Seksuele agressie in het Gentse nachtleven

Het nieuws forum van Legendary Clubs
Co-Admin
Berichten: 910
Lid geworden op: 19 nov 2004, 18:51
Locatie: Gent

Seksuele agressie in het Gentse nachtleven

Bericht door Matthias »

Beste Oldschoollovers

Heel wat van ons heeft in het verleden ettelijke uren doorgebracht op parkings, in wagens, in wachtrijen staan aanschuiven, weekends lang gefeest in overvolle discotheken en clubs waar het donker en snikheet is en de muziek loeihard staat.

Toen ik dit las, wist ik dat het er zat aan te komen en ik wil zeker niet de politieke discussie opgaan want zoiets moeten we kunnen overstijgen maar wat is er aan de hand? Ligt het aan mij? Ligt het aan ons, ligt het aan het verschil tussen generaties, of 'net' aan een hedendaagse heel gebrekkige uitgaanscultuur, de recentere slachtoffercultuur met nog eens een volk daarbovenop dat is opgejaagd door imaginaire Covidangst? Of is dit een scheet in een fles en wordt dit fel overdreven.

Is deze generatie niet meer mondig genoeg wanneer het moet of juist wel maar verkiest deze de juridisering van sociale maatstaven binnen onze maatschappij? Is er zodanig veel veranderd voor de dames onder ons (en ook de heren) dat we om hulp moeten smeken bij de burgemeester? Of was dit generaties geleden ook al schering en inslag maar kwam het nooit tot bij de media of tot bij het grote publiek... ?

Graag jullie mening eens hierover, wetende dat zoiets overstijgt boven het gezellige nachtleven... is "onbegrijpbaar & ontoelaatbaar" doch betwijfelbaar of we daarvoor politie moeten inschakelen.

Laat maar van jullie horen. 8)

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/11/06 ... ucKskXfEB4
------------------------------
Het leven van de mens is wat zijn gedachten ervan maken. ((Marcus Aurelius))
------------------------------
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Re: Seksuele agressie in het Gentse nachtleven

Bericht door djginod »

Tsjah, ik vermoed... dat de gehele maatschappij wat harder / rechtser is geworden, t.o.v. 25 jaar geleden zeg maar.... Dit zie ik zowel in Nederland als in België.... het kan ook zijn, dat je d.m.v. de huidige techniek veel sneller iets in de maatschappij "schiet" dan vroeger.

Ik bedoel, als er een paar mensen op twitter / FB / whatever iets zetten, kan dat al snel groeien... vroeger stond je met 2 man te bléren op straat, en dat was het dan....
Respected Member
Berichten: 1506
Lid geworden op: 22 aug 2008, 00:03
Favoriete Clubs: Carat, Illusion, Extreme

Locatie: Westerlo

Re: Seksuele agressie in het Gentse nachtleven

Bericht door Lestat »

Eerder deze week nog iets van gezien in het (k)luchtige programma "Ze zeggen dat" (op vtm denk ik) - ze deden de test door vrouwen alleen over straat te laten lopen. Ongelooflijk hoeveel keer die lastig gevallen werden, maar, en dit vind ik dus zo storend aan de hedendaagse fucking linkse samenleving: het echte probleem wordt doodgezwegen: al die venten die onbekende vrouwen lastig vallen op straat, zijn allochtonen. Echte Belgen doen zoiets niet (al zullen er altijd uitzonderingen zijn uiteraard, maar globaal gezien wordt al die overlast en het onveilige gevoel gewoon veroorzaakt door allochtonen).
En nee, ik ben geen racist, gewoon realist.
Lc - where the past is our pride and the present is denied :mrgreen:
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Re: Seksuele agressie in het Gentse nachtleven

Bericht door Sunreezer »

Gaat zelfs verder dan seksuele agressie. In Aalst is er vorig weekend iemand doodgeschopt door 11 man...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten