Andy scoort twee mnd na zijn dood een onwaarschijnlijke hit

Alles in verband met actuele en minder actuele zaken
Elite Club Owner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 22 nov 2008, 21:24
Locatie: Gent

Andy scoort twee mnd na zijn dood een onwaarschijnlijke hit

Bericht door emotionslover »

dit is misschien geen artikel voor op het legendary forum, maar dit was een wijze gast! en eerlijk, vind de plaat ook niet slecht!

respect!


Andy scoort twee maanden na zijn dood een onwaarschijnlijke hit
Laatste wens van kankerpatiënt uit 'Hart voor Mekaar' komt uit

'Het voelt raar aan om je overleden broer op de radio te horen zingen, maar we kunnen hem geen grotere eer bewijzen', zegt zus Evy. De single Mijn Leven, die kankerpatiënt Andy Sierens (22) twee weken voor zijn dood met Hooverphonic opnam, is nu postuum tot in de hitparade doorgestoten.

Het nummer Mijn Leven staat deze week op nummer 10 in de Ultratip, de lijst van mogelijke Ultratop-hitsingles. Het nummer is ook al meer dan 2.000 keer gedownload. VTM meldde gisteren ook nog eens dat het televisieprogramma Hart Voor Mekaar , dat de zwaar zieke Andy in contact bracht met Hooverphonic, zo'n 1.000 keer is opgevraagd. Daarnaast maakten al bijna 4.000 mensen zich lid van de Facebook-groep die oproept om Mijn Leven nog vaker op de radio te draaien.

'Andy had al deze initiatieven, vaak van onbekende mensen die enorm aangegrepen zijn door zijn verhaal, ongelofelijk weten te appreciëren', reageert zijn zus Evy (20). 'Muziek was niet alleen zijn hobby, het was zijn leven, zijn drijfveer. Als hij zijn ziekte had overwonnen, ging hij er zijn beroep van maken.'

Ze geeft toe dat het zeer vreemd is wanneer ze de stem van haar overleden broer plots uit de autoradio hoort komen. 'Voor ons verwerkingsproces is het waarschijnlijk niet ideaal om telkens weer met Andy's dood te worden geconfronteerd. Maar ik trek me op aan de gedachte dat dit zijn laatste wens was, dat we die ook hebben kunnen waarmaken, en dat dit een ongelofelijke mooie manier is om hem te eren.'

De Knesselaarse rapper Andy Sierens overleed nu zo'n maand geleden, na een lange strijd tegen lymfeklierkanker. 'Het was zijn ultieme wens om nog een nummer in professionele omstandigheden te kunnen opnemen, samen met een artiest, het liefst van al Geike Arnaert, de zangeres van Hooverphonic', vertelt zijn jongere zus Evy.

En zo geschiedde, met de hulp van het VTM-programma Hart Voor Mekaar . 'Die blik in Geikes ogen', zegt Evy, die de reportage twee weken geleden op televisie zag. 'Geike had verwacht dat een zwaar zieke jongen de muziekstudio zou worden ingereden. Maar Andy zat toen vol levenslust, straalde nog veel kracht uit. Je zag dat Geike daar enorm door was verrast.'

Evy hoopt dat nog meer radiozenders het nummer van haar overleden broer zullen draaien. 'Mijn broer zou absoluut hebben gewild dat Mijn Leven tot een echte hit uitgroeide. We zijn uiteraard al ver nu het nummer al in de Ultratip staat, maar Andy zou zelf de lat nog veel hoger hebben gelegd. Zo was hij wel.' (lacht) De opbrengst van het nummer gaat naar OIGO, wat staat voor Opgeven Is Geen Optie , een vzw ten voordele van de kankerafdeling van het UZ Gent. ' Ook Andy's full cd verkoopt trouwens als zoete broodjes. Er zijn al 1.000 exemplaren de deur uit, we hebben er maar snel nog eens 500 bijbesteld.'
I LOVED EMOTIONS @ CATACOMBES
Elite Club Owner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 22 nov 2008, 21:24
Locatie: Gent

Re: Andy scoort twee mnd na zijn dood een onwaarschijnlijke hit

Bericht door emotionslover »

I LOVED EMOTIONS @ CATACOMBES
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten