Discotheken snakken naar adem

Het nieuws forum van Legendary Clubs
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Re: Discotheken snakken naar adem

Bericht door Stanne »

In Zandhoven staat een splinternieuw evenementenzaal te koop pal naast de op-/afrit van Zoersel op de E34
http://www.gva.be/Antwerpen/2240/artike ... FE011A8D8B}
Kost alleen plenty of money denk.
Tis wel de moeite binnen tschijnt.
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Re: Discotheken snakken naar adem

Bericht door Nostalgie90 »

Nu ja de grote namen trekken dan nog meer volk dan de onbekenden, en toch is er voor iedereen een achteruitgang te merken niet?
Ik denk dat er geen sluitend verband is met het sluiten van clubs met het behouden van grote namen.
Dat de grote namen zich nog bedreigd voelen en denigrerend doen omdat er een amateurke (=liefhebber) ook zijn ding eens mag doen is ook puur protectionisme.
Het concept met YDR, Frank etc in de CM liep toch ook niet zoals verhoopt, t'is maar 1 voorbeeld maar ik kan daar ook scheve conclusies uit trekken.
Dancing fabiola :pirat: zit hier ook vol, kwaliteit loont niet altijd dat wou ik maar zeggen.

Traktor is een geweldig programma en is een mooie stap verder als men het gebruikt, anders moet ge ook geen foefkes gebruiken op uwe conventionele cd speler of mixer.

Verder zijn er veel jocks die de koe uitgemolken hebben, afgezaagde platen voor de zoveelste keer herwerkt etc.. je kent ze wel ...
plaatje maken = boost voor carriëre, ze doen het allemaal
Co-Admin
Berichten: 910
Lid geworden op: 19 nov 2004, 18:51
Locatie: Gent

Re: Discotheken snakken naar adem

Bericht door Matthias »

Mannen, donderdag in KOPPEN over de hedendaagse jeugd die geen interesse meer vertoont in discotheken... Hopelijk komt de VRT eens ons forum bezoeken... ;) Ben echt ns benieuwd wat ze daar allemaal gaan uitkramen!!!! :)

"De meeste discotheken in ons land zien zwarte sneeuw. De volgende twee jaar zullen nog heel wat discotheken de deuren sluiten". Benny Strouven is de eigenaar van de mythische discotheek Boccaccio in Halen. Tijdens de topjaren kwam hier op een avond makkelijk 2000 man over de vloer. Vandaag is Benny al blij als er op een zaterdag 500 danslustigen komen opdagen.
------------------------------
Het leven van de mens is wat zijn gedachten ervan maken. ((Marcus Aurelius))
------------------------------
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: 15 sep 2008, 14:37

Re: Discotheken snakken naar adem

Bericht door Krozfader »

Ja het is weder nog eens zover, na alle reportages vroeger over de opkomst van de megadancings, razzia en drugs en overlast zet de zwanenzang van de dancings zich nu ook in de kijker in koppen, niet da ik het toejuich natuurlijk... De jeugd trekt idd minder naar dancings, noem het een generatiekloof ooit moest het eens gebeuren... Dancings zullen natuurlijk nooit volledig verdwijnen, allez da hopen we toch... en moet het zo zien, de generatie die na de huidige komt zal het misschien terug op gang trekken... vraag is alleen hoe oud zullen wij dan zijn ? 8) gaan we binnenmogen in ons ouwe mannen karrekes ?

Niet te min kijk ik toch uit naar de reportage en hopelijk vertellen ze niet te veel zever in pakskes... want da konden ze vroeger ook al.... hadden idd beter eens dit forum bezocht al ze al het bestaan er van af kennen hé die zogezegde beroepsjournalisten...
"The second most popular game that we played as children is House"
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Re: Discotheken snakken naar adem

Bericht door Sunreezer »

Matthias schreef:Benny Strouven is de eigenaar van de mythische discotheek Boccaccio in Halen.
Dit zegt voor mij al genoeg over de reportage.
Newbie
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 jan 2009, 22:30

Re: Discotheken snakken naar adem

Bericht door StijnB »

Sunreezer schreef:
Matthias schreef:Benny Strouven is de eigenaar van de mythische discotheek Boccaccio in Halen.
Dit zegt voor mij al genoeg over de reportage.
:D :D
Nu wie er ook vanavond dachtk? in die reportage komt. Ze zullen ooit wel een goed draaiende club gehad hebben.
Ook denk ik dat zoiets openen helemaal niet zo 18jarig waanidee , met centjes van papa,zoals sommigen op andere topics vertellen dat dit beetje zever is.

Voor zoiets te beheren en op te richten komt echt mer kijken dan wat dj's booken. Ook al zijn dit meestal de zelfde die je ziet voorbij komen. Dat ligt aan de mensen zelf. Als club eigenaar dekt je u in.

Buiten volk hebben clubs het ook niet gemakkelijk met samenwekring tussen gemeenten/politie diensten.

Elke maar elke club zou stuk gaan als er elke week bob rondloopt.

maar vermoed wel dat de reportage niet echt iets meer zal opleveren.
Enovatie ;) Tijd voor nieuwe clubs.
Member
Berichten: 66
Lid geworden op: 14 sep 2007, 16:40

Re: Discotheken snakken naar adem

Bericht door fomas »

Benieuwd wat ze gaan proppen in een reportage van hooguit 10 minuten.
Ik verwacht niet meer dan een scheet in een fles.

edit: scheetje in een flesje
It's a beautiful day, it's raining and it's cold
Elite Club Member
Berichten: 431
Lid geworden op: 24 sep 2004, 21:50
Locatie: Gbergen

Re: Discotheken snakken naar adem

Bericht door ProgressNation »

Allez de scene zal weer volledig belachelijk gemaakt worden ik Koppen.

Als 16-jarigen Benny Strouven over z'n foute discotheek horen spreken zullen ze zeker geen goesting meer hebben. Door zulke figuren worden discotheken tegenwoordig als "fout" bestempeld.

Waarom gaat men eens niet filmen in Fuse, Deca, H2o, La Rocca, Illusion,...
Clubs die hun visie min of meer trouw gebleven zijn en nog op een vast clienteel kunnen rekenen. Waarschijnlijk heeft Farmboy Benny die mannen wat cash gegeven om een repo te maken en zo terug in de belangstelling te komen. Maar in plaats van nieuwsgierigheid te wekken, zal het nog meer afkeer teweeg brengen t.o.v. de clubs. En de goede clubs zullen hier mee het slachtoffer van zijn.

Alsof de media medelijden zou tonen met deze branche. Het links correcte journalistenwereldje heeft enkel interesse in Carré (vooral dagen dat ze "Urban" draaien, want dat bevordert de multiculturele samenleving). Lees: Marokkanen die de Belgische vrouwen met zin of tegenzin de ganse nacht lastigvallen. Wat house en aanverwanten betreft interesseren hen enkel de drugsvangsten.

Belgische media is blijven hangen in de jaren stillekes :) Gisteren meldde Dany Verstraeten nog in het VTM-nieuws nog dat Metaal-Iiika deze zomer naar Werchter kwam. Gelukkig had ik op internet al de krant gelezen, of ik wist nog steeds niet welke groep hij bedoelde. Als nieuwslezer zoek je op voorhand toch dergelijke dingen op ...
Co-Admin
Berichten: 910
Lid geworden op: 19 nov 2004, 18:51
Locatie: Gent

Re: Discotheken snakken naar adem

Bericht door Matthias »

fomas schreef:Benieuwd wat ze gaan proppen in een reportage van hooguit 10 minuten.
Ik verwacht niet meer dan een scheet in een fles.

edit: scheetje in een flesje
Waar is Jambers...??? 8)
------------------------------
Het leven van de mens is wat zijn gedachten ervan maken. ((Marcus Aurelius))
------------------------------
Club Owner
Berichten: 739
Lid geworden op: 20 jun 2006, 21:58

Re: Discotheken snakken naar adem

Bericht door Enterprise »

ProgressNation schreef:Allez de scene zal weer volledig belachelijk gemaakt worden ik Koppen.

Als 16-jarigen Benny Strouven over z'n foute discotheek horen spreken zullen ze zeker geen goesting meer hebben. Door zulke figuren worden discotheken tegenwoordig als "fout" bestempeld.

Waarom gaat men eens niet filmen in Fuse, Deca, H2o, La Rocca, Illusion,...
Clubs die hun visie min of meer trouw gebleven zijn en nog op een vast clienteel kunnen rekenen. Waarschijnlijk heeft Farmboy Benny die mannen wat cash gegeven om een repo te maken en zo terug in de belangstelling te komen. Maar in plaats van nieuwsgierigheid te wekken, zal het nog meer afkeer teweeg brengen t.o.v. de clubs. En de goede clubs zullen hier mee het slachtoffer van zijn.

Alsof de media medelijden zou tonen met deze branche. Het links correcte journalistenwereldje heeft enkel interesse in Carré (vooral dagen dat ze "Urban" draaien, want dat bevordert de multiculturele samenleving). Lees: Marokkanen die de Belgische vrouwen met zin of tegenzin de ganse nacht lastigvallen. Wat house en aanverwanten betreft interesseren hen enkel de drugsvangsten.

Belgische media is blijven hangen in de jaren stillekes :) Gisteren meldde Dany Verstraeten nog in het VTM-nieuws nog dat Metaal-Iiika deze zomer naar Werchter kwam. Gelukkig had ik op internet al de krant gelezen, of ik wist nog steeds niet welke groep hij bedoelde. Als nieuwslezer zoek je op voorhand toch dergelijke dingen op ...
Volledig mee eens.....doe de moeite niet om hier naar te kijken want weet toch al wat voor ne shit het gaat zijn.........

Zal ik het nog eens duidelijk zeggen : 2009 WORD EEN FANTASTISCH PARTYJAAR !!!!! Waarom..... omdat er veel toffe party's staan gepland en deze worden georganiseerd door de juiste mensen.....niet door wanabe's zoals daar in Diest...... :silent:
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: 15 sep 2008, 14:37

Re: Discotheken snakken naar adem

Bericht door Krozfader »

Den Benny tegenwoordig al tevreden met 400 klanten, pfff en nog altijd den indruk willen geven datem de Boccaccio altijd gehad heeft.... man man en schoon volk dat zijn kot lokt in Oostende .... NOT!

Wel had ik sympathie voor de uitbaatster van de Lagoa, 74 jaar en nog steeds open houden da is toch voor de passie...

De Noxx deed me beke denken aan het succes verhaal van de Zillion big money, maar is dat allemaal zuiver geld ???

iemand die weet waar de beelden uit de jaren 80 vandaan kwamen ?

Eigenlijk was het maar een povere reportage, geen jongeren aan het woord laten, nie echt duidelijk diepgravende journalistiek op zoek naar de echte reden waarom het minder gaat, zo kunnen we het ook hé...
Laatst gewijzigd door Krozfader op 29 jan 2009, 21:24, 1 keer totaal gewijzigd.
"The second most popular game that we played as children is House"
Co-Admin
Berichten: 910
Lid geworden op: 19 nov 2004, 18:51
Locatie: Gent

Re: Discotheken snakken naar adem

Bericht door Matthias »

Wa was me dat???
Reclame voor Lagoa, ANTIreclame voor 'BOCCACCIO'... Den Boccaccio ligt in Destelbergen hoor, kiekens... 8)
------------------------------
Het leven van de mens is wat zijn gedachten ervan maken. ((Marcus Aurelius))
------------------------------
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Re: Discotheken snakken naar adem

Bericht door lemant »

Krozfader schreef:
iemand die weet waar de beelden uit de jaren 80 vandaan kwamen ?

Vond ik ook het hoogtepunt :)
Iemand een track ID van een korte sample "dis moi oui" in dat laatste stuk?


Benny=melker
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Club Member
Berichten: 238
Lid geworden op: 22 aug 2006, 21:07
Locatie: Overijse

Re: Discotheken snakken naar adem

Bericht door Flasheur »

Enterprise schreef:
Psytox schreef:
Sunreezer schreef:deadmau5 is dan ook een van de enigen die die volle sound nog wat in zijn producties verwerkte.
Als je in België als dj eens iets anders doet staat de baas rap naast u om te zagen dat ge dit en dat moet draaien, als hij al niet zelf "een paar plaatjes ertussen " wil spelen :roll:
een waarheid als een koe............dit is één van de reden waarom ik geen resident meer wil zijn... 8)
derjust da ook gehoord in de reportage :D haha :mrgreen:
den benny "smijt nu ma wa retro me bekende geluidjes" :P
* raise your hands in the spirit of house music *
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 13 okt 2006, 13:38
Locatie: Antwerpen

Re: Discotheken snakken naar adem

Bericht door progrez »

"Wat doet uw bomma?"
- "Die houdt de Lagoa open."


Ik zat trouwens in die Oostendse boccaccio die avond dat ze kwamen filmen. Uit curiositeit (logo trekt nog altijd aan) liep ik er voorbij toen madam de portier riep dat het gratis inkom was tot 23u "omdat den tv kwam." Wij binnen, geheel uit nieuwsgierigheid, maar na een half uur zijn we het alweer afgebold door de nietszeggende muziek en het veelzeggende volk dat er zat. Een reportage voor op We Like To party had de club beter gepast.
The music was new black polished chrome and came over the summer like liquid night.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast