Nieuwe residentie voor Marko

Het nieuws forum van Legendary Clubs
Elite Club Owner
Berichten: 1245
Lid geworden op: 24 apr 2007, 18:18
Locatie: ANTWERPen

Re: Nieuwe residentie voor Marko

Bericht door StevenR_73 »

djginod schreef:Tijdens de CARAT reunie was het toch echt GEEN elektro house. En wat is er mis met elektro house ???

in den tijd van de carat kenden ze nog niet elektrohouse ;)

vanaf 1996 is hij toch meer progri-trancy gaan spelen, iets wat hij daarvoor deed, in mindere mate, toen wast nog een mengelmoes.

Marko speelt nu iets progressiveelektrotechhouse-achtig, i don't know, alles is tegenwoordig minimal of elektro precies...

maar is er geen verbetering in de hokjesmentaliteit? men spreekt terug meer over house :)
Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 21 aug 2008, 13:38

Re: Nieuwe residentie voor Marko

Bericht door moonscaper »

Er is niks mis met elektro house maar wel met de elektro house (of hoe ik het ook moet noemen) van Marko.
Kan er niet aan doen maar ik vind het echt niet goed wat Marko brengt. Vroeger was ik nogthans een fan van hem maar de laatste jaren stellen zijn sets naar mijn bescheiden mening echt niks meer voor.
Wat Extreme betreft, ik weet gerust dat Extreme stond voor trance maar dan niet op de manier dat Marko die brengt in Pulse, daar moet ik eens goed mee lachen. Marko en Extreme heb ik nooit een goeie combinatie gevonden.
Elite Club Member
Berichten: 412
Lid geworden op: 12 jan 2007, 11:20
Locatie: Balder City

Re: Nieuwe residentie voor Marko

Bericht door Dj Sven Larsson »

Ik blijf de sound van Marko en mengeling vinden van elektro-house en progressive. De goeie oude progressive tijdens de hoogdagen renaissance, bedrock & baroque is al lang dood. Vooral op vinyl dan.
Elite Club Member
Berichten: 364
Lid geworden op: 03 jan 2007, 16:09

Re: Nieuwe residentie voor Marko

Bericht door Sirocco »

moonscaper schreef: de laatste jaren stellen zijn sets naar mijn bescheiden mening echt niks meer voor. Wat Extreme betreft, ik weet gerust dat Extreme stond voor trance maar dan niet op de manier dat Marko die brengt in Pulse, daar moet ik eens goed mee lachen. Marko en Extreme heb ik nooit een goeie combinatie gevonden.
Ik ben het helemaal met je eens dat hij me de laatste jaren ook niet meer boeit. Voor mij eigenlijk vanaf de zware progressive en goa periode. Maar ik moet wel zeggen dat de set uit pulse me toch wel heel erg aan extreme doet denken. Even vlug erdoor heen gescrolled en er zitten toch echt veel echte extreme (en phi phi) platen bij in zijn set;

Sacred cycles rmx, Energy transpose, The big bang, Loverboy, Belfunk, Universal nation, Justin Garett, Technasia, Odyssee to Anyoona, Hypnosis, La Musique Des Enfants Joyeux, Hidden sun of venus, Amor, Life's too short, LFO vs FUSE, Throm 3, Halle bob, Move raver, Afro romana, The blunted boy wonder, Love in traffic...

Nu ja ieder zijn eigen mening, waarschijnlijk dat je meer van de diepere phi phi sound of de zaterdagavonden houdt?
Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 21 aug 2008, 13:38

Re: Nieuwe residentie voor Marko

Bericht door moonscaper »

Oef, ik ben dan toch niet de enige!

Ik denk dat ik weet over welke set van in Pulse je het hebt, dat is de avond dat ik er ook was en toen draaiden Phi Phi en Marko elk 3 platen om toer. Oa Scared Cycles, Belfunk en Halle bob zijn platen die Phi Phi toen gedraaid heeft. Marko heeft toen oa de break van Belfunk en Universal Nation verneukt dankzij één van zijn vele ongepaste vocals die hij er toen tussen mixte :roll:
Elite Club Member
Berichten: 364
Lid geworden op: 03 jan 2007, 16:09

Re: Nieuwe residentie voor Marko

Bericht door Sirocco »

moonscaper schreef: Marko heeft toen oa de break van Belfunk en Universal Nation verneukt dankzij één van zijn vele ongepaste vocals die hij er toen tussen mixte :roll:
Heb net even de set geluisterd, maar er zit echt geen acapella in die break van belfunk?
Btw, ik ben die 'realm' en 'u.s.l.' acapella's ook beu gehoord. Heb ze ook allang de deur uitgedaan.
Accapella's, tja het wordt zo snel overkill (net als efx). Nogthans heeft hij er een paar mooie onbekende in zijn bakken zitten, maar juist die speelt ie niet zo vaak. Zo blijven ze wel speciaal natuurlijk.
Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 21 aug 2008, 13:38

Re: Nieuwe residentie voor Marko

Bericht door moonscaper »

Ben het even aan het door elkaar halen, vocal in break belfunk was op de laatste Reunion in Pulse.
Een vocal in een plaat is eens leuk maar 1 keer per set vind ik al meer dan genoeg, als Marko in zijn doen is zou hij elke 2 platen al een vocal durven mixen.
En akkoord efx betreft, daar kunnen ook veel deejays in overdrijven.
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Re: Nieuwe residentie voor Marko

Bericht door Sunreezer »

Vroeger durfden dj's toch vaker eens zot doen dacht ik?
Vocal erin, plaat laten vertragen, scratchke,...
Tegenwoordig zijn de sets gewoon veel te afgelikt.
Elite Club Member
Berichten: 364
Lid geworden op: 03 jan 2007, 16:09

Re: Nieuwe residentie voor Marko

Bericht door Sirocco »

Dat is zeker zo. Ik mis trouwens ook wel het ouderwetse faderwerk.
Maar eerlijk is eerlijk de platen lenen er zich ook niet meer voor.
Ik zie mezelf nog niet zo snel bij een minimal plaat de cross fader gebruiken. Zou wel weer eeens iets vernieuwends zijn :mrgreen:
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Re: Nieuwe residentie voor Marko

Bericht door djginod »

Illusion, daar deden ze vaak vocals door platen mixen wat enorm slecht klonk. Totaal niet tonaal passend, en vaak ook nog eens niet goed in het tempo. Heb tapes genoeg opgenomen van C-Dance destijds, maar ik had dan altijd zoiets van, auw, mijn oren... (en dan stond het nog zacht.). Bijvoorbeeld, In My Eyes, you see... etc door een willekeurige track.
Elite Club Member
Berichten: 431
Lid geworden op: 24 sep 2004, 21:50
Locatie: Gbergen

Re: Nieuwe residentie voor Marko

Bericht door ProgressNation »

Ik denk dat die vocals voor hem een middeltje zijn, om het jongere volk wat sneller mee te krijgen met de muziek want die willen enkel nog commerciële electro-hitjes horen.

Door die vocals wordt het net allemaal iets herkenbaarder. Ik vind Marko allesinds één van de weinige in België die nog moeite doet om het volk mee te krijgen. Zelfs als hij voor een publiek moet spelen dat niet echt zijn doelpubliek is, maakt hij er altijd het beste van zonder "heel plat" te gaan.
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Re: Nieuwe residentie voor Marko

Bericht door djginod »

Ik heb inderdaad een keer zien spelen, voor weinig publiek (op Scheldepop in Terneuzen), maar hij doet gewoon 100% zijn best, en speelt de dan net wat bekendere (La Rocca) platen, en toch komt er dan volk op af ! En je ziet gewoon aan hem, dat hij het doet voor de muziek / vibe etc... en niet chagrijnig simpel plaatjes aan elkaar mixen. En ook daar geen een vocal erdoor gehoord hoor...
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Re: Nieuwe residentie voor Marko

Bericht door Sunreezer »

Ik was dit weekend toevallig in Terneuzen en zag daar een affiche hangen voor Scheldepop, wat voor iets is dat juist?
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Re: Nieuwe residentie voor Marko

Bericht door djginod »

verdwaald ?

Anyway, scheldepop is een leuk popfestival met meedere podia, en verschillende super DJ's dit jaar weer. Is vorig jaar voor het eerst georganiseerd, door Kees Koster, zijn dochter Manon en schoonzoon Dimitri Kleijer. De bedoeling was een kleinschalig festival vieren omdat muziekhuis Sonora in Terneuzen (eigendom van Koster) vijftig jaar bestond. dat werd aanmerkelijk groter. Het is een 2-daags popfestival geworden, en ook dit jaar weer 2 dagen ! Dit jaar staan deze artiesten er zoiezo:

* Marko (La Rocca) :cheers:
* Marcella
* Isis
* DJ Cocoon
* Pole Folder
* Het Goede Doel
* The Opposites
* Michel de Hey :cheers:
* Hans Dulfer New Band met DJ Kikke en gastoptreden Candy Dulfer (onder voorbehoud)
* Dr. Lektroluv :alien:
* Rap-A-Noia & Double8
* Ellen ten Damme :oops:
* Van Velzen

Maar er komen er nog meer ! http://www.scheldepop.nl
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten