Memories

Het forum van Illusion in Lier
Club Owner
Berichten: 604
Lid geworden op: 23 mar 2007, 01:29

Bericht door Disco Stu »

En dat is net het jammere van de scene tegenwoordig.
En ook de reden waarom ik bijna niet meer in van die soort discotheken kom.
Met een hoop commerciele nest krijg je de tent vol en het dak er af.
Maar als er ECHTE muziek gedraait wrodt kijken de mensen raar op van wat is dat hier allemaal.
Club Member
Berichten: 216
Lid geworden op: 17 sep 2006, 02:35

Bericht door A-TOM-X »

Disco Stu schreef:En dat is net het jammere van de scene tegenwoordig.
En ook de reden waarom ik bijna niet meer in van die soort discotheken kom.
Met een hoop commerciele nest krijg je de tent vol en het dak er af.
Maar als er ECHTE muziek gedraait wrodt kijken de mensen raar op van wat is dat hier allemaal.
Dus gij bepaalt wat ECHTE muziek is?
De muziek op Memories is zeker niet commercieel, toen die platen net uit waren werden ze elke week in Illusion gedraaid en bijna nergens anders. Nu alle clubs al jaren retroparties organiseren wordt die muziek plots overal gedraaid. Illusion was wel de pionier van deze muziek dus waarom dat nu plots veranderen?
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Bericht door Stanne »

A-TOM-X schreef:
Disco Stu schreef:En dat is net het jammere van de scene tegenwoordig.
En ook de reden waarom ik bijna niet meer in van die soort discotheken kom.
Met een hoop commerciele nest krijg je de tent vol en het dak er af.
Maar als er ECHTE muziek gedraait wrodt kijken de mensen raar op van wat is dat hier allemaal.
Dus gij bepaalt wat ECHTE muziek is?
De muziek op Memories is zeker niet commercieel, toen die platen net uit waren werden ze elke week in Illusion gedraaid en bijna nergens anders. Nu alle clubs al jaren retroparties organiseren wordt die muziek plots overal gedraaid. Illusion was wel de pionier van deze muziek dus waarom dat nu plots veranderen?
Daar gaat het wel over. Wat zijn hitjes ? Toen ze destijds bvb een Jam & Spoon speelden maalde er niemand over. Het was een typische Illusion plaat en het dak ging er af mor als ge da nu beziet bestaat er niks commercieler dan zo'n platen.
Tis gewoon nu véél moeilijker geworden om voor iedereen goe te doen vanwege het (te ?) grote aanbod aan platen en genres en het verschillend soort van publiek.
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Club Owner
Berichten: 604
Lid geworden op: 23 mar 2007, 01:29

Bericht door Disco Stu »

Tuurlijk bepaal ik dat niet.Begrijp me niet verkeerd.
Wat ik daarnet zei was niet als reactie over de memories avonden maar over de clubscene van het moment.
Als het over de groundlevel van vroeger gaat moeten ze inderdaad niet veranderen want daar hoorde je inderdaad trance die je toen nog nergens anders hoorde.
Maar de level vindt ik buiten de eerste 2 á 3 anders toch zeer commercieel.
Elite Club Owner
Berichten: 1091
Lid geworden op: 26 jul 2006, 13:38
Locatie: Gent !!!

Bericht door dj_neo »

Man man man, sommige zouden eens moeten gaan op de retro arena in den bocca in destelbergen of retro avond in kokorico ofzo en dat eens vergelijken met Memories in illusion.
Ge zult Illusion de hemel inprijzen dan :mrgreen:
Maja, als ge vergelijkt met verleden dan jah, is er iets nog zo goed? Ik denk van niet dusja :)
Armin van Buuren: "Trance expresses a universal feeling, a feeling of warmth and freedom. That’s why people lift their hands while dancing. For some reason the Netherlands have some artists who express that feeling, but actually it’s the Belgians who deserve all the credit. You guys smoothed the path for us years ago."
Elite Club Member
Berichten: 447
Lid geworden op: 10 dec 2004, 19:40

Bericht door Bass »

Da zeggen wij over 10j ook over onze tijd :roll:
Elite Club Owner
Berichten: 1091
Lid geworden op: 26 jul 2006, 13:38
Locatie: Gent !!!

Bericht door dj_neo »

Voila, dus tot die tijd blijf ik mij zoveel mogelijk amuseren. ;)
Armin van Buuren: "Trance expresses a universal feeling, a feeling of warmth and freedom. That’s why people lift their hands while dancing. For some reason the Netherlands have some artists who express that feeling, but actually it’s the Belgians who deserve all the credit. You guys smoothed the path for us years ago."
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

on topic: de cd's van memories sucken

on topic: bv. Jam& Spoon's odyssee hebben ze jaren gespeeld, er zijn weinig andere platen die dat gekund hebben maar is het daarom ineens commercieel, er zijn andere voorbeelden die platter zijn
Muziek die niemand kan bekoren spelen daar heeft niemand iets aan.

off topic: het retrogegeven suckt, omdat er een hele commerciemachine inzit die de jongeren een vertekend beeld geeft van hoe het vroeger was, je kan de geschiedenis herschrijven ook met muziek.
Club Member
Berichten: 216
Lid geworden op: 17 sep 2006, 02:35

Bericht door A-TOM-X »

´%´% schreef:on topic: de cd's van memories sucken
Pardon???
Ge zijt ni goe wijs denk ik!
Als ge vindt dat onderstaande suckt moet ge zeker ni naar Illusion komen.

Tracklisting:
1-01 Illusion Intro Illusion
1-02 Illusion Dream On White
Featuring - DJ Jan
1-03 Karnak-X House Of Pain
1-04 DJ Wout Wasichu
1-05 DJ Jan X-Santo
1-06 Fiocco Afflito
1-07 At The Villa People Open Your Eyes
Written By - Bruno Quartier , Etienne Vandewiele
1-08 Tom Wilson Technocat
1-09 Pusher, The Sinthy
1-10 Sweet Drop Human Nature
1-11 Club Royale Loosing Sleep
1-12 Carat Trax Beautiful Inside
1-13 Miro (2) Spaceman
1-14 Age Of Love The Age Of Love
2-01 Mackenzie, The Trance Waves
Vocals - Jessy
2-02 Paragliders Oasis
2-03 Black Scorpion Empyrion
2-04 Les Sabotages Birth One
2-05 Quadran Free Your Mind
2-06 René Et Gaston Conte De Fées
2-07 Third Bass N.Y. Groove
2-08 Sinus Blob
2-09 Zodiac (2) Change
2-10 2 In Da Bush Savage
2-11 Instigators, The Cubic Symphony
2-12 Dolt Dish Extatic State
2-13 Chemistry (3) The Russian Girl
2-14 S. Jey & Andrew Hitchcock
Club Member
Berichten: 242
Lid geworden op: 23 nov 2004, 11:04
Locatie: München Germany

Bericht door M.U.C. »

A-TOM-X, ik denk dat `%%´ eerder bedoelt dat de memories Cd´s zich herhalen met tracks die ooit al eens op een van de talrijke illusion cd´s verschenen zijn, als je deze cd´s in je bezit hebt dan hoef je zo´n memories cd niet meer te kopen. dit thema hadden we hier geloof ik al eens. Chrisse heeft hier zelfs al eens een woordje toegelicht dat de dj´s zelfs geen inspraak hebben op deze cd´s.
Fade to grey !
kvm
Newbie
Berichten: 41
Lid geworden op: 27 nov 2007, 15:15

Bericht door kvm »

M.U.C. schreef:A-TOM-X, ik denk dat `%%´ eerder bedoelt dat de memories Cd´s zich herhalen met tracks die ooit al eens op een van de talrijke illusion cd´s verschenen zijn, als je deze cd´s in je bezit hebt dan hoef je zo´n memories cd niet meer te kopen. dit thema hadden we hier geloof ik al eens. Chrisse heeft hier zelfs al eens een woordje toegelicht dat de dj´s zelfs geen inspraak hebben op deze cd´s.
Als je alle cd's al hebt dan zijn die cd's niet intessant. Volledig akkoord.

Anderzijds dateren die eerste reeks cd's van de jaren 90 ( ik durf er geen jaartal op plakken wanneer illusion 1 uitkwam ).
Hoeveel mensen die vandaag de dag in Illusion vertoeven hebben die cd's? Ik heb het geluk dat mijn oudere broer die cd's toen heeft gekocht.
Zoniet zijn die memories cd's een geschenk uit de hemel. Waar vind je die platen nog op cd ( volledig ungemixte versies ).

Tenslotte zijn de Memories cd's ook gewoon reclame voor het feestje.
( Wat kan je verwachten die avond? )

Volledig on-topic

Memories-avonden zijn geweldige feestjes.
Wanneer nodigen ze Cor Fijneman nog eens uit? De speelde een geweldige set!
Elite Club Owner
Berichten: 1091
Lid geworden op: 26 jul 2006, 13:38
Locatie: Gent !!!

Bericht door dj_neo »

M.U.C. schreef:A-TOM-X, ik denk dat `%%´ eerder bedoelt dat de memories Cd´s zich herhalen met tracks die ooit al eens op een van de talrijke illusion cd´s verschenen zijn, als je deze cd´s in je bezit hebt dan hoef je zo´n memories cd niet meer te kopen. dit thema hadden we hier geloof ik al eens. Chrisse heeft hier zelfs al eens een woordje toegelicht dat de dj´s zelfs geen inspraak hebben op deze cd´s.
Juist, denk ik ook. Herrinner me die discussie ook.
Jam & Spoon - Odyssey to Anyoona, is dat nu echt zo commercieel. Ik vind dat nu echt een superplaat, en ik denk dat er 45787545 andere platen zijn die veel platter zijn :P

Nu, een plaat mogen ze wel uit de platenbak smijten en dat is Man on mars :D :D
Armin van Buuren: "Trance expresses a universal feeling, a feeling of warmth and freedom. That’s why people lift their hands while dancing. For some reason the Netherlands have some artists who express that feeling, but actually it’s the Belgians who deserve all the credit. You guys smoothed the path for us years ago."
Member
Berichten: 81
Lid geworden op: 18 apr 2005, 18:08

Bericht door Aurélie »

dj_neo schreef:
Nu, een plaat mogen ze wel uit de platenbak smijten en dat is Man on mars :D :D
Eerder uit een bepaalde dj zijn platenbak :twisted:
Laatst gewijzigd door Aurélie op 10 jan 2008, 14:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Club Member
Berichten: 216
Lid geworden op: 17 sep 2006, 02:35

Bericht door A-TOM-X »

M.U.C. schreef:A-TOM-X, ik denk dat `%%´ eerder bedoelt dat de memories Cd´s zich herhalen met tracks die ooit al eens op een van de talrijke illusion cd´s verschenen zijn, als je deze cd´s in je bezit hebt dan hoef je zo´n memories cd niet meer te kopen. dit thema hadden we hier geloof ik al eens. Chrisse heeft hier zelfs al eens een woordje toegelicht dat de dj´s zelfs geen inspraak hebben op deze cd´s.
Als hij dat zo bedoelt dan moet hij dat neerschrijven, ik kan dat niet rieken. Omdat die tracks al verschenen zijn op een andere cd moet je niet zeggen dat een cd suckt, das mijn mening.
Wat de Memories cd's betreffen kan ik niet antwoorden of de dj's inspraak hebben, maar op andere zeker wel. Ik krijg van tijd tot tijd mails van Illusion met de vraag om tracks naar voren te brengen die op een nieuwe cd zouden kunnen verschijnen en alle residents staan in copy van die mails dus ...
Club Member
Berichten: 216
Lid geworden op: 17 sep 2006, 02:35

Bericht door A-TOM-X »

dj_neo schreef: Nu, een plaat mogen ze wel uit de platenbak smijten en dat is Man on mars :D :D
Daar ga ik volledig mee akkoord! :D
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten