Welke job doen jullie ?

Werk en vrije tijd
Elite Club Owner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 22 nov 2008, 21:24
Locatie: Gent

Re: Welke job doen jullie ?

Bericht door emotionslover »

Stanne schreef:Je kan het ook zo bezien: in al de tijd die je niet werkend doorbrengt doe je geld op.

daar is zeker iets van aan...... zwijg er mij van!!! als ik de zaterdag eens nie ga werken en met mijn madam opstap === centjes dada!!!!
I LOVED EMOTIONS @ CATACOMBES
Respected Member
Berichten: 1506
Lid geworden op: 22 aug 2008, 00:03
Favoriete Clubs: Carat, Illusion, Extreme

Locatie: Westerlo

Re: Welke job doen jullie ?

Bericht door Lestat »

emotionslover schreef:
Stanne schreef:Je kan het ook zo bezien: in al de tijd die je niet werkend doorbrengt doe je geld op.

daar is zeker iets van aan...... zwijg er mij van!!! als ik de zaterdag eens nie ga werken en met mijn madam opstap === centjes dada!!!!
Nog erger = je madam alleen met je centjes laten op stap gaan :mrgreen:
Lc - where the past is our pride and the present is denied :mrgreen:
Club Owner
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 apr 2008, 18:41

Re: Welke job doen jullie ?

Bericht door rizzo> »

Trab schreef:
rizzo> schreef:de fiscaal gunstige behandeling voor de 1e 65 overuren op jaarbasis is retroactief t/m 01.01.2009 opgetrokken naar 100 uur. vanaf 01.01.2010 wordt dit 130 uur

Wees blij dat je die recup ook effectief kan opnemen. 'k Ben vanochtend begonnen om 7u45. We zijn nu 22u20 en ik heb net gedaan met werken. Ik krijg niets voor mijn meerprestaties (die ik toch niet kan recupereren) en overuren. Dit is dus een doorsnee werkdag. Leve de BEL 20 bedrijven.
Als dit een doorsnee dag is, dan moet daar toch iets tegenover staan? Voor niets gaat de zon op he...
't Zit zo: veel uren draaien = goede resultaten opleveren wat zich vertaalt in een score voor loonprogressie (een jaar goed presteren is bovenop een normale loonprogressie een bijkomende vooruitgang tussen 30 à 100 EUR/maand afhankelijk van de functie ALS de resultaten van het bedrijf goed zijn) en in een score voor variabel loon (paar duizend euro op jaarbasis). Daarnaast nog wat discretionaire bonussen (in de afdeling waar ik zit zijn die laag, geen salesafdeling). Je krijgt dus wel indirect iets voor al dat overwerk maar als je de rekening maakt is de verhouding niet oké. Wanneer je goed presteert zal je ook gestretcht worden: complexer werk, rotklussen, lastige medewerkers die je moet kneden omdat een ander er niet in slaagt, moeilijkere en meer projecten en dossiers. Nog meer uren draaien terwijl de overgrote meerderheid van het bedrijf thuis aan het ontspannen is of slaapt. Dit is de schiftingsperiode die je enkele jaren moet doorstaan: je moet in staat zijn om dit mentaal en fysiek vol te houden, commitment aan het bedrijf tonen, om te gaan met frustratie.

Als je dit structureel enkele jaren goed doet (veel uren draaien, goede scores halen, voldoende bij de pinken zijn en je hebt de juiste mensen mee) en je hebt een goede positionering in de talent review, dan kan je mits het volgen van een selectief assessment doorgroeien naar een directiefunctie. 't Is daar dat je wel beloond wordt voor al dat zwoegen.
Club Owner
Berichten: 651
Lid geworden op: 25 mar 2005, 10:04

Re: Welke job doen jullie ?

Bericht door djaxxie »

rizzo> schreef:
Trab schreef:
rizzo> schreef:
Als je dit structureel enkele jaren goed doet (veel uren draaien, goede scores halen, voldoende bij de pinken zijn en je hebt de juiste mensen mee) en je hebt een goede positionering in de talent review, dan kan je mits het volgen van een selectief assessment doorgroeien naar een directiefunctie. 't Is daar dat je wel beloond wordt voor al dat zwoegen.
Yup, en bij de eerste de beste herstructurering ben je er dan bij en heb je al dat overwerk voor een peulschil gedaan. Overwerk... niets voor mij!
Afbeelding
Afbeelding
Club Owner
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 apr 2008, 18:41

Re: Welke job doen jullie ?

Bericht door rizzo> »

'k Heb in mijn jonge leven toch al 2 herstructureringen overleefd ;)
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Re: Welke job doen jullie ?

Bericht door Trab »

rizzo> schreef:Als je dit structureel enkele jaren goed doet (veel uren draaien, goede scores halen, voldoende bij de pinken zijn en je hebt de juiste mensen mee) en je hebt een goede positionering in de talent review, dan kan je mits het volgen van een selectief assessment doorgroeien naar een directiefunctie. 't Is daar dat je wel beloond wordt voor al dat zwoegen.
Een vroegere klasgenoot van mij is nu bankier in londen. Het is daar niet ongewoon om 15 uur per dag te werken, zes dagen op zeven. Hij verdient wel veel geld en binnen twintig jaar zal die wel binnen zijn, maar veel levenskwaliteit zal die wel niet gehad hebben. Amper tijd voor uzelf, laat staan voor een gezin.
Co-Admin
Berichten: 910
Lid geworden op: 19 nov 2004, 18:51
Locatie: Gent

Re: Welke job doen jullie ?

Bericht door Matthias »

Trab schreef:
rizzo> schreef:Als je dit structureel enkele jaren goed doet (veel uren draaien, goede scores halen, voldoende bij de pinken zijn en je hebt de juiste mensen mee) en je hebt een goede positionering in de talent review, dan kan je mits het volgen van een selectief assessment doorgroeien naar een directiefunctie. 't Is daar dat je wel beloond wordt voor al dat zwoegen.
Een vroegere klasgenoot van mij is nu bankier in londen. Het is daar niet ongewoon om 15 uur per dag te werken, zes dagen op zeven. Hij verdient wel veel geld en binnen twintig jaar zal die wel binnen zijn, maar veel levenskwaliteit zal die wel niet gehad hebben. Amper tijd voor uzelf, laat staan voor een gezin.
Is idd een gekende gewoonte ginder. Bij ons zijn er ook zo'n paar freaks.
------------------------------
Het leven van de mens is wat zijn gedachten ervan maken. ((Marcus Aurelius))
------------------------------
Club Member
Berichten: 248
Lid geworden op: 22 dec 2007, 18:38

Re: Welke job doen jullie ?

Bericht door Technolab »

2 jaar IT-er bij de Vlaamse Overheid (met een tussenpauze van 1.5 jaar), werk dus voor de simpelste amb(etan)tenaren, tot ministers... :D
de meeste collega's houden van de zelfste muziek als wij hier allemaal, dus op den bureau gans den tijd goeie muziek :bounce:, en verder veel vrijheid en verantwoordelijkheid... Job houdt veel in, meer dan IT alleen, alles behalve een saai bureau job, regelmatig ten velde in Vlaanderen... maar voornamelijk in Brussel (Noord)
een fel gegeerde job...
specialized in the best trance & dance music that ever came out ;)

http://www.dj-jan.be" onclick="window.open(this.href);return false; http://forum.dj-jan.be" onclick="window.open(this.href);return false;
ps: ik ben NIET DJ Jan zelf ;)

id's / titels gezocht (trance 95-98): http://kristof.dj-jan.be/id" onclick="window.open(this.href);return false; -> LC topic
Elite Club Member
Berichten: 466
Lid geworden op: 04 jul 2006, 22:45

Re: Welke job doen jullie ?

Bericht door pooley »

Das een keuze die je maakt he. Enkele jaren doorwerken en later genieten of elke dag het minimum doen en elke dag wat genieten.

Het is zoals rizzo zegt, als jij presteert en een vaste/reliable waarde zijt voor uw bedrijf, willen en kunnen zij op u bouwen en wordt ge 'visible' in het bedrijf. Gevolg is dat je meer betrokken wordt en waardoor nieuwe opportuniteiten ontstaan.
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Re: Welke job doen jullie ?

Bericht door ThaMan »

Je kan in zo een periode miljoenen dingen verwezenlijken... 1 slechte en dan zeggen ze "Bye Bye".
Denk dat er serieus wat mensen is met hun 2 voeten op de grond gaan staan. Maar de tijd zal het hun wel leren.

Net hetzelfde met een Dj of een restaurant bv.
Dj bouwt op met 100 goei sets, 2 slechte sets en iedereen zal het geweten hebben.
Restaurant moet het ook hebben van de goeie reclame en 1x er slecht word gepraat kunde uw deuren sluiten.
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Re: Welke job doen jullie ?

Bericht door djginod »

Mijn motto zal altijd blijven: Ik WERK om te leven, en niet andersom. Dus soms werk ik hier wel eens over ja, als er een server uitmoet, herstart, opgebouwd / etc moet worden, of als er problemen zijn, maar anders is het gewoon toedeloe !
Club Owner
Berichten: 782
Lid geworden op: 04 sep 2006, 12:30
Locatie: antwerp - belgium

Re: Welke job doen jullie ?

Bericht door bouq »

djginod schreef:Mijn motto zal altijd blijven: Ik WERK om te leven, en niet andersom. Dus soms werk ik hier wel eens over ja, als er een server uitmoet, herstart, opgebouwd / etc moet worden, of als er problemen zijn, maar anders is het gewoon toedeloe !
idem dito

en volgend jaar ne verhuis van de firma, kben is curieus hoe dat gaat gaan (gans nieuwe serverroom installeren, alle bekabeling, een uitdaging)
.:: now .. locate the master control center of the body .. the human brain .. the mind ::.
Elite Club Owner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 22 nov 2008, 21:24
Locatie: Gent

Re: Welke job doen jullie ?

Bericht door emotionslover »

is zeker!!!!

thaman === job == setjes maken ===== en moet zeggen == mens is goed in zijn job!!! ;) ;) ;) ;) ;)
I LOVED EMOTIONS @ CATACOMBES
Club Owner
Berichten: 782
Lid geworden op: 04 sep 2006, 12:30
Locatie: antwerp - belgium

Re: Welke job doen jullie ?

Bericht door bouq »

emotionslover schreef:is zeker!!!!

thaman === job == setjes maken ===== en moet zeggen == mens is goed in zijn job!!! ;) ;) ;) ;) ;)
als em er nu nog van zou kunnen leven zou het pas super zijn
.:: now .. locate the master control center of the body .. the human brain .. the mind ::.
Elite Club Owner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 22 nov 2008, 21:24
Locatie: Gent

Re: Welke job doen jullie ?

Bericht door emotionslover »

laten betalen voor zijn posts :mrgreen: :mrgreen:
I LOVED EMOTIONS @ CATACOMBES
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten