Discotheken snakken naar adem

Het nieuws forum van Legendary Clubs
Elite Club Member
Berichten: 447
Lid geworden op: 10 dec 2004, 19:40

Re: Discotheken snakken naar adem

Bericht door Bass »

Gisteren nog maar eens gemerkt dat alleen discotheken met belachelijke "ik-verneuk-classics-door-er-een-flauw-electro-deuntje-onder-te-zetten" succes oogsten..
Elite Club Member
Berichten: 251
Lid geworden op: 05 sep 2007, 17:08
Locatie: Lummen city

Re: Discotheken snakken naar adem

Bericht door [terror]Neophyte »

Bass schreef:Gisteren nog maar eens gemerkt dat alleen discotheken met belachelijke "ik-verneuk-classics-door-er-een-flauw-electro-deuntje-onder-te-zetten" succes oogsten..
en waar zijt ge dan geweest als ik vragen mag?
Elite Club Member
Berichten: 447
Lid geworden op: 10 dec 2004, 19:40

Re: Discotheken snakken naar adem

Bericht door Bass »

Factory Bree.. 2e groovy tunes.. en idd, voor er hier reacties gaan komen, ik wist op voorhand da het nie mijn ding ging zijn, maar ne keer nieuwsgierigen kan gene kwaad. en ben het na een uur dan ook weer meteen afgebold.

En is er is hier in de geburen zoal weinig te vinden, buiten Shaft dan, maar dat heb ik ondertussen wel even gezien. En aangezien ik redelijk moe was vant werken had ik geen zin om een uur naar Lier te rijden en weer terug. Als er bijvoorbeeld sounds op u afkomen gelijk een 'Nothing Else Matters'(het vocale gedeelte) met daaracht meteen een goedkoop electrobassje, dan vraag ik mij toch af wie zoiets goed vindt en dat ze het durven uitbrengen. Net zoals de zoveelste smells like teen spirit-remake die meteen erna kwam.

Om dan nog maar te zwijgen van de kinderpillenkopkes (ok ik ben ook nog relatief jong maar heb het op dat vlak ondertussen al wel gehad) die daar de ganse avond nerveus zitten rond te lopen, scheve bekken zitten trekken en iedereen wat zitten duwen omdat ze het zich allemaal menen..

Het was dan meteen ook de laatste keer..
Club Member
Berichten: 238
Lid geworden op: 22 aug 2006, 21:07
Locatie: Overijse

Re: Discotheken snakken naar adem

Bericht door Flasheur »

Bass schreef:Factory Bree.. 2e groovy tunes.. en idd, voor er hier reacties gaan komen, ik wist op voorhand da het nie mijn ding ging zijn, maar ne keer nieuwsgierigen kan gene kwaad. en ben het na een uur dan ook weer meteen afgebold.

En is er is hier in de geburen zoal weinig te vinden, buiten Shaft dan, maar dat heb ik ondertussen wel even gezien. En aangezien ik redelijk moe was vant werken had ik geen zin om een uur naar Lier te rijden en weer terug. Als er bijvoorbeeld sounds op u afkomen gelijk een 'Nothing Else Matters'(het vocale gedeelte) met daaracht meteen een goedkoop electrobassje, dan vraag ik mij toch af wie zoiets goed vindt en dat ze het durven uitbrengen. Net zoals de zoveelste smells like teen spirit-remake die meteen erna kwam.

Om dan nog maar te zwijgen van de kinderpillenkopkes (ok ik ben ook nog relatief jong maar heb het op dat vlak ondertussen al wel gehad) die daar de ganse avond nerveus zitten rond te lopen, scheve bekken zitten trekken en iedereen wat zitten duwen omdat ze het zich allemaal menen..

Het was dan meteen ook de laatste keer..
wat e contrast met extreme on mondays in de cherry moon dan :D
in de foyer veel vriendelijk ouder volk, nijg sfeerke en super muziek :D
* raise your hands in the spirit of house music *
Newbie
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 jan 2009, 22:30

Re: Discotheken snakken naar adem

Bericht door StijnB »

Enterprise schreef:Tja Het word tijd dat er enkele nieuwe clubs (ik bedoel dan volledige nieuwe gebouwen) worden neergepland in Belgie......

Een voorbeeld, een gebouw met 4 zaaltjes met elks een capaciteit van 500 personen. Dan kan je in elke zaal een diverse stijl brengen. En ik bedoel dan heel breed gaan van house, techno, trance, dance, rock, r&b, alternative, classics en verder.....
Volledig met eens.

Denk ook dat een club vlak bij het Nmbs gebouw kan opleveren. Dan moet je als feestganger naar minder kijken.

Nu waar vindt je op deze moment mensen met geld voor zo'n club te financieren?
Als ik het geld had wistk volgens mijn wete de geschikte plaats. Maar in deze crisis zal niemand happend zijn op zo'n voorstel.
Sponsors/Investeerders vinden voor een gewone party bindt je al moeilijk.
En 1 persoon 600.000 Euro ophoesten, lijktme on waarschijnlijk. En indien die persoon al bestaat gaat hij dit niet doen omdat hij al rijk is :D
Gebruikersavatar
DCD
Elite Club Member
Berichten: 341
Lid geworden op: 20 jan 2007, 16:45

Re: Discotheken snakken naar adem

Bericht door DCD »

bwoa in principe is de crisis net de ideale moment voor zo'n project, nog even geduld tot de banken terug "op hun gemak" beginnen raken en er weer gemakkelijk en goedkoop leningen te krijgen zijn, waartoe de banken langzaamaan "verplicht" worden om de economie weer op gang te krijgen
en er zijn nog wel een paar zaken op te noemen die goedkoper worden zeker

(kzeg er natuurlijk bij "in principe", ge moet natuurlijk al van tevoren een beetje in een positie zitten waarbij ge opt einde van de maand nie telkens moeten rekenen en puzzelen dankzij de crisis, bij wijze van spreken)

dancing vlakbij een station is idd prachtig idee, ik weet nie of dat in België ergens het geval is? kan eigelijk alleen op fuse komen, qua "doenbaarheid" met trein, ma kzal der wel nog paar vergeten wss...
Club Owner
Berichten: 929
Lid geworden op: 02 jan 2007, 13:26

Re: Discotheken snakken naar adem

Bericht door After »

de lahoa uiteraard :mrgreen:
Elite Club Member
Berichten: 384
Lid geworden op: 27 dec 2004, 12:55
Locatie: zwevezele

Re: Discotheken snakken naar adem

Bericht door Psytox »

Sunreezer schreef:deadmau5 is dan ook een van de enigen die die volle sound nog wat in zijn producties verwerkte.
en toch is deadmau5 voor vele mensen net hét voorbeeld van hoe je een sound kunt uitmelken en uitmelken tot in het oneindige... ge kunt nooit voor iedereen goed doen.

Tjah, clubs, de clubs die al jaren met kennis van zaken bezig zijn blijven goed draaien hoor, maar vaneigens, de dancings die dachten dat ze volk gingen hebben omdat ze trucjes hebben -een aquarium met danseressen, een videowall of weet ik veel van die dwaze zever - die merken nu dat mensen toch vooral sfeer en degelijek muziek willen. In belgië zijn er heel weinig clubs waar echt professioneel wordt gewerkt. Hoeveel hebben een booking manager? Hoeveel een sound system die een beetje deftig is?
Kijk naar de clubs in 't buitenland, waar ze misschien qua lichtjes en bullshit minder hebben, maar ze investeren wel in perfecte sound en hebben line-ups met dj's die hun genre vooruit duwen en blijven innoveren. Als je in België als dj eens iets anders doet staat de baas rap naast u om te zagen dat ge dit en dat moet draaien, als hij al niet zelf "een paar plaatjes ertussen " wil spelen :roll: terwijl de muzikale lijn eig moet bepaald worden door een goeie booking agent. Op korte termijn gaat de club misschien tijd nodig hebben om te groeien, maar zo bouw je wel funderingen waar je kunt op bouwen. En dat heeft niks met stijlen te maken, voor mij is de Versuz ook een voorbeeld van hoe je een club runt: 't is in mijn oren platte muziek, maar voor dat publiek zit het perfect in elkaar en de residents zijn in hun genre top. En daarom draait het. Hetzelfde kun je zeggen over elke andere club in elke stijl.
Maar iedereen weet hoe ze't doen in belgie: opening van een club, vaak betaald door het geld van rijke papa dus zoontje kent fuck all van muziek maar draait op z'n kamer wel illegale mp3's op ne gekraakte traktor dus nu is em wel klaar voor een club! Dus ze starten een club met boekingen van vriendjes van en residents die de neef zijn van de baas enzo, en na drie weken merken ze dat het volk al weg blijft, dus ze gaan dj's buiten gooien (meestal de goeie) en ze veranderen radicaal van stijl. Meestal in de volgorde trance-retro-jump-r&b. The end :mrgreen: Een naam opbouwen doe je door uw eigen te onderscheiden en dat kost tijd en helaas geld. Maar op lange termijn denken, dat is er niet bij.

Nuja, er zijn gelukkig steengoeie clubs ook en Londen, Duitsland, Nederland liggen vlakbij. Dus geen gebrek aan feesten :)
PsyTox / Norman Bates
Coincidence Rec., Forteana Records, KozzMozz

www.coincidencerecords.be / www.myspace.com/djpsytox
Club Owner
Berichten: 739
Lid geworden op: 20 jun 2006, 21:58

Re: Discotheken snakken naar adem

Bericht door Enterprise »

Psytox schreef:
Sunreezer schreef:deadmau5 is dan ook een van de enigen die die volle sound nog wat in zijn producties verwerkte.
en toch is deadmau5 voor vele mensen net hét voorbeeld van hoe je een sound kunt uitmelken en uitmelken tot in het oneindige... ge kunt nooit voor iedereen goed doen.

Tjah, clubs, de clubs die al jaren met kennis van zaken bezig zijn blijven goed draaien hoor, maar vaneigens, de dancings die dachten dat ze volk gingen hebben omdat ze trucjes hebben -een aquarium met danseressen, een videowall of weet ik veel van die dwaze zever - die merken nu dat mensen toch vooral sfeer en degelijek muziek willen. In belgië zijn er heel weinig clubs waar echt professioneel wordt gewerkt. Hoeveel hebben een booking manager? Hoeveel een sound system die een beetje deftig is?
Kijk naar de clubs in 't buitenland, waar ze misschien qua lichtjes en bullshit minder hebben, maar ze investeren wel in perfecte sound en hebben line-ups met dj's die hun genre vooruit duwen en blijven innoveren. Als je in België als dj eens iets anders doet staat de baas rap naast u om te zagen dat ge dit en dat moet draaien, als hij al niet zelf "een paar plaatjes ertussen " wil spelen :roll: terwijl de muzikale lijn eig moet bepaald worden door een goeie booking agent. Op korte termijn gaat de club misschien tijd nodig hebben om te groeien, maar zo bouw je wel funderingen waar je kunt op bouwen. En dat heeft niks met stijlen te maken, voor mij is de Versuz ook een voorbeeld van hoe je een club runt: 't is in mijn oren platte muziek, maar voor dat publiek zit het perfect in elkaar en de residents zijn in hun genre top. En daarom draait het. Hetzelfde kun je zeggen over elke andere club in elke stijl.
Maar iedereen weet hoe ze't doen in belgie: opening van een club, vaak betaald door het geld van rijke papa dus zoontje kent fuck all van muziek maar draait op z'n kamer wel illegale mp3's op ne gekraakte traktor dus nu is em wel klaar voor een club! Dus ze starten een club met boekingen van vriendjes van en residents die de neef zijn van de baas enzo, en na drie weken merken ze dat het volk al weg blijft, dus ze gaan dj's buiten gooien (meestal de goeie) en ze veranderen radicaal van stijl. Meestal in de volgorde trance-retro-jump-r&b. The end :mrgreen: Een naam opbouwen doe je door uw eigen te onderscheiden en dat kost tijd en helaas geld. Maar op lange termijn denken, dat is er niet bij.

Nuja, er zijn gelukkig steengoeie clubs ook en Londen, Duitsland, Nederland liggen vlakbij. Dus geen gebrek aan feesten :)
een waarheid als een koe............dit is één van de reden waarom ik geen resident meer wil zijn... 8)
Club Member
Berichten: 113
Lid geworden op: 22 feb 2007, 13:58

Re: Discotheken snakken naar adem

Bericht door Psqad »

het artikel schreef: .... De tijd dat jongeren het hele land rondreden op zoek naar de leukste plek om uit te gaan lijkt voorbij. 'Jongeren fuiven heel anders dan vroeger: ze feesten thuis. Ze gaan naar de Aldi, slaan daar drank in en drinken met vrienden. ...
ik ging in het begin ook 1st naar het feestpaleis in beervelde waar wij met ons groepje ons wat indronken voordat we dan naar de Boccaccio gingen (den Bocca was ni goedkoop)... hmmm, als ik daar nu over nadenk, hebben dat maar een paar keer gedaan :mrgreen: den Bocca was te goed... :afro:

heel het land doorrijden .. da was idd zo ... dat zou ik nu ook niet meer doen zulle...(te oud) .. moest ik terug 18 zijn in het heden .. dan weet ik nog niet of ik idd "het hele land" zou doorrijden. moest ik 19 jaar terug in de tijd kunnen gaan, dan zou ik dat wél doen. het is al eerder aangegeven door ProgressNation: we hebben de scene zien opkomen. ik denk dat dát net het verschil maakt... moest er nu een nieuwe formidastische muziekstijl ontstaan, dan zal die ook echte fanaten hebben. de geschiedenis leert ons dat: de opkomst van rock 'n roll, punk, house enz.

wat ik nu ook mis aan de hedendaagse muziek is dat alles zo in vakjes wordt gestopt. alles wordt zooooo gedifferentieerd. house heeft zich opgesplist in ontelbaar vele vakjes en er wordt nu meestal maar zo 1 vakje gespeeld, terwijl vroeger -- ja vroegah was alles beter -- meer verschillende "stijlen" op 1 avond werden gespeeld. ok, je ging wel naar de Cherrymoon om het meer hardere werk te horen, maar in den Bocca werden die platen ook af en toe gespeeld, alles heette house(ja muggezifters, er was ook acid, hardhouse, en nog wat maar die vielen onder de grote noemer house). kortom meer variatie. ik kan een goede hardcore plaat wel smaken, maar om nu naar een hardcore keet te gaan is wat teveel van het goede. ik ben 1 keer naar club x geweest, ben daar nog geen uur geweest, ik heb die jetons nog thuis liggen... daarom vind ik de muziek van de beginjaren 90 nog steeds de beste...

maarre, mijn steun aan de discotheekuitbaters die het moeilijk hebben
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Re: Discotheken snakken naar adem

Bericht door lemant »

DCD schreef:bwoa in principe is de crisis net de ideale moment voor zo'n project, nog even geduld tot de banken terug "op hun gemak" beginnen raken en er weer gemakkelijk en goedkoop leningen te krijgen zijn, waartoe de banken langzaamaan "verplicht" worden om de economie weer op gang te krijgen
en er zijn nog wel een paar zaken op te noemen die goedkoper worden zeker

(kzeg er natuurlijk bij "in principe", ge moet natuurlijk al van tevoren een beetje in een positie zitten waarbij ge opt einde van de maand nie telkens moeten rekenen en puzzelen dankzij de crisis, bij wijze van spreken)

dancing vlakbij een station is idd prachtig idee, ik weet nie of dat in België ergens het geval is? kan eigelijk alleen op fuse komen, qua "doenbaarheid" met trein, ma kzal der wel nog paar vergeten wss...
Café Capital in Antwerpen, Decadance in Gent (niet vlakbij, maar doenbaar).
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Re: Discotheken snakken naar adem

Bericht door lemant »

Psytox schreef:Dus ze starten een club met boekingen van vriendjes van en residents die de neef zijn van de baas enzo, en na drie weken merken ze dat het volk al weg blijft, dus ze gaan dj's buiten gooien (meestal de goeie) en ze veranderen radicaal van stijl. Meestal in de volgorde trance-retro-jump-r&b. The end :mrgreen:
Je hebt free entrance for ladies, en later ook "tettekot" vergeten.
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Elite Club Owner
Berichten: 1245
Lid geworden op: 24 apr 2007, 18:18
Locatie: ANTWERPen

Re: Discotheken snakken naar adem

Bericht door StevenR_73 »

Psytox schreef:Dus ze starten een club met boekingen van vriendjes van en residents die de neef zijn van de baas enzo, en na drie weken merken ze dat het volk al weg blijft, dus ze gaan dj's buiten gooien (meestal de goeie) en ze veranderen radicaal van stijl. Meestal in de volgorde trance-retro-jump-r&b. The end :mrgreen:

je vergeet er één : ELECTRO :mrgreen:
Newbie
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 jan 2009, 22:30

Re: Discotheken snakken naar adem

Bericht door StijnB »

DCD schreef:bwoa in principe is de crisis net de ideale moment voor zo'n project, nog even geduld tot de banken terug "op hun gemak" beginnen raken en er weer gemakkelijk en goedkoop leningen te krijgen zijn, waartoe de banken langzaamaan "verplicht" worden om de economie weer op gang te krijgen
en er zijn nog wel een paar zaken op te noemen die goedkoper worden zeker

(kzeg er natuurlijk bij "in principe", ge moet natuurlijk al van tevoren een beetje in een positie zitten waarbij ge opt einde van de maand nie telkens moeten rekenen en puzzelen dankzij de crisis, bij wijze van spreken)

dancing vlakbij een station is idd prachtig idee, ik weet nie of dat in België ergens het geval is? kan eigelijk alleen op fuse komen, qua "doenbaarheid" met trein, ma kzal der wel nog paar vergeten wss...
Nu je zegt het al zelf je meot al goed verdienen om zo'n lening te krijgen. Of een serieus spaarboekje.
Weer kom je dan om het feit at zo'n mensen dit zelden zullen ondernemen omdat ze alles hebben wat ze willen.

Of de bank gaat lenen aan risico uitgaven blijft dan nog de vraag.
En de bank is helaas niet genoeg je hebt echt geldschieters nodig.
400.00 - 600.000Euro kun j nooit alleen.
En dat geld heb je echt wel nodig voor een degelijk nieuw gebouw, en mooi interieur tot systemen toe.
Met eventueel samenwerking tussen uitbater en gemeenten kun je iets fixen maar dat is het enige dat zeker is.

Een club in België letterlijk naat het station hebk eerlijk gezegt nog nooit van gehoord buiten tot nu.
Wat mij mooi voorbeeld lijkt is mondial in maastricht.
En als inrichting is Carré wel breed gaant:d
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Re: Discotheken snakken naar adem

Bericht door Sunreezer »

Soms zie ik zo bij info van clubs staan: club-elektro-trance-retro-progressive, vaak resulteert dit dan gewoon in platte elektro.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten