25/04/2009: Infosessie Redbull Elektropedia

Het nieuws forum van Legendary Clubs
Plaats reactie
Newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 mar 2009, 15:02

25/04/2009: Infosessie Redbull Elektropedia

Bericht door sansunshine »

INFOSESSIE RED BULL ELEKTROPEDIA – EDITIE KORTRIJK

Op zaterdag 25 april vindt in Muziekcentrum Track in Kortrijk een eerste infosessie van Red Bull Elektropedia plaats – een multimediaal project over geschiedenis van de elektronische muziek en club scene in België. De sessie wordt bijgewoond door onder meer Peter Decuypere (het brein achter legendarische clubs en party’s als 55, Fuse, I Love Techno en de Fill Collins Club) en Christian Pieters (a.k.a. Fly, de oprichter van het roemruchte platenlabel Bonzai). Samen met Switch-presentatrice Nina De Man zullen ze dieper ingaan op de evolutie van de clubs en elektronische muziek in ons land – van begin jaren tachtig tot nu.

Tegelijk wordt op 25 april ook de eerste fase van Red Bull Elektropedia uit de doeken gedaan. Het project omvat, naast een tv-programma, radio-uitzendingen en een party, een website die moet uitgroeien tot een allesomvattend archief van wat er zich – op vlak van elektronica – de afgelopen dertig jaar in de Belgische clubs en op Belgische platenlabels heeft afgespeeld. Van Telex en Front 242 naar Technotronic en Soulwax. Maar ook van La Rocca en Fuse naar Zillion en Culture Club.

De definitieve website wordt pas in september gelanceerd, maar vanaf 25 april wordt via http://www.redbullelektropedia.be op zoek gegaan naar vintage flyers, affiches, video’s, deejaysets, krantenartikels, een uitnodiging voor de opening van La Rocca in ’88, het eerste nummer van Out Soon, een van de vijfhonderd Teknoville-T-shirts van Walter Van Beirendonck, de eerste R&S-release, al dan niet zelfgemaakte foto’s van party harders in Café d’Anvers, Boccaccio, Cherry Moon, Decadance of op Free the Funk, Kozzmozz, House Torhout, 10 Days of Techno in de bowling aan het Gravensteen. Zelfs thesissen over de club en/of elektronica scene en ‘straffe verhalen’ moeten een plaats krijgen op de website. Waarom? Omdat het hoogtijd wordt dat het Belgische nachtleven grondig wordt gedocumenteerd én bewaard voor het nageslacht!

Bedoeling van de infosessies en de teasersite is om de community van meet af aan bij het project te betrekken, want Red Bull Elektropedia mag geen muffige encyclopedie worden, maar een interactief ooggetuigenverslag van zij die het hebben meegemaakt en/of meemaken. Deejays, muzikanten, platenbazen, clubuitbaters, maar ook gewoon clubbers, fans, verzamelaars en muziekliefhebbers, op 25 april is iedereen welkom.

DATUM:
Zaterdag 25 april

LOCATIE:
Muziekcentrum Track, Conservatoriumplein, Kortrijk (oude gebouwen Radio 2 West-Vlaanderen)

SPREKERS:
Peter Decuypere (55, Fuse, I Love Techno, Fill Collins Club)
Christian Pieters a.k.a. Fly (Bonzai)
Nina De Man (Switch)
Bart De Waele (Netlash; development redbullelektropedia.be)

START:
15u (einde voorzien rond 17u)

MEER INFO:
http://www.muziekcentrumkortrijk.be
http://www.redbullelektropedia.be

PRIJS :
GRATIS mits reservatie op pop-up@dekreun.be of 056 / 370 644
Gebruikersavatar
DCD
Elite Club Member
Berichten: 341
Lid geworden op: 20 jan 2007, 16:45

Re: 25/04/2009: Infosessie Redbull Elektropedia

Bericht door DCD »

zalig, ga ek proberen naartoe gaan...
zou lc nie beter contact opnemen me die mannen om een samenwerking op te starten?
alles hier op het forum is toch al een schat aan informatie... beide initiatieven kunnen elkaar mooi proberen aanvullen
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Re: 25/04/2009: Infosessie Redbull Elektropedia

Bericht door Dr. Poppers »

DCD schreef:zalig, ga ek proberen naartoe gaan...
zou lc nie beter contact opnemen me die mannen om een samenwerking op te starten?
alles hier op het forum is toch al een schat aan informatie... beide initiatieven kunnen elkaar mooi proberen aanvullen
Heb dat al een paar keer uitgebreid aan initiatiefnemer Ben - I'm cool 'cause I work for Knack Focus & Switch - Van Alboom proberen duidelijk te maken maar daar had 'm niet echt oren naar... :?
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Re: 25/04/2009: Infosessie Redbull Elektropedia

Bericht door lemant »

Dr. Poppers schreef:
DCD schreef:zalig, ga ek proberen naartoe gaan...
zou lc nie beter contact opnemen me die mannen om een samenwerking op te starten?
alles hier op het forum is toch al een schat aan informatie... beide initiatieven kunnen elkaar mooi proberen aanvullen
Heb dat al een paar keer uitgebreid aan initiatiefnemer Ben - I'm cool 'cause I work for Knack Focus & Switch - Van Alboom proberen duidelijk te maken maar daar had 'm niet echt oren naar... :?
Ben neemt één dezer contact op, dat was ie sowieso al van plan ... 'k denk dat de drukte rond dit project de boel gewoon wat vertraagd heeft ;)

Sowieso wel een pracht van een initiatief.
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 apr 2009, 12:23

Re: 25/04/2009: Infosessie Redbull Elektropedia

Bericht door Ben Van Alboom »

allen,

zoals lemant hierboven aangeeft, is het absoluut mijn bedoeling om nog voor het einde van de maand contact met LC op te nemen. op 25 april lanceren we echter die teasersite (die dient om dingen te verzamelen en niets met de definitieve site te maken heeft) en ik heb het daar nu even een beetje druk mee. maar het idee van een samenwerking tussen elektropedia en LC werd reeds door een aantal mensen opgeworpen, en ik sta er uiteraard volledig voor open. ik zou maar wat onnozel zijn, mocht dat niet zo zijn.

lemant zou me (zeer) binnenkort in contact brengen, maar ik had niet gedacht dat ik intussen door mijn eigen persbericht op snelheid zou gepakt worden. maar goed, het moest de deur uit om de infosessie in kortijk aan te kondigen.

in elk geval:
samenwerking = graag!
afspreken op een zonnig terras = nog liever!
dat ik het cool vind om voor switch te werken = niet hetzelfde als zou ik mezelf cool vinden omdat ik voor switch werk ;)
Gebruikersavatar
DCD
Elite Club Member
Berichten: 341
Lid geworden op: 20 jan 2007, 16:45

Re: 25/04/2009: Infosessie Redbull Elektropedia

Bericht door DCD »

ziezo das ook al weer uitgeklaard :D
nogmaals: mooi initiatief
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Re: 25/04/2009: Infosessie Redbull Elektropedia

Bericht door ThaMan »

Inderdaad super initiatief... hoop alleen dat "Nina De Man" het bij aankondigingen gaat houden en zicht niet gaat uiten over de historie van de Belgische Dance Scene :pale:
Deze is niet begonnen in 1990 aan de sprekers te zien, maar gelieve het dan degelijk aan te pakken en te starten vanaf 1980 aub !
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Re: 25/04/2009: Infosessie Redbull Elektropedia

Bericht door lemant »

ThaMan schreef:maar gelieve het dan degelijk aan te pakken en te starten vanaf 1980 aub !
sansunshine schreef:INFOSESSIE RED BULL ELEKTROPEDIA – EDITIE KORTRIJK

Samen met Switch-presentatrice Nina De Man zullen ze dieper ingaan op de evolutie van de clubs en elektronische muziek in ons land – van begin jaren tachtig tot nu.

'k denk wel dat er diep zal worden gegraven :)
(content hangt trouwens grotendeels af van de gebruikers, niet van de initiatiefnemers)
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Re: 25/04/2009: Infosessie Redbull Elektropedia

Bericht door lemant »

who's in? ik probeer me die dag naar "K-town" 8) te begeven ...
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Re: 25/04/2009: Infosessie Redbull Elektropedia

Bericht door lemant »

Afbeelding
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Club Owner
Berichten: 523
Lid geworden op: 24 nov 2006, 18:38
Locatie: Aalst

Re: 25/04/2009: Infosessie Redbull Elektropedia

Bericht door keimi »

Godver 'kzit met een receptie van aan trouwfeest, denk dat ik thuis toch eens goe ga moeten klappen alweer.

Het lijkt me weer een zoveelste poging om een site op te zetten, toch ziet er best te doen uit deze keer dus kop op en we zien wel waar we uitkomen ook al is het gewoon héél veel om dit alles te omvatten, neer te pennen, scans te maken, sets te posten, flyers van al die events, en dit dan nog tot op heden upgedate te houden en te onderhouden!

Ik ben wel nieuwsgierig wat er allemaal van de zolders gaat komen, wie daar werk gaat van maken om dat allemaal te scannen en online te zwieren, indien iemand zich geroepen voelt om een weekendje flyers te komen sorteren en scannen... tijdrovende maar nuttige bezigheden voor het nageslacht... :)
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Re: 25/04/2009: Infosessie Redbull Elektropedia

Bericht door quincy »

ik heb mijn bijdrage al gedaan hoor :)
een goeie 280 flyers en wat filmpjes, historiek over extreme enzovoort ...
Elite Club Member
Berichten: 294
Lid geworden op: 31 okt 2007, 20:54

Re: 25/04/2009: Infosessie Redbull Elektropedia

Bericht door bonny »

Super initiatief !
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten