18.02.10 : Globe Reunie @ La Rocca

Het party forum van Legendary Clubs
Elite Club Owner
Berichten: 1208
Lid geworden op: 05 jun 2005, 15:43

Re: 18.02.10 : Globe Reunie @ La Rocca

Bericht door back to the 90's »

Dagske verlof pakken hé.
Het is die datum geworden omdat ze voor de rest niks vastkregen in La Rocca,dus ja.

Het was DIK feest,man da was lang geleden dak mij zo nog is gesmeten heb.
Serieus vette platen gehoord da ik eigenlijk nieens ken.
Nice om nog is paar members te zien,was al lang geleden.

Hop naar de volgende editie :pig:
Nothing is what is seems to be
Moderator
Berichten: 975
Lid geworden op: 08 sep 2004, 14:20
Locatie: Turnhout

Re: 18.02.10 : Globe Reunie @ La Rocca

Bericht door poehaaaaa »

vond het een geslaagd nachtje in La Rocca.
Toch aardig wa volk aanwezig voor ne doordeweekse weekdag, dansvloer alleen maar gevuld met party peepz, dus daarover geen klachten. Als dit op ne vrijdag was geweest, had het kot vol gezeten.
Sfeer was ook heel wa relaxter dan in CdA (wa da daar toen was weet ik ni)
LC was goed vertegenwoordigd, leuk om iedereen n keertje terug te zien.
Qua muziek vond ik het geslaagd, geweldig dat de nummers van 90-92 veel aan bod kwamen en niet enkel de trance van midden jaren 90. Hoewel ik ni snap dat YDR een boel dezelfde platen oplegt als Franky. Zolex was beestig goed, met af en toe een duister nummertje.
Op naar Carat Reunion !
UNDERGROUND WILL SURVIVE
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Re: 18.02.10 : Globe Reunie @ La Rocca

Bericht door ThaMan »

djginod schreef:"Have a Nice Day".....
The World - Have A Nice Day

Ik ben zowiezo geen voorstander van die reunion party's, slagen meestal op niks anno de 21ste eeuw. Wie krijgt het nu in godsnaam in zijn kop om "Faithless" te gaan draaien op een Globe Reunie. Voor mij was Globe "Obscuur", "Duister" en vooral baanbrekend door het gebruik van een overdaad aan tracks die niet zo gekend waren bij het grote publiek.
Ik zou mij weer grandioos geïrriteerd hebben bij het opleggen van een zoveelste "House Of God" terwijl er 1000'en betere underground retro tracks zijn, die wel gespeeld werden anno 1992 @ Globe. Laat die Dj's nu aub eens ophouden met op SAFE te draaien en gewoon hun ding te doen.
Elite Club Owner
Berichten: 1208
Lid geworden op: 05 jun 2005, 15:43

Re: 18.02.10 : Globe Reunie @ La Rocca

Bericht door back to the 90's »

Awel Tha man ge zijt verkeerd.
Da is nu iets da ze ni doen op de globe reunie,das SAFE draaien.
Daarvoor dat het voor mij samen met de montini de beste reunions zijn.
The house of god en toestanden hebbe ze dus niet opgesmeten ;)
Nothing is what is seems to be
Moderator
Berichten: 975
Lid geworden op: 08 sep 2004, 14:20
Locatie: Turnhout

Re: 18.02.10 : Globe Reunie @ La Rocca

Bericht door poehaaaaa »

ik pak toch graag af en toe s een reunieke mee, liever dan thuis te zitten kniezen dat het waarschijnljk toch ni goe zal zijn.

Okee, sommige nummers hoor ik liever ni (zoals gisteren three o three en pullover), maar der waren evengoed veel bangelijke nummers bij zenne ! :cheers:
UNDERGROUND WILL SURVIVE
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Re: 18.02.10 : Globe Reunie @ La Rocca

Bericht door ThaMan »

back to the 90's schreef:Awel Tha man ge zijt verkeerd.
Da is nu iets da ze ni doen op de globe reunie,das SAFE draaien.
Daarvoor dat het voor mij samen met de montini de beste reunions zijn.
The house of god en toestanden hebbe ze dus niet opgesmeten ;)
Maar wel "Three O Three", "Pullover", "Circus Bells", "Lyot"...euhm "Faithless"... dat zijn geen hitjes :scratch:
Nooit in de Globe geweest zeker... ik ken de Globe enkel als een heuse underground keet.
Toen werd er nog niet gesproken van een "Magic Bell's" als een HIT, want die speelde ze daar al een half jaar voor dat ie bekend werd. En dat was zo met vele nrs als "The Putney", "Aftermath", "Messiah", "Tundra", "The Corridor" etc... hebben jullie die gehoord op de reunie ? Versta mij niet verkeerd want toen ook werd er een Pullover etc gedraaid maar was het nog niet uitgemolken zoals dat nu wel het geval is en je als het ware een heuse Retro Arena aan HITS naar je toe krijgt gesmeten.

Mijn bescheiden mening is dat reunie's nooit hetzelfde effect hebben als het moment van toen.
Horen ze nu de 1ste tonen van "Hit Hard" en het spel staat op zene kop (voor 1,5min en dan zwakt het af en is het tijd om de garcon te roepen....), vroeger zat je gewoon in een extase van bassdrums en loops zonder te beseffen wat er aan het gebeuren was en zat je bwv spreken 5uur aan een stuk alles te geven.
Anyway, als een mens zich maar amuseerd, wat maakt de mening van een ander dan uit :pl:
poehaaaaa schreef:ik pak toch graag af en toe s een reunieke mee, liever dan thuis te zitten kniezen dat het waarschijnljk toch ni goe zal zijn.
Sommige mensen moeten werken, en om hier verlof voor te nemen daar heb ik er te weinig voor en dan pak ik ze liever voor familiale of belangrijke zaken.. maar soit back on topic. ;)
Co-Admin
Berichten: 910
Lid geworden op: 19 nov 2004, 18:51
Locatie: Gent

Re: 18.02.10 : Globe Reunie @ La Rocca

Bericht door Matthias »

poehaaaaa schreef:ik pak toch graag af en toe s een reunieke mee, liever dan thuis te zitten kniezen dat het waarschijnljk toch ni goe zal zijn.

Okee, sommige nummers hoor ik liever ni (zoals gisteren three o three en pullover), maar der waren evengoed veel bangelijke nummers bij zenne ! :cheers:
Ik volg ook Poehaaaa zijn mening. We verwachten misschien gewoon veel te veel van die Reunions? Tijden zijn veranderd en de mensen ook... 8)

Toch geestig om elkaar af en toe nog ns tegen te komen, wat bij te praten en te genieten van de muziek?
------------------------------
Het leven van de mens is wat zijn gedachten ervan maken. ((Marcus Aurelius))
------------------------------
Moderator
Berichten: 975
Lid geworden op: 08 sep 2004, 14:20
Locatie: Turnhout

Re: 18.02.10 : Globe Reunie @ La Rocca

Bericht door poehaaaaa »

Vind ik ook Matthias, ook het sociale speelt een rol. Gewoon wa amuseren ipv heel de avond staan nadenken bij elke plaat.
Trouwens als ik nr een boerefuif of trouwfeest ga en daar de platen hoor, dan verlang ik al snel nr een reunion party, want dan weet ik toch waar ik het me het beste op amuseer !!

Bekijk het zoals ge wilt, de platen waar we het over hebben zijn bijna 20 jaar oud. Toch normaal dat we die nu anders bekijken dan toen ze recht vd platenboer kwamen?!?

En trouwens er is nog een verschil als een Hit Hard wordt gedraaid door dj joske in de kroeg om de hoek ipv op een reunion met dj's als YDR, Zolex, Jones en consoorten. Ook die mannen leven voor de muziek, net zoals de bezoekers van donderdag.

De "retro" was toen baanbrekend, vernieuwend. Nu zijn het nummers waar we allemaal veel herinneringen aan hebben ! We zijn ook 20 jaar ouder hé. En binnenkort zijn we er ni meer, dus have fun, gedachten op 0 en ne keer goe feesten en een klapke doen!
UNDERGROUND WILL SURVIVE
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Re: 18.02.10 : Globe Reunie @ La Rocca

Bericht door Stanne »

Tja, mss word er idd te veel verwacht van de muziek. Het is gewoon bijna ni mogelijk om nog platen van toen boven te halen zonder da je denkt "ken ik en hebbek al (te) veel gehoord".
Toen was alles nog onbekend.
Maar ik zit er ni mee in om op My name is Barbarella loos te gaan want dat gebeurde destijds in Globe ook.

Die reunies zijn ook belangrijk om te laten zien dat er nog een publiek is voor zo'n dingen.
Dat word zeker ook geaprecieerd door de DJ,s, da hoorde/merkte gewoon aan hun relaxte houding + babbels int volk. Ze staan tussen volk van hun leeftijd dat weet waarover ze spreken want velen hebben het allemaal mee gemaakt. En tis op die manier dat feestjes ook goed kunnen worden. Als ge nu de Dj's in hun ivoren torentjes beziet...... :silent:
Ik denk ook niet dat er veel volk onder de 30j binnen zat? Degene die het wel waren zijn bewust gekomen en ni toevallig.
Maar vooral veel bekende gezichten en de sfeer was "vanouds" :mrgreen:
Dat donker Globe sfeertje hebben ze ook wa gecreerd met da smoke masjien. Volledig retro :mrgreen:
1 ding is zeker: wij zijn nog altijd het partyvolk en ni de jeugd :cheers:

P.S mijn namiddagske opt werk was ni echt productief.

Op naar Carat reunie.

Jones zen set: http://soundcloud.com/frankyjones/frank ... a-rocca-be" onclick="window.open(this.href);return false;
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Elite Club Owner
Berichten: 1208
Lid geworden op: 05 jun 2005, 15:43

Re: 18.02.10 : Globe Reunie @ La Rocca

Bericht door back to the 90's »

Da faithless opgesmeten werd snap ik ook ni echt,ma waarom zou er geen circus bells ofzo gedraaid mogen worden.
In den tijd werd daar ook loos op gedaan,waarom zou da nu nimeer kunnen dan.
Af en toe is een bekende kan toch geen kwaad,zolang het maar gen kermis is ;)

En om op uw vraag te antwoorden,nee ben nooit in Globe geweest vroeger.
net iets te jong :P
Nothing is what is seems to be
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 05 dec 2008, 00:03

Re: 18.02.10 : Globe Reunie @ La Rocca

Bericht door ©®TM »

bonny schreef::cyclopsani: Serieus tripke gisteren, beetje vaag vandaag :mrgreen:
Twas in orde :cheers:
ja ge waart precies in form :P :mrgreen:
Elite Club Owner
Berichten: 1245
Lid geworden op: 24 apr 2007, 18:18
Locatie: ANTWERPen

Re: 18.02.10 : Globe Reunie @ La Rocca

Bericht door StevenR_73 »

ThaMan schreef:
djginod schreef:"Have a Nice Day".....
The World - Have A Nice Day

Ik ben zowiezo geen voorstander van die reunion party's, slagen meestal op niks anno de 21ste eeuw. Wie krijgt het nu in godsnaam in zijn kop om "Faithless" te gaan draaien op een Globe Reunie. Voor mij was Globe "Obscuur", "Duister" en vooral baanbrekend door het gebruik van een overdaad aan tracks die niet zo gekend waren bij het grote publiek.
Ik zou mij weer grandioos geïrriteerd hebben bij het opleggen van een zoveelste "House Of God" terwijl er 1000'en betere underground retro tracks zijn, die wel gespeeld werden anno 1992 @ Globe

amen! (behalve da laatste zinneke) ;) volgens mij kunnen ze ni meer zoals vroeger 'gaan' , de spirit/vibe is er uit (dj's en volk, daarom dat safe(r) spelen meer werkt, my thoughts...)

vb; hoe heftig, duister en geflipt het er vroeger aan toeging in de Globe, dat krijg je gewoon niet terug in La Rocca, Café D'Anvers, de Copa of wherever anno 2010
Respected Member
Berichten: 1506
Lid geworden op: 22 aug 2008, 00:03
Favoriete Clubs: Carat, Illusion, Extreme

Locatie: Westerlo

Re: 18.02.10 : Globe Reunie @ La Rocca

Bericht door Lestat »

StevenR_73 schreef:
vb; hoe heftig, duister en geflipt het er vroeger aan toeging in de Globe, dat krijg je gewoon niet terug in La Rocca, Café D'Anvers, de Copa of wherever anno 2010
ik was er wel niet, dus kan er ook niet echt over oordelen, maar gezond verstand zegt me dat dit helemaal de waarheid is. Zoals t vroeger was, zal t nooit meer worden, er zijn teveel maar-en in t spel (nadeel van ouder worden :mrgreen: )
Anderzijds, t is zoals Stanne zegt, de reunies zijn een geweldig initiatief omdat ze aantonen dat er een publiek voor is, respect voor de organisatoren ervan ;)
Lc - where the past is our pride and the present is denied :mrgreen:
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Re: 18.02.10 : Globe Reunie @ La Rocca

Bericht door quincy »

I agree .. tijden van vroeger breng je niet meer terug, maar toch, gelukkig dat er nog dergelijke feesten georganiseerd worden of het zou maar een trieste boel worden met al die bagger van tegenwoordig.

Het is hier al vermeld geweest, Kings club ... daar zou zoiets nog perfect passen 8)
Elite Club Member
Berichten: 387
Lid geworden op: 03 jan 2007, 20:20

Re: 18.02.10 : Globe Reunie @ La Rocca

Bericht door varth »

dat vind ik toch wat bij de haren getrokken Quincy. Er komt nog veel goede muziek uit, maar je moet zoeken en/of er willen voor openstaan. Ik volg de "clubmuziek" in België al lang niet meer wegens niet mijn ding meer. Maar ben naar andere dingen beginnen luisteren. Ik kan zeggen dat er dit jaar misschien 1 weekend is geweest waar ik echt niets interessant vond om naartoe te gaan. De volgende maanden zit ik zelfs met een luxeprobleem... Een goede retro soirée zo nu en dan is zeker plezant om te doen, maar meer zeker niet. En het gaat er misschien in het algemeen niet meer zo duister of geflipt aan toe als 20 jaar geleden, maar tijden veranderen. En dan nog, als je op de juiste feesten terecht komt, dan kom je nog wel taferelen tegen. Maar die ga je niet in de doorsnee Belgische club vinden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten