Nostalgie90 schreef:
Eind jaren negentig was er echt een "bedroom" dj-boom en de shops hebben daar handig gebruik van gemaakt om de koe eens goed te melken, vooral de classics gingen aan woekerprijzen over de toonbank ...
Dat de classics voor woekerprijzen over de toonbank gingen is van alle tijden. De anciens zijn vast bekend met good old Wilfried en zijn streken. Fantastische stock, maar als je even niet oplette veranderde hij de prijstickers als je iets zocht. Achteraf vind ik het wel grappig hoe het er toen aan toe ging. Is toch een stuk leuker dan eenzaam achter je pc'tje tunes beluisteren.
Nostalgie90 schreef:
...dankzij "speciallekes" die enkel voor de pro's achtergehouden worden en de rest op hun honger laten blijven zitten! Een andere uitbater helpt ook niets, een reputatie blijf je behouden...
Als er iets protectionistisch zijn het dj's, wie wil meekunnen kan maar best de goede connecties hebben ...
Voila, daar ben ik het nu helemaal mee eens. Als je niet iedere week voor 200 euro aan platen kocht, dan vergeet het maar. Dat is hoe het spelletje werd gespeeld, positieve uitzonderingen (Tomaz) daarbuiten gelaten natuurlijk.
Als ik twee uur moest rijden om dan afserveerd te worden... dan doe je ook maar een paar keer. Mooiste voorbeeld is BCM mechelen. Die kale azijnzuiper
heeft heel veel klanten daar weg gejaagd. Erg zonde voor zzino en zijn goede zaak, want bijzondere vinyls hadden ze zeker.