Bonzaï Worx 15 YEARS !

Het nieuws forum van Legendary Clubs
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 23 jun 2007, 11:03

Bericht door torsion »

indd cdj1000 heb zo ene staan maar word eigenlijk weinig of niets gebruikt .... kunt ge indd veel mee normaal ''eve veel'' als mee plaat maar vind het toch leuker me plate te draaie ze
en pio cdx800 3technics en cdj 1000 is ni echt low budget denk ik
gwn mijn persoonlijke mening ga toch niets bove vinyl draaie vink en denke de meeste djs dr toch over en iig lekker cdtje :-D
1 kras op u cd en ge kunt hem weg zwiere de helft van u tracks blijve hange een kras op vinyl is niets zo erg reste van de plaat macheert nog
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

goh een plaat kan ook skippen ...
Idd als de originele nog eens op cd gezet zijn is er bij het masteren mss al een stuk verloren
Je kan zoals bij sommige slecht gemasterde SB's de klank toedraaien of ze gewoon laten kraken, poppen en knisperen als een plaat!
Ik weet niet wat voor speakers je hebt hangen maar als je mixt met bv studiomonitors kan het gekraak of de oneven balans duidelijk hoorbaar zijn bij een plaat. Het geluid is te echt en droog en je hoort de minste fout.
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 23 jun 2007, 11:03

Bericht door torsion »

indd heb 2studio monitors en 2 jbl monitors
vind da juist charme van goede ouderwetse vinyl af en toe ne krak dr tusse
maar vind de bass toch vele voller klinke dan op cd kweet ni kan da ni beschrijve vinyl heeft toch iets meer vink ....
overlaatst die discussie nog gehad in locale plate zaak mee de eigenaar die mijn mening volgde en djs die me final scratch draait cd blijjft toch nog cd plaat geeft toch iets extra vink in een club
cd is leuk maar al die klassiekertjes op plaat hebbe is toch leuker niet ?
heb niets tege cd gwn men eige mening heb alleen iets tege djs die allemaal gekopieerde cds gebruike en daar geld mee verdiene die make heel de scene kapot en de vinyl winkels ook ....
sinds da internet is de verkoop van vinyl al serieus gezakt van cd trouwens ook zegt toch men plateboer
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 23 jun 2007, 11:03

Bericht door torsion »

Geplaatst: wo jul 25, 2007 9:42 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

goh een plaat kan ook skippen ...

indd plaat kan skippe maar meestal kunt ge de rest van de plaat nog gebruike e bv zit dr in den intro een kras dan mixt ge die wa later in of in de outro dan laat ge die wa minder lang spele da ga mee cd ni e en een sdie overspringt stopt da niemeer e meer risico als dj da ge pakt e
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Bericht door djginod »

torsion schreef:Geplaatst: wo jul 25, 2007 9:42 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

goh een plaat kan ook skippen ...

indd plaat kan skippe maar meestal kunt ge de rest van de plaat nog gebruike e bv zit dr in den intro een kras dan mixt ge die wa later in of in de outro dan laat ge die wa minder lang spele da ga mee cd ni e en een sdie overspringt stopt da niemeer e meer risico als dj da ge pakt e
Nog niet te zwijgen over stof, en dat op een gegeven de plaat totaal niet meer klinkt (maar een bass jongens...) en weer even later, hoppa, daar ging heel de naald lopen over de plaat ! Pas meegemaakt in Café D'anvers !

Charme.... tsja, als ik op een classx feestje draai, dan heb ik ook vaak alleen maar vinyl bij, maar toch, een standaard feestje doe ik liever met cd ! MEER mogelijkheden en betere kwaliteit...

Wel met je tijd meegaan, en niet blijven hangen ! Ik neem ook niets meer op op een spoelenrecorder (zo een bandrecorder). Laat staan, dat ik nog een Sony Betamax videorecorder gebruik !
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 23 jun 2007, 11:03

Bericht door torsion »

ieder zijn mening over e ....
en alles komt meestal ni op cd uit e meestal eerst de vinyl en verschijnt dan alles pas op compilatie en tegewoordig zijn alle compilaties in gemixt en hebt ge geen volledige versie
geef toch nog voorkeur aan vinyl ze :D
ni zegge da gij alles da gij alles da op vinyl uit hebt op cd hebt :?
normaal kome eerst de promos uit dan vinyl en verschijnt meestal alles op compilatie .... zo is het toch altijd al geweest
heeft alle 2 zijn voor en nadele denk ik persoonlijke keuze als is de mijn nog altij vinyl en meegaan met je tijd ....
meeste djs hebbe toch nog plate koffer bij ze buite internationale die de wereld af rijze en overal dezelfde set spele
zelf doe ik verschillende style ... groove en electro, techno (mainstream) en schranz, jump (teckstyles, french tek) waar ik toch mijne naam in gemaakt heb en dr niemeer vanaf geraak , hardcore waar ik ooit mee begonne ben meer de oldscool, en retro trance en house (verzamel die nog steeds altij leuk die klassiekertjes te hebbe)
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 23 jun 2007, 11:03

Bericht door torsion »

Nog niet te zwijgen over stof, en dat op een gegeven de plaat totaal niet meer klinkt (maar een bass jongens...) en weer even later, hoppa, daar ging heel de naald lopen over de plaat ! Pas meegemaakt in Café D'anvers !

indd af en toe u plate een afkuise e en zo zie je vinyl word nog steeds veel gebruikt e ....
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 23 jun 2007, 11:03

Bericht door torsion »

Nostalgie90
Elite Club Owner


Geregistreerd op: 12-11-2005
Berichten: 2650

Geplaatst: di jul 24, 2007 8:13 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Downloaders den bak steken, tsjah ik heb de mogelijkheid niet meer om "alles" zomaar te kopen .... desondanks dat ik nog dingen koop!
En ivm dat ne vinyl beter klinkt zou ik zo niet kunnen zeggen, bij ne vinyl is alles precies transparanter van klank dat wel, ne cd kan nooit echt een leeg nog een vol geluid hebben zeker met de afgewogen muziekstijlen anno 2007 ... maar dat is maar een gedacht van nen ouwe zagevent!

mogelijkheid om alles niemeer te kope vink zever ze .... als ge ga draaie vraagt ge toch geld voor e denk da de min tegewoordig wel 150 per uur is ze kunt ge al heleboel plate mee kope en heb zelf nog meer en duurdere hobbys wete doe volgend jaar mister fitnes mee kost mij maandelijk 40000 bef .... en doe zelf 5 verschillende style koop alleen wa ik zelf goe vind draai men eige style en ni voor een ander
Club Owner
Berichten: 651
Lid geworden op: 25 mar 2005, 10:04

Bericht door djaxxie »

torsion schreef:Nostalgie90
Elite Club Owner


Geregistreerd op: 12-11-2005
Berichten: 2650

Geplaatst: di jul 24, 2007 8:13 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Downloaders den bak steken, tsjah ik heb de mogelijkheid niet meer om "alles" zomaar te kopen .... desondanks dat ik nog dingen koop!
En ivm dat ne vinyl beter klinkt zou ik zo niet kunnen zeggen, bij ne vinyl is alles precies transparanter van klank dat wel, ne cd kan nooit echt een leeg nog een vol geluid hebben zeker met de afgewogen muziekstijlen anno 2007 ... maar dat is maar een gedacht van nen ouwe zagevent!

mogelijkheid om alles niemeer te kope vink zever ze .... als ge ga draaie vraagt ge toch geld voor e denk da de min tegewoordig wel 150 per uur is ze kunt ge al heleboel plate mee kope en heb zelf nog meer en duurdere hobbys wete doe volgend jaar mister fitnes mee kost mij maandelijk 40000 bef .... en doe zelf 5 verschillende style koop alleen wa ik zelf goe vind draai men eige style en ni voor een ander
Waarom steeds die rare Quote's?
Afbeelding
Afbeelding
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 23 jun 2007, 11:03

Bericht door torsion »

zijn gwn recties op antwoorden ....
normaal elke djs krijgt toch promos wete en da ge regelmatig draaie moete ni zegge da ge ni alles op vinyl kunt kope ze en alles op cd hebt
Club Owner
Berichten: 651
Lid geworden op: 25 mar 2005, 10:04

Bericht door djaxxie »

torsion schreef:zijn gwn recties op antwoorden ....
normaal elke djs krijgt toch promos wete en da ge regelmatig draaie moete ni zegge da ge ni alles op vinyl kunt kope ze en alles op cd hebt
weet ik best maar waarom doe je dat op zo een rare manier? druk je niet gewoon op Quote?

Je copy/past blijkbaar registratiedata endergelijke?
Afbeelding
Afbeelding
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 23 jun 2007, 11:03

Bericht door torsion »

ah kwist ni voorwa da diende .... ik en pc :shock:
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

torsion schreef:ah kwist ni voorwa da diende .... ik en pc :shock:
en cd's .... :D
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten