History of house overlopen

Het algemene forum van Legendary Clubs
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Bericht door ThaMan »

Toen ik in de tijd men platen nog ging kopen bij MVC in Paal overliepen we die cd's meestal een keer samen met Jan en System D, en we kwamen dikwijls trax tegen die nog NIET op vinyl geperst waren. Zoals "Bountyhunter-Users Hunt" is pas later op Vinyl geperst en hier ben ik nu toch wel eens een keer 100% zeker van. Maar zoals je zegt zal het dan een Big Time productie geweest zijn.
Maar bv een "Voodoo Child-Horses" stond ook bijna gelijktijdig op XXL en op Vinyl, enige verschil was wel dat ze moeilijk de full versie op de CD konden zetten wat dan was em al voor 25% gevuld :).

Ik bedoel maar, ik kon die bv Vrijdags op vinyl gekocht hebben en denken van "YES, nog eens iets lekkers". En dan op een party aankomen en ze al 15 keer gespeeld geweest te zijn van een XXL4 !!! dat is dus mijn punt...
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Bericht door tomaz »

Daar kan ik volledig inkomen. Ook een beetje 't gevolg van line ups met tien dj's hé. Ze willen allemaal dezelfde platen spelen.
Anyway, ik heb nooit wakker gelegen van wat anderen draaien. Meer dan keuze genoeg toch ? ;-)
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Bericht door lemant »

tomaz schreef:Daar kan ik volledig inkomen. Ook een beetje 't gevolg van line ups met tien dj's hé. Ze willen allemaal dezelfde platen spelen.
Anyway, ik heb nooit wakker gelegen van wat anderen draaien. Meer dan keuze genoeg toch ? ;-)
verschil tussen toen en nu is dat je toen voor vertrek sowieso wist dat er een redelijk aantal tracks gingen gedraaid worden die je kende ... nu is dat veel minder het geval

nummers werden toen nog "gemaakt", nu is het aanbod daar misschien veel te groot voor
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Bericht door ThaMan »

tomaz schreef:Daar kan ik volledig inkomen. Ook een beetje 't gevolg van line ups met tien dj's hé. Ze willen allemaal dezelfde platen spelen.
Anyway, ik heb nooit wakker gelegen van wat anderen draaien. Meer dan keuze genoeg toch ? ;-)
Ja er is keuze genoeg idd, maar de meeste dj's waren in de tijd "SAFE" dj's... Tuurlijk dat het kot op stelten stond met een "White Line, Acid Phase, This Is MuthaF*cka..." en dat waren dus wel nrs die je 15 keer op een avond hoorde.
Als je wat onbekender werk speelde dan was er bijlange niet zo veel sfeer als bij een SAFE nr ! Nu tegenwoordig is dat allemaal wat anders, nu kan je spelen wat je wil als er maar een leuke deun in zit.
Moderator
Berichten: 975
Lid geworden op: 08 sep 2004, 14:20
Locatie: Turnhout

Bericht door poehaaaaa »

tiens, ik d8 dat er hier al zoveel discussies gevoerd geweest waren over het feit dat de hedendaagse dj's allemaal op safe spelen (jammer genoeg) en geen originaliteit meer hebben :?:
UNDERGROUND WILL SURVIVE
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Bericht door tomaz »

Inderdaad... denk dat het "op safe spelen" nog niet echt verminderd is. Waarom anders gaan zoveel mensen opeens de pseudo-minimal of electro-house toer op? Omdat dààr de hits zitten op dit moment.
Moderator
Berichten: 465
Lid geworden op: 19 sep 2004, 20:10
Locatie: Limburg

Bericht door Dj Devyd »

zie maar hoe ze Zolex behandelen omdat ie net GEEN hits wil spelen :roll:
kan toch niet dat er maar zo weinig publiek is voor de onbekendere shit
Afbeelding
Elite Club Member
Berichten: 408
Lid geworden op: 08 dec 2006, 11:04
Locatie: Back in time

Bericht door jeec426 »

lemant schreef: verschil tussen toen en nu is dat je toen voor vertrek sowieso wist dat er een redelijk aantal tracks gingen gedraaid worden die je kende ... nu is dat veel minder het geval

nummers werden toen nog "gemaakt", nu is het aanbod daar misschien veel te groot voor
da is, 't begin van den BBC was't zelfs zo da ge zeker wist da gert da lieke van Marcel Woods ging draaien rond een uur of 01 iets me "boom" of zo. met een sirene in
The best times have passed, i'll always remember the clubs, atmosphere, freedom ... of 1993 t'ill 2003
blt
Newbie
Berichten: 39
Lid geworden op: 16 jul 2005, 11:00

Bericht door blt »

heb onlangs nog eens mijn SB's overlopen (heb ze lang niet allemaal maar gelukkig wel nog een hoop oude gevonden aan lichte prijzen in de winkels) en daar staan toch wel heel wat leuke platen op. Ook wel ne hoop bucht maarja.

K vind wel een groot verschil de oudere nummers klonken echt meer "af" als nu. Kweet niet goed hoe ik het moet uitleggen. nu zijn de nummers wel veel beter gemasterd en klinken ze zuiverder e.d. , maar die oude nummers waren echt "schijven" die je van begin tot einde duidelijk kon een afgewerkt en goed nummer noemen.

De huidige (goede) nummers heb ik meestal iets van : waaw da element is zeer goed, wat de plaat wel goed maakt maar meestal blijft het daar ook bij, de nummers klinken minder afgewerkt vind ik.
Club Owner
Berichten: 651
Lid geworden op: 25 mar 2005, 10:04

Bericht door djaxxie »

jeec426 schreef:
lemant schreef: verschil tussen toen en nu is dat je toen voor vertrek sowieso wist dat er een redelijk aantal tracks gingen gedraaid worden die je kende ... nu is dat veel minder het geval

nummers werden toen nog "gemaakt", nu is het aanbod daar misschien veel te groot voor
da is, 't begin van den BBC was't zelfs zo da ge zeker wist da gert da lieke van Marcel Woods ging draaien rond een uur of 01 iets me "boom" of zo. met een sirene in
Je bedoeld deze

http://www.discogs.com/release/110642
Afbeelding
Afbeelding
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Bericht door ThaMan »

Kutplaat... "De Bom" bagh....
Elite Club Member
Berichten: 408
Lid geworden op: 08 dec 2006, 11:04
Locatie: Back in time

Bericht door jeec426 »

vond da wel een zalig momentje iedere keer. Smaken verschillen he!!!
The best times have passed, i'll always remember the clubs, atmosphere, freedom ... of 1993 t'ill 2003
Club Owner
Berichten: 651
Lid geworden op: 25 mar 2005, 10:04

Bericht door djaxxie »

ThaMan schreef:Kutplaat... "De Bom" bagh....
KUtplaat vind ik nu persoonlijk niet echt, dan heb ik al andere kastaars gezien maar beetje overplayed ook weeral eh...
Afbeelding
Afbeelding
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

Marcel Woods - Te Quiero was dan toch beter :D
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Bericht door ThaMan »

Topic van Nostalgie...

interessant artikel uit Nederland wat toch wel vrij goed de sfeer meegaf van de muziek eind jaren 80 begin jaren 90!

een stuk uit het artikel
Er werd in die tijd nog geen onderscheid gemaakt tussen de latere mellow en gabber, dj’s draaiden vaak stijlen als ambient, acid, rave, techno en house in één mix.
http://www.thebeatclub.info
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten