C L U B X.

Het forum van Club X in Wuustwezel
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Bericht door Stanne »

Progrezz schreef:Vanaf wuustwezel gezien:

Drankhal, benzinepomp, CLUB X, shoarma Frontiere, paar huisjes, studio's van Radio saffier, contrast en later C-Dance, daarnaast Cartouche dat later weer the-site werd en nu dicht is sinds november 07.

Club X zie je net niet op de foto, is nu een electriciteitszaak, je herkent het niet meer want de hele voorkant is nu van glas.
Thx, nu ben ik zeker: totaal verdwenen daar.
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Elite Club Owner
Berichten: 1091
Lid geworden op: 26 jul 2006, 13:38
Locatie: Gent !!!

Bericht door dj_neo »

poehaaaaa schreef:en kijk eens hier, dat we dit nog mogen aanschouwen

één vrolijke, happy bende weer

Club X live in actie
zo spijtig dat er toen nog geen digitale camera's bestonden, het zou nogal een collectie dierentuinbeesten zijn

http://www.youtube.com/watch?v=uuYlFp2Lhyo
Kent er iemand de naam van de eerste plaat (met die sample van Nightmare on Elm Street).
Armin van Buuren: "Trance expresses a universal feeling, a feeling of warmth and freedom. That’s why people lift their hands while dancing. For some reason the Netherlands have some artists who express that feeling, but actually it’s the Belgians who deserve all the credit. You guys smoothed the path for us years ago."
Newbie
Berichten: 36
Lid geworden op: 08 aug 2007, 18:18

Bericht door Leroy »

HolyNoise - the nightmare (hardcoremix)
Let's cherish the past
Elite Club Owner
Berichten: 1091
Lid geworden op: 26 jul 2006, 13:38
Locatie: Gent !!!

Bericht door dj_neo »

Ik had het al gevonden. Het was een plaat van Paul Estak: http://nl.youtube.com/watch?v=zUikTmoVCmE
Armin van Buuren: "Trance expresses a universal feeling, a feeling of warmth and freedom. That’s why people lift their hands while dancing. For some reason the Netherlands have some artists who express that feeling, but actually it’s the Belgians who deserve all the credit. You guys smoothed the path for us years ago."
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Bericht door Stanne »

Omdat ik onlangs in de buurt was dacht ik er aan: er was in Raamsdonkveer (Holland) een disco waar veel Nederlanders naartoe gingen als Club X sloot. Zou daar ook een zootje geweest zijn. We hebben ooit is overwogen een keer mee te rijden maar tis er ni van gekomen. Iemand die weet wat ik bedoel ?
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Bericht door Trab »

dj_neo schreef:Ik had het al gevonden. Het was een plaat van Paul Estak: http://nl.youtube.com/watch?v=zUikTmoVCmE
Zalig, door deze link heb ik de ganse thunderdome 4 cd op youtube gevonden. Den enigste hardcore cd dat ik ooit heb gehad :P Staan nog een paar vette plaatjes op.
Newbie
Berichten: 43
Lid geworden op: 24 apr 2007, 04:00

Bericht door SpAcErR »

poehaaaaa schreef:en kijk eens hier, dat we dit nog mogen aanschouwen

één vrolijke, happy bende weer

Club X live in actie
zo spijtig dat er toen nog geen digitale camera's bestonden, het zou nogal een collectie dierentuinbeesten zijn

http://www.youtube.com/watch?v=uuYlFp2Lhyo
Hehe, damn,

zie ik mezelf nog terug in 't filmke... :D
Moderator
Berichten: 975
Lid geworden op: 08 sep 2004, 14:20
Locatie: Turnhout

Re: C L U B X.

Bericht door poehaaaaa »

kleine flashback naar het zotste kot:
:bounce: :bounce:
UNDERGROUND WILL SURVIVE
Moderator
Berichten: 975
Lid geworden op: 08 sep 2004, 14:20
Locatie: Turnhout

Re: C L U B X.

Bericht door poehaaaaa »

toen de nummers nog echt VET waren :mrgreen: :bounce:

is trouwens een productie van DJ YVes en .....jawel... Tiesto !!!


UNDERGROUND WILL SURVIVE
Moderator
Berichten: 975
Lid geworden op: 08 sep 2004, 14:20
Locatie: Turnhout

Re: C L U B X.

Bericht door poehaaaaa »

Club-X, één van de oudste party organisaties heeft een rijke geschiedenis. Wie kent hem niet die karakteristieke groene X. Op een autobumper, een lantaarnpaal of de platentas van een dj.

Eind jaren tachtig begin jaren negentig is de groene X ontstaan uit de illegale piraten zender Channel X.

Met krachtige illegale zenders was Channel X, dat 24-uur per dag stevige house draaide zowel in Nederland, België en zelfs in het noorden van Frankrijk, te ontvangen.

Door de populariteit van Channel X werden als snel veel feesten ‘on tour’ gegeven in zowel Belgische als Nederlandse clubs waarbij o.a dj’s als Dj Yves, en, de toen nog onbekende, Tiësto achter de draaitafels stonden.

Een eigen club kon toen niet uitblijven en ‘The Mega House Fortress Club-X’ opende zijn deuren. De club, waar uitsluitend de hardere dansstijlen werden gedraaid, trok elk weekend duizenden jongeren die niet alleen uit België, Brabant, Zeeland en Limburg toestroomden, maar ook uit de Randstad en zelfs uit Frankrijk en Duitsland.

Club-X groeide zo uit tot één van de grootste clubs in de Benelux. Op 8 januari 1995 kwam er een kink in de kabel toen de Belgische politie tijdens één van haar grootscheepse ‘razzia’s’ die zij in clubs hield, een kleine hoeveelheid drugs vond. De burgemeester van Wuustwezel besloot hierop Club-X 4 maanden dicht te gooien waarna de organisatie uitweek naar de 15 km verderop gelegen discotheek Qu, die al snel werd omgedoopt tot ‘Clubje X’.

Op 19 mei 1995 ging Club-X weer open en werd er naast het uitbrengen van de Club-X verzamelcd’s ook een uitstapje gemaakt naar grootschalige feesten.

Zo organiseerde Club X in 1996 en 1997 samen met ID&T Thunderdome feesten in het Sportpaleis in Antwerpen.

Na het vertrek van Dj Yves als resident namen DJ Rob & MC Joe het stokje van hem over. Naast de residents, waaronder ook o.a. MCT, Francois, Lady-X en Kristof, draaiden er ook vaste gastdj’s in Club-X. Zo waren o.a. Charly Lownoise & Mental Theo, Rotterdam Terror Corps, de Marshall Masters, Paul Elstak, Gizmo, Panic, Neophyte en natuurlijk Darkraver met zijn beruchte Birthday party’s, regelmatig van de partij. Tussendoor scoorde Club-X zowel in België als in Nederland ook nog eens een hit met ‘The Sequel’ en werden er later ook nog eens TMF-programma’s opgenomen met als verslaggevers niemand minder dan Yves en Darkraver. Kortom, Club-X was booming!

Veel bezoekers denken nog wel eens aan die goeie oude tijd in Club-X. Hoe je in de zomer bezweet van het ‘hakkûh’ een Raket ijsje at op de binnenplaats, hoe ‘buitenwipper’ Rudy en zijn mannen rondliepen met enorme zaklampen en hoe de Nederlanders elk weekend op het linker balkon gingen staan en de Belgen aan de overkant...

Club-X is en blijft mijn kindje. Het was de eerste club die ik mede-opgericht heb en waar ik als resident ging draaien. Elke zaterdag was het volle bak en moest ik tientallen handtekeningen uitdelen voordat ik bij de bar was. Wat me het meest is bijgebleven, is het familiegevoel dat er in de club hing. Dat gevoel heb ik daarna nooit meer in een club ervaren.” DJ Yves, resident van 1993 – 1996.

Club-X was inderdaad één grote familie met veel respect voor elkaar. Qua muziek was het altijd een opbouw naar flink stampen. En de bass was echt legendarisch! Voor de bezoekers was het ieder weekend een verassing welke bekende DJ weer eens langs fietste, want met een aantal bekende namen hadden we een soort afspraak van, ‘als je tijd hebt kom dan gezellig langs’. Het gekste wat ik heb meegemaakt was een gigantisch taartengevecht op mijn Birthday Party. Een half jaar later kon je nog de slagroom van de muren afschrapen hahaha!” DJ Rob, resident van 1996 – 2000.

“Wat ons vooral is bijgebleven, is de saamhorigheid die er elk weekend tussen de Belgen, Nederlanders en zelfs verdwaalde Duitsers was. Los daarvan herinneren we ons als de dag van vandaag de klanten die bij de trap stonden te wachten tot de bovenverdieping open ging en de dametjes van de toiletten, Annie en Mia, die de klanten als hun kinderen zagen. Zelfs nu, in 2006, worden we – als we zelf op stap zijn – nog herkend als medewerkers van Club-X toen. We zouden willen dat er nog steeds een dergelijke gelegenheid bestond om zaterdags op stap te gaan!’’ Bo & Jolanda, oud-medewerkers.

“Club-X was mijn stamkroeg. Ik ging vaak na het draaien gelijk door naar ‘X’ maar ook andersom, ging ik eerst naar ‘X’ en daarna nog ergens draaien. Ik heb er zelf ook heel veel gedraaid, soms gingen Dj Yves en ik battle’n, was altijd lachen. De sfeer in de club was gewoon altijd goed, er kwamen leuke mensen en hééél veel bekenden. Ik vergeet nooit meer dat de eigenaar op een avond zei, ‘loop eens ff mee’ en me toen een Sinterklaaspak gaf. Stond ik even later met staf en al te draaien haha. En die keer dat ze op mijn verjaardagsfeest een striptease hadden gehuurd een hele dikke negerin die over me heen wreef enzo. Ja, ik heb in ‘X’ een paar hele goede jaartjes gehad.” DJ Darkraver, ‘stamdj’.

Na een jarenlange juridische strijd met de gemeente, moesten Club X er op 1 mei 2000 noodgedwongen het bijltje erbij neer gooien. De legende was geboren. Nou ja, eigenlijk gebeurde dat eerder al, op 11 december 1993 om precies te zijn, bij de opening van Club-X.
UNDERGROUND WILL SURVIVE
Newbie
Berichten: 36
Lid geworden op: 08 aug 2007, 18:18

Re: C L U B X.

Bericht door Leroy »

Hey Bart,

Het is alweer een jaar of 6 geleden dat wij 1 van eerst waren hier op dit forum.
Ik vind het een beetje een onoverzichtelijk zooitje geworden. dat is wel jammer natuurlijk.
Ach ja, iedereen doet z'n best. Ik heb momenteel effe geen spannend verhaal..
Ik ga alles nog eens terug lezen, misschien wekt het iets op, haha..

Grts Roy.
Let's cherish the past
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast