Het Belgische uitgaansleven

Het algemene forum van Legendary Clubs
Co-Admin
Berichten: 910
Lid geworden op: 19 nov 2004, 18:51
Locatie: Gent

Het Belgische uitgaansleven

Bericht door Matthias »

Beste feestneuzen (of oud-feestneuzen of senior feestneuzen of feestneuzen landingsbaan of ex-feestneuzen,...)

Na 10 jaar had ik graag (en jullie waarschijnlijk ook) nog eens geweten welke locaties ((inter)nationaal), welke parties, events, festivals, clubs of concepten de moeite waard zijn (of waren) om ze met ons te delen...
Er zijn immers massaal veel "tempels van de house" hun deuren gaan sluiten. Ikzelf heb het sterk ondervonden in 2018 toen er in het Gentse... niets meer was. Elektronische muziek wordt geweerd (want overlast) en, effectief, buiten de studenten is er anders opvallend weinig wat 'de place 2 be" is. Er was het verhaal van Kompass club en ook deze van Decadance. Er was ook het verhaal van Balmoral en Boccaccio...

Laat julllie impressies maar horen!
------------------------------
Het leven van de mens is wat zijn gedachten ervan maken. ((Marcus Aurelius))
------------------------------
Club Owner
Berichten: 683
Lid geworden op: 26 feb 2005, 21:22
Locatie: Lokeren

Re: Het Belgische uitgaansleven

Bericht door cherryman »

"In onzen tijd, was het toch allemaal beter"

Mssch beginnen we wat oud te worden, maar begin stillaan toch wel mijn (groot)ouders bij te springen in bovenstaand gezegde.
Nog heel blij dat ik de -mssch wel laatste- opflakering van de discotheekscene eind jaren '90 en begin jaren 2000 nog mee gemaakt heb.
Vanaf 2004-2005 begon het met de opflakkering van gsm, fora en allerhande andere zaken kwalitatief toch sterk achteruit te gaan voor mij persoonlijk.

Heb nog enkele leuke jaren gehad met allerhande feestjes in Duitsland (timewarp, lfp, etc) en Ibiza rond jaren 2010, maar de scene is toch al lang niet meer wat het geweest is/was.
Het kantelmoment op Ibiza was toch wel de sluiting van Space, die me heeft doen inzien dat er daar ook defintief een boek/hoofdstuk dicht is.
Het was voor de crisis al moeilijk en denk nu na het Covid dat er nog vele andere de boeken er bij zullen neerleggen, voor zover er nog kwalitatieve 'donkere kelders' met degelijke muziek bestaan...
Het is meer om de show en fame te doen dan de muziek feitelijk.

De laatste feestjes die voor mij nog de moeite waren in België (hier in het zuiden vind je helemaal niets non-commercieel) waren Kozzmozz en Fuse, maar geen idee hoe het daar nu nog mee gesteld is..
Radar heeft van Cherry Moon wel iets leuk gemaakt, ook al is het niet meteen mijn stijl, maar het is maar zeer de vraag of het zal blijven overleven op concepten etc na de crisis gezien de investeringen die toch wel gemaakt zijn.
Nog heftig op zoek naar Cherry Tapes periode 1991-1992 !!!
Afbeelding
Respected Member
Berichten: 1506
Lid geworden op: 22 aug 2008, 00:03
Favoriete Clubs: Carat, Illusion, Extreme

Locatie: Westerlo

Re: Het Belgische uitgaansleven

Bericht door Lestat »

De laatste keer dat ik nog "echt" deftig gefeest heb op goeie trance muziek, was in 2016, op een feestje op ne boot in Brussel gehost door Nico Morano. En met "echt", bedoel ik echt :mrgreen: kwam daar ineens ook nog ne ouwe bekende uit Illusion tegen die ik al 20 jaar niet meer gezien had, zalig wel.
Maar voor de rest: ik zou 't eigenlijk niet weten. Tomorrowland enzo is niet aan mij besteed, zelfs niet de retro-stage want het is toch niet wat wij beleefd hebben in de nineties, en ook loopt er op tomorrowland veel te veel instagram volk rond.
't Is zoals ik hierboven kon lezen: sinds de opkomst van gsm's waar je alles mee kunt filmen en op social media the perfect life kunt gaan proberen te verkopen, is 't echte uitgaansleven doodgebloed. Vroeger was 't echt wel veel beter :)
De feestjes waar ik me tegenwoordig nog kan amuseren, zijn dan ook rockfeestjes, new wave feestjes en van die dingen.
Lc - where the past is our pride and the present is denied :mrgreen:
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Re: Het Belgische uitgaansleven

Bericht door Sunreezer »

De discotheekscene is de afgelopen 10 jaar wel zwaar leeggezogen door de festivals. De manier waarop we een wildgroei kregen aan festivals en hoe sommige festivals zoals Tomorrowland uit hun voegen barstten kon niet blijven duren, ik heb altijd gedacht dat hier ooit een kantelpunt in ging komen.
Misschien heeft de covid periode hier wel voor gezorgd, want blijkbaar is er een heropflakkering bezig op lokaal fuifniveau, en misschien zet die trend zich terug weer verder naar kleinere feestlocaties en clubs?
Respected Member
Berichten: 1506
Lid geworden op: 22 aug 2008, 00:03
Favoriete Clubs: Carat, Illusion, Extreme

Locatie: Westerlo

Re: Het Belgische uitgaansleven

Bericht door Lestat »

Sunreezer schreef: 01 okt 2021, 14:13 Misschien heeft de covid periode hier wel voor gezorgd, want blijkbaar is er een heropflakkering bezig op lokaal fuifniveau, en misschien zet die trend zich terug weer verder naar kleinere feestlocaties en clubs?
Laat ons hopen. Ik heb ook wel wat dezelfde indruk.
Lc - where the past is our pride and the present is denied :mrgreen:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast