Eenheidsworst in de Belgische Clubs

Het algemene forum van Legendary Clubs
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Bericht door djginod »

Eisbear... mussen nie weinen (of zoiets :D )
Club Owner
Berichten: 929
Lid geworden op: 02 jan 2007, 13:26

Bericht door After »

Flasheur schreef:'Heater’ van Samim staat deze week voor de tiende week op nummer 1 in de Ultratop 30 Dance. Dat is nooit eerder gebeurd in het twaalfjarige bestaan van de chart.
vind ik een beetje overdreven uitspraak, er zijn genoeg donna top 50's waarin nirvana, queen, U2 en zelfs klassiekers in slowmuziek weeeeeken aan een stuk op 1 hebben gestaan :)
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Bericht door djginod »

Het gaat dan ook over de Ultratop 30 Dance !
Club Owner
Berichten: 929
Lid geworden op: 02 jan 2007, 13:26

Bericht door After »

wat is het verschil tussen allemaal die top 30/50 ? ahja, je bedoelt het woordje 'dance' ? ok :oops:
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

Ik vraag me af wat men tegenwoordig allemaal onder de definitie dance gaat beginnen plaatsen hoor.

Als je kijkt naar platen zoals The Mackenzie, Dj Philip, Fiocco,... Ok deze waren commercieel maar dit waren toch zuivere danceplaten tegenover wat er nu allemaal onder de noemer 'dance' geplaatst wordt?
Elite Club Member
Berichten: 251
Lid geworden op: 05 sep 2007, 17:08
Locatie: Lummen city

Bericht door [terror]Neophyte »

als er al een simpele beat onder zit wordt het al snel dance genoemd he
Elite Club Member
Berichten: 387
Lid geworden op: 03 jan 2007, 20:20

Bericht door varth »

lemant schreef:
varth schreef: Een paar weken geleden was het een avond met Mills. Shinedoe die de warming up deed, dan Mills voor 3u en als afsluiter Deg.
efkes muggeziften: Deg deed de warming-up, Shinedoe speelde vanaf 3h in de motion (zalige set)
Ah, ik was er zelf niet en ik meende het anders gelezen te hebben. Ik wou gewoon even aanhalen dat ik zoiets veel leuker vind dan elfendertig dj's op een avond.
blt
Newbie
Berichten: 39
Lid geworden op: 16 jul 2005, 11:00

Bericht door blt »

varth schreef:Deg heeft ook die kwaliteit om een avond op gang te trekken en het volk min of meer voor te bereiden op wat komen gaat. De ene keer is het meer minimal, dan weer meer pumpy stuff...
eind augustus nog eens in fuse geraakt en ik was toen binnen vanaf het moment dat het open was (iets na 23u dus) met opwarming van Deg: draaide op dat moment een heerlijke duistere mix van progressive en rustige techno en begon zo op te bouwen naar een hoogtepunt (rond 1u): echt één van de betere opwarmingen die ik gehoord heb, zo zie je: hij is van alle stijlen thuis (techno, minimal, maar dus ook meer progressive stuff) en dat is echt wel de beste muziek (prog) om op te warmen in een club vind ik.
Newbie
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 nov 2007, 20:49

Bericht door Tijsje »

heb gans het topic niet gelezen, maar ik ga niet akkoord met de eerste post op de hoofdpagina. vroeger kwam je een club binnen en wist je welke muziek je te horen kreeg, vaak in één genre. trance was trance, en techno was techno. nu ga je ergens binnen en hoor je een mengelmoes van alles door elkaar en dat is volgens mij niet goed. je hoort overal dezelfde muziek passeren.

ook heb ik veel contact met deejays en die klagen echt wel steen en been. ze mogen meestal zelfs niet hun goesting draaien. de club eigenaars willen enkel maar eenheidsworst. kijk maar naar de bonzai artiesten, scoren ongelooflijk goed in buitenland en hier worden ze amper gedraaid, tenzij op retro. mike (nu niet meer bonzai), airwave, yvesderuyter al hun nummers zal je hier nooooit horen, tenzij op een tomorrowland of zo.

volgens mij moet clubbing terug naar z'n roots gaan, muziek voor een select publiek dat dan ook speciaal voor die soort muziek afkomt.
Club Member
Berichten: 156
Lid geworden op: 08 sep 2004, 17:42

Bericht door Alain »

Tijsje schreef: volgens mij moet clubbing terug naar z'n roots gaan, muziek voor een select publiek dat dan ook speciaal voor die soort muziek afkomt.
???

Vroeger werden er juist veel meer genres door elkaar gedraait dan nu !
Newbie
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 nov 2007, 20:49

Bericht door Tijsje »

ja, dan toch niet in mijne tijd, als ik naar boccaccio of at the villa ging dan wist ik welke muziek ik kon verwacht. zelfs ne zillion was één richting.

'k snap niet goe waar men het vandaan haalt dat er zoveel stijlen door elkaar werden gedraaid. ik zag ne laurent warin niet echt trance draaien in atv hoor.
Club Member
Berichten: 156
Lid geworden op: 08 sep 2004, 17:42

Bericht door Alain »

Als ge spreekt van "Back to the roots" dan moet ge nog wa verder terug gaan dan 10/12 jaar he. In den originele Boccaccio , Globe , Cherrymoon , Larocca , enz... draaiden ze begin jaren '90 zowel house als techno als trance als commerciele dance en noem maar op welk genre
;)
Luister maar eens naar die sets
Club Member
Berichten: 156
Lid geworden op: 08 sep 2004, 17:42

Bericht door Alain »

Een voorbeeld , deze platen heb 'k oa gehoord toen 'k de 1e keer in Boccaccio kwam :
Robert Armani - Muzik Man
Microbots - Cosmic Evolution
Aly-Us - Follow Me
Digital Boy - This Is Mutha F**ker

Dat zijn al 4 stijlen ;)
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Bericht door djginod »

Tijsje schreef:ja, dan toch niet in mijne tijd, als ik naar boccaccio of at the villa ging dan wist ik welke muziek ik kon verwacht. zelfs ne zillion was één richting.

'k snap niet goe waar men het vandaan haalt dat er zoveel stijlen door elkaar werden gedraaid. ik zag ne laurent warin niet echt trance draaien in atv hoor.
Over welk jaar heb je het dan ???

Ik kan je laten horen, dat zowel in Illusion, La Rocca, Barocci etc.... wel 4 /5 stijlen aanbod kwamen op een avond en ik vind het juist NU vaak eentonig.... het lijkt zoiezo wel dat bijv in La Rocca main, een vast BPM is van 126 t/m 130. Nee, deze stelling van je is absoluut niet waar !

Ik spreek dus van 1993 en eerder....
Elite Club Owner
Berichten: 1208
Lid geworden op: 05 jun 2005, 15:43

Bericht door back to the 90's »

allee tijsje,wa zegde gij nu.

aan uwe leeftijd te zien zoude gij normaal gezien toch het omgekeerde moete zeggen :?

daarjuist nog ne set gehoord van de globe,93...
da vliegt van den hak op den tak ze maat :mrgreen:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 1 gast