Discotheken snakken naar adem

Het nieuws forum van Legendary Clubs
Club Owner
Berichten: 929
Lid geworden op: 02 jan 2007, 13:26

Re: Discotheken snakken naar adem

Bericht door After »

ja jong ja, wat mag je nog doen als je uitgaat?
roken? DA STINKT
drinken? GIJ VOZE ZATLAP
stellen? GIJ LOSER

vechten? BRING IT ON! :roll:


triestig is het
en idd, bij mij thuis mag alles, feesje :cheers:

voor de muziek moet ik ook al lang niet meer uitgaan, ik heb hier thuis genoeg goei muziek staan
uitgaansvriendjes: ben ik ook al lang van afgestapt

en dat WIJ het beu zijn, tot daar toe, maar de nieuwe gen heeft blijkbaar andere prioriteiten, je zou voor minder als je geen leuk huis vind onder de 6 miljoen :scratch:
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Re: Discotheken snakken naar adem

Bericht door lemant »

Dat sommige discotheken moeilijke tijden kennen verrast me niet ... en raakt me eigenlijk ook niet zwaar.
Jarenlang zijn er woekerwinsten gemaakt (velen vergeten trouwens dat in de begindagen geld en winst vaak een even grote rol speelden als nu).

Kleinere clubs met een goed beleid doen het tegenwoordig goed (zie bvb Café Capital).
Daar waar een uitbater vroeger een eigen muziekbeleid probeerde uit te stippelen is het nu eerder de kunst om de juiste organisaties aan te trekken. Een discotheek is hier steeds vaker een ruimte die samen met zijn faciliteiten wordt verhuurd.
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Elite Club Member
Berichten: 431
Lid geworden op: 24 sep 2004, 21:50
Locatie: Gbergen

Re: Discotheken snakken naar adem

Bericht door ProgressNation »

La Rocca volk is iets speciaals. Maar men weet ook wat men in La Rocca kan verwachten, omdat men altijd trouw gebleven is aan zijn concept (in tegenstelling tot Cherry en consoorten). Alhoewel ze soms ook de commerciële kant neigen op te gaan. Kan bv. niet begrijpen wat een David Guetta in La Rocca komt doen. In mijn ogen is die bijna even plat als Regi. En toch durft men zelfs op StuBru al keer een set van hem de ether insturen. Terwijl progressive altijd een stiefmoederlijke behandeling gekregen heeft, en in hetzelfde hokje geplaatst werd met de platte Hollandse smurfentrance. Maar Dada Life "Fun Fun Fun" (wat toch wel commercieel is in mijn ogen) hoor je dan om de haverklap. Is dat dan niet plat?

En toch is uitgaan zoals wij kennen ook niet alles. Heb de laatste jaren ook mijn ogen geopend. Door o.a. vrouwelijke collega op het werk. Ze gaat al uit in La Rocca van in het begin. Maar nu begint ze het gevoel te krijgen dat ze daardoor het echte leven gemist heeft en ze veel te laat volwassen is geworden.

Ze is nu 36-37 jaar en heeft niets. Geen relatie (ziet er nochtans ok uit), geen kinderen, geen huis, weinig spaargeld (als je gans weekend uitgaat en dan nog eens de laatste nieuwe collectie kleding wil), ouders verloren. En dan komen de depressies. Altijd geleefd voor het weekend, en nu begint ze zich te oud te voelen om uit te gaan ... Maar heeft ze ook het gevoel dat het te laat is om nog een "normaal gezinsleven" te beginnen. Kortom ze heeft geen doel meer (vroeger was dit het weekend).

Toch wel iets waar ik ook ben beginnen bij stilstaan de laatste maanden.

En dan ook nog ... we hebben de scene weten opkomen (was 7-8 jaar toen new beat opkwam, iedereen in de klas liep rond met smileys). Het was iets volledig nieuw. Voor de jongeren van nu is het een genre zoals een ander. Het nieuwe is er af. Af en toe komt er een keer een subgenre dat enkele maanden een hype is. Tegenwoordig is het ook vooral recyclage net zoals bij rock en pop. Dan weer eens iets wat trager, dan terug wat harder,...
Laatst gewijzigd door ProgressNation op 19 jan 2009, 23:18, 2 keer totaal gewijzigd.
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Re: Discotheken snakken naar adem

Bericht door djginod »

Geef haar nummer maar eens dan... Dan zal ik haar een echte leuke date bezorgen ! :D

Edit: Is het "echte" leven dan een leven met man/vrouw en kinderen en een hond ??? Ik ken genoeg van die mensen, en eerlijk gezegd, vind ik het maar een saaie bedoening, en bovendien klagen ze steen en been....
Elite Club Member
Berichten: 431
Lid geworden op: 24 sep 2004, 21:50
Locatie: Gbergen

Re: Discotheken snakken naar adem

Bericht door ProgressNation »

Wat is het echte leven?

Als dat gezinsleven goed gaat wel.

Maar als je partner er na 5 jaar met haar baas van door gaat en je dan nog eens komt pluimen ...

Dan vraag ik me idd af wat het beste is.

Ik heb alvast al veel miserie rondom mij gezien van zogezegd perfecte koppels, dat ik er vaak aan twijfel wat nu het beste is.
Club Owner
Berichten: 929
Lid geworden op: 02 jan 2007, 13:26

Re: Discotheken snakken naar adem

Bericht door After »

djginod schreef:Geef haar nummer maar eens dan... Dan zal ik haar een echte leuke date bezorgen ! :D

Edit: Is het "echte" leven dan een leven met man/vrouw en kinderen en een hond ??? Ik ken genoeg van die mensen, en eerlijk gezegd, vind ik het maar een saaie bedoening, en bovendien klagen ze steen en been....
ikzelf ben 7j vrijgezel geweest, ik kan je verzekeren dat dat niet het échte leven is
thuiskomen na je werk en daar helemaal alleen zitten iedere werkdag :roll:
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Re: Discotheken snakken naar adem

Bericht door Sunreezer »

Bepaalde clubs draaien nog volgens de spirit zoals vroeger hoor, maar dit zijn dan vooral de kleinere clubs zoals Creamm etc. En ook vaak op speciale feestjes op vrijdag bv.

En wat dat gezinsleven betreft, als je vrienden ook allemaal nog vrijgezel zijn dan kan je genoeg tijd met hen spenderen. Maar wanneer die ook allemaal met serieuze relaties beginnen en liever bij hun vrouwke zitten dan mee te gaan feesten/drinken/... dan blijf je ook alleen over en raak je volgens mij wel verbitterd.
Club Member
Berichten: 238
Lid geworden op: 22 aug 2006, 21:07
Locatie: Overijse

Re: Discotheken snakken naar adem

Bericht door Flasheur »

ik merk daar eigelijk nix van. ga heel regelmatig op stap en amuseer me altijd te pletter :D
* raise your hands in the spirit of house music *
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Re: Discotheken snakken naar adem

Bericht door quincy »

lemant schreef:
Een discotheek is hier steeds vaker een ruimte die samen met zijn faciliteiten wordt verhuurd.
Net dat vind ik persoonlijk een spijtige evolutie omdat weinig clubs hier in België (vooral vlaanderen) op die manier nog een eigen identiteit hebben. Toen ik vroeger naar clubs ging wist ik blindelings wat ik muzikaal kon verwachten, elke club had zijn eigen sound en dat heb je nu niet meer.

Nu ja, ik weet ook wel dat je als club niet meer kan overleven zonder externe organisaties aan te trekken maar ik blijf het toch wel zonde vinden dat er geen enkele club meer is die draait op een bepaalde sound gebracht door hun eigen residents.
Elite Club Member
Berichten: 364
Lid geworden op: 03 jan 2007, 16:09

Re: Discotheken snakken naar adem

Bericht door Sirocco »

quincy schreef:
Een discotheek is hier steeds vaker een ruimte die samen met zijn faciliteiten wordt verhuurd.
lemant schreef: Net dat vind ik persoonlijk een spijtige evolutie omdat weinig clubs hier in België (vooral vlaanderen) op die manier nog een eigen identiteit hebben. Toen ik vroeger naar clubs ging wist ik blindelings wat ik muzikaal kon verwachten, elke club had zijn eigen sound en dat heb je nu niet meer.
Exact de spijker op zijn kop geslagen. Het voortdurende succes van La Rocca komt toch met name omdat ze een 10-tal concepten hebben ipv 2 vaste residents zoals in de jaren 90. Het is heel simpel, werkt iets niet dan gooi je het eruit en laat iemand anders een concept beginnen. Net als bij zakelijke investeringen moet je aan riscospreiding doen.
Iedereen heeft het ook zien gebeuren op ibiza. Halverwege jaren 90 kwam de invasie van buitenlandse dj's, en daarmee verdwenen de locals van het podium en een groot gedeelte van de charme.

Mijn voorkeur gaat ook uit naar vaste residents en een herkenbaar geluid voor iedere club. Maar eerlijk gezegt volgens mij zitten de clubs zitten echt niet meer te wachten op anciens die iedere week dezelfde dj's willen zien. Die paar keer dat die uitgaan levert simpelweg niet genoeg geld in het laatje. Het gaat om de jeugd, en die weet niet beter dan dat er iedere zaterdag iets anders op het programma staat. Slechte ontwikkeling? Er wordt gewoon gegeven waar de markt om vraagt. Het gaat om overleven. Dus vooruitkijken en zakelijk instinct en daar is de ene clubuitbater (oa wim/ricardo) beter in dan de andere.

Wat betreft saaie koppels. Ik ben zelf vanaf mijn zeventiende 10 jaar lang iedere week (vaak 2x) uitgeweest in de clubs. Heb ze gezien van NY tot Syney. Heb een hogere economische opleiding afgemaakt. Ben uitermate gelukkig met mijn vriendin (waar ik even lang clubs mee onveilig heb gemaakt). Inmiddels een 2e kleine op komst. Ik zou het niet anders hebben gewild. Niet ieder stapverhaal eindigt verbitterd. Het gaat om prioriteiten stellen. Als je jong bent moet je los gaan, maar op een gegeven moment is de tijd ook rijp voor serieuzere zaken. En natuurlijk blijven we zin hebben in een goed feest op zijn tijd, maar om iedere week tot 10 uur uit te gaan. No thank you. Been there done that.
Elite Club Member
Berichten: 408
Lid geworden op: 08 dec 2006, 11:04
Locatie: Back in time

Re: Discotheken snakken naar adem

Bericht door jeec426 »

ProgressNation schreef:weinig spaargeld (als je gans weekend uitgaat en dan nog eens de laatste nieuwe collectie kleding wil),
haha, dat gedeelte kennen mijn madam en ik maar al te goed. Als we ons afvragen hoe sommigen hun kot kunnen zetten of met zo nen auto kunnen rondrijden. Moesten wij alles gespaard hebben door al die jaren dan stond er ook wel nen dikken A6 op ons opritteke :roll: Ma ja, ge leeft maar ene keer he. Liever opgedaan en geamuseerd en wat hersencellekes verloren dan op mijn 50 wakker worden en denken van fuck 'k heb mijne jeugd compleet laten passeren.

1 ding is wel dat ik vroeger naar illusion, cherry moon of carat ging voor de club. Vaak lette ik gewoon ni wie er op de affiche stond. Nu tellen de namen en ni de club. Ook de controles en al pakken het plezier weg. Als wij nu nog is naar Larocca rijden is't altijd een russische roullette op naar huis te rijden want weggaan zonder te drinken of iets anders is ni aan ons besteed.

Times have passed mannen, face it.

Af en toe hebt ge da gevoel nog is zoals met the sound of B.
The best times have passed, i'll always remember the clubs, atmosphere, freedom ... of 1993 t'ill 2003
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Re: Discotheken snakken naar adem

Bericht door quincy »

jeec426 schreef:
ProgressNation schreef:weinig spaargeld (als je gans weekend uitgaat en dan nog eens de laatste nieuwe collectie kleding wil),
een russische roullette op naar huis te rijden
héhé, i know that feeling, stressen !!!!
Club Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 15 mei 2006, 21:59
Locatie: Louvain/Bxl/Berlin

Re: Discotheken snakken naar adem

Bericht door Don Cabron »

After schreef:
djginod schreef:Geef haar nummer maar eens dan... Dan zal ik haar een echte leuke date bezorgen ! :D

Edit: Is het "echte" leven dan een leven met man/vrouw en kinderen en een hond ??? Ik ken genoeg van die mensen, en eerlijk gezegd, vind ik het maar een saaie bedoening, en bovendien klagen ze steen en been....
ikzelf ben 7j vrijgezel geweest, ik kan je verzekeren dat dat niet het échte leven is
thuiskomen na je werk en daar helemaal alleen zitten iedere werkdag :roll:
Single and lonely or married and bored! :afro:
The Sound of the Underground> http://www.Eargasm.info" onclick="window.open(this.href);return false;
& Let's get Loco @ http://www.KetaLoco.com" onclick="window.open(this.href);return false;!
Club Member
Berichten: 212
Lid geworden op: 28 jul 2007, 17:03
Locatie: Sint-truiden

Re: Discotheken snakken naar adem

Bericht door dewitte »

Flasheur schreef:ik merk daar eigelijk nix van. ga heel regelmatig op stap en amuseer me altijd te pletter :D
Idem hier 8)
Montini '
Club Owner
Berichten: 929
Lid geworden op: 02 jan 2007, 13:26

Re: Discotheken snakken naar adem

Bericht door After »

Don Cabron schreef:
After schreef:
djginod schreef:Geef haar nummer maar eens dan... Dan zal ik haar een echte leuke date bezorgen ! :D

Edit: Is het "echte" leven dan een leven met man/vrouw en kinderen en een hond ??? Ik ken genoeg van die mensen, en eerlijk gezegd, vind ik het maar een saaie bedoening, en bovendien klagen ze steen en been....
ikzelf ben 7j vrijgezel geweest, ik kan je verzekeren dat dat niet het échte leven is
thuiskomen na je werk en daar helemaal alleen zitten iedere werkdag :roll:
Single and lonely or married and bored! :afro:
married and bored, dan heb je de verkeerde gekozen me dunkt :P
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten