Paul Van Dyk

Het forum van legendarische buitenlandse DJ's
ads
Elite Club Member
Berichten: 376
Lid geworden op: 23 feb 2005, 23:01
Locatie: Lalaland

Bericht door ads »

den paul, voor mij nog een van mijn "all time favourites" internationaal
Afbeelding
in the beginning there was Jack.....
blt
Newbie
Berichten: 39
Lid geworden op: 16 jul 2005, 11:00

Bericht door blt »

varth schreef:wat de vergelijking tussen de trancy minimal muziek en de trance van nu betreft... leg iets van holden naast iets van armin van buuren bv en je merkt het verschil toch meteen. Totaal andere muziek. Ik zeg het nog eens, datgene wat men nu trance noemt is dat voor mij totaal niet.
kijk dat vind ik een kwestie van hoe je het zelf opvat he.

Voor mij is trance niet echt één specifieke stijl, maar gewoon al die techno/minimal/trance/house/... waar dat typische zweverige gevoel in zit, meestal melodieus dus. en dat veel dj's in bvb de techno scene er niet vies van zijn is idd waar, alleen zullen ze dat gewoon nie echt toegeven dat die bepaalde nummers onder de "trance" noemer vallen. Heb zo onlangs nog bvb Pierre in de fuse een plaat met een echte trancy break horen draaien, en die is nu nochtans gekend voor meer van die pure techno/minimal te spelen dacht ik, dus ja: alles kan ;-)

En 't is niet omdat AVB onder de noemer "trance" valt (ik noem da liever dutch trance) dat dit dé referentie is waar trance voor staat vind ik.

Om een vb te geven: Anthony Rother - Sleep, da valt zogezegd onder elektro house volgens sommigen, voor mij is dat toch wel echt een tranceplaat (gewoon die melodie al). Gewoon een kwestie van hoe je het bekijkt he.
varth

Bericht door varth »

blt schreef:
varth schreef:wat de vergelijking tussen de trancy minimal muziek en de trance van nu betreft... leg iets van holden naast iets van armin van buuren bv en je merkt het verschil toch meteen. Totaal andere muziek. Ik zeg het nog eens, datgene wat men nu trance noemt is dat voor mij totaal niet.
kijk dat vind ik een kwestie van hoe je het zelf opvat he.

Voor mij is trance niet echt één specifieke stijl, maar gewoon al die techno/minimal/trance/house/... waar dat typische zweverige gevoel in zit, meestal melodieus dus. en dat veel dj's in bvb de techno scene er niet vies van zijn is idd waar, alleen zullen ze dat gewoon nie echt toegeven dat die bepaalde nummers onder de "trance" noemer vallen. Heb zo onlangs nog bvb Pierre in de fuse een plaat met een echte trancy break horen draaien, en die is nu nochtans gekend voor meer van die pure techno/minimal te spelen dacht ik, dus ja: alles kan ;-)

En 't is niet omdat AVB onder de noemer "trance" valt (ik noem da liever dutch trance) dat dit dé referentie is waar trance voor staat vind ik.

Om een vb te geven: Anthony Rother - Sleep, da valt zogezegd onder elektro house volgens sommigen, voor mij is dat toch wel echt een tranceplaat (gewoon die melodie al). Gewoon een kwestie van hoe je het bekijkt he.
Eigenlijk wou ik dus zeggen wat jij hier hebt gepost, en ik verwijs even naar mijn stukje tekst in het vet. Voor mij is trance ook véééél meer dan AVB, Mike of weet ik veel wie. Ik vind veel "minimal" van tegenwoordig een veel groter trance gehalte hebben dan de doorsnee "trance" release. Ik vind gewoon dat de term "trance" de huidige lading niet dekt omdat die muziek mij allesbehalve in een trance kan brengen. Ik vind releases van holden een hoger trance gehalte hebben dan bv een release van Mike. Snappie? (pfieuw moeilijk zeg). Maar ik denk dat we het min of meer eens zijn :o
blt
Newbie
Berichten: 39
Lid geworden op: 16 jul 2005, 11:00

Bericht door blt »

ja da denk ik ook want zo denk ik er dus ook helemaal over.

M.a.w. die minimal hype van tegenwoordig kwam er voor mijn part geen minuut te vroeg.

Werkte op den duur frustrerend om altijd naar die techno parties te moeten omdat mn maten geen trance konden horen ;-) En nu da het plots onder de minimal noemer valt ist wél in orde :lol: typisch
Newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 okt 2006, 21:34
Locatie: Blankenberge City

Bericht door kokkenmaster »

Begin september gezien in Turnmills (Londen) en het kot werd daar afgebroken... Alleen al met de opener 'For An Angel', die het em nog steeds doet, werd iedereen precies al gek en dat bleef letterlijk duren tot aan het einde van zijn set... Met daarna uiteraard nog een vervolg met Halliwell...

Maar alleen al door die ervaring bewijst het voor mij dat PvD een grote meneer is :)
* 14/10 : Rocktober, Sporthal, Zuienkerke
* 15/10 : Tiësto, La Rocca, Lier
* 21/10 : I Love Techno, Flexpo, Gent
* 31/10 : Halloween
* 16/12 : Michael Franti & Spearhead, Ancien Belgique, Brussel
Club 11 Aka CluBBie

Bericht door Club 11 Aka CluBBie »

Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Bericht door djginod »

Trab schreef:
varth schreef:Bovendien denk ik dat veel mensen uit het technomilieu goede trancy dingen zeker kunnen appreciëren.
Zijt maar zeker! Jeff mills speelde vroeger wel eens trance in zijn sets en geen kat dat daar door had. Klonk gewoon fantastisch bij de rest ;-)
Ik vind zoiezo een DJ (set) veeeeel leuker klinken als er een beetje gevarieerd wordt met stijlen en tempo... Ik hou wel van die electro dingen / club enzo, maar een set met alleen een stijl platen, vind ik errug saai !!! Een beetje varieren.... veel dj's vergeten dat, of willen dat niet, maar dat maakt het vaak zo saai.
Club Owner
Berichten: 607
Lid geworden op: 26 jul 2008, 14:20
Locatie: antwerpen

Bericht door jim-bar »

hij heeft voor Humate's love stimulation toch een beetje hetzelfde gedaan wat jam & spoon voor age of love hebben gedaan.
Heb veel van zijn platen, maar de laatste twee albums zijn echt wel té cheesy
Ik herinner me nog de eerste keer da'k hem hoorde - MFS label night in de Vooruit tijdens de gentse feesten - Phi Phi als opener, marco zaffarano, jay ray live en Paul sloot af - heeft na 5 uur gewoon nog minstens 1 uur doorgespeeld met de lichten aan - da was een feest da gewoon bleef doorgaan !
sympathieke kerel trouwens
En eind jaren 90 heeft ie op vrijdag voor de love parade toch paar schoon feestjes gegeven - Sasha, Digweed, Sander Kleinenberg, Dave Seaman, Nick Warren als guests ? da's gene pruts
... this is Elmer Davis again ...
Member
Berichten: 62
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:23
Locatie: betekom

Re:

Bericht door Dj Death »

jim-bar schreef:
Ik herinner me nog de eerste keer da'k hem hoorde - MFS label night in de Vooruit tijdens de gentse feesten - Phi Phi als opener, marco zaffarano, jay ray live en Paul sloot af - heeft na 5 uur gewoon nog minstens 1 uur doorgespeeld met de lichten aan - da was een feest da gewoon bleef doorgaan !
sympathieke kerel trouwens
En eind jaren 90 heeft ie op vrijdag voor de love parade toch paar schoon feestjes gegeven - Sasha, Digweed, Sander Kleinenberg, Dave Seaman, Nick Warren als guests ? da's gene pruts
Holy sh*t, kzou er veel voor over hebben om op die feestjes aanwezig te konden zijn (of zoiets)...
you know, ... stuff
Club Owner
Berichten: 607
Lid geworden op: 26 jul 2008, 14:20
Locatie: antwerpen

Re: Paul Van Dyk

Bericht door jim-bar »

tja, het gaat het hem dus om het gevoel.
En zulke zaken zijn niet makkelijk te sturen


gewoon geinteresseerd blijven is de enige tip die ik kan geven
... this is Elmer Davis again ...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast