Extreme Re-Opening - The true legend continues

Het nieuws forum van Legendary Clubs
Club Owner
Berichten: 683
Lid geworden op: 26 feb 2005, 21:22
Locatie: Lokeren

Re: Extreme Re-Opening - The true legend continues

Bericht door cherryman »

ThaMan schreef:
kruss schreef:Nu nog Carat, Balmoral, Boccaccio, White House en Globe
En toch blijf ik erbij dat ge de sfeer van vroeger nooit terug krijgt...
Vroeger kon alles, de prijzen waren stukken beter, House was iets dat aan het groeien was, je stond er niet bij stil dat je mee geschiedenis aan het schrijven was, wie er draaide speelde allemaal gene rol dat hoorde je achteraf dan wel weer, tapekes waren goud waard die je na 2x spelen van buiten kende, de mysterie voor je binnen ging, de muziek was toen nieuw, de rit naar de club waar je al de hele dag op zat te popelen etc... etc...
Nu is het allemaal 1ne opgekropte boel en het kan lukken en leuk zijn voor een paar weken, mnden en dan is de fun er weer af mede we al een geruime tijd veel te hard verwend zijn geweest qua dj's/party's.
Goh iedereen heeft wel zijn decennia's denk ik.

Iedereen zegt Cherry Moon 92-95 was onevenaarbaar, nuwel ik vond 2000-2003 ook supersfeer die je nergens anders terugvond. Mijn broer denkt over beide periode haast hetzelfde met een lichte voorkeur voor de eerste. Als ik nu naar Cherry ga amuseer ik me ook helemaal anders dan vroeger, dat zijn gewoon de tijden en de sfeer die er toen was en het volk dat je toen allemaal kende. Waarover jij spreekt daar herken ik mezelf wel in in 'mijn' periode, dus ik denk dat elke jonge man/vrouw zo wel zijn periode heeft.

Sommige tijden komen inderdaad niet meer terug, maar zoals Quincy zegt waarom de mensen de dag vandaag Extreme en Cherrymoon weerhouden?
Ik kan je wel vinden in je standpunt, doch ben ik het er niet helemaal mee eens.
Je kiest er zelf voor hoeveel keer je gaat natuurlijk. Cherry Moon doe ik bijvoorbeeld alleen wanneer ik echt zin heb en er iets deftig te doen is, niet elke week. Dit zal bij Extreme niet anders zijn veronderstel ik.

Als ik niet in Italië zit dan, zal ik waarschijnlijk wel te vinden zijn op Class-X, dan is de hype en de drukte van de opening hopelijk al een beetje achter de rug. :)
Nog heftig op zoek naar Cherry Tapes periode 1991-1992 !!!
Afbeelding
Newbie
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 jun 2007, 09:38
Locatie: Balen

Re: Extreme Re-Opening - The true legend continues

Bericht door BuNn »

Ik vind dat ze een uitstekende ligging hebben gekozen nu.
Je kan erna nog gaan afteren @ Le Dimanche waar het toch ook altijd patat is. ;)

Goed bezig mannen.

Serge
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Re: Extreme Re-Opening - The true legend continues

Bericht door Sunreezer »

Gaan het elke week bepaalde parties zijn of ook gewoon resident nights? Want het valt me op dat je bijna in geen enkele club nog een gewone resident night hebt.
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Re: Extreme Re-Opening - The true legend continues

Bericht door quincy »

We hebben 5 residents en elke zaterdag draaien 1 tot 2 residents + guests.

De 5 residents zijnde Phi Phi, Franky Jones, Tofke, Cosmo en Soulphonic weten perfect waar de Extreme sound voor staat dus mag je elke week wel dezelfde sound verwachten zoals dat vroeger in een club het geval was. De keuze om met 5 residents te werken is omdat de mensen graag variatie willen zien en ipv elke week met 10 guests te werken opteren we voor een vaste kern + 1 guest zodat er zelden meer dan 3 namen op één avond op het programma staan.
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Re: Extreme Re-Opening - The true legend continues

Bericht door Sunreezer »

Ok ideaal dus ;)
Respected Member
Berichten: 1506
Lid geworden op: 22 aug 2008, 00:03
Favoriete Clubs: Carat, Illusion, Extreme

Locatie: Westerlo

Re: Extreme Re-Opening - The true legend continues

Bericht door Lestat »

ThaMan schreef: En toch blijf ik erbij dat ge de sfeer van vroeger nooit terug krijgt...
Vroeger kon alles, de prijzen waren stukken beter, House was iets dat aan het groeien was, je stond er niet bij stil dat je mee geschiedenis aan het schrijven was, wie er draaide speelde allemaal gene rol dat hoorde je achteraf dan wel weer, tapekes waren goud waard die je na 2x spelen van buiten kende, de mysterie voor je binnen ging, de muziek was toen nieuw, de rit naar de club waar je al de hele dag op zat te popelen etc... etc...
Nu is het allemaal 1ne opgekropte boel en het kan lukken en leuk zijn voor een paar weken, mnden en dan is de fun er weer af mede we al een geruime tijd veel te hard verwend zijn geweest qua dj's/party's.
Amen ;) Dit is nu eens exact hoe het was se, en hoe het nu is - in enkele zinnen samengevat maar ik kan me er volledig in vinden, dit is ook zoals ik t ervaren heb ;)
Lc - where the past is our pride and the present is denied :mrgreen:
Dim
Club Member
Berichten: 148
Lid geworden op: 18 aug 2008, 12:24

Re: Extreme Re-Opening - The true legend continues

Bericht door Dim »

quincy schreef:We hebben 5 residents en elke zaterdag draaien 1 tot 2 residents + guests.

De 5 residents zijnde Phi Phi, Franky Jones, Tofke, Cosmo en Soulphonic weten perfect waar de Extreme sound voor staat dus mag je elke week wel dezelfde sound verwachten zoals dat vroeger in een club het geval was. De keuze om met 5 residents te werken is omdat de mensen graag variatie willen zien en ipv elke week met 10 guests te werken opteren we voor een vaste kern + 1 guest zodat er zelden meer dan 3 namen op één avond op het programma staan.
Quincy, weet nu niet dat ge't op mijne post bedoelde, maar met sound bedoel ik wel de technische kant van het verhaal...'het gedreun, tha beats'... dat jullie de extreme 'sound' perfect kennen en kunnen brengen daar twijfel ik niet aan, maar gaat dat kot dezelfde acoustiek geven (nog never geweest so en je sprak daar over nieuwe installatie etc)... DAAR ben ik benieuwd naar of jullie die uitdaging aangaan... (wellicht maakt het voor velen gene zak uit, maar voor de liefhebbers... :bounce: )... of ligt hier geen focus op?
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Re: Extreme Re-Opening - The true legend continues

Bericht door Stanne »

Lestat schreef:
ThaMan schreef: En toch blijf ik erbij dat ge de sfeer van vroeger nooit terug krijgt...
Vroeger kon alles, de prijzen waren stukken beter, House was iets dat aan het groeien was, je stond er niet bij stil dat je mee geschiedenis aan het schrijven was, wie er draaide speelde allemaal gene rol dat hoorde je achteraf dan wel weer, tapekes waren goud waard die je na 2x spelen van buiten kende, de mysterie voor je binnen ging, de muziek was toen nieuw, de rit naar de club waar je al de hele dag op zat te popelen etc... etc...
Nu is het allemaal 1ne opgekropte boel en het kan lukken en leuk zijn voor een paar weken, mnden en dan is de fun er weer af mede we al een geruime tijd veel te hard verwend zijn geweest qua dj's/party's.
Amen ;) Dit is nu eens exact hoe het was se, en hoe het nu is - in enkele zinnen samengevat maar ik kan me er volledig in vinden, dit is ook zoals ik t ervaren heb ;)
Och, welle zijn gewoon ouw zakken (tschijnt) ;)
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Respected Member
Berichten: 1506
Lid geworden op: 22 aug 2008, 00:03
Favoriete Clubs: Carat, Illusion, Extreme

Locatie: Westerlo

Re: Extreme Re-Opening - The true legend continues

Bericht door Lestat »

Stanne schreef: Och, welle zijn gewoon ouw zakken (tschijnt) ;)
waarheid als een Afbeelding :lol:
Lc - where the past is our pride and the present is denied :mrgreen:
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Re: Extreme Re-Opening - The true legend continues

Bericht door quincy »

Nee was een reactie op Sunreezer zijn post.

White House gaat natuurlijk niet dezelfde accoustiek geven dan de Extreme in Affligem, kan ook moeilijk gezien de 2 totaal verschillende vormen van beide clubs. White House is een rechthoek met lagere plafonds, Extreme was een vierkant met een bovenverdieping.

Maar in Extreme was het geluid wel belangrijk en dat is voor ons nu ook het geval.
Daarom voorzien we ander geluid dan wat er nu aanwezig is. Vlgs Phi Phi (was daar enkele maanden geleden te gast) was het huidige geluid in de White House al best ok maar wij gaan voor beter ...
Club Member
Berichten: 231
Lid geworden op: 19 apr 2007, 23:50
Locatie: Borgerhout

Re: Extreme Re-Opening - The true legend continues

Bericht door Pakrac »

trancewave schreef:nadien kwam er een parenclub
Dekke... dan zat ik met mijne gedachtengang nog niet zo heel ver af... :pirat: :bounce: :albino:
"What the f*** you think you are doing?" -Madonna-
Gebruikersavatar
DCD
Elite Club Member
Berichten: 341
Lid geworden op: 20 jan 2007, 16:45

Re: Extreme Re-Opening - The true legend continues

Bericht door DCD »

quincy schreef:Nee was een reactie op Sunreezer zijn post.

White House gaat natuurlijk niet dezelfde accoustiek geven dan de Extreme in Affligem, kan ook moeilijk gezien de 2 totaal verschillende vormen van beide clubs. White House is een rechthoek met lagere plafonds, Extreme was een vierkant met een bovenverdieping.

Maar in Extreme was het geluid wel belangrijk en dat is voor ons nu ook het geval.
Daarom voorzien we ander geluid dan wat er nu aanwezig is. Vlgs Phi Phi (was daar enkele maanden geleden te gast) was het huidige geluid in de White House al best ok maar wij gaan voor beter ...
ja slecht is het geluid daar zeker nie, maar kan idd altijd beter :) laat jullie maar eens gaan zouk zeggen ;)
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Re: Extreme Re-Opening - The true legend continues

Bericht door ThaMan »

Qua sound kan je groeien, het kan nooit van de 1ste keer goed zijn.
Hangt enorm af van zeer veel factoren zoals hoeveel volk er gaat zijn, materiaal, media etc...
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Re: Extreme Re-Opening - The true legend continues

Bericht door Dr. Poppers »

ThaMan schreef:Qua sound kan je groeien, het kan nooit van de 1ste keer goed zijn.
Hangt enorm af van zeer veel factoren zoals hoeveel volk er gaat zijn, materiaal, media etc...
Klopt ergens ook wel. Simpele dingen (soms zelf à l' improviste, bv. doeken bijhangen of vlakke muren vermijden) kunnen al veel doen, ook wat bijsturen betreft. Maar tellen op de hoeveelheid volk dat er staat, zou je als clubeigenaar/ geluidstechnicus van een club in feite nooit mogen doen in mijn ogen.

De muzikale lijn vind ik zelf weloverwogen. In dat opzicht geloof ik wel dat het als geheel nog een kans maakt. Als de eerste maand op dat vlak goed zit, inclusief sfeer en dergelijke, dan zal dit wel via allerhande kanalen verspreid worden onder clubbers en geïnteresseerden. In dat opzicht heb ik er geen negatieve gevoelens bij. Ook al omdat velen ondertussen ook wel vertrouwd zijn met de stijl van Soul Phonic (en hun ongebreidelde enthousiasme en initiatief in de scene). In combinatie met de andere residents is het muzikale geluid alvast klaar gedefinieerd en dat missen veel clubs wel - maar dat is natuurlijk net hetgeen waaraan Quincy zich wel eens ergerde he.

En dit uiteraard allemaal los van wat de naam Extreme allemaal oproept. Want ik ben vrij zeker dat er interesse zal zijn van jongere generaties die niet vertrouwd zijn met die club maar ouder volk zal er natuurlijk gegarandeerd ook zijn. Ik deel wel de mening van Backtothe90s en anderen hier: dat oude gevoel krijg je nooit meer terug, maar ten eerste geloof ik niet dat dit Quincy's bedoeling is en ten tweede hoeft dat ook niet, in de zin van dat die lijn die Extreme uitzette en hedendaags vervolg krijgt in een sterk verandere scene.

En wat die ouwezakkerij betreft: tja, je bent tegenwoordig sneller bejaard, simpelweg omdat de maatschappij op zéér korte tijd ongelooflijk sterk veranderd is he. Al was 't maar omwille van de technologische vooruitgang die maar doorraast.

Dit wordt, denk ik, gewoon 'Extreme 2.0' of zo!
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Re: Extreme Re-Opening - The true legend continues

Bericht door quincy »

Normaal gezien staat tegen vanavond de nieuwe extreme website online, die kan je vinden op zowel www.club-extreme.be als www.extremeonmondays.be
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten