Lazer Anekdotes

Het forum van Lazer Classx en Retroduction
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Lazer Anekdotes

Bericht door djginod »

Er is een tijd het signaal van Lazer doorgestuurd naar Nederland. Dit gebeurde met een vermogen van meer dan 1.000 Watt vanop een zendmast die in de tuin stond van de eigenaar van discotheek Barrocci. Na enkele inbeslagnames hebben we dit project stopgezet. Leuke anekdote hier is het verbaasde gezicht van Marcel, de eigenaar van Barocci, bij het zien van zijn eerste electriciteitsrekening :-D

Dan is Channel X verder gegaan in Nederland en in Antwerpen (107.8 FM) via het kopen van de vergunning van Radio Stad, (eigendom van 'Perexma' - ook eigenaar van Radio Expres) vanop het Tourist Hotel in de Pelikaanstraat. Channel X is eigenlijk een afsplitsing van een aantal mensen van Radio Lazer (mezelf). Channel X stond onder leiding van Jeroen Goos en een Nederlander Hans van Gageldonck (goed gespeld ?). Zij zijn dan ook begonnen met de discotheek Club X, en dat verhaal is nu wel bekend...
Laatst gewijzigd door djginod op 23 apr 2007, 15:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Bericht door djginod »

Periode eind 1993: Betreft Radio Antwerp : ik had een vergunning voor een halve week (Berchem) en een halve week (Atlantis-Mortsel) op dezelfde frekwentie 105.1 FM. Dus normaal gezoen geen probleem. Inbeslagnames en intrekken van de vergunning had verscheidene (drog)redenen :

- 's avonds speelden we soms jingles van Lazer. Volgens de dienst Media mocht dat niet. Dit gebeurt nu elke dag (bijvoorbeeld: Topradio jingles, met elk uur melding van 'dit is lokale radio SIS). Zelfs het feit dat ik zei dat 'Lazer' enkel de naam v/h programma was, mocht niet baten. Dienst Media haatte gewoon 'Lazer' omdat ik hen dikwijls te snel afwas en ze wisten dat dit van mij was.

- Iemand van de commissie zei me toen letterlijk : "Ze hebben bij de Vlaamse Regering een hekel aan house muziek, want ze denken dat dit allemaal met drugs te maken heeft. Dat is de eigenlijke reden.

- Ze hebben (bewust) aangetekende brieven gestuurd naar een oud adres, zodat ik niet tijdig kon reageren op hun voornemen om de vergunning in te trekken. Als ik dit voor de Raad van State had kunnen aanvechten, had ik --volgens mijn advocaat-- zeker gelijk gekregen.

- Het feit dat Radio Antwerp in beslag werd genomen op 24 december (kerstavond !!!-) zodat niemand bereikbaar was (advokaat, ministerie, ...) is tekenend voor deze hele hetze.
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Bericht door djginod »

87.7 is ooit een verbindingsfresquentie geweest voor Lazer naar Gent en de kust toe. Er hebben daar wel vaker piraten gezeten... Dit is in de periode eind 92, en bijna heel het jaar van 1993. Leuk was, dat er soms in het house programma Visions of Trance (met Max Le Menace en de Fly) er melding werd gemaakt, dat de dienst onderweg was, om de 87.7 uit de lucht te gaan halen, zodat Lazer vooraf al maatregelen kon nemen. :cool:

100.3 was ooit van Carat in Boom (ook zeer leuk en antenne net naast A12) Laatste keer in beslaggenomen met Channel X toen die samen op dezelfde antenne uitzonden... Dit is zomer 1992 geweest. Alle 3 de housezenders, Channel X, Lazer en Carat zonden toen in Stereo uit !!! Lazer kwam snel weer terug op de 97.1, maar het bleek na een aantal weken, dat dit een onmogelijke frequentie was geworden, want op de 97.0 begon ineens een VRT zender te zenden ??? Toen verhuisde Lazer naar de 99.6 en een aantal weken later naar de 100.3 (de oude frequentie van Carat dus)
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Bericht door ThaMan »

Man man... leuk om allemaal te lezen, en wat een gestress allemaal !
Newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 apr 2007, 15:31

Bericht door RedArno »

Ook veel centjes aan zendapparatuur in rook zien opgaan waarschijnlijk...zonde eigenlijk... gelukkig is er nu een nieuw medium, het internet, hopelijk blijft dat een beetje gespaard van dat soort plagerijen ;-)
Do the thang that keep the smile on your faces ...
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

Die eigenaar van Barocci was dat een Belg? Ik dacht dat iemand van mijn kenissenkring ver ver familie ervan was ...
Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 22 feb 2005, 17:49
Locatie: Elversele

Re: Lazer Anekdotes

Bericht door Bram »

Pfffff, wat een gedoe is da allemaal geweest???
Voor mijnen tijd jammer genoeg.
Newbie
Berichten: 33
Lid geworden op: 08 sep 2008, 16:57

Re: Lazer Anekdotes

Bericht door kristof6666 »

Channel X... dat was indertijd dé radiozender om alle nieuwe Bonzai-materiaal te horen! Wat een tijd!!
107.8 ... aan de rand van de band!
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Re: Lazer Anekdotes

Bericht door djginod »

kristof6666 schreef:Channel X... dat was indertijd dé radiozender om alle nieuwe Bonzai-materiaal te horen! Wat een tijd!!
107.8 ... aan de rand van de band!
Dat was er pas in 1994 (of eind 93 toch)... dan heb je toch al wat releases gemist hoor :alien:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten