ding komt doen, spreekt me niet meer aan. Er zijn misschien nog uitzonderingen, maar toch...

OT, ik heb hier ook nog een setje van Kevin Jee in Illusion waar hij oa Everything But The Girl en 2 Fabiola draait.
Club Member
Berichten: 231
Lid geworden op: 19 apr 2007, 23:50
Locatie: Borgerhout

Bericht door Pakrac »

Awel, eigenlijk heeft die gelijk over die "trouwfeest dj". Ge moet voor iedereen iets kunnen spelen. Ik ga zeker niet zeggen dat ik een allrounder ben. Maar ik zet even graag een oude newwaver (front of nitzer ebb,...) op als dat ik schranz of zo op zet.
En een setje van 8 uur doen, heb ik meermaals gedaan, is volgens mij idd een pak moeilijker dan mooi met één platenbakje gevuld even je vooraf gestoken setje te leggen. Heb ooit zo'n 8 uren set gedaan met 3 platenbakjes bij. Ik geloof dat ik toen elke plaat heb moeten spelen die ik bij had. Dat was wel even zweten.
"What the f*** you think you are doing?" -Madonna-
Club Owner
Berichten: 929
Lid geworden op: 02 jan 2007, 13:26

Bericht door After »

maat van mij kan leven van 3/4 avonden per week te draaien en hij is geen grote naam (kan wel draaien, plaat mixen gebeurt zonder moeite, soms zelfs op 20 seconden en die ligt dan perfect) maar draait dus wel praktisch overal, van retro tot trouwfeest tot danscafé tot dancing...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast