27.06.09 : Yoko Ono- Regi Sucks Cock @ Capiau Hall Melle

Hier bevinden zich alle gesloten topics
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Re: 27.06.09 : Yoko Ono- Regi Sucks Cock @ Capiau Hall Melle

Bericht door tomaz »

lemant schreef:the Glimmers, 2manydjs, en misschien binnenkort ook the Subs ... 't is een andere scene dan wat je hier op het forum ziet, maar ze gaan wel de wereld rond (en nog geen beetje).
.
Marco Bailey, Raoul, Filterheadz, Ortin Cam, Airwave, ... je zou er van versteld staan hoe dikwijls die in 't buitenland spelen.
Nieuwe rijzende sterren zijn Ramon Tapia, Dimitri Andreas en Peter Van Hoesen. Die draaien hier al een tijd mee maar zoals steeds moeten ze eerst in 't buitenland erkend worden eer ze hier wat aandacht krijgen van het grote publiek.
Elite Club Owner
Berichten: 1208
Lid geworden op: 05 jun 2005, 15:43

Re: 27.06.09 : Yoko Ono- Regi Sucks Cock @ Capiau Hall Melle

Bericht door back to the 90's »

lemant schreef:
AcidPixie schreef:Met heel jullie discussie hier, houden jullie dit topic en dus ook het feestje anders wel goed in de belangstelling.
Thomas de Soete heeft het er deze morgen zelfs over gehad op STUBRU met de vraag wat al die affiches in het Gentse betekenen.
Was da deze morgen?
Heb da ook gehoord.
Nothing is what is seems to be
Club Member
Berichten: 249
Lid geworden op: 29 sep 2008, 22:02
Locatie: Gent

Re: 27.06.09 : Yoko Ono- Regi Sucks Cock @ Capiau Hall Melle

Bericht door AcidPixie »

lemant schreef:
AcidPixie schreef:Met heel jullie discussie hier, houden jullie dit topic en dus ook het feestje anders wel goed in de belangstelling.
Thomas de Soete heeft het er deze morgen zelfs over gehad op STUBRU met de vraag wat al die affiches in het Gentse betekenen.
Ah voila, qua publiciteit kan dat al tellen zou ik zo zeggen en dat door een dom zinneke op uwen flyer te zetten.
Step inside the Whirlwind of ACID motion!!
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Re: 27.06.09 : Yoko Ono- Regi Sucks Cock @ Capiau Hall Melle

Bericht door Dr. Poppers »

lemant schreef:'t Was trouwens Poppers als ik me niet vergis die zei dat ze in Duitsland bvb. quasi geen retro-feesten hebben.
Quasi, inderdaad. Ze bestaan maar dan nog worden termen als 'retro' of 'old school' er niet of nauwelijks voor gebruikt. Hier in Berlijn organiseert de oude garde wel eens zo'n partijtje (Dr. Motte et al.) - techno had hier in de periode vlak na de val ook wel een serieuze impact. Een reünie is dan meer het begrip dat men hanteert. Het publiek is dan eerder beperkt en bestaat hoofdzakelijk uit de oude garde. Een tijd terug was er wel een grotere themaparty in het Haus der Kulturen rond het jaar 1989 maar dat was dan ook met ondersteuning van de bredere culturele sector die erkent dat techno van belang was voor de samenkomst van jongeren van oost en west. Maar wie in de periode 1989-1993 in de Panorama Bar of Tresor zat (op hun oude locaties) zijn grotendeels muzikaal mee geëvolueerd. Let wel, de grote clubs hier trekken relatief weinig Berlijnse jongeren onder de 25 of zo - die zitten meer in trendy dingen of vooral hiphopketen. Ik heb de indruk dat daar een ander circuit voor bestaat dan Berghain/ Pano, Tresor, Watergate, WeekEnd, Rechenzentrum, Bar25 en de kleinere undergrounddingen...
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Elite Club Member
Berichten: 309
Lid geworden op: 12 jun 2006, 09:08
Locatie: Teknoville

Re: 27.06.09 : Yoko Ono- Regi Sucks Cock @ Capiau Hall Melle

Bericht door Scarface »

lemant schreef:
Scarface schreef: A) geen nieuwe dj's op de scene gekomen B)
the Glimmers, 2manydjs, en misschien binnenkort ook the Subs ... 't is een andere scene dan wat je hier op het forum ziet, maar ze gaan wel de wereld rond (en nog geen beetje).
Twee zwaluwen maken geen lente...

De Dewaele brothers zijn wel goed en mondiaal erg goed bezig, maar ze zijn een subgenre op zichzelf, een genre dat door een alternatieve scene wordt doodgeknuffeld, dan dat ze een exponent zijn van een nieuwe belgische stroming... en dat is jammer
DEPECHE MODE is NOT a BAND, DEPECHE MODE IS A RELIGION
Elite Club Member
Berichten: 309
Lid geworden op: 12 jun 2006, 09:08
Locatie: Teknoville

Re: 27.06.09 : Yoko Ono- Regi Sucks Cock @ Capiau Hall Melle

Bericht door Scarface »

tomaz schreef: Marco Bailey, Raoul, Filterheadz, Ortin Cam, Airwave, ... je zou er van versteld staan hoe dikwijls die in 't buitenland spelen.
Nieuwe rijzende sterren zijn Ramon Tapia, Dimitri Andreas en Peter Van Hoesen. Die draaien hier al een tijd mee maar zoals steeds moeten ze eerst in 't buitenland erkend worden eer ze hier wat aandacht krijgen van het grote publiek.

Op de eerste namen: die vertegenwoordigen toch geen duidelijke scene zoals de sound van Bonzai in de jaren '90 er één was.. of eerder R&S bijvoorbeeld...


Wat die tweede namen betreft: ik heb er nog nooit van gehoord, maar dat zal aan mij liggen... misschien moeten belgische clubs nog eens een retro of één of andere reunion organiseren, dan ga ik die dj's zeker leren kennen....


draai de discussie hoe je wil, je komt quasi altijd op hetzelfde uit, een verstomming (breed te begrijpen) van een scene, en stilstand betekend altijd achteruitgang...
DEPECHE MODE is NOT a BAND, DEPECHE MODE IS A RELIGION
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Re: 27.06.09 : Yoko Ono- Regi Sucks Cock @ Capiau Hall Melle

Bericht door Dr. Poppers »

Scarface schreef:dan dat ze een exponent zijn van een nieuwe belgische stroming... en dat is jammer
't Probleem vind 'k een beetje (van hieruit bekeken) dat er wat te weinig sprake is van een Belgische stroming. Ik wil zeker niet overdreven doemdenken, maar het klit niet zo goed samen en het mangelt wat op een aantal punten. (Als je me kan tegenspreken: graag!)
In Nederland heeft men onder impuls van een aantal mensen en initiatieven enkele jaren terug toch een mooie boom kunnen creëren in de (underground) scene die ook in het buitenland wordt opgemerkt en opgepikt: de mensen van Clone, Rush Hour, Delsin, etc, 3voor12, en ouwe rotten als 2001 And One, Steve Rachmad en Jochem Paap hebben gezorgd voor nu al bijna twee of drie golven van nieuw talent, van Joris Voorn, Shinedoe, Estroe, Bart Skills, Darko Esser, Benny Rodrigues, Kabale & Liebe en ga zo maar door. Natuurlijk is het overdreven om van 'unity' te spreken en dergelijke, maar het geeft toch te denken als undergroundclubs hier in Berlijn 'Nederland' als kwaliteitslabel beginnen zien zijn.
Laatst was het hier de 'Europese clubnacht' en voor België waren twee rockabilly bands geprogrammeerd, voor Nederland waren er twee of drie clubs met waanzinnig vette technoline-ups... Tja...
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Elite Club Member
Berichten: 309
Lid geworden op: 12 jun 2006, 09:08
Locatie: Teknoville

Re: 27.06.09 : Yoko Ono- Regi Sucks Cock @ Capiau Hall Melle

Bericht door Scarface »

Wat Belgsche scene betreft... misschien moeten we maar eens "door de woestijn gaan"

ik las vandaag nog dat er tussen 1983 en 1992 geen enkele Belgische groep op Torhout/Werchter geprogrammeerd stond.. Als je kijkt wat er vandaag van eigen bodem op het programma staat...

In 1989 was Belgie plots het centrum van de elektronische muziekwereld, alleen is daar weinig mee gebeurd... misschien zitten wij op elektronisch gebied in die zelfde tussenfase als de alternatieve scene in de periode '83-'92....Er is nog hoop met andere woorden

toch is het niet allemaal kommer en kwel; ik denk dat er met evenementen als 10 days off of I love Techno er nog feesten zijn die wel buiten de grenzen bekend zijn en de middelmaat overstijgen!
DEPECHE MODE is NOT a BAND, DEPECHE MODE IS A RELIGION
Elite Club Owner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 22 nov 2008, 21:24
Locatie: Gent

Re: 27.06.09 : Yoko Ono- Regi Sucks Cock @ Capiau Hall Melle

Bericht door emotionslover »

Scarface schreef:Wat Belgsche scene betreft... misschien moeten we maar eens "door de woestijn gaan"

ik las vandaag nog dat er tussen 1983 en 1992 geen enkele Belgische groep op Torhout/Werchter geprogrammeerd stond.. Als je kijkt wat er vandaag van eigen bodem op het programma staat...

In 1989 was Belgie plots het centrum van de elektronische muziekwereld, alleen is daar weinig mee gebeurd... misschien zitten wij op elektronisch gebied in die zelfde tussenfase als de alternatieve scene in de periode '83-'92....Er is nog hoop met andere woorden

toch is het niet allemaal kommer en kwel; ik denk dat er met evenementen als 10 days off of I love Techno er nog feesten zijn die wel buiten de grenzen bekend zijn en de middelmaat overstijgen!
milk inc. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

nee serieus!!!! ik gun het de regi en zijn schoon madam (zangeres vanharte!) en da meen ik!!!!!
I LOVED EMOTIONS @ CATACOMBES
Club Member
Berichten: 249
Lid geworden op: 29 sep 2008, 22:02
Locatie: Gent

Re: 27.06.09 : Yoko Ono- Regi Sucks Cock @ Capiau Hall Melle

Bericht door AcidPixie »

emotionslover schreef:
milk inc. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

nee serieus!!!! ik gun het de regi en zijn schoon madam (zangeres vanharte!) en da meen ik!!!!!
Zo schoon is die nu toch ook niet, alé dikke tetten ja, maar voor de rest toch weinig aan.
Step inside the Whirlwind of ACID motion!!
Elite Club Owner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 22 nov 2008, 21:24
Locatie: Gent

Re: 27.06.09 : Yoko Ono- Regi Sucks Cock @ Capiau Hall Melle

Bericht door emotionslover »

AcidPixie schreef:
emotionslover schreef:
milk inc. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

nee serieus!!!! ik gun het de regi en zijn schoon madam (zangeres vanharte!) en da meen ik!!!!!
Zo schoon is die nu toch ook niet, alé dikke tetten ja, maar voor de rest toch weinig aan.

pixie :tongue: :tongue: ik ben een vent é!!! en een tetteliefhebber!!!! hehe!!!!!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
I LOVED EMOTIONS @ CATACOMBES
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Re: 27.06.09 : Yoko Ono- Regi Sucks Cock @ Capiau Hall Melle

Bericht door Dr. Poppers »

Scarface schreef:Wat Belgsche scene betreft... misschien moeten we maar eens "door de woestijn gaan"

ik las vandaag nog dat er tussen 1983 en 1992 geen enkele Belgische groep op Torhout/Werchter geprogrammeerd stond.. Als je kijkt wat er vandaag van eigen bodem op het programma staat...

In 1989 was Belgie plots het centrum van de elektronische muziekwereld, alleen is daar weinig mee gebeurd... misschien zitten wij op elektronisch gebied in die zelfde tussenfase als de alternatieve scene in de periode '83-'92....Er is nog hoop met andere woorden

toch is het niet allemaal kommer en kwel; ik denk dat er met evenementen als 10 days off of I love Techno er nog feesten zijn die wel buiten de grenzen bekend zijn en de middelmaat overstijgen!
De vergelijking met rock/ alternatieve muziek gaat niet echt op vind ik. Het gaat namelijk om bands die groot zijn in Vlaanderen maar verder gaat dat niet. Een Tom Helsen, Daan, Sioen, Zornik, Absynth Minded, ... maken echt geen brokken buiten de Benelux, ondanks het feit dat ze er soms wel serieus gepromoot worden. Laatstgenoemde groep mocht een showcase spelen op Popkomm op kosten van de Vlaamse Gemeenschap en geen kat die er wakker van lag. Met dEUS, Arno en enkele anderen heb je wat uitzonderingen maar zelfs dat mag je niet overschatten hoor (in tegenstelling tot wat je wel eens leest in Humo). Piet Goddaer van Ozark Henry is er zelfs een poos redelijk gefrustreerd door geworden. Dat al die bands op TW staan, heeft louter met commerciële motieven te maken (alsof Live Nation zich een fuck aantrekt van muzikale kwaliteit - als het volk het wil, serveren ze 't). Anders is het bij de radiozenders die - geloof ik - die groepen wel pushen omdat ze er enigszins in geloven. En dat er dit jaar, net als op vorige editie op 10daysoff, zoveel Belgische namen op de affiche prijken heeft mijns inziens louter te maken met het feit dat ze daar bij 5voor12 serieus met de poepers zitten om het financiële plaatje te doen kloppen op 't eind. Als dat dit jaar niet lukt, kunnen ze wel het verlies van Fortis als grote sponsor niet meer inroepen als excuus. Feit is dat 5voor12 weet dat ze minder kosten hebben aan Belgische namen en dan durven ze nog te sjacheren ook - jonge gasten onderbetalen met als argument: "maar dan heb je toch op 10daysoff gespeeld, da's toch een referentie"! Ik ken zelfs een internationaal goed boerende Belgische deejay die al jaren bezig is en die ze maar de helft van z'n gewone fee wilden betalen met het lef dat zinnetje nog te gebruiken en dat heeft jaren geduurd. Langs de andere kant pakken ze 't naar het publiek wel zo in dat ze die minder gekende lui een kans geven en eerlijk is eerlijk: daar is natuurlijk ook wat van aan. En als ze 't goed deden op 't festival mogen ze dan waarschijnlijk nog 'ns terugkomen in hun Petrol. Maar in 's vredesnaam, betaal ze dan ook naar behoren. Helaas hebben ze al te dikwijls hun broek gescheurd en dat is ook geen geheim eh. 't Is allemaal zo simpel niet hehe.
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Re: 27.06.09 : Yoko Ono- Regi Sucks Cock @ Capiau Hall Melle

Bericht door Dr. Poppers »

emotionslover schreef:ik ben een vent é!!! en een tetteliefhebber!!!! hehe!!!!!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Is dat dan noodzakelijkerwijs hetzelfde? Nu ja ieder diertje zijn pleziertje en iedere dokter zijn fetisj... :mrgreen:
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Re: 27.06.09 : Yoko Ono- Regi Sucks Cock @ Capiau Hall Melle

Bericht door quincy »

Toch ergens normaal dat wij Belgen zoveel mogelijk proberen terug te kijken naar vroeger, onze scene in de jaren 90 (dito muziek) is anno 2009 met niets te vergelijken. Zelf de beste clubs in Duitsland, UK en Ibiza stellen wat mij betreft weinig voor tegen wat ik vroeger gezien, gehoord en meegemaakt heb. En dan heb ik zelf nog niet het Bocca/Balmoral tijdperk meegemaakt wegens te jong.

Dus waarom zouden we dat allemaal overboord gooien?
Daarvoor heeft de hedendaagse scene naar mijn mening veel te weinig inhoud.
Elite Club Member
Berichten: 309
Lid geworden op: 12 jun 2006, 09:08
Locatie: Teknoville

Re: 27.06.09 : Yoko Ono- Regi Sucks Cock @ Capiau Hall Melle

Bericht door Scarface »

waarom is er te weinig inhoud denk je? omdat het elke week wel ergens ne retro of een reunion is om volk te lokken, omdat uw clubs dood zijn en die nog leven hebben geen eigen sound meer zoals dat vroeger wel het geval was....

Daarbij komt dan de verandering van tijden... "house" is niet nieuw maar, housediscotheken evenmin, drugs nog minder, een afterclub hebben we allemaal al gezien, etc etc... het is niet zo evident om nu een nieuwe stroming boven te toveren
DEPECHE MODE is NOT a BAND, DEPECHE MODE IS A RELIGION
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten