USA Import gaat het oude jaar uit met een BANG

Het nieuws forum van Legendary Clubs
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Re: USA Import gaat het oude jaar uit met een BANG

Bericht door tomaz »

Nuloop is er inderdaad nog. Zij zijn winkel, geen verdeler. Neuton, de Duitse verdeler is wel failliet.

Kitsune in Frankrijk gaat ook stoppen met vinyl. Zij zagen de verkoop van vinyl de voorbije 6 maanden dalen met factor 5. Een plaat die toen nog 2000 stuks verkocht verkoopt er nu nog 500. Eentje die toen amper 500 verkocht....

Vinyl wordt een nicheprodukt. Maar weggaan zal het nooit doen. De nieuwe albums van Guns'n'Roses, AC/DC, Johnny Hallyday, Mylene Farmer, Arctic Monkeys, Metallica, .... alles komt op vinyl uit. Dat er inmiddels een overkill aan kleine labels is mag wel duidelijk zijn. En de wildgroei bij de digitale labels maakt dat alleen maar erger. De kwantiteit overschaduwt al lang de kwaliteit en zoals gewoonlijk loopt de massa achter de kwantiteit aan.
Nuja, zo lang de kleine kwalitatieve labels hun ding blijven doen mag de massa doen wat ze wil. Ik vind nog steeds mijn gading op vinyl.
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Re: USA Import gaat het oude jaar uit met een BANG

Bericht door quincy »

Sirocco schreef:
quincy schreef:2 weken geleden is Nuloop er nog maar mee gestopt, één van de grootste verdelers in Duitsland.
Echt waar??? Nuloop deed toch echt veel online. De site is nog online http://www.nuloop.com/en/
Btw ik dacht dat dit frans was?
Sorry ik bedoelde natuurlijk NEUTON, ik was nog niet goed wakker deze morgen :oops:
Club Owner
Berichten: 739
Lid geworden op: 20 jun 2006, 21:58

Re: USA Import gaat het oude jaar uit met een BANG

Bericht door Enterprise »

tomaz schreef:Nuloop is er inderdaad nog. Zij zijn winkel, geen verdeler. Neuton, de Duitse verdeler is wel failliet.

Kitsune in Frankrijk gaat ook stoppen met vinyl. Zij zagen de verkoop van vinyl de voorbije 6 maanden dalen met factor 5. Een plaat die toen nog 2000 stuks verkocht verkoopt er nu nog 500. Eentje die toen amper 500 verkocht....

Vinyl wordt een nicheprodukt. Maar weggaan zal het nooit doen. De nieuwe albums van Guns'n'Roses, AC/DC, Johnny Hallyday, Mylene Farmer, Arctic Monkeys, Metallica, .... alles komt op vinyl uit. Dat er inmiddels een overkill aan kleine labels is mag wel duidelijk zijn. En de wildgroei bij de digitale labels maakt dat alleen maar erger. De kwantiteit overschaduwt al lang de kwaliteit en zoals gewoonlijk loopt de massa achter de kwantiteit aan.
Nuja, zo lang de kleine kwalitatieve labels hun ding blijven doen mag de massa doen wat ze wil. Ik vind nog steeds mijn gading op vinyl.
De vraag blijft wel............voor hoelang nog
Moderator
Berichten: 975
Lid geworden op: 08 sep 2004, 14:20
Locatie: Turnhout

Re: USA Import gaat het oude jaar uit met een BANG

Bericht door poehaaaaa »

Amai, triest dat dit icoon verdwijnt.
Ik herinner me nog dat ik aan ons pa z'n broek trok om langs de st-jacobsmarkt te passeren. Daar zag ik een stapel van 1m "James Brown is dead" liggen. :mrgreen: :mrgreen:
UNDERGROUND WILL SURVIVE
Elite Club Owner
Berichten: 1245
Lid geworden op: 24 apr 2007, 18:18
Locatie: ANTWERPen

Re: USA Import gaat het oude jaar uit met een BANG

Bericht door StevenR_73 »

Enterprise schreef:en daar gaan er nog volgen hoor, er gaan niet al teveel vinylshops overblijven in ons landje........ :cry:

juist nog over gehad met enkele vrienden, tis wreed triestig geworden (als ge gen visakaart hebt)
Club Owner
Berichten: 607
Lid geworden op: 26 jul 2008, 14:20
Locatie: antwerpen

Re: USA Import gaat het oude jaar uit met een BANG

Bericht door jim-bar »

ik zal vooral ook het grafisch aspect missen - zo'n hoes is 30 op 30 cm (ongeveer toch schat ik) en een mooi design komt zo veel beter over. Toen Cds op de markt kwamen was het al spijtig, dat hebben ze wat kunnen opvangen met sjieke boxen en zo, maar achteraf zijn die eigenlijk kei onhandig. (cfr. Fabric reeks of global underground)
En Ik heb al dikwijls platen gekocht op rommelmarkten omwille vd grappige hoezen

Afbeelding

ik koop vaak vinyl omdat ik het digitaal niet vind (oudere dingen vooral) en/of omdat de hoes kei sjiek is (bv. supplemental facts hebben mooie graphics). en dan digitaliseer 'k dat zodat ik het op mijn iPod kan zetten.

een eigen film of muziek verzameling ziet er gewoon ook veel toffer uit als het om een kast met DVDs of platen gaat, dan om een externe HD :)
... this is Elmer Davis again ...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten