Verleden + toekomst van de mensheid in 30 minuten samengevat

Alles in verband met actuele en minder actuele zaken
Plaats reactie
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Verleden + toekomst van de mensheid in 30 minuten samengevat

Bericht door lemant »

http://www.eenvandaag.nl/swf/player.swf ... external=0" onclick="window.open(this.href);return false;

zeker het bekijken waard, heel scherpe analyse (en op een "menselijk" niveau uitgelegd)
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Elite Club Owner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 22 nov 2008, 21:24
Locatie: Gent

Re: Verleden + toekomst van de mensheid in 30 minuten sameng

Bericht door emotionslover »

lemant schreef:http://www.eenvandaag.nl/swf/player.swf ... external=0

zeker het bekijken waard, heel scherpe analyse (en op een "menselijk" niveau uitgelegd)

toch wel even slikken é!!!!!
ziet er niet goed uit voor ons bolleke.....
maar ja....draait maar om twee dingen power and money!!!!
die mannen interesseren zich niet voor ons klimaat!!! zie je sjiek el habib al met zijn zonnepanelen.... ya right! ze zouden rap hun gouden kastele mogen verkopen..... !
ik probeer mijn fietske veel te gebruiken.... maar ja.... ik zal de wereld niet redden..... maar probeer toch te helpen!!!! sweet dreams!!!!
I LOVED EMOTIONS @ CATACOMBES
Respected Member
Berichten: 1506
Lid geworden op: 22 aug 2008, 00:03
Favoriete Clubs: Carat, Illusion, Extreme

Locatie: Westerlo

Re: Verleden + toekomst van de mensheid in 30 minuten sameng

Bericht door Lestat »

kerel vat eigenlijk samen wat ik al een aantal jaar als een gevoel ervaar - we zitten echt op t randje, en de orkanen en toestanden die zich nu laten gelden, zijn speldeprikken. Wacht tot t echt omslaat, en dat heeft volgens mij geen 50 jaar meer nodig. De film day after tomorrow had een quasi happy end, maar ik denk dat wat wij binnenkort echt gaan meemaken, gewoon uitsterving is, in de ziekste zin van t woord want voor we echt verdwenen zijn, zal er wel een periode van t recht van de sterkste zijn, waar de beesten onder de mensen de teugels los laten.

Wie is dat eigenlijk ? Want de man heeft echt wel een visie op de wereld waar serieus wat intelligentie voor nodig is, die vat in 1 gesprek alle issues samen en alles wat em zegt, is eigenlijk glashelder , to the point en volgens mij ook de meest klare kijk op de dingen die ik al gehoord heb.
Lc - where the past is our pride and the present is denied :mrgreen:
Club Member
Berichten: 113
Lid geworden op: 22 feb 2007, 13:58

Re: Verleden + toekomst van de mensheid in 30 minuten sameng

Bericht door Psqad »

idd een begrijpbare uitleg en meteen ook een oplossing voorgeschoteld.
echter:
emotionslover schreef: maar ja....draait maar om twee dingen power and money!!!!!
Ik denk dat Essent(mijn energieleverancier) niet blij zal zijn als ze maandelijks mijn 102 euro mislopen.
Winstbejag (ten koste van alles) en de onbevredigde lust naar macht staat haaks tegenover de "empatische beschaving" waar we naartoe dienen te gaan.
Respected Member
Berichten: 1506
Lid geworden op: 22 aug 2008, 00:03
Favoriete Clubs: Carat, Illusion, Extreme

Locatie: Westerlo

Re: Verleden + toekomst van de mensheid in 30 minuten sameng

Bericht door Lestat »

Psqad schreef: Winstbejag (ten koste van alles) en de onbevredigde lust naar macht staat haaks tegenover de "empatische beschaving" waar we naartoe dienen te gaan.
kunde da es herhaleeeeuh Afbeelding
Lc - where the past is our pride and the present is denied :mrgreen:
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Re: Verleden + toekomst van de mensheid in 30 minuten sameng

Bericht door Stanne »

Deze zaken volg ik al een hele tijd.
Ik ben geen doemdenker maar het zal hoogstwaarschijnlijk binnen een 2 generaties zijn zoals in de Hollywood films: de wet van de sterkste. Dan is het nog te zien op welk gebied je sterk moet zijn.

Ik kan iedereen die hierin geinteresseerd is heel sterk aanraden om een keer het boek van Geert Noels - Econoshock te lezen.
Daar staat in redelijke mensentaal uitgelegd voor welke uitdagingen de mensheid op dit eigenste moment staat. Oplossingen moeten er komen in de loop van de volgende 10 jaren.
Maar als er geen globale mentaliteitsverandering komt (dan heb ik het niet alleen over energieverbruik of -verspilling maar ook over algemene massaconsumptie, hebzucht, solidariteit met de derde wereld, globalisme,....) dan zijn we de pineut en alleen nog goed om naast de dino's in de geschiedenisboeken tercht te komen.

Hoe zong Michal Jackson dat ? I'm starting with the man in the mirror ?
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Re: Verleden + toekomst van de mensheid in 30 minuten sameng

Bericht door lemant »

Lestat schreef:
Wie is dat eigenlijk ? Want de man heeft echt wel een visie op de wereld waar serieus wat intelligentie voor nodig is, die vat in 1 gesprek alle issues samen en alles wat em zegt, is eigenlijk glashelder , to the point en volgens mij ook de meest klare kijk op de dingen die ik al gehoord heb.
Jeremy Rifkin (topecononoom) hij was trouwens onlangs in België en wees er nog eens op dat zaken als BHV maar heel klein bier zijn in vergelijking met deze problematiek.

http://www.facebook.com/pages/Jeremy-Ri ... =ts&v=desc" onclick="window.open(this.href);return false;
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Club Member
Berichten: 113
Lid geworden op: 22 feb 2007, 13:58

Re: Verleden + toekomst van de mensheid in 30 minuten sameng

Bericht door Psqad »

Lestat schreef:
Psqad schreef: Winstbejag (ten koste van alles) en de onbevredigde lust naar macht staat haaks tegenover de "empatische beschaving" waar we naartoe dienen te gaan.
kunde da es herhaleeeeuh Afbeelding
lol ... dat multinationals enkel winstbejag nastreven en machtsgeil zijn, kunnen we wel inkomen en Jeremy Rifkin heeft het er rond de 20 min daarover, maar het woord(empatische beschaving) valt op 25:20.
maw, we moeten ons hele denksysteem veranderen over de uitputbare "elite brandstoffen" (kolen, gas, olie, uranium) die geografisch gebonden zijn -> die dus ook macht en rijkdom met zich meebrengen in dat gebied.
ik denk dat er weinig landen zijn die dit huidig voordeel willen opgeven en zomaar de hele energiemarkt vrijgeven in de trand van: ieder heeft zijn zonnepaneeltje of windmolen en de overschot geef je maar aan de buren. dat is echter wel wat moet gebeuren en dat zal niet zonder slag of stoot gaan
enfin, to be or not to be ...
Respected Member
Berichten: 1506
Lid geworden op: 22 aug 2008, 00:03
Favoriete Clubs: Carat, Illusion, Extreme

Locatie: Westerlo

Re: Verleden + toekomst van de mensheid in 30 minuten sameng

Bericht door Lestat »

Psqad schreef:
Lestat schreef:
Psqad schreef: Winstbejag (ten koste van alles) en de onbevredigde lust naar macht staat haaks tegenover de "empatische beschaving" waar we naartoe dienen te gaan.
kunde da es herhaleeeeuh Afbeelding
lol ... dat multinationals enkel winstbejag nastreven en machtsgeil zijn, kunnen we wel inkomen en Jeremy Rifkin heeft het er rond de 20 min daarover, maar het woord(empatische beschaving) valt op 25:20.
maw, we moeten ons hele denksysteem veranderen over de uitputbare "elite brandstoffen" (kolen, gas, olie, uranium) die geografisch gebonden zijn -> die dus ook macht en rijkdom met zich meebrengen in dat gebied.
ik denk dat er weinig landen zijn die dit huidig voordeel willen opgeven en zomaar de hele energiemarkt vrijgeven in de trand van: ieder heeft zijn zonnepaneeltje of windmolen en de overschot geef je maar aan de buren. dat is echter wel wat moet gebeuren en dat zal niet zonder slag of stoot gaan
enfin, to be or not to be ...
ah ge bedoelt dat mensen van nature uit denken dat "de anderen" t wel zullen oplossen :D
Lc - where the past is our pride and the present is denied :mrgreen:
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Re: Verleden + toekomst van de mensheid in 30 minuten sameng

Bericht door lemant »

Psqad schreef: enfin, to be or not to be ...
en vooral, to be continued ...
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Re: Verleden + toekomst van de mensheid in 30 minuten sameng

Bericht door Stanne »

Psqad schreef:maw, we moeten ons hele denksysteem veranderen over de uitputbare "elite brandstoffen" (kolen, gas, olie, uranium) die geografisch gebonden zijn -> die dus ook macht en rijkdom met zich meebrengen in dat gebied.
ik denk dat er weinig landen zijn die dit huidig voordeel willen opgeven en zomaar de hele energiemarkt vrijgeven in de trand van: ieder heeft zijn zonnepaneeltje of windmolen en de overschot geef je maar aan de buren. dat is echter wel wat moet gebeuren en dat zal niet zonder slag of stoot gaan
enfin, to be or not to be ...
Transitie noemt dat http://nl.wikipedia.org/wiki/Transitie" onclick="window.open(this.href);return false;
En wij hier maar zabberen over muziek en vroeger :mrgreen:
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Re: Verleden + toekomst van de mensheid in 30 minuten sameng

Bericht door Nostalgie90 »

Kijk maar wat er nu gaande is, geld lenen kost 6% maar zelf krijg je amper 1% op je spaarboek.
Met 2 gaan werken en per se de trends willen volgen, met een gat in de portemonnee als gevolg.
Moest de wereld zelf niet vergaan dan zijn we goed bezig om ons collectief te verarmen en andere superrijk te maken.
Ik heb hier over enkele jaren ooit eens een topic gemaakt dat de grootste Amerikaanse bank failliet ging, en toen waren we nog niet echt bewust van de nasleep.
Nu ja er is maar 1 ding dat in crisistijd zekerheid schept en dat zijn conflicten, let maar op dat duurt geen 2 jaar of we zijn ergens aan een nieuwe oorlog bezig.

t'Is erg, maar dat landen veel schuld hebben ligt aan hun leiders, België is ook zo'n land.
En energie is te duur, dat komt omdat alles geprivatiseerd is.
Kernenergie afschaffen is zinloos, dat is net goedkope energie en de overlast is mits de juiste maatregelen te controleren.
Dat van de klimaatproblematiek is paniekvoetbal, wat er gaande is kunnen we niet tegenhouden.
Alleen wil men de mensen nog hun laatste geld uit hun portemonnee afluizen.

Vulkaanuitbarsting, oorlog, orkanen, ijstijd blabla so be it maar laat het dan kort en pijnloos zijn.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast