Lazer opgepakt

Het forum van Lazer Classx en Retroduction
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

In het begin van het jaar des heren 2000 ben ik ook eens betrapt geweest met illegaal uitzenden ...
Een collega die zendamateur zendamateur en ik kwamen op het idee om eens te testen hoever je met een zender kon gaan van een vriend van hem, die maakte zelf fm zendapparatuur ... :D

We gingen het arrangeren met de antenne op een torentje (monument) op nen heuvel in Aarschot, vlak tegen een zigeunerkamp, een antenne van een dikke drie meter in den donkere op den toren gezet, de zender met een dieselgroepke voor de stroomvoorziening geïnstalleerd en nen casttendeck waar ik al een casetteke had voorbereid! Tijdens het eerste half uur hadden we de frequentie verschoven wegens een beter ontvangst poef en stoorden we rgr en contact, een half uurke later hadden ze ons te stekken :oops:
Ik was enkel men casettedekske kwijt maar mijne collega toen de zender, antenne en dieselgroep!

Grellig cassetje voor mensen op verkeerde been te zetten, eerst ne Paul Severs track die verneukt werd en daarna ne planet rio van summer madness erachter ...
Club Owner
Berichten: 781
Lid geworden op: 15 sep 2004, 11:18
Locatie: Beyond The Edge!

Bericht door MIE!! »

hahaha geweldig ! :lol:
Ibiza Fuckin' Island!
Moderator
Berichten: 239
Lid geworden op: 02 apr 2005, 21:58
Locatie: waar op het aarde ale ik denk het

Bericht door baccardisboy »

een goed artiekel :wink: :wink:
i love trance ent retro :-)
Afbeelding
Club Owner
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 dec 2005, 11:57
Locatie: N 50

Bericht door BOUNCER »

Keimaf gewoon.
Afbeelding
Elite Club Member
Berichten: 432
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:23

Bericht door carat-freak »

hey baccardisboy, hebben ze da vroeger in baccardis ook ni gehad, live op zo één of ander zenderke... of ben ik nu zo mis?
Elite Club Member
Berichten: 412
Lid geworden op: 12 jan 2007, 11:20
Locatie: Balder City

Bericht door Dj Sven Larsson »

Die artikeltjes over Lazer zijn echt de max, heb het gelukkig nog allemaal meegemaakt. Weet nu wel niet precies op welke frequentie ze uitzonden maar ik kan me herinneren dat de frequentie vaak gewijzigd werd. Ik kon de zender moeilijk ontvangen, alleen op mijn slaapkamer lukte het en hij kwam er niet altijd door. Uren heb ik naar de radio geluisterd, een zalige tijd gewoon. Ga eens zoeken want ik denk dat ik nog een cassette heb liggen van lazerhothits die ik toen eens heb opgenomen.
Hopelijk krijgt men ooit Lazerhothits of dergelijke eens terug op de fm , want momenteel is het triestig hier hoor. Donna en consoorten zijn gewoon slecht, en Rgr valt wel mee maar is iets te commercieel.
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Bericht door djginod »

Dj Sven Larsson schreef:Die artikeltjes over Lazer zijn echt de max, heb het gelukkig nog allemaal meegemaakt. Weet nu wel niet precies op welke frequentie ze uitzonden maar ik kan me herinneren dat de frequentie vaak gewijzigd werd. Ik kon de zender moeilijk ontvangen, alleen op mijn slaapkamer lukte het en hij kwam er niet altijd door. Uren heb ik naar de radio geluisterd, een zalige tijd gewoon. Ga eens zoeken want ik denk dat ik nog een cassette heb liggen van lazerhothits die ik toen eens heb opgenomen.
Hopelijk krijgt men ooit Lazerhothits of dergelijke eens terug op de fm , want momenteel is het triestig hier hoor. Donna en consoorten zijn gewoon slecht, en Rgr valt wel mee maar is iets te commercieel.
De frequenties die Lazer heeft gehad, waren er inderdaad wel een aantal: FM 87,5, 87,7 97.0, 97.1, 99.6, 100.3, 102,6, 104.2, 105.1....

We hebben er een tijdje geleden dicht tegenaan gezeten, maar helaas lukte het niet... Het was de bedoeling om even terug te komen, als stunt zeg maar...

Ik hoop dat je die tape vind, want da zou wel heel mooi zijn, voor de collectie... dan zal ik je er aantal terugeven (opnames via MP3 dan :) )
Moderator
Berichten: 239
Lid geworden op: 02 apr 2005, 21:58
Locatie: waar op het aarde ale ik denk het

Bericht door baccardisboy »

carat-freak schreef:hey baccardisboy, hebben ze da vroeger in baccardis ook ni gehad, live op zo één of ander zenderke... of ben ik nu zo mis?

ja zeker hadden ze da :D maar da was slecht geluids kwalitijd op de radio :)
i love trance ent retro :-)
Afbeelding
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Bericht door djginod »

baccardisboy schreef:
carat-freak schreef:hey baccardisboy, hebben ze da vroeger in baccardis ook ni gehad, live op zo één of ander zenderke... of ben ik nu zo mis?

ja zeker hadden ze da :D maar da was slecht geluids kwalitijd op de radio :)
Heb je daarover meer info ???
Moderator
Berichten: 239
Lid geworden op: 02 apr 2005, 21:58
Locatie: waar op het aarde ale ik denk het

Bericht door baccardisboy »

djginod schreef:
baccardisboy schreef:
carat-freak schreef:hey baccardisboy, hebben ze da vroeger in baccardis ook ni gehad, live op zo één of ander zenderke... of ben ik nu zo mis?

ja zeker hadden ze da :D maar da was slecht geluids kwalitijd op de radio :)
Heb je daarover meer info ???
da was een klein radio zenderke in eksel en die vroegen voor vrijdags baccardi's uit te zenden :-D maar meer weet ik niet meer :?
i love trance ent retro :-)
Afbeelding
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Bericht door djginod »

Zo, heb dit artikel even in de Lazer subforum geplaatst. Missschien hebben er nog mensen dit niet gezien, dit treurig stukje geschiedenis :? :roll: ;)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast