Platenshops

Het algemene forum van Legendary Clubs
keskondisco

Bericht door keskondisco »

puree schreef:Bestaat Strictly Dance nog in Gent. George's ging daar vroeger veel zijn platen halen ... Diki is toch een rots in de branding
Jazeker, is nog altijd open!
Sirocco

Bericht door Sirocco »

tomaz schreef:In de tijd dat ik voor BCM werkte heb ik regelmatig klanten binnengekregen die net van WIF (later 2dance) kwamen en dachten er de koop van hun leven gedaan te hebben. Ze hadden dan net een klassieker gekocht voor een belachelijk hoge prijs...
Hey Tomaz, wij hebben elkaar zeker vaker ontmoet toen. Ik maakte indertijd (95-98 ) altijd het rondje wiff en BCM als ik naar Mechelen kwam. In die tijd stond Jan Vervloet (mr Fiocco) nog achter de toonbank bij wiff. Iedereen wist dat je bij Wilfried werd opgelicht. Als je hem iets vroeg kreeg je het de keer erna met "vernieuwde" prijzen of nog sterker hij ging ter plekke een vinyl halen achter in de zaak waar hij dan andere prijzen overheen plakte. Maar het moet gezegt worden, indertijd was er geen internet, en een collectors vinyl (waar er maar een paar van binnenkwamen via de import in heel Belgie) was echt een gewild item waar je echt niet zomaar aankwam (of je moest al naar het buiteland, gaan). Dat was ook juist de charme, vond ik. Stad en land door rijden voor dat ene plaatje. Nu vind je echt alles, en vaak tegen hele scherpe prijzen. De lol en mystiek is er daardoor wel een beetje vanaf.

Maar goed even terugkomend op BCM indertijd. Ik vond het wel prettig dat er 2 platenzaken zo dicht bij elkaar lagen, daar ik uit Amsterdam of Maastricht kwam en niet zo vaak kon komen. Jullie hadden toch ieder wel aparte dingen. Wiff iets meer groovy en jullie meer techno. Ideaal. Je wist wel altijd precies voor mij de goede dingen eruit te halen.
Alleen ging het me op een gegeven moment echt tegen staan door die collega van je, met zijn tattoo op zijn hoofd. Een ,en dan druk ik me zacht uit, behoorlijk onvriendelijk type. Hij vond het leuk om 's morgens snoeiharde techno aan te zetten zodat je echt werkelijk niks meer hoorde door je koptelefoon. Als ik hem al zag ipv jou dan maakte ik al rechtsomkeer. Op een gegeven moment ging je meer in Bxl werken en toen hield het dus op voor mij. Klanten wegpesten meer was het niet. Dat doe je een paar keer en dan blijven ze weg. Wat helaas ook uiteindelijk is gebeurt.

Een wereld van verschil met blitz in Wommelgem. In 94 en 95 werkte Bjorn (ghost) daar. Hij draaide niet mijn muziekstijl, maar het was altijd super gezellig daar. Je kreeg wat te drinken en lachte je een breuk. Mooie tijd was dat!
Laatst gewijzigd door Sirocco op 02 sep 2006, 09:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Sirocco

Bericht door Sirocco »

keskondisco schreef:
puree schreef:Bestaat Strictly Dance nog in Gent. George's ging daar vroeger veel zijn platen halen ... Diki is toch een rots in de branding
Jazeker, is nog altijd open!
Vraagje was Jack daar nu eigenaar van?
keskondisco

Bericht door keskondisco »

Sirocco schreef:
keskondisco schreef:
puree schreef:Bestaat Strictly Dance nog in Gent. George's ging daar vroeger veel zijn platen halen ... Diki is toch een rots in de branding
Jazeker, is nog altijd open!
Vraagje was Jack daar nu eigenaar van?
Ik ga da vandaag op msn es vragen aan éne die daar platen koopt of 't zou moeten zijn dat er iemand me voor gaat zijn die 't ook weet.
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Bericht door tomaz »

Sirocco schreef:Alleen ging het me op een gegeven moment echt tegen staan door die collega van je, met zijn tattoo op zijn hoofd. Een ,en dan druk ik me zacht uit, behoorlijk onvriendelijk type.....
Een wereld van verschil met blitz in Wommelgem. In 94 en 95 werkte Bjorn (ghost) daar. Hij draaide niet mijn muziekstijl, maar het was altijd super gezellig daar. Je kreeg wat te drinken en lachte je een breuk. Mooie tijd was dat!
Mja... dat heb ik nog wel horen vertellen over Marcos. Geen slechte gast hoor maar misschien niet de beste om in een winkel te staan ;-)
Van Ghost kan ik alleen maar bevestigen dat het steeds lachen is. Als hij nu bij ons platen komt halen is 't ook altijd feest !
Club Owner
Berichten: 651
Lid geworden op: 25 mar 2005, 10:04

Bericht door djaxxie »

tomaz schreef:
Sirocco schreef:Alleen ging het me op een gegeven moment echt tegen staan door die collega van je, met zijn tattoo op zijn hoofd. Een ,en dan druk ik me zacht uit, behoorlijk onvriendelijk type.....
Een wereld van verschil met blitz in Wommelgem. In 94 en 95 werkte Bjorn (ghost) daar. Hij draaide niet mijn muziekstijl, maar het was altijd super gezellig daar. Je kreeg wat te drinken en lachte je een breuk. Mooie tijd was dat!
Mja... dat heb ik nog wel horen vertellen over Marcos. Geen slechte gast hoor maar misschien niet de beste om in een winkel te staan ;-)
Dat doet hij tegewoordig trouwens nog 8)
Afbeelding
Afbeelding
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Bericht door tomaz »

djaxxie schreef:Dat doet hij tegewoordig trouwens nog 8)
Marcos? Die werkt al een paar jaar bij Colruyt. Nu ja, da's ook een winkel natuurlijk :D
Hij is wel nog met muziek bezig, namelijk eigen tracks. Beetje house / techhouse en lang niet slecht.
Respected Member
Berichten: 1653
Lid geworden op: 09 sep 2004, 17:37

Bericht door cloud »

heb hem ene keer weten draaien maar vraag me niet waar...
welkom trouwens tomaz :)
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Bericht door Trab »

cloud schreef:heb hem ene keer weten draaien maar vraag me niet waar...
welkom trouwens tomaz :)
ik heb nog een tapeke van hem in larocca. Ik vond nog het vrij goed!
Club Owner
Berichten: 651
Lid geworden op: 25 mar 2005, 10:04

Bericht door djaxxie »

tomaz schreef:
djaxxie schreef:Dat doet hij tegewoordig trouwens nog 8)
Marcos? Die werkt al een paar jaar bij Colruyt. Nu ja, da's ook een winkel natuurlijk :D
Hij is wel nog met muziek bezig, namelijk eigen tracks. Beetje house / techhouse en lang niet slecht.
Dat bedoelde ik idd Thomaz.
Afbeelding
Afbeelding
Club Owner
Berichten: 651
Lid geworden op: 25 mar 2005, 10:04

Bericht door djaxxie »

cloud schreef:heb hem ene keer weten draaien maar vraag me niet waar...
welkom trouwens tomaz :)
Ik heb hier een beestige tape van hem liggen uit Club Bizar ! Kerel kan draaien ze!
Afbeelding
Afbeelding
keskondisco

Bericht door keskondisco »

Bewijzen die draaikunsten...post de tapes maw :D
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Bericht door Trab »

keskondisco schreef:Bewijzen die draaikunsten...post de tapes maw :D
dat zal voor in oktober zijn ;-)
Club Owner
Berichten: 651
Lid geworden op: 25 mar 2005, 10:04

Bericht door djaxxie »

keskondisco schreef:Bewijzen die draaikunsten...post de tapes maw :D
naahh, ge hebt genoeg tapes van mij gewisseld via post...
geen zin meer in en ook niet in een debat die deze topic naar de zak maakt...
Geloof me maar op men woord :shock:
Afbeelding
Afbeelding
Newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 sep 2005, 17:42
Locatie: Lanaken

Bericht door Banzula »

Niemand ooit bij Disckid in Rekem (Lanaken) geweest? Bij de rosse Marcel. Daar kon ge vroeger ook wel zeldzame dingen vinden. Maar dikwijls ook tegen belachelijk hoge prijzen. Daar kwamen destijds ook wel 'bekende' dj's plaatjes komen. De laatste jaren ben ik echter niet meer geweest, dus ik zou niet weten hoe het er nu is...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten