Illusion is niet meer wat het geweest is.
Newbie
Het is daar vanzeleve altijd commercieel geweest en daarbij,van al die goede 'boitten' van vroeger is er geen 1 (dus 0 ) over,enneuh...ik wil hier niks promoten maar de 'vitamientjes' van vroeger (en 16jaar geleden was ik ook 17),die kostten in dienen tijd 800 ouw belgische franken,maar daarvan pakte ge 1 tje en ge waart vertrokken,in positieve zin -dus goed verliefd gevoel,een enorm visueel waarnemen,echt ni kunnen stilstaan en een enorm sociaal gedrag ,maakte dat er in al die 'boitten' een samenhorigheidsgevoel en bijna gene ambras was,toen konde tenminste nog tegen 'vreemde' meiskes praten zonder dat er daar een paar bronstige stieren van vrienden van haar ,hun aan het oppeppen zijn om met u de clinch in te gaan...en dat speelt er vo mij ook ne belangrijke rol in tegenwoordig...jaja -tligt aan den dope ook (eigenlijk ben ik blij dak al zo oud ben nu en dak al die echte 'legendarische' clubs heb mogen meemaken,met vreemde meiskes heb mogen n :o ken zonder slaag te krijgen,en dat ik weet wat het woord 'flippen' daadwerkelijk flippen was :evil: groetjes van 'nen ancien' :evil:
over de vitamientjes ben ik akkoord met u, maar Illusion als 'altijd commercieel geweest' bestempelen?? Foei foei! Periode 92-97 --> Illusion niet commercieelMordorMolle schreef:Het is daar vanzeleve altijd commercieel geweest en daarbij,van al die goede 'boitten' van vroeger is er geen 1 (dus 0 ) over
En... Illusion is zowat de enige stek waar je 1xmaand nog eens echt 10 jaar de tijd in kunt gaan --> Memories
UNDERGROUND WILL SURVIVE
pff, daar krijg ik het van hé van zo'n uitsprakendavo schreef:...de toeristen moeten eerst buiten...
kheb het hier al gezegd hé, wij zaten vroeger elke week in illusion ('94-'97) en we waren ook altijd weg rond 7u omdat we nen beestige nacht achter de rug hadden.
Als nen "toerist" in uw ogen iemand is die om 6u doorgaat, tja ge doet maar. In mijn ogen is nen toerist iemand die Illusion binnenvalt en die het ni interesseert dat hem nu daar is of in één of andere boerenkeet.
Kvind het nu ni speciaal stoer om tot sluiting te blijven zenne, maar da zal wel met de leeftijd te maken hebben.
UNDERGROUND WILL SURVIVE
ja da samenhorigheidsgevoel was in den tijd wel relatief zenne. Kheb het één keer voorgehad dat er ene door het lint ging omdat hij z'n snelle niet op tijd geleverd kreeg.M.U.C. schreef:Dit gevoel was soms heel ver te zoeken in illusion, tussen de 2 podiums hing er altijd wel een heel STRAK sfeerke.MordorMolle schreef: een enorm sociaal gedrag ,maakte dat er in al die 'boitten' een samenhorigheidsgevoel en bijna gene ambras was
Illusion is ook één van de weinige pure "house"discotheken waar ik ambras binnen heb gezien tot bloedens toe.
Maar voor de rest: Illusion PDT_Armataz_01_37
UNDERGROUND WILL SURVIVE
Newbie
hmmmm ja,ik heb toch iets recht te zetten : ik ben (jaar kan ik zo niet direct zeggen) 1 keer naar Illusion geweest voor dat ze de zaak tijdelijk gesloten hadden en toen was de muziek
keigoed,nadien ben ik nog ne keer of 4 teruggeweest maar toen werd het mij al iets te commercieel,te warm en te veel volk,en wat ik zei over het praten met meiskes met die bronstige stieren rond : eigenlijk bedoelde ik de After-Clubs : mijn excuses hiervoor 
Club Member
Tijden komen en gaan, alleen Illusion blijft bestaan!
Neen, ik begrijp perfect wat Mordermolle wilt aantonen, ik ben ook van die generatie. We leven ook niet meer in het België van toen waar alles kon en alles mocht. Toen waren er geen controles op de baan & in discotheken. Veel mensen namen drugs om hun drempelvrees te overwinnen, anderen namen het voor "the feeling" waardoor men inderdaad versterkte sociale emoties toonden, maar die emoties waren niet enkel love, peace & tolerance. Ook agressie stond daar op het menu!
De nieuwe generatie van Illusionklanten kennen de historie, sfeer & zelfs de muziek van toen niet meer. De meesten vinden enkel nog dat de bassdrum het belangrijkste element in een plaat is.
Belangrijkste verschil is dat men vroeger vooral uitging om de muziek & sfeer, de hedendaagse generatie toont meer belangstelling aan zoveel mogelijk gezien worden met daarbij horende kledingstukjes die tot de verbeelding spreken. (of eerder gezegd het ontbreken van kledingstukken) Wij kiezen net zoals iedereen altijd ons geliefkoosde plaats in een discotheek en er gaat geen avond voorbij of je ziet dezelfde mensen tot 50 keer passeren op een avond en ik bedoel niet naar de bar!
Maar ja, das enkel mijn mening.
Neen, ik begrijp perfect wat Mordermolle wilt aantonen, ik ben ook van die generatie. We leven ook niet meer in het België van toen waar alles kon en alles mocht. Toen waren er geen controles op de baan & in discotheken. Veel mensen namen drugs om hun drempelvrees te overwinnen, anderen namen het voor "the feeling" waardoor men inderdaad versterkte sociale emoties toonden, maar die emoties waren niet enkel love, peace & tolerance. Ook agressie stond daar op het menu!
De nieuwe generatie van Illusionklanten kennen de historie, sfeer & zelfs de muziek van toen niet meer. De meesten vinden enkel nog dat de bassdrum het belangrijkste element in een plaat is.
Belangrijkste verschil is dat men vroeger vooral uitging om de muziek & sfeer, de hedendaagse generatie toont meer belangstelling aan zoveel mogelijk gezien worden met daarbij horende kledingstukjes die tot de verbeelding spreken. (of eerder gezegd het ontbreken van kledingstukken) Wij kiezen net zoals iedereen altijd ons geliefkoosde plaats in een discotheek en er gaat geen avond voorbij of je ziet dezelfde mensen tot 50 keer passeren op een avond en ik bedoel niet naar de bar!
Maar ja, das enkel mijn mening.
jaja, twas toch een plezant avondje :-D de keet zat ni te vol, ma eigelijk juist genoeg voor ne aangename sfeer te creëre. muziek was echt wel ok eigelijk nog, alleen die jump/hardstyle platen ware er iets te veel aan, ma bekeken over heel den avond viel da ook nog goe mee (who the fuck heeft het eigelijk in zen hoofd gehaald om ne harde remix van violin de la nuit te make
sloeg echt nerges op.) tvolk was ook heel vriendelijk en partyminded, net zoas de lieve barmeisjes :-D
twas al een tijdje geleje dake r nog gweest was, ma kdenk dak toch regelmatiger nog is ga trg gaan.
twas al een tijdje geleje dake r nog gweest was, ma kdenk dak toch regelmatiger nog is ga trg gaan.
* raise your hands in the spirit of house music *
Club Member
Ik heb u ni gezien makker we zijn nochthans pas om 6 uur naar huis gestrompeld.Flasheur schreef:jaja, twas toch een plezant avondje :-D de keet zat ni te vol, ma eigelijk juist genoeg voor ne aangename sfeer te creëre. muziek was echt wel ok eigelijk nog, alleen die jump/hardstyle platen ware er iets te veel aan, ma bekeken over heel den avond viel da ook nog goe mee (who the fuck heeft het eigelijk in zen hoofd gehaald om ne harde remix van violin de la nuit te makesloeg echt nerges op.) tvolk was ook heel vriendelijk en partyminded, net zoas de lieve barmeisjes :-D