Eric B

Het forum van legendarische Belgische DJ's
Newbie
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 mar 2007, 00:24
Locatie: eeklo

Re:

Bericht door Gunther »

ik ging vroeger naar la rocca 93-96 op zaterdag en ik vond erik b zijn mixen niet altijdt zuiver

maar had van die zaterdagen dat hij echt zeer goed draaide en het volk

zo zot maakte . chappeau eric voor die goeie oude tijd van in la rocca

onlangs nog eens naar de sound of b geweest en hij heeft daar een zeeeer goeie set gedraaidt

:P :cheers:
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Re: Eric B

Bericht door djginod »

Ik heb vaak het meeste plezier gehad op feesten, of ik vind vaak de muziek op tapes het beste, waarin er soms een beetje scheef gemixed word.... maar de platenkeuze, DAT is nog steeds het belangrijkste !
Newbie
Berichten: 31
Lid geworden op: 22 sep 2008, 22:15
Locatie: Lier

Re: Eric B

Bericht door ABsounds »

Voor ons was Eric B. destijds bijna Heilig verklaard....
We zijn hem ongeveer blijven volgende tot +/-1994, daarna werd het iets te mellow-groovy....maar dat kan ook misschien veel te maken hebben met de situatie/problemen Larocca omtrend drugs etc......ik denk dat alles toen minder extreem moest worden na de beruchte house-razzia's.
Kortom de periode daarvoor kon Eric B. met zijn platenkeuze een enorme magische sfeer creëren die de boccaccio en Larocca succesvol heben gemaakt,
De muziek, platen, Dj Eric waren toen zo goed en uniek dat wij nooit stil stonden bij het mixen......
In new beat boccaccio en begin Larocca, eveneens anderer zaken was het beat-mixen helemaal niet belangrijk, en zelf nu vind ik dat bijzaak, uiteindelijk zijn de platenkeuze en sfeer het belangrijkste,
Jammergenoeg zijn Eric laatste jaren in Larocca minder succesvol, misschien ook door de toemalige opkomst van Zillion, maar hij blijft voor ons de legendary Dj aller tijden, gewoon zijn sfeer en platenkeuze was uniek,
Netzoals Phiphi en Marco....zij konden wel bangelijk mixen wat wel meegenomen was, maar dit was dan weer een periode later en zij brachten dan weer een hele andere sfeer op larocca sunday's en extreme,
Newbie
Berichten: 31
Lid geworden op: 22 sep 2008, 22:15
Locatie: Lier

Re: Eric B

Bericht door ABsounds »

Voor jongere mensen is het misschien moeilijk te snappen, een Dj's die niet goed kan mixen of helemaal niet aan beat-mixen doet, maar enkel goeie muziek.....
Hierom ging wij vroeger hele uren en dagen aan een stuk uit.....
Gewoon basic bangelijke muziek, Goeie geluidsinstallatie, donkere sfeer met de juiste donkere sfeer belichting.......zonder alle gemaakt high tech Tiëso toestanden.......
Alles was puur en niet op voorhand commersieël bedacht, dat was volgens mij het ganse succes van hele Belgische house (bocca/rocca/globo/extreme) scene,
Na 1994 is alles te gemaakt geworden, en was de ganse leute eraf voor mij,
De XTC is een ander zaak, toen kon alles, is dit nu goed of slecht laat ik erbuiten omdat ik daar nooit aan heb meegedaan, maar de periode 1990 - 1994 was voor mij uniek in mijn 20 jaar uitgaan,
Boccaccio destelbergen for ever and ever....Boxxaxxio Halen Sucks.......
Newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 okt 2008, 19:05

Re: Eric B

Bericht door kristofvdh »

Aan al diegenen die DJ Eric B geen goede of belangrijke dj vinden/vonden: ofwel was je er niet bij in de periode voor 1996, ofwel heb je last van geheugenverlies. DJ Eric B werd door iedereen unaniem als de beste dj beschouwd. In de platenwinkels sprak men van de typische "Eric van La Rocca" plaatjes die bijgevolg iedereen wou hebben... Als je volk wou op je feestje diende je ofwel Eric of Phiphi te boeken. Geen La Rocca zonder Eric. Niemand heeft ooit zoveel uren in La Rocca gedraaid als Eric, zelfs Marko niet. Marko draaide trouwens zijn eigen platen, maar scoren deed hij toch altijd met Eric zijn platen... Zelfs op de meeste zon- en feestdagen rond 94 en 95 was het Marko die opwarmde voor Eric en niet andersom. Dat vergeet men wel eens, nu Marko de nieuwe oppergod is. Eric is trouwens technisch wel ok, maar daar was het tijdens zijn sets niet om te doen. De mixen van Olivier Pieters in de Bocca waren trouwens technisch nog slechter als die van Eric.
Club Owner
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 apr 2008, 18:41

Re: Eric B

Bericht door rizzo> »

For the record: de mix die wereldberoemd is in België: Plastikman - Freek / Miro - Spaceman werd geïntroduceerd door Eric B en niet door Marko die hem op z'n naam heeft mogen schrijven in de annalen van de Belgische clubgeschiedenis.

'k Treedt je bij wanneer er hier gesteld word dat Eric een grote meneer was. 'k Zeg "was" omdat hij inderdaad sinds '96 wat meer op de achtergrond is geraakt. Marko vond ik trouwens ook zeer goed maar tot in '97.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten